Technieker voor PPPoE login nu ineens betalend?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
JoWannes
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2017, 20:16

Hoi,

Ik heb een aantal maanden terug mijn PPPoE login verkregen. Hiervoor is een technieker "langsgeweest"*. Deze interventie was gratis.

Nu wil ik bij mijn moeder, die net als ik Scarlet Trio klant is, eveneens een eigen router installeren. Zodoende belde ik zonet naar de helpdesk/technische dienst en daar kon ik na wat aandringen wel een technieker krijgen, maar die zouden we dan wel moeten betalen. Mijn argument dat dit bij mij enkele maanden terug gratis was, werd niet gehoord.

Is dit een aanpassing in de policy van Scarlet? Nog mensen die dit gemerkt hebben?

Wat moet ik nu doen? Morgen opnieuw bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg die wel wil meewerken? Andere Suggesties?

Alvast bedankt!

* De technieker belde toen omdat 'ie later ging zijn, heeft uiteindelijk de login gewoon doorgesmst. Moest 'ie niet tot bij mij komen. Zal wel niet volgens de regels geweest zijn, maar voor mij was het meer dan prima.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Inderdaad, Scarlet heeft al bevestigd dat ze geen PPPoE login gegevens meer geven. Ik kan zelf geen bron meer vinden maar het zou me verbazen moest ik dat gedroomd hebben :lol: Misschien kan het nog wel via de technieker maar het is niet de bedoeling dat de klant PPPoE login gegevens krijgt blijkbaar.


edit: Beter geen technieker laten langskomen mocht dit correct zijn.
bron:
topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 1&start=80
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

JoWannes schreef:Is dit een aanpassing in de policy van Scarlet? Nog mensen die dit gemerkt hebben?
De huidige Scarlet policy (zie deze post) is, dat wachtwoorden onder geen enkel beding nog worden meegedeeld (om "privacy" redenen).
Alleen klanten die nog beschikken over Scarlet Internet ADSL (en dus een eigen modem hebben), kunnen hun wachtwoord opvragen via mijn.scarlet.be.

Dat jij - mits een betalende interventie - toch aan de login details (user/wachtwoord) zou geraken, zou een serieuze versoepeling zijn van hun huidige policy.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
JoWannes
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2017, 20:16

Wel... dat is teleurstellend. :-( Had ik toen ook maar gelijk een technieker bij m'n moeder laten komen. :|
Dat wordt dubbel NAT dan maar. Jammer en zeker niet optimaal, maar oke, het werkt ook wel natuurlijk...

Bedankt voor de antwoorden!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”