Scarlet - veel te lage snelheid

Gebruikersavatar
prino
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 Feb 2010
Locatie: Oostende

Scarlet - veel te lage snelheid

Berichtdoor prino » 08 Feb 2017, 11:45

Afgelopen vrijdag (2017-02-03) had vrouwlief problemen met haar Litouwse TV (Ja, die is gewoon gratis in full HD via het internet te streamen), en diverse speed testen gaven een maximum download snelheid van 9Mb, en Arno Raps VDSLTool vertelde dat we op een 9/0.5 repair profiel zaten.

Scarlet gebeld.

"is een probleem met de lijn"

Maandag om 9 uur een Proximus technicus binnengelaten: "Modem loopt, niet ons probleem, dag" (twee minuten...)

Weer gebeld.

Vanmorgen is de Sagem vervangen door een BBox V3+ (is er iets VDSLTool-isch voor deze?)

Profiel bleef op 9/0.5 staan, maar na een belletje met Scarlet is het op 16.5/2 gezet.

Probleem is dat de snelheid nog steeds abominabel is, we zitten op volgens de apparatuur van technicus op 137 meter van de centrale, en volgens dezelfde technicus zouden we zonder problemen (tot 400m) 30Mb moeten halen. Niet dus, komt voor dat de Google homepage soms een minuut nodig heeft om te laden!

Advies?

Bedankt,

Robert
Robert AH Prins
robert.ah.prins @ the.17+Gb.Google thingy
Some programming here :mrgreen:

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Scarlet - veel te lage snelheid

Berichtdoor lanadekat » 08 Feb 2017, 12:34

Er is geen vdstool voor de obox3.

Heeft die Proximus technieker de lijn gecontroleerd?

BTW: als Google een minuut duurt om te laden is er wel degelijk iets mis. Gewoon blijven bellen en zien of ze iets kunnen doen.

Tip: niets zeggen over trage snelheid gewoon zeggen dat het internet soms niet werkt. Uit eigen ervaring blijkt dat zolang je internet hebt er voor hun geen probeem is.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast