Snelheid Scarlet VDSL2 abnormaal hoog

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Sedlex
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2017, 19:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Waarde medemensen

Ik had vroeger Telenet Basic. Ik ben sinds 02/2016 overgeschakeld naar het 35 EUR abo van Scarlet (met een OBox V3).

Ik merk dat mijn snelheid een stuk hoger is dan wat er op de website van Scarlet staat
- zij spreken over DL max 50 Mpbs
- ik heb voor DL rond de 90 Mpbs

Is dit normaal of heb ik gewoon geluk?

Ik ga namelijk verhuizen binnenkort en vraag me af of ik dezelfde snelheid ga halen.
Bijlagen
Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sedlex schreef:Is dit normaal of heb ik gewoon geluk?
Normaal, maximumsnelheid van Scarlet Internet Loco is 100/15 net zoals Proximus Internet Maxi.
Sedlex
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2017, 19:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

raf1 schreef:
Sedlex schreef:Is dit normaal of heb ik gewoon geluk?
Normaal, maximumsnelheid van Scarlet Internet Loco is 100/15 net zoals Proximus Internet Maxi.
Bedankt Raf

Hopelijk in mijn nieuw huis dan dezelfde snelheid!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Maximale snelheid kan je checken op adres via http://lijntest.be/
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sedlex schreef:... of heb ik gewoon geluk?
die kans is groot, ja. Zeker nieuw adres checken zoals hiervoor aangegeven werd!
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb wel Scarlet Trio maar deze heeft een 50/4 Cap. Loco wordt ook als 50/4 vermeld op de website...
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn zus heeft zeer recent een scarlet trio in haar nieuwbouw. Volgens de lijntest zou hier een 100/20 profiel mogelijk moeten zijn mar nu is haar snelheid nog steeds 30 down. Wanneer kan zij een verhoging verwachten naar 50? Ik dacht trouwens dat trio tot voor kort verkocht werd met een 30 down snelheid, neen?
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Trio heeft inderdaad lang op de scarlet site gestaan als 30/3.
Maar de cap stond altijd op 50/3 en later op 50/4. Zoals opgemerkt op dit forum volgt scarlet trio de snelheid van proximus start en voor scarlet one en scarlet VDSL2 (nu loco, denk dat ze de kinderstreken van telenet overnemen) volgen ze proximus Maxi.

De reden waarom scarlet systematisch lagere snelheden adverteert? Ofwel willen ze geen klachten van mensen die de snelheid niet halen wegens te ver van de rop (hoewel dit voor proximus klanten hetzelde is, daar adveteren ze wel met de max snelheden) , ofwel willen laten uitschijnen dat grote broer proximus sneller is. Of combinatie ?
Anyway de eventuele synch boven 50/4 bij scarlet trio is ook niet 'verloren' , het zorgt ervoor dat er geen daling is in internetsnelheid als er meerdere HD zenders bekeken worden
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Ratface schreef:Mijn zus heeft zeer recent een scarlet trio in haar nieuwbouw. Volgens de lijntest zou hier een 100/20 profiel mogelijk moeten zijn mar nu is haar snelheid nog steeds 30 down. Wanneer kan zij een verhoging verwachten naar 50? Ik dacht trouwens dat trio tot voor kort verkocht werd met een 30 down snelheid, neen?
Welke modem of modemroutercombo gebruikt zij? Ik dacht dat het provisioning profile voor non-vectoring modems vastlag op 30/10 in zone 1, maar ik moet de tabellen eerst raadplegen voor ik daar iets op durf te verwedden.

UPDATE: mijn gok was correct.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Recent zou willen zeggen obox3. Ik denk niet dat bbox 2 nog geplaatst wordt.
Maar dan zou het profiel 70 moeten starten.
Dus welke modem heeft ze, en hoe is de snelheid getest (bedraad?)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Fluppeke schreef:Recent zou willen zeggen obox3. Ik denk niet dat bbox 2 nog geplaatst wordt.
Los daarvan, zijn er nog ROPs waarbij vectoring nog niet actief is? Ik weet niet of de uitrol van vectoring al helemaal klaar is.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het betreft inderdaad een o-box 3. Daarnet terug thuis gekomen van de nieuwbouw want er zat al een 'critical error' op haar lijn. Ze hadden mensen overgezet van 1 kast naar een ander en hadden haar lijn niet correct aangesloten. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Misschien is het belangrijk te vermelden dat het een compleet nieuw stukje stad betreft in Oostende met allemaal nieuwbouwwoningen.
jschoonj
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2017, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben benieuwd! Na lang twijfelen van Maxi naar Loco.
Momenteel halen we 90/12 en het enige bezwaar om over te stappen was eigenlijk die snelheidscap. Met een beetje geluk blijven we dus gewoon op de snelheid die we hebben! Eind juni zal ik zeker zijn 8)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”