Fritzbox herstart na oproep

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Fritzbox 7360.
Ik heb het probleem (in de titel) als eens voorgehad op firmware 6.31.
Bij de 6.52 was ik van een cleane install begonnen (factory reset) en had ik het probleem niet voor, nu was ik begonnen met mijn VoIP provider in te stellen en heb ik de herstart terug voor.
Heb al de VoIP provider verwijderd maar dat lost het niet op.
Wel een vreselijk probleem, telkens iemand ons probeert te bellen zitten we zonder internet en tv.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Vandaag nogmaals een factory reset gedaan en alles opnieuw ingesteld.
Helaas kan ik zelf wel uitbellen maar inkomende oproepen doen mijn fritzbox herstarten. :(

Hieronder mijn huidige settings

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Iemand die dit eens wil vergelijken met zijn settings?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarom gebruik je niet vlan 20?
Daar zou ik toch al zéker met beginnen.

"Always register via an Internet connection" > Uit
"Use VLAN for Internet telephony" > 20

Ook staat bij mij het volgende uit (maar of het uitmaakt???)
"Provider supports MWI (RFC 3842)"

Er zijn nog enkele kleine verschillen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

always register via internet connection staat bij mij ook uitgevinkt (FB7490)
Denk dat dit een kolfje naar de hand van philippe_d is :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voor Scarlet zou ik inderdaad VLAN20 gebruiken
(zie post handa4life)

Ook belangrijk: Provider does not support REGISTER-fetch" aanvinken

Maar een FritzBox die uitvalt na iedere inkomende oproep is natuurlijk niet normaal.
Dit lijkt mij eerder op een defecte FritzBox
Dat heeft m.i. niets met verkeerde VoIP settings te maken

Ik zou een ticket naar AVM sturen en aandringen op een RMA (gezien 5 jaar garantie)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Net alle opties (register..., VLAN 20) geprobeerd maar helaas geen oplossing.
Na even zoeken ben ik blijkbaar niet de enige met dit probleem ?

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43113#p580991

RMA is geen optie, gekocht op marktplaats (van zijn voormalig provider gekregen, garantie liep dus via ISP)
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Controleer of de verkoper de juiste voedingsadapter heeft meegeleverd. Ze zien er allemaal hetzelfde uit, maar er bestaan verschillende type's. Het voorgeschreven typenummer staat op de achterkant van je Fritzbox.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

pufpufpuf schreef:RMA is geen optie, gekocht op marktplaats (van zijn voormalig provider gekregen, garantie liep dus via ISP)
Er is een fabrieksgarantie van 5 jaar op de FritzBox, en dat is voor zover ik weet niet alleen voor de eerste gebruiker.
Als je op marktplaats een ISP FritzBox aankoopt, vraag dan aan de verkoper zijn "aankoopbewijs" (en als hij de modem "gekregen" heeft, moet hij een leveringsdocument hebben met de aanschafdatum?)
TanknaT schreef:Controleer of de verkoper de juiste voedingsadapter heeft meegeleverd
Goed punt.
Als de Box uitvalt bij een inkomend gesprek, kan dit inderdaad te wijten zijn aan een voeding die onvoldoende vermogen heeft om het belsignaal te genereren. Gebruik een adapter die genoeg stroom kan leveren (voor een 7360 is min. 12V/1.4 A vereist, maar een adapter van 12V/2A is nog beter).

Hangt er een analoog toestel op de FON uitgang? probeer dit toestel eens af te koppelen? valt de box nog uit bij een inkomende oproep?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Heb er eens een zwaardere adapter aan gekoppeld, 3A 12Volt. Helaas nog steeds herstart na oproep.
Dus ik moet het leveringsdocument zien te krijgen, zal geen makkelijke opgave worden.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Telefoon is via dect aangesloten dus kan hem niet loskoppelen
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik had dit ook toen ik nog Scarlet telefonie had op de Fritz!Box. Scarlet telefonie in combinatie met de Fritzbox is een ramp. Ik heb het nooit werkend gekregen en ben dan voor het totaalplaatje maar naar OVH overgeschakeld. Nooit meer problemen gehad.

Ik had nooit begrepen hoe je het best de telefonie van Scarlet aan de praat moest krijgen. Het werkt maar ofwel herstart ie ofwel was ik de connectie kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

  • - zwaardere voeding helpt niet
    - geen analoog toestel aan de PSTN uitgang, die teveel stroom kan trekken
Om uit te sluiten dat het werkelijk een Scarlet probleem is, zou de TS dus eens moeten kunnen testen met een andere VoIP account:
  • - maak een (gratis) WeePee SIP account aan, en activeer die.
    - laat je enkele keren opbellen op jouw "WeePee nummer" (3299090 xxxxx) door een andere Weepee gebruiker ...
Het zou mij verwonderen dat een Scarlet account in staat is om je FritzBox te laten rebooten ...
Ik gok meer op een defecte box ...
Ticket naar AVM?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een SIP Weepee account geregistreerd en succesvol in de fritzbox kunnen configureren.
Ik ken helaas niemand met een weepee account om te proberen, iemand op dit forum die mij kan helpen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Stuur je nummer (3290090 xxxx) per PB (en zeg erbij wanneer je wilt opgebeld worden :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Heb het zelf eens kunnen testen. Ik heb 2 SIP accounts gemaakt en met een account op mijn iPhone gebeld naar de Fritzbox.
Resultaat: dect telefoon rinkelde!

Dus foutieve Scarlet instellingen? Wel vreemd wat alles heeft een week goed gewerkt.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Dit klinkt bijna als een fabel, enig verklaring zou kunnen zijn dat Scarlet iets verstuurt dat de sip stack van fritz niet kan behandelen/of crasht, wat leidt tot een reboot, maar dit betekent dat een s/w probleem is dan zou het bij meer installaties moeten voorkomen.

Heb je soms extra tel. diensten bij Scarlet? Of een special tel. nr.?

Ik heb hier Scalet voip met freeswitch en Fritz (enkel als SIP<->DECT gateway) en heb net de logs doorlopen en zie niet echt iets dat opvalt.

- probeer alles wat meer stroom gebruikt af te zetten, alle USB afkoppelen, Wifi, alarm, ....
- probeer eens een andere stopcontact, zonder verlenging noch kattenkoppen, mss zelfs in een andere groep als het kan

- Scarlet verstuurd enkel audio 101 (PCMA) als codec, probeer eens PCMA te forceren bij Weepee om te zien of het een codec probleem is
- verschillende combinaties van voip instelling aan/afzetten, zoals DTMF, codec, antwoordapparaat, ....
- Call forward/Divert aanzetten
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik was de problemen wat beu en heb nu mijn obox3 terug bovengehaald en deze terug aangesloten.

Nu wil ik de fritzbox wel nog gebruiken maar enkel als DECT (met analoge telefooningang komende van obox3).
Helaas heb ik geen zo een Y-kabel. Iemand een schema wat ik moet ombouwen van RJ11 (obox3 analoge telefoonuitgang) naar RJ45 (fritzbox)?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Y-kabel kan je kant en klaar kopen bij Amazon Duitsland o.a.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

pufpufpuf schreef:Helaas heb ik geen zo een Y-kabel. Iemand een schema wat ik moet ombouwen van RJ11 (obox3 analoge telefoonuitgang) naar RJ45 (fritzbox)?
De 2 middelste pinnen van de RJ11 (PSTN obox3) verbinden met pin 3+6 van de RJ45 (fritzbox).
Jack Daniels schreef:Y-kabel kan je kant en klaar kopen bij Amazon Duitsland o.a.
Deze Y-kabels hebben 3 RJ45 stekkers, dan heb je nog een adapter nodig van RJ11 naar RJ45 (hier zit PSTN op 1+8).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Adapter van RJ11 naar RJ45 koop je voor een paar euro op eBay. Heb er hier zo eentje hangen aan mijn FB.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bedoel je de FritzBox adapters (die samen gebruikt worden met de Y-kabel).
Of een straight RJ11 naar RJ45 adapter? Deze zal echter niet voor PSTN :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze hangt aan mijn FB:
http://m.benl.ebay.be/itm/Sourcingmap-R ... nav=SEARCH
Misschien voor de volledigheid vermelden dat ik geen vaste telefoon heb bij Proximus maar wel raw copper. Van de contactdoos gaat het met een RJ11 kabel naar de adapter die met de RJ45 stekker in de FB ingeplugd wordt. Zelf gebruik ik die Y-kabel niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit ging hier over het verbinden van de analoge o-box3 PSTN uitgang (RJ11), met de DSL/TEL ingang van de FritzBox (RJ45).
Jij spreekt over de DSL verbinding!

Zoals ik eerder zei, de standard adapter zoals jij die hebt, zal hier niet werken!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Thx Philippe! Kabel gemaakt en werkt!
Voorlopig laat ik de installatie maar zo. Zal volgend jaar als ik verhuis wel eens kijken wat er aan de hand is met Scarlet <> Fritzbox voip.

Mvg
Jens
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”