Scarlet Free (2002)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Felix Atagong
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2016, 21:11
Locatie: Leuven

Ik heb nog steeds een Scarlet Free Mailbox, sinds 2002, omdat dat het enige adres is waar mijn echte naam inzit, zonder bv. een volgnummer.
Ik ledig die mailbox nog steeds via POP3 omdat men mij - jaren geleden - heeft gezegd dat er een limiet van 50MB op zit.

Is dit nog steeds zo? Of kan ik probleemloos naar IMAP overschakelen?

Alleszins moet in Scarlet bedanken om die gratis mailbox na 15 jaar nog steeds te behouden...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Felix Atagong schreef:Ik heb nog steeds een Scarlet Free Mailbox, sinds 2002, omdat dat het enige adres is waar mijn echte naam inzit, zonder bv. een volgnummer.
Ik ledig die mailbox nog steeds via POP3 omdat men mij - jaren geleden - heeft gezegd dat er een limiet van 50MB op zit.

Is dit nog steeds zo? Of kan ik probleemloos naar IMAP overschakelen?

Alleszins moet in Scarlet bedanken om die gratis mailbox na 15 jaar nog steeds te behouden...
Klinkt als een vraag voor Scarlet. Zal niet eenvoudig zijn om bij Scarlet een persoon die vinden die daar iets vanaf weet. Vermoedelijk zijn ze die mailbox gewoon vergeten. Ik weet niet of het een goed idee is Scarlet daar over te contacteren. Daarmee trek je aandacht.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Niet geheel on topic, maar in het zelfde straatje:

ik weet de de gratis belgacom.net mailboxen nog steeds bestaan 'as is' : 200 MB volume, 10 aliassen. Daar is niks meer aan veranderd zolang ze bestaan (of toch zeker de laatste 6 jaar), maar zullen langzaamaan uitsterven omdat ze onhandig klein zijn. In verhouding zijn de skynet / proximus mailboxen onlangs opgetrokken naar 50 GB per stuk, 5 aliassen, maar die blijven maar 18 maanden actief na opzeg van het internet contract.

Dus ik vermoed dat die scarlet free mailbox ook nog gewoon het zelfde gaat zijn zoals hij jaren geleden is aangemaakt en ook niet zomaar zal verdwijnen of veranderen.

Kan je als je op de webmail aanmeld niet zien hoeveel ruimte je hebt?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Probeer het eens. Stuur jezelf een 10tal mails met een paar foto's in.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Maak ze inderdaad niet wakker. 9 op de 10 keer hoort de eerste helpdeskmedewerker het in Keulen donderen met deze vraag. :-)

Ik heb deze mailbox sinds 2000 en is ook nog steeds actief. Toen was dit bij Yucom, dat later overgenomen werd door TiscaliNet en eind 2004 door Scarlet.
Het blijkt nog steeds 50 MB te zijn. Onderaan de webmail-pagina zie je hoe vol je mailbox is. IMAP blijkt in te schakelen bij de optie 'MailManager', waar je je elders voor moet inloggen.
Maar ik denk niet dat je zo'n mailbox wilt gebruiken om je mails te stockeren.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik gebruik ook nog steeds een belgacom.net mailacc. Die is over de Jaren trouwens zeer nuttig gebleken
omdat hij probleemloos meeverhuisde iedere keer we bij een andere provider een internet abbo namen.

Ik gebruik deze trouwens nog dagelijks in combinatie met eM client op Windows 10.
Felix Atagong
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2016, 21:11
Locatie: Leuven

Bedankt voor de reacties, op de webmail zie ik inderdaad dat er maar 35MB voorzien is voor de mailbox, geen 50MB. Mijn 'gratis' webpagina werkt al lang niet meer, maar zoals men hier zegt, beter geen slapende honden wakker maken.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik kan nog steeds aan mijn mailbox bij Easynet waar ik zo rond 2000 klant was. Om de paar maanden kijk ik eens hoeveel spam er in zit :roll:

Wat Scarlet betreft zou ik er toch rekening mee houden dat die mailbox plots zonder verwittiging kan verdwijnen, zoals alles wat gratis wordt/werd aangeboden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bramvandeperre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2011, 23:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

De Free mailboxen (en Free Plus) blijven voorlopig behouden op 35MB opslag. Moest je een betalend abonnement nemen bij Scarlet dan kan deze gekoppeld worden aan het nieuwe abonnement en doormiddel van een ingreep van de klantendienst naar 1GB worden geupgrade.

Ze zijn wel stilaan de Free zaken aan het annuleren wanneer deze inactief zijn, zoals de gratis 100MB hosting etc.

Dus heeft weinig met slapende honden te maken, er komen regelmatig nog vragen binnen op hun klantendienst om die mailboxen te helpen configureren (servers, poortnummers, en dergelijke).

Bron: tot in juni vorig jaar gewerkt in 1 van hun 2 Nederlandstalige callcenters als trainer. Nu, gezien het verloop zal er vandaag de dag nog geen kwart van de mensen die op de technische klantendienstlijn werken daar training van mij gehad hebben... Maar dat terzijde :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”