Opnemen bij Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Mijn ouders zijn van plan om te switchen naar Scarlet omwille van goede prijs en degelijk aanbod.
Er is echter nog één probleem. Ze kijken nogal veel series en ze zijn bang dat het opnemen van series niet zo goed gaat bij Scarlet.

Op hun site vond ik dit:
Kan ik gelijktijdig programma’s bekijken en opnemen?
Je kan met Proximus TV for Scarlet een programma bekijken en gelijktijdig tot 2 andere programma’s opnemen (behalve voor serieopnames).
Wat betekent dit nu concreet? Kan je niet tegelijkertijd 2 series (bv. 'Thuis' en 'Vikings') tegelijkertijd (serie)opnemen en TV kijken? Dit lijkt me toch wat vreemd?

Is dit echt een probleem of een scheet in een fles?
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Mijn vriendin neemt alles op dus ik weet niet of die restrictie er nog is.
Het gaat over het maken van 'serieopnames' (waarbij soms ook die middagherhalingen bijzitten).
Als je alles apart vanuit de tv-gids programmeerde dan neemt alles op. Zelfs meer dan 2 dingen tegelijk dacht ik (nPVR dus wel binnen de 60 dagen kijken)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Serie-opnames werken. Zo nemen ze bij ons thuis Thuis op. Wat wel minder is, ik kan geen ander programma opnemen terwijl Thuis bezig is, wel bekijken. Dus ik weet niet of Scarlet wel 2 opnames gelijk toelaat.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Wat wel minder is, ik kan geen ander programma opnemen terwijl Thuis bezig is, wel bekijken. Dus ik weet niet of Scarlet wel 2 opnames gelijk toelaat.
Ik heb me ook hetzelfde afgevraagd onlangs.
Volgens mij ging dit vroeger wel, misschien iets om het aanschaffen van de betalende dienst "tv replay" te promoten?
Het is ook afhankelijk van je lijnsnelheid, maar dat zou het probleem niet mogen zijn bij mij.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier ook niet, 1 TV en 70 sync. het kan dat dit is om de nieuwe dienst te promoten, tis wel al een versie 4 van de decoder, in het begin met Proximus firmware (toen dacht ik dat het wel ging), inmiddels met Scarlet interface en daar merkte ik overlaatst op dat het niet ging.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

https://www.scarlet.be/help/faq/684/59/ ... en-opnemen

Blijkbaar gaat het enkel niet met serie-opnames.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als Scarlet Trio gebruiker ...

Er is het potentieel om heel veel opnames tegelijk op te nemen. Tientallen tegelijk. Maar met de populaire zenders, de Vlaamse , loop ik regelmatig tegen een opnameconflict van drie opnames tegelijk die niet toegelaten worden. Ondanks dat kan je dan nog steeds time-shift gebruiken op een Vlaamse zender die je niet aan het opnemen bent.

Dus het is een kwestie van niet willen en niet van niet kunnen om soms drie tegelijk op te nemen.

Over series opnemen;

Ik schaam mij er over maar ik heb op VTM HD de doorlopende opdracht gegeven om 'Mijn Restaurant' op te nemen. Twee keer is dat al niet opgenomen. De eerste keer gewoon niet. De tweede keer schijnbaar wel. De opnameduur was lang genoeg. Maar bij het afspelen was enkel 3 minuten opgenomen.

In het algemeen werkt het wel maar dat is niet de eerste keer dat ik zoiets voor heb. De Vlaamse zenders zitten dubbel er op in SD en HD. Ik heb de indruk dat het waarschijnlijker is dat de opname gaat lukken als je gaat opnemen van de SD versie ipv van de HD versie.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

-etienne- schreef:... te switchen naar Scarlet...
van waar? Proximus? Dan zal er niet zo veel verschil zijn. Telenet?? Dan eerst goed nakijken welke VDSL2 snelheid er kan gehaald worden!! Lage snelheid, is weinig tot niets gelijktijdig kijken/opnemen op de decoder (nPVR opnemen - 60d bewaren, kan wel nog)
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Ze hebben momenteel Telenet dus ze zijn gewend om probleemloos 2 series op te nemen en een 3de programma tegelijkertijd (live) te kijken.
Als ik het hier zo lees, is dit niet het geval met Scarlet. Al is het me nog niet volledig duidelijk is dit ook niet kan wanneer ze opnames in SD (ipv HD) zouden doen?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik zal vanavond thuis eens testen door 2 opnames te doen (HD) op hetzelfde moment buiten de serie-opname om en naar een derde kanaal te kijken, want mijn ervaring gaat over een serie-opname dus dat is misschien niet relevant in u geval :) En dan weet je het zeker en kan je een gerichte keuze maken :).
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De resultaten:
Programma's beginnen opnemen terwijl je al kijkt:
Het eerste programma op de schijf van de decoder, daarna nog 8 andere gestart terwijl ik aan het kijken was (dan was ik het beu, werkte allemaal). Vanaf de tweede is het in de cloud en 61 dagen beschikbaar.
Plannen in de toekomst:
Ben gestopt bij 4 (heeft iemand echt meer nodig?), ging allemaal. Ik ga er vanuit dat dezelfde regel telt, dus eerste op disk en de rest in de cloud. Het icoontje van opname laat het namelijk niet zien het verschil.

Serie opnamen:
Ik wou de Mol opnemen, blijk ik niet te kunnen want Thuis en Amigo's stond al op de planning blijkbaar, beiden serie opnamen. Pak ik de Mol in serie op dan gaat het niet en is er een conflict, zet ik "enkel deze aflevering" dan neemt hij het wel extra op.

(heb ook van alles fotos genomen maar de limiet is te laag precies hier op het forum).

Dus als je niet overdreven lang wacht met kijken zijn er opnamemogelijkheden genoeg :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Hier worden ook opnames ongesteld die niet worden uitgevoerd. Vooral bij series: 1 aflevering opnemen werkt perfect een hele serie niet.
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Bij mij ongeveer hetzelfde:

Twee serie-opnames op HD-zenders die gedeeltelijk overlappen: meestal neemt maar 1 van de 2 op.
Zelfs als ik op dat moment geen tv kijk.
Ik krijg trouwens nooit een conflictmelding als een opname niet kan doorgaan

Eén serie-opname, en het tweede programma handmatig ingesteld via tv-gids, lukt wel.
Ik kan ook nog naar een derde HD-zender kijken op hetzelfde moment.

Is trouwens al jaren zo bij mij, ondanks de goede sync.
Dus er is inderdaad nog werk aan hun serie-programmatie...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

WalterB1 schreef: Ik schaam mij er over maar ik heb op VTM HD de doorlopende opdracht gegeven om 'Mijn Restaurant' op te nemen. Twee keer is dat al niet opgenomen. De eerste keer gewoon niet. De tweede keer schijnbaar wel. De opnameduur was lang genoeg. Maar bij het afspelen was enkel 3 minuten opgenomen.
Heb je vooruitgespoeld om te verifiëren want hier zit er geregeld een tijdsbug in de opnames als er 2 programmas na elkaar opgenomen werden: de tweede opname start dan op een vreemd tijdspunt met schijnbaar te weinig opnametijd resterend, maar het programma staat er wel volledig op -- de tijdsbalk blijft gewoon op de eindtijd hangen.

Bij de vorige V4 firmware had ik de indruk dat bij opeenvolgende opnames de ingestelde eindtijd van de eerste opname (dus die 5,10,15,20,30 die je erbij lapt -- ik denk wel dat het enkel bij +10 of +15 voorkwam) een invloed had op de starttijd van de tweede opname (of toch iets gelijkaardigs). Misschien heeft men dat proberen fixen maar telt men nu de hele opnametijd bij de tijdsindicatie ipv alleen die ingestelde eindtijd?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

lanadekat schreef:Hier worden ook opnames ongesteld die niet worden uitgevoerd. Vooral bij series: 1 aflevering opnemen werkt perfect een hele serie niet.
Die ervaring heb ik niet, mijn zus neemt al meer dan 2 jaar thuis op met 1 keer serie-opname te hebben ingesteld en dat is altijd opgenomen geweest (behalve de paar dagen dat de Bbox stuk was). Maar twee serieopnamen die elkaar overlappen dat werkt inderdaad niet helaas, gisteren dan maar gekozen voor enkele aflevering bij De Mol en dan ging het wel (cloud opname)
Alle opnames die ik gisteren getest had stonden alvast ook in de opname-lijst en waren afspeelbaar :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Het zou ook volgens mij heel straf zijn moesten er bij scarlet geen problemen zijn met opnames, aangezien het bij Proximus toch dagelijks klachten regent in verband met problemen met opnames.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ze zullen er vast zijn hoor, ik heb ze (voorlopig) alleen nog niet ervaren. We gebruiken het dan ook amper, dat kan wel de reden zijn :lol:
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Super, bedankt allen wie heeft getest en voor het delen van de resultaten!

De conclusie lijkt:
[*] Serie opnemen vormt geen probleem zolang er geen overlap is met 1 of meerdere andere opnames (zelfs in HD)
[*] Serie opnemen van meerdere series tegelijkertijd (bvb. De Mol én Thuis) zal niet gaan. Nog niet zeker als of dit wel/niet gaat in SD
[*] Manuele opnames (dus niet in serie) lijken geen probleem te geven en meerdere tegelijkertijd zijn mogelijk zonder problemen
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het tweede kan wel als je naast de serieopname de tweede handmatig instelt natuurlijk (wat niet altijd handig is). Dit is zowel in SD als HD overigens.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Klopt inderdaad.
Het vormt wat extra werk om wekelijks te kijken wat je wil opnemen.
Ik neem alles in Serie op en los dan wekelijks de conflicten op en stel deze opnames dan manueel in.
Voordeel is dat je heel veel opnames tegelijk kunt doen, nadeel is dat deze niet automatisch (serieopname) kunnen gebeuren.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Toch wat amateuristisch van Scarlet/Proximus dat ze dit niet fixen als je't mij vraagt... :roll:
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

-etienne- schreef:Toch wat amateuristisch van Scarlet/Proximus dat ze dit niet fixen als je't mij vraagt... :roll:
BIj Proximus kan dit perfect, bij Scarlet niet.
Ze moeten ergens "limieten" opleggen als budget-product zijnde, ze willen iedereen namelijk naar Px pushen.

Maar inderdaad:
Je kunt 1 simultane serie-opname doen, en hiernaast kun je 1 manuele opname doen (in geval van serie moet je deze dus iedere 2 weken opnieuw programmeren, epg gaat 2 weken ver), en kun je nog een derde zender bekijken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

cptKangaroo schreef: Heb je vooruitgespoeld om te verifiëren want hier zit er geregeld een tijdsbug in de opnames als er 2 programmas na elkaar opgenomen werden: de tweede opname start dan op een vreemd tijdspunt met schijnbaar te weinig opnametijd resterend, maar het programma staat er wel volledig op -- de tijdsbalk blijft gewoon op de eindtijd hangen.
Bij 'Mijn Restaurant' was het weldegelijk dat ik enkel de eerste drie minuten kon afspelen. Daarna ging die terug naar live TV.

Wel heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat zoals je schreef meerdere afleveringen aan elkaar worden gehangen. Komt zeer zelden voor, toen kon ik het wel afspelen.

En nog iets speciaals;

Ik neem iets op en dat is schijnbaar gelukt. Maar als ik het probeer af te spelen tijdens het opnemen zelf of vlak na het einde van de opname wil die niet afspelen. Die komt direct terug op live TV. Maar de dag erna ging het wel.

Die zijn wel allemaal uitzonderingen, globaal werkt het redelijk. Vandaag is die trouwens met succes 'Mijn Restaurant' aan het opnemen en de opname werkt.
Plutow
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006, 23:16

Sinds kort is het bij ons niet meer mogelijk om meerdere opnames in te stellen ook niet als enkel deze aflevering. Nog iemand dit probleem?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sinds gisteren hier ook enkele onverwachte foutmeldingen bij het instellen van een opname terwijl er al een opname gepland/bezig is op hetzelfde tijdstip. 't Lijkt me sterk dat men de netwerkopname-mogelijkheid van sommige zenders weer verwijderd heeft, dus mogelijk is er een probleem met de netwerkopnames. Zendercombinaties waren NPO met BBC1, en Eén met Discovery.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Inderdaad, gisteren ook de opname gestopt de moment dat we begonnen kijken...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plutow
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006, 23:16

Vandaag via facebook bericht gekregen dat het aan de algemene netwerkstoring zou gelegen hebben. dus deze week nog eens testen
pkrs
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jan 2016, 01:18

Hoe is de situatie ivm opnemen bij Scarlet nu 3 jaar later?

Nog steeds enkel mogelijk om slechts 1 gelijktijdige serieopname in te plannen?

En nog steeds onbeperkte manuele opnames in de cloud? Of zijn deze ook beperkt ondertussen?

Alvast bedankt
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Twee series gelijktijdig opnemen ging niet. Tot vorige week kon ik wel een aflevering uit een serie en een los programma (film e.d.) tegelijk opnemen. Sinds een paar dagen krijg ik nu een conflictmelding en moet ik één van beide kiezen. Sterk daarbij is dat ook het journaal als serie beschouwd wordt en ik dit dus niet meer kan opnemen als ik op een andere zender een los programma opneem.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zitten sommige kanalen er nog steeds dubbel in? Als HD en SD?

Mogelijk maakt het een verschil en kan de SD versie opnemen wel.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

rolandvc schreef:Twee series gelijktijdig opnemen ging niet. Tot vorige week kon ik wel een aflevering uit een serie en een los programma (film e.d.) tegelijk opnemen. Sinds een paar dagen krijg ik nu een conflictmelding en moet ik één van beide kiezen. Sterk daarbij is dat ook het journaal als serie beschouwd wordt en ik dit dus niet meer kan opnemen als ik op een andere zender een los programma opneem.
Decoder volledig heropgestart (stekker er uit en weer in) en daarna werkte alles terug normaal. Softwareprobleem blijkbaar. Het verschil tussen HD en SD heb ik dus niet meer uitgeprobeerd, toch dank.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”