Paswoord PPoE

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Koent
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2016, 19:43
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Beste,

Ben op zoek naar het PPoE-paswoord om de firewall te configureren.
Heb de helpdesk gebeld maar die mogen me niet helpen blijkbaar.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit te weten kan komen ?

Bedankt,

Koen
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Je kan het passwoord zelf kiezen op myproximus.be

Dit via mijn producten > configureer internetopties
Koent
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2016, 19:43
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

We hebben nu Scarlet... Kan op hun website helaas geen optie vinden.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

fvhbrugge schreef:Je kan het passwoord zelf kiezen op myproximus.be

Dit via mijn producten > configureer internetopties
Het gaat hier over Scarlet...

Ik vrees ervoor dat je niet meer kan doen dan enkele keren de helpdesk bellen tot je eens een goede ziel te pakken hebt.
Of een technieker laten komen (ocharme u portemonnee).
Of hier een behulpzame technieker treffen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Zie post Philippe voor info PPoE paswoord
Laatst gewijzigd door BertG3 26 dec 2016, 21:49, in totaal 1 gewijzigd.
Koent
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2016, 19:43
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Geen officiële mogelijkheid ? Non de non de non de :-)

Toch bedankt voor de hulp. Spaart me zinloos zoeken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

honda4life schreef: Of een technieker laten komen (ocharme u portemonnee).
Of hier een behulpzame technieker treffen?
Voor zover ik begrijp is een technieker laten komen om jouw paswoord te achterhalen geen betalende interventie.
Maar het is inderdaad de enige (officiële) mogelijkheid die Scarlet biedt aan hun klanten om een PPPoE paswoord te achterhalen.

Hoewel hier recent berichten waren over de mogelijkheid om paswoorden in te stellen via "Mijn Scarlet": geen idee of het PPPoE paaswoord een van de opties is ...
BertG3 schreef:Het klinkt cru maar de enige manier om eraan te geraken is klagen over je modem/router of decoder en die laten swappen en tijdens het bezoek van de technieker vragen naar het PPoE paswoord..
Dat is niet de enige manier, en je moet er ook geen modem/decoder swap voor doen!
Gewoon een technieker laten komen, die heeft de tools mee om het paswoord uit te lezen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Zie post Philippe voor info over PPoE paswoord
Laatst gewijzigd door BertG3 26 dec 2016, 21:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik had geluk, toen wij jaren geleden naar Scarlet overschakelden mochten we nog zelf dit wachtwoord kiezen. Je kan dit inderdaad niet meer veranderen in Mijn Scarlet, en op de helpdesk houden ze zich van den domme. Ik weet niet of het tegenwoordig nog uit te lezen is uit de modem, vroeger kon je "view source" doen op de pagina van de modem en het gewoon lezen :lol:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

BertG3 schreef:Als je gewoon een technieker laat komen om een PPoE paswoord te laten uitlezen gaan ze dat
1) niet willen doen. Scarlet doet erg moeilijk over het uitdelen van PPoE paswoorden alsook het gebruik van een Fritz!Box. Vandaar ook de vele problemen met Scarlet telefonie en Fritz!Box
2) als ze het doen enorm veel aanrekenen. Vandaar een zogezegde modem swap om zonder aanrekening een technieker te laten langskomen. Vaak zijn die heel behulpzaam en geven ze dit PPoE paswoord. Heb ik van een kennis gehoord die het zo heeft moeten doen. Ik heb dit gewoon bij installatie van DTV gevraagd.
Dit onderwerp is hier al meermaals aan bod geweest.
Wij (Userbase) hebben hierover vorig jaar contact gehad met de officiële Scarlet vertegenwoordiger en dit probleem voorgelegd.
Hierbij samengevat de policy van Scarlet:
  • Scarelt heeft al een tijdje een nieuwe, verstrengde paswoord policy, waardoor de logons niet meer hetzelfde zijn (PPPoE logon, Voip logon, Mijn Scarlet, e-mail, FTP)
  • Deze worden ook niet meer aan de klant meegedeeld, met uitzondering van de Mijn Scarlet login. Met deze login kan de klant het paswoord voor Mijn Scarlet, e-mail of FTP wijzigen/opvragen, maar niet voor internet of VoIP (gezien deze gepusht worden via ZTC).
  • Er worden inderdaad geen login en paswoorden meer schriftelijk verstuurd (aangezien er hieromtrent ook klachten waren).
    Indien de klant om één of andere reden een login en wachtwoord nodig heeft, kan er een technieker gestuurd worden die via een gearchiveerde encryptietool deze gegevens kan opvragen.
  • Op onze vraag werden alle callcenters over deze procedure op de hoogte gebracht.
Wie nu beweert dat het anders moet is dan blijkbaar beter geïnformeerd (tenzij de procedures recent gewijzigd zijn) ...

Scarlet doet absoluut niet moeilijk over het gebruik van een FritzBox, ze bieden alleen géén ondersteuning, aangezien hun eerstelijns agenten hier niet voor opgeleid zijn, en ze zelf een modem ter beschikking stellen (en vervangen indien nodig), en de goede werking van de Fritzbox niet kunnen garanderen ...

Wat betreft de VoiP problemen. Er zijn inderdaad in het verleden VoiP problemen geweest, en die werden telkens opgelost:
- september 2015: migratie van het oude NGN platform (uitgefaseerd) naar het nieuwe IMS platform.
- 2015: probleem in de provisioning van IMS accounts van ex-Snow klanten die overstapten naar Scarlet.
- recent (mei 2016), terug met een VoIp migratie ("register FETCH' parameter moest plots gezet werden). Scarlet heeft dat probleem geëscaleerd naar Proximus en AVM (met de feedback van enkele Userbasers (honda4life, TanknaT, ...)

Er is zelfs een Scarlet medewerker die thuis een FritzBox heeft en testen uitvoert...
Dus zo moeilijk doen ze echt niet over een fritzBox :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Mijn excuses Philippe. Ik deel enkel mijn ervaring mee. Hier had ik geen weet van. Ik zal dan ook mijn post verwijderen aangezien het fouten informatie bevat.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hoeft niet, daarvoor dient een Forum hé ...
En als de ervaring hier inderdaad aantoont dat de callcenters de procedures niet volgen, is dat goede feedback !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wacht? Dus men houdt de paswoorden blijkbaar niet meer centraal bij, maar slaagt erin om ze met een reversible encryption te versleutelen op de toestellen en de pppoe servers zelf? In de naam van security? Zucht...

Soit, het zij zo.
Erg handig is het wel niet, maar als die interventie gratis is, ongemotiveerd (maw dat zij niet moeten beslissen of jouw motivatie voor hun genoeg is), en op een datum/tijd die niet "ergens binnen 3-4 weken" is, en dan nog "tussen 8 en 15u", dan nemen we het er maar bij zeker?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tzal eerder tussen 8 en 17u zijn, op een weekdag.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het verhaal dat ik ooit vernomen heb is dat ze de login niet meer mogen geven via he callcenter omdat sommige medewerkers zo kredietkaartfraude konden plegen...
Vraag me niet hoe.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”