volume info

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
pengocha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jun 2009, 13:36

Hoi allemaal, ik heb momenteel een bij proximus een maxi pakket en overweeg een overstap naar scarlet wat per maand toch een 30euro zou schelen in mijn geval. Wat ik nog niet duidelijk vind, en wat ik wel zeer belangrijk vind, is wat er gebeurd als je de 500gb maandelijks volume hebt overschreden bij scarlet; bij proximus heb je dan in het maxi pakket de mogelijkheid om onbeperkt volume packs van telkens 150gb bij te zetten zonder dat er extra wordt aangerekend. Is dit bij scarlet ook het geval of moet je elk volume pak betalen of is er een limiet van het tovoegen van volume packs? Alvast bedankt voor de tips !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Misschien toch eens een kleine inspanning doen om het op te zoeken?
1. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt vanaf 15/09/2016 beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
bron: https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/

Antwoord is dus heel duidelijk:
  • - als je het maandelijks volume hebt overschreden, wordt je snelheid beperkt.
    - via de "Comfort optie" kan je voor 5€ het beschikbaar volume éénmalig met 500Gb verhogen.
Je kan dit éénmalig activeren, of actief laten staan, dan wordt het maandelijks aangerekend (en krijg je 1Tb per maand).

PS. Dit beschikbaar volume vervalt op het einde van de maand (zelfs al koop je het aan op het de voorlaatste dag van de maand :-( )
Laatst gewijzigd door philippe_d 07 okt 2017, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typfout verbeterd (dank Patje)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jun 2009, 13:36

Dat had ik gelezen maar aangezien er bij het pakket 'ongelimiteerd' stond wou ik dubbel checken. Ongelimiteerd betekend dus bij scarlet +/- 1tb per maand als je 5euro extra neertelt...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Euh philippe moet dat niet 1 Tb zijn per maand ipv 1 Gb per maand ? ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

pengocha schreef:Ongelimiteerd betekend dus bij scarlet +/- 1tb per maand als je 5euro extra neertelt...
Ongelimiteerd slaat bij Scarlet op het volume, niet op de snelheid :wink: .
Je kan dus, na het bereiken van het volume, "ongelimiteerd" verder surfen (aan 3 Mbps) :eek: .
Patje schreef:Euh philippe moet dat niet 1 Tb zijn per maand ipv 1 Gb per maand ? ;)
ja, sorry, typfoutje :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pengocha
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jun 2009, 13:36

Alright, dan weet ik voldoende denkik, bedankt voor de verduidelijking !
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”