bbox3 en WIFI repeater Fritz 1750e

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
HildeB
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2016, 21:15

Ik ben een leek in ICT stuff.
Vorige week eindelijk een "upgrade" laten doen door Scarlet van trage ADSL naar VDSL.
Hierbij de oude D-link modem laten vervangen door bbox3. Omdat ons rijhuis zowel lang als hoog is, maakten we voordien gebruik van 2 WLAN repeaters van Fritz type 1750e. Dit werkte prima. Ik heb deze dan opnieuw ingesteld, maar krijg sindsdien meer het signaal "geen toegang tot internet" dan wel toegang. Voorlopig heb ik de repeaters uitgeschakeld en is er wel toegang maar niet voldoende signaalsterkte. Ik las op dit forum dat er incompatibiliteitsproblemen waren/zijn met deze combinatie. Welke repeater is dan wel aan te raden om het signaal te versterken?

heel erg bedankt!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Repeaters zijn meestal een slechte oplossing, een Acces Point presteer meestal beter. Maar ik zou het wel raar vinden mochten die repeaters niet compatibel zijn. Probeer eens de Repeater naast de BBox te hangen, werkt het dan?

Mocht je toch iets nieuw willen aanschaffen denk ik dat 2 van die repeaters kan vervangen door 1 Ubiquiti AP: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/
Is ook redelijk simpel om in te stellen en eens hij werkt zal hij blijven werken, het enige andeel is misschien dat je hem best centraal in de woning hangt en dat er een kabel naartoe moet lopen.
HildeB
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2016, 21:15

Dank je voor de tip!
Ik heb de repeater opnieuw geconnecteerd/ingesteld door vlak naast de modem te hangen en op de WPS "knopjes" te drukken (dat lukte), maar eens ik deze terug in de ruimte in het stopcontact stak, kreeg ik opnieuw dezelfde foutmelding "geen internettoegang".

Wat is het verschil tussen een access point en een repeater?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

HildeB schreef:Wat is het verschil tussen een access point en een repeater?
  • Een access point wordt bedraad aangesloten aan je lokaal netwerk (dus achter jouw router), en zal dit signaal dan draadloos verdelen.
    Gezien de Fritz 1750e een gigabit LAN poort heeft en dual band Wifi (WiFi AC tot 1300 Mbit/s op de 5-GHz-band, en WiFi N tot 450 Mbit/s op de 2,4 GHz-band) kan deze als access point gebruikt worden.
    In de instelling vind je dit als "LAN bridge"
  • Een repeater pikt het draadloos signaal op van jouw draadloze router, en zendt dit opnieuw uit.
    Als je deze plaatst op een plek waar het bereik als slecht is, krijg je natuurlijk geen verbinding.
    De beste plaatst voor een repeater is halfweg tussen jouw router, en de plaats waar je draadloos internet nodig hebt.
    De fritz 1750e kan je ook gebruiken als "WLAN bridge", met andere woorden: je kan hier een toestel (of meerdere via een switch) bedraad aanlsuiten
Het hierboven gegeven advies om een Ubiquiti AP als access point te gebruiken is een goed antwoord, maar gezien je al 2 Fritz 1750e toestellen hebt, kan je deze (of één ervan) ook perfect als Access point gebruiken (er moet dan inderdaad wel een kabel naartoe lopen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”