2e TV decoder (v4) kopen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
GeMa2
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2016, 14:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bij de omruilactie werd mijn gehuurde TV decoder (v3) al vervangen door een V4 model.

Ik gebruik momenteel in de keuken ook nog een 2e (in een BELGACOM winkel gekochte) TV decoder (v3). Onlangs stuurde SCARLET me een tweede maal een (v4) TV decoder ter vervanging. Ik heb die geweigerd om te verhinderen dat ik nog eens 8 Euro/maand extra zou moeten bijbetalen voor die 2e decoder.

Ik zou opnieuw een 2e TV decoder (v4) willen kopen voor in de keuken, ter vervanging van de v3.
PROXIMUS verkoopt echter ondertussen geen toestellen meer, je kan ze alleen nog huren.

Kan ik zonder problemen een tweedehands v4 TV decoder (Kapaza e.d.) kopen en gebruiken op mijn SCARLET aansluiting?

Bij voorbaat dank.

Marc
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Mijn bericht is onder voorbehoud.

Ik dacht gelezen te hebben dat dit mogelijk was, maar de decoder zou eerst moet geactiveerd worden op een Proximus-lijn (je kunt vragen aan de verkoper om deze dus niet te deactiveren) zodat de software kan ingeladen worden.
Nadien sluit je deze aan op je Scarlet-lijn, waarbij hij de scarlet software erover zal installeren, en waarbij je deze kunt gebruiken.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn v4 decoder is gekocht op tweedehands site en ik heb hier nooit iets voor moeten doen om die te activeren. Ingeplugd en deze was klaar om te gebruiken.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

blaatpraat schreef:Mijn bericht is onder voorbehoud.

Ik dacht gelezen te hebben dat dit mogelijk was, maar de decoder zou eerst moet geactiveerd worden op een Proximus-lijn (je kunt vragen aan de verkoper om deze dus niet te deactiveren) zodat de software kan ingeladen worden.
Nadien sluit je deze aan op je Scarlet-lijn, waarbij hij de scarlet software erover zal installeren, en waarbij je deze kunt gebruiken.
Hoi, dit was van toepassing op de V5. (Ik weet niet of dit nog werkt).

V4 zou geen probleem mogen zijn, een factory reset doen & hij zou gewoon moeten upgraden naar de Scarlet software.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik begrijp niet dat scarlet decoders omruilt die je gekocht hebt :)
Het is zeker mogelijk, maar je gaat de v3b moeten deactiveren.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
GeMa2
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2016, 14:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Flup schreef:Ik begrijp niet dat scarlet decoders omruilt die je gekocht hebt :)
Het is zeker mogelijk, maar je gaat de v3b moeten deactiveren.
Als je de omruil aanneemt staat de maand erna een tweede huurtoestel op je factuur?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”