Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Recent aangekochte smartphone Samsung galaxy A3 2017
geeft een fout bij zowel verzenden als ontvangen van MMS berichten met foto kleiner dan 300kb

foutcode: bericht verlopen (cirkeltje blijft draaien bij poging tot verzenden)

De instellingen zijn overgenomen van scarlet MMS online help, en doublechecked door 2 personen van helpdesk.
De Simkaart is nog maar recentelijk actief, veranderd van proximus naar scarlet (met nieuwe sim via post)

Heeft iemand een idee waar dit zou aan kunnen liggen?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Staat je mobiele data aan wanneer je de MMS probeert te verzenden?

Een andere oorzaak kan ik zo niet direct bedenken, behalve dat er toch iets zou schelen aan de APN-instellingen. Om dat te kunnen dubbelchecken zouden we daar screenshots van moeten hebben (of alle instellingen hier overgetypt).
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

@nickz

mobiele data staat inderdaad aan,

instellingen van de APN heb ik overgenomen van deze link:

https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Op de naam na zouden die identiek moeten zijn aan die van Proximus. Kan je voor alle zekerheid eens vergelijken met mijn screenshots?

Staan er nog andere APN's in behalve Scarlet MMS en Scarlet Mobile Internet? Indien ja, kan je eens proberen om die te verwijderen?

Herstart je toestel ook nadat je wijzigingen hebt doorgevoerd. Als het dan nog steeds niet werkt, zou ik vermoeden dat het bij Scarlet zelf geblokkeerd is.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

@Nickz

Ja alle instellingen (behalve de naam is Scarlet MMS) zijn dezelvde als u,

ik heb de smartphone inderdaad al terug opgestart na het opslaan van de APN instellingen en alle andere APN's
uit de lijst verwijderd die erin stonden maar tevergeefs

ondertussen is bij scarlet zelf ook al een ticket aangemaakt over het probleem
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ondertussen werd de smartphone ook al gereset naar fabriekswaarden en kregen de APN
settings andere instellingen dan die vanop de website van scarlet.
Maar nog steeds kunnen we geen mms verzenden of ontvangen, de simkaart is ook al getest geweest op een oudere nokia
waar de mms ook niet werkt.
Scarlet ticket heeft niets opgeleverd na meerdere malen gebeld met support, alle instellingen overlopen...
wie heeft er nog een idee of ervaringen, andere scarlet klanten die wel kunnen mms'en?
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Niemand die scarlet als mobile provider heeft die dit eens wil testen voor me?
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

lotuspsychje schreef:Niemand die scarlet als mobile provider heeft die dit eens wil testen voor me??
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Voorstel: nog eens proberen het probleem op te lossen met de door Scarlet opgegeven instellingen (vervolgens met herstart) , zie link hieronder

https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1

& staan je "internet" instellen eveneens ok?
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1
lotuspsychje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 okt 2007, 08:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

ondertussen meerdere malen de instellingen te controleren
alles tevergeefs en werkt het nog niet....
scarlet ticket heeft niets uitgehaald
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”