lag spikes nieuw modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
nukes4life
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 maa 2017, 20:03

Hey allemaal,

Ik heb net een account aangemaakt hiervoor en hoop op wat tips. Ik woon op een studentenhuis en afgelopen weken was het internet echt bagger, viel vaak weg en heel erg traag. Volgens een online tool 1% van de snelheid van de gemiddelde scarlet gebruiker. Met dat internet kon ik nog net League of Legends spelen wat ik graag doe als ontspanning na lange dagen studeren. Nu is er nadat we hebben gebeld redelijk snel iemand langsgekomen met een nieuw modem. Nu lijkt het internet wel sneller maar het spel is niet meer speelbaar door lag spikes en gewoon disconnects. Het gekke is dat het internet wel verbonden blijft en skype wel door blijft gaan, wel duidelijk wat connectie problemen maar nog wel wat verbinding waar bij het eerste modem echt alles weg viel. Ook via de command prompt heb ik de ping gecontroleerd en ook deze heeft soms zeer hoge pieken.

Kan ik hier iets aan doen of is dit niet op te lossen? Je zou denken dat een nieuw modem dit allemaal zou moeten oplossen.

Met vriendelijke groeten,
Berend
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vraag 1: ben je bekabeld verbonden?
Indien niet, steek ns een kabel tussen router en pc, en test opnieuw.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Je zegt studentenhuis. Wat is de rest allemaal aan het doen? Paar man die aan het downloaden slaat en je kan wel eens problemen krijgen :)
nukes4life
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 maa 2017, 20:03

de kabel op mn kamer werkt niet dus dat lukt nie :p rest zegt allemaal nooit te downloaden dus lijkt me niet de oorzaak zelf.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, dan zal je de laptop moeten verplaatsen en een kabel vinden, want een meting op wifi geeft onbruikbare resultaten.
Het kan nl even goed de wifi zijn die problemen geeft.
nukes4life
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 maa 2017, 20:03

maar toch gek dat het met het vorige modem nog wel oke maar wat traag ging en dat dit nieuwe modem online spellen onmogelijk maakt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is mss een totaal ander probleem. Vandaar de vraag om het eerst bekabeld te testen, zodat we de wifi kunnen uitsluiten als oorzaak.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”