Kotnet (Telenet/kabel) en Scarlet op één adres

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krisser
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2016, 15:22
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Hallo allemaal.

Ik ben een Leuvense student en heb momenteel enkel een kotnet-aansluiting op kot met een limiet van 40 GB/maand. Dat dit veel te weinig is, voor bv. Netflix & chill, hoef ik jullie niet te vertellen. Ik heb dus aan mijn kotbaas gevraagd of ik op eigen kosten een eigen aansluiting van een andere provider zou kunnen aanvragen. Hij zei dat hij het geen probleem vond. Nu mijn vraag: is het technisch eigenlijk mogelijk om zowel kotnet als ook Scarlet op één adres te gebruiken. Als ik me niet vergis, werkt Telenet via coax en Scarlet via VDSL... Normaal gezien zou dat toch moeten lukken of heb ik het mis?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ervan uitgaand dat er kabels liggen vanuit het adres naar buiten, moet dit lukken.
En anders zul je zelf de kabel moeten (laten) leggen (onder de grond).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Als je momenteel een eigen coax aansluiting hebt kan je Kotnet ook gerust vervangen (of aanvullen naargelang) met een klassieke residentiële Telenet internet-only aansluiting. Dat is iets minder ingrijpend.

Als je geen eigen coax hebt zal dat niet gaan uiteraard.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer