Scarlet niet echt flexibel / commercieel ingesteld

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Wat ervaringen om te delen ...

Ik heb vorige week zaterdag mijn opzeg online gegeven via de klantenzone voor Scarlet Trio. Momenteel werkt het nog steeds. Ik ga wel maar moeten betalen tot vorige zaterdag melde de klantendienst mij.

Voor ik opzegde belde ik naar Scarlet om te zeggen dat ik sterk overwoog om op te zeggen omdat ik een ietsje hogere uploadsnelheid nodig had. En of Scarlet mijn upload iets kon optrekken (hoger dan het productprofiel van 4Mbps) en zo mij behouden als klant. Dan kon niet.

Ook stelde ik de vraag of er kosten verbonden zijn aan een downgrade van Trio naar een internet-only product. En ja, die zijn er. Downgraden of gewoon opzeggen en later als nieuwe klant terug klant worden heeft blijkbaar dezelfde kost.

Aangezien het VDSL-modem in eigendom is vroeg ik aan Scarlet of ik als toekomstige ex-klant het admin account mocht hebben van dat toestel. Als reactie kreeg ik eerst het bericht dat ze mij de PPPoE login gegevens niet willen geven (wat niet de vraag was). En bij poging 2 dat ze mij het admin-account van het modem niet willen geven.

Scarlet heeft goede prijzen voor hun basisproducten maar zijn toch wel heel stug. Enige flexibiliteit is niet mogelijk.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Heb dezelfde ervaring. Vorig jaar heb ik voor een kennis naar de Scarlet klantendienst gebeld omdat ze nog een bbox2 hadden, en er vectoring aanwezig was. Ik heb gevraagd voor een switch naar een bbox3, en was *onmogelijk* om gratis te doen volgens de dame aan de telefoon, er moest 50 euro voor betaald worden. Ze wist er wel bij te vertellen dat nieuwe klanten sowieso een bbox3 kregen maar voor een trouwe klant van 5 jaar kon ze niets doen, het was betalen of de bbox2 houden. Ze hebben dan maar de laatste optie genomen.

Heb nog gezegd dat ik zelf bij Telenet zat en een modemswitch daar gewoon was en ook ALTIJD gratis, maar heeft allemaal niets geholpen. Tot op heden zitten ze nog altijd met een profiel aan 30mbps dat nochtans volgens mij met vectoring tot 50 opgetrokken kan worden :?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

WalterB1 schreef:k heb vorige week zaterdag mijn opzeg online gegeven via de klantenzone voor Scarlet Trio. Momenteel werkt het nog steeds. Ik ga wel maar moeten betalen tot vorige zaterdag melde de klantendienst mij.
so far so good :)
WalterB1 schreef:Voor ik opzegde belde ik naar Scarlet om te zeggen dat ik sterk overwoog om op te zeggen omdat ik een ietsje hogere uploadsnelheid nodig had. En of Scarlet mijn upload iets kon optrekken (hoger dan het productprofiel van 4Mbps) en zo mij behouden als klant. Dan kon niet
Wat had je dan gedacht? dat ze speciaal voor jou een nieuwe abonnementsformule gaan maken?
Scarlet is 50/4, punt. Als je rapper wilt moet je bij een andere provider gaan :wink: .
WalterB1 schreef:Ook stelde ik de vraag of er kosten verbonden zijn aan een downgrade van Trio naar een internet-only product. En ja, die zijn er. Downgraden of gewoon opzeggen en later als nieuwe klant terug klant worden heeft blijkbaar dezelfde kost.
Pas op: de nieuwe internet-only producten (Pco en Loco) hebben ook 50/4, hiermee krijg je geen hogere snelheden.
Wat de kost betreft: het is inderdaad voor beide producten 50€, maar je krijgt dan wel gratis een O-box3 (in bruikleen).
WalterB1 schreef:Aangezien het VDSL-modem in eigendom is vroeg ik aan Scarlet of ik als toekomstige ex-klant het admin account mocht hebben van dat toestel. Als reactie kreeg ik eerst het bericht dat ze mij de PPPoE login gegevens niet willen geven (wat niet de vraag was). En bij poging 2 dat ze mij het admin-account van het modem niet willen geven.
Hierop kan ik geen commentaar geven, ik weet niet onder welke condities je de modem hebt verkregen. Maar inderdaad, als de modem jouw eigendom is, zou je de admin account moeten kunnen krijgen, zodat je er een originele Firmware kan op zetten ...
WalterB1 schreef:Scarlet heeft goede prijzen voor hun basisproducten maar zijn toch wel heel stug. Enige flexibiliteit is niet mogelijk.
Inderdaad, flexibiliteit kost geld, en ze willen zo weinig mogelijk uitzonderingen en speciale procedures (vandaar hun recente stugge houding t.o.v. 3rd party modems) :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Pas op: de nieuwe internet-only producten (Pco en Loco) hebben ook 50/4, hiermee krijg je geen hogere snelheden.
Wat de kost betreft: het is inderdaad voor beide producten 50€, maar je krijgt dan wel gratis een O-box3 (in bruikleen).
Ja, dat weet ik. Voor Poco is het zelfs maar 2 Mbps. Het was maar indien ik gratis kon downgraden naar Poco of Loco ik misschien dat voorlopig dat zou doen ipv Trio gewoon volledig opzeggen.

Mijn wens voor een hogere uploadsnelheid is voor mijn thuiswerk. Daar heb ik mij reeds voor verbonden door zopas Orange Esay Internet @home te kopen. 4G, 15 euro/ 15gb.

Raar dat bij de formule Poco of Loco je voor 50 euro activering en een modem in bruikleen krijgt. En bij Trio voor 99 euro verplichte installatie en modem in eigendom.

Of ik heb foute informatie van de klantendienst gekregen en moet ik die toch teruggeven. Zou mij niet verbazen. Als zeer ervaren callcenter-agent & coach ben ik niet onder de indruk van hun productkennis, al is het vormelijk zeer goed.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat is nu eenmaal een low cost provider.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Pay peanuts get monkeys, zo moeilijk is dat allemaal niet te begrijpen. Die lage prijs moet ergens gecompenseerd worden, het is geen liefdadigheidsinstelling, maar een commercieel bedrijf dat toch nog winst wil maken - die lage prijs is deel van hun business-model, en zo raar is dat dan toch niet dat ze weinig beweegruimte hebben voor "speciallekes".

En "houden als klant" en "trouwe klant" vind ik ook moeilijk te begrijpen... ik ga al 32 jaar naar dezelfde bakker, die zal al wel genoeg aan mij verdiend hebben, ik verwacht dus dat ik vanaf nu soms eens een gratis brood krijg! Wat denkt die wel!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Scarlet mag dan wel een low cost provider zijn, maar... zou dit anders zijn bij Proximus???
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Dit vind ik eigenlijk heel normaal, elke provider werkt met standaard pakketten voor hun residentiële klanten en gaan daar niet van afwijken. Bij Proximus moet je ook niet vragen naar een Start abonnement met wat hogere upload omdat je een trouwe klant bent, die gaan gewoon zeggen dat je moet upgraden naar Maxi.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

selder schreef:En "houden als klant" en "trouwe klant" vind ik ook moeilijk te begrijpen... ik ga al 32 jaar naar dezelfde bakker, die zal al wel genoeg aan mij verdiend hebben, ik verwacht dus dat ik vanaf nu soms eens een gratis brood krijg! Wat denkt die wel!
Neen maar als jij eens 'te laat' bent om je bestelling voor de feestdagen door te geven kan je wel verwachten dat hij soepel is...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Jullie vergelijken de plaatselijke bakker om de hoek met één van de twee grootste internet providers in België.
Natuurlijk zal jouw persoonlijke bakker nog op zijn vrije dag vriendelijk de telefoon opnemen om per uitzondering die te late bestelling op te nemen.
Want als hij dat niet doet is hij jou als klant kwijt.

Waarom zou scarlet toegeven aan die 'absurde vraag' van de klant als de klant geen alternatief heeft.
Scarlet is het b-product van proximus, scarlet wordt opgelegd om in de maat te dansen vooraf bepaald door proximus.
Zo zijn er nog wel andere rariteiten met scarlet specifiek op maat gemaakt voor scarlet, opgelegd door proximus, want het is hun 'b-product' (hun terminologie)
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Scarlet biedt niet alleen b producten. Ze zijn gewoon een discounter. Trage support, absurde wachttijd aan de telefoon(behalve als je klant wil worden), verouderde hardware, bij betalen voor alles, lage prijs, redelijk product.

Als je naar Lidl of ALDI gaat, verwacht je toch ook niet dat het een goedkopere Delhaize is. :P
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

dragonflo schreef: Trage support, absurde wachttijd aan de telefoon(behalve als je klant wil worden), verouderde hardware, bij betalen voor alles, lage prijs, redelijk product.
Dat is niet echt mijn ervaring met Scarlet. Ik heb twee keer beroep gedaan op de support, telkens na aanvaarbare wachttijd geholpen. Kan toeval zijn natuurlijk dat mijn ervaring beter is dan die van u of omgekeerd. Wat betreft hardware hebben zij hier een Obox3 geplaatst en een V4 decoder. Ben daar wel tevreden over. En, bijbetalen moet je bij alle ESP's als je iets extra wilt. Tenzij ik mij hier vergis en dan hoor ik het graag.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

TanknaT schreef:
dragonflo schreef: Trage support, absurde wachttijd aan de telefoon(behalve als je klant wil worden), verouderde hardware, bij betalen voor alles, lage prijs, redelijk product.
Dat is niet echt mijn ervaring met Scarlet. Ik heb twee keer beroep gedaan op de support, telkens na aanvaarbare wachttijd geholpen. Kan toeval zijn natuurlijk dat mijn ervaring beter is dan die van u of omgekeerd. Wat betreft hardware hebben zij hier een Obox3 geplaatst en een V4 decoder. Ben daar wel tevreden over. En, bijbetalen moet je bij alle ESP's als je iets extra wilt. Tenzij ik mij hier vergis en dan hoor ik het graag.
Ik heb al meerdere keren gebeld en nog nooit iemand aan de lijn gekregen. Natuurlijk moet je bij de andere ook bijbetalen, maar daar zijn de producten natuurlijk niet zo gestript. Proximus plaatst nu bbox3v+ en de decoder 4v is al minstens 6 jaar oud. Sinds November is Scarlet de oude decoders aan het omwisselen voor v4. V4 zal dus nog een hele tijd gebruikt worden door Scarlet.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zolang de feitelijke duopolie situatie blijft bestaan, zal Proximus zijn B-product Scarlet, niet commercieel agressiever op de markt positioneren (wat Scarlet vroeger zelf wel meer deed). Het is een degelijk low cost alternatief, dus mensen die niet voor het duurdere Proximus kiezen, zullen voor een voldoende groot deel opgevangen worden door Scarlet en hierdoor de kleinere VDSL concurrenten (EDPNet, Dommel,..), voldoende klein houden.
Als ik mijn oude Scarlet One vergelijk met het vergelijkbaar Proximus alternatief, dan bespaar ik 20€/maand, maar mis ik o.a. de inbegrepen cloud storage, TV replay, maandelijkse gratis blockbuster, Wifi hotspots, nieuwste modem & decoder, vermoedelijk betere support service. Dus eigenlijk niks dat ik mis, of de voorbije jaren nodig heb gehad... En voor nieuwe klanten is het aanbod nog veel meer beperkter/low-cost geworden met Trio.

Wat topic starter betreft, begrijp ik niet dat voor de hogere upload, geen overstap naar EDPNet wordt overwogen. De eenmalige overstap kost heb je na 4 maand terugverdiend in vgl. de met 15€/m voor de extra 4G oplossing die nu werd ingeschakeld.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

DIBO schreef: Wat topic starter betreft, begrijp ik niet dat voor de hogere upload, geen overstap naar EDPNet wordt overwogen. De eenmalige overstap kost heb je na 4 maand terugverdiend in vgl. de met 15€/m voor de extra 4G oplossing die nu werd ingeschakeld.
Dat was zeker iets dat ik overwogen heb. Ik was zeer dicht tot die beslissing gekomen. Mijn bedoeling is weldegelijk om het te houden op de 4G oplossing van Orange voor 15 euro. Eventueel met de optie +5 euro voor in het totaal 30gb per maand en 100gb tussen 0u en 6u.

Dat het goedkoper is en door de hogere upload thuiswerk beter werkt is een factor. Maar vooral is dat ik een probleem heb met (veel) teveel Netflix-kijken. Met een beperkt quota hoop ik iets te kunnen doen aan mijn Netflix-verslaving.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Inderdaad, thuiswerken én een PC verslaving (of dit nu Netflix is, of uren op Userbase zitten) gaan niet goed samen :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Inderdaad, thuiswerken én een PC verslaving (of dit nu Netflix is, of uren op Userbase zitten) gaan niet goed samen :oops:
Wel, dat is op zich geen probleem. Het is gewoon zo zonde te moeten vaststellen dat maar al te vaak een weekend voorbij is en ik heb alleen maar Netflix gekeken. voltooid verknoeid verleden tijd
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”