Scarlet vervangt decoders

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Vandaag een brief in de bus van Scarlet. In de loop van volgende week brengt de postbode een nieuwe decoder. Na ontvangst heb ik 5 dagen de tijd om hem aan de praat te krijgen want de oude zal dan niet meer werken en mag naar het containerpark.

Nog iemand deze brief gehad?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

nog (?) niet, Scarlet Trio.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, vorige week ook gekregen en eergisteren vervangen.

Ik vermoed dat de "binnen 5 dagen" gewoon bedoeld is om er wat druk achter te zetten want de uitleg bij het decoderpakket maakte gewag van "binnen enkele weken".

Gewoon de kabelkes en voeding omzetten, en terwijl je dan terug opstart en de decoder eerst de laatste firmware ophaalt, bel je naar de automatische dienst op nummer 080099696. Het enige dat je daar moet ingeven, is dat lijnnummer dat op je brief staat zodat de oude decoder uit hun databank gehaald wordt. Hetzelfde lijnnummer moet je ook gebruiken in de setup van de nieuwe decoder.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

hier ook (nog) niets aangekregen.... (scarlet one).
Weet je welke decoder je gaat krijgen?
Bij mij is de decoder (v3b geloof ik) een paar maanden geleden reeds vervangen geweest (door v4)omdat na een update deze niet goed meer werkte....
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

De pakketbrief vermeldt enkel omzetting van V3 en V3b modellen naar een V4, en Scarlet gebruikt nog steeds geen V5 of V5mini, dus als je al een V4 hebt, zal je waarschijnlijk geen brief krijgen.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben eens benieuwd, de gehuurde v3b ligt nog splinternieuw op zolder.
Had toch een gekochte V4 die we gebruiken... zou ik ook mogen omruilen :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Paar maanden geleden ook een andere gekregen. De oude v3 werkt nog gewoon, staat nu op de slaapkamer.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

schoonouders hebben dit ook gehad. De nieuwe box werkte echter niet (telefonisch proberen te helpen, volgens mij was het een DOA). Dus schoonouders best ambetant aangezien volgens de brief de oude binnen 5 dagen niet meer zou werken.

Scarlet heeft technieker langs moeten sturen (2x) ik denk 1x janssens field en 1 keer PX. Hebben zelfs enkele € korting gehad voor dit probleem (3dagen zonder tv).. en ze hebben nu ook een obox 3 (hoewel ze daar weinig voordeel aan hebben met 1 (54mbps) laptop op wifi
.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Euh, ik gebruik die decoder enkel in noodgeval (onweer) omdat ik via TV-Vlaanderen kijk. Maar zijn ze de oude Proximus decoders aan Scarlet klanten aan het dumpen? We krijgen toch de V4 zie ik terwijl ze al heel lang bij Proximus de V5 geven. Alsof we de afvalbak voor voorbijgestreefde rommel zijn! :-(
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Vladimirke schreef:Euh, ik gebruik die decoder enkel in noodgeval (onweer) omdat ik via TV-Vlaanderen kijk. Maar zijn ze de oude Proximus decoders aan Scarlet klanten aan het dumpen? We krijgen toch de V4 zie ik terwijl ze al heel lang bij Proximus de V5 geven. Alsof we de afvalbak voor voorbijgestreefde rommel zijn! :-(
Je krijgt waarvoor je betaald hé :-).
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik wel tevreden ben over de v4. Zappen loopt soepel, Harde schijf is groot genoeg voor ons. Opstarten van de decoder is aanvaardbaar snel tov de v3.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik wacht het rustig af. Wel spijtig dat de V3 niet meer gaat werken. Omdat hij als backup diende heeft hij nog geen 3 uur gewerkt op de 2 jaar dat ik Scarlet Trio heb.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

ze zullen nog wel een tijdje bezig zijn met het vervangen van de v3b's. Daarna zullen ze deze niet meer updaten en is er geen support meer voor. Maar of ze effectief (en wanneer) op zwart gaan ....
Men wil ze duidelijk niet als alternatief voor een 2de tv, dat zou hun inkomsten kosten (verhuur decoders) , maar het zou best kunnen dat deze decoders nog een tijdje gaan werken ...
Scarlet spreekt over 5 dagen.. maar een decoder die niet meer aan het netwerk hangt, wordt die niet pas na een maand van het lijnnummer gesmeten?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Die decoders zullen best nog wel een tijdje blijven werken.
Kunnen ze toch niet per decoder afzonderlijk regelen, zal eerder op software versie zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”