V5 decoder

Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 22 Aug 2012
Locatie: Liedekerke
Bedankt: 63 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

V5 decoder

Berichtdoor JoskeVermeulen » 15 Aug 2016, 18:37

Kan er iemand een duidelijk antwoord geven of de V5 nu al dan niet werkt op een Scarlet lijn? Ik zie hier een hoop variërende en onduidelijke posts van een hele tijd terug.

Ik vraag dit voor iemand die net terug is van op reis en mij vroeg waarom zijn V5 opeens niet meer werkt. Deze was meer dan een jaar geleden geactiveerd via een Px lijn en heeft tot 2 weken geleden zonder problemen gewerkt. Hij heeft deze eerst geprobeerd te hard resetten en te updaten op zijn eigen Scarlet lijn maar ging niet, daarna terug bij iemand met Px proberen te updaten tot het scherm met lijnnummer maar als hij deze dan thuis weer aansluit probeert hij weer te updaten en zou hij kort daarna herstarten in een loop.

Geen idee of dit van belang is: op 10 augustus heeft hij een mail gekregen van hun dat ze zijn gehuurde V4 niet vanop afstand konden updaten en Proximus TV for scarlet volledig niet meer zal werken met deze decoder na 29/08 als hij deze hiervoor niet manueel update. Uiteraard ging dit toen niet want deze stond niet aangesloten gezien hij amper wordt gebruikt maar deze werkt trouwens wel nog voor de moment.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3788
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 237 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor jackho » 15 Aug 2016, 19:46

De klanten van proximus die in het bezit zijn van een v5 decoder hebben dit bericht ook gekregen
dat indien de NTE software er om één of andere reden nog niet aanwezig is,
ze een decoder reset moeten uitvoeren om deze alsnog binnen te halen voor 29/8

Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 22 Aug 2012
Locatie: Liedekerke
Bedankt: 63 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor JoskeVermeulen » 20 Aug 2016, 15:51

Het zal dus een raadsel blijven voor iedereen, een nadeel van het goedkoopste trio pack te nemen dat momenteel op de markt beschikbaar is om met "verouderd" (maar niet onbruikbaar) apparatuur te zitten jammer genoeg. Ik zal hem dan maar laten weten dat hij zijn V5 op zolder mag zetten tot er ondersteuning voor komt of voor als hij overstapt.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding

kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 Jun 2013
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor kode » 30 Aug 2016, 12:28

Ik heb net telefoon gehad van scarlet over mijn V5 decoder. Hij vertelde dat deze geupdate moest worden. Toen ik zei dat ze deze decoder normaal niet ondersteunen zei hij dat ze dat nu ook voor V5 toelieten. Ik heb de update nog niet gedaan maar misschien het proberen waard als hij een V5 decoder heeft. Instructies via mail gekregen:

Beste klant,

Om te zorgen dat je kan blijven gebruik maken van Proximus TV for Scarlet moet je decoder vóór 04/09/2016 geüpdatet worden.

Wat gebeurt er als je de update niet tijdig uitvoert? Proximus TV for Scarlet zal niet meer werken. Deze update moet dus absoluut vóór 04/09/2016 gebeuren.

Doorgaans worden updates vanop afstand uitgevoerd, maar om een technische reden is bij jou niet gelukt. Maar wees gerust, het is heel gemakkelijk.

De update doe je als volgt:

1. Druk op de aanuit-knop aan de achterkant van je decoder zodat deze in de uit-stand (0) staat.
2. Hou gelijktijdig de ^ en tv-knoppen ingedrukt aan de voorkant van je decoder.
3. Druk opnieuw op de aanuit-schakelaar aan de achterkant van je decoder terwijl je de ^ en tv-knoppen aan de voorkant van je decoder ingedrukt houdt.
4. Hou de ^ en tv-knoppen ingedrukt tot het scherm van je decoder Waking UP + aangeeft. Laat nu de knoppen los.
5. Indien je de boodschap Hello DRA/Start DRA verschijnt, dan verloopt alles correct. Indien dit niet het geval is, begin opnieuw vanaf stap 1.

Na dertig minuten is je decoder volledig gereset.

Heb je al verschillende keren geprobeerd, maar reageert je decoder nog altijd niet? Contacteer ons op het nummer 02 275 27 27.

Met vriendelijke groeten,
Shirano
Scarlet klantendienst

Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 Jun 2011
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contact:

Re: V5 decoder

Berichtdoor CindyV » 30 Aug 2016, 13:08

V5 decoders worden nog steeds niet ondersteund, zoals aangegeven door Shirano. Dit is een uitzonderlijke actie om ervoor te zorgen dat decoders die al in gebruik zijn, blijven werken en we de klant dus niet buiten dienst stellen. Is enkel het geval indien de decoder niet de meest recente software heeft. Het beveiligingscertifaat van deze decoders vervalt officieel op 04/09/2016, maar aangezien dit een zondag is, zullen we deze week al verdere stappen ondernemen om klanten niet buiten dienst te stellen wanneer we niet geopend zijn en vragen vlot te kunnen beantwoorden. Het is dus best van de decoder zo snel mogelijk te resetten (om uitval van interactieve diensten te vermijden zoals consulteren van de tv-gids, netwerkopnames, VoD's huren, rebooten...).

Geldt dus niet voor nieuwe V5 decoders die aangesloten worden op een Scarlet lijn.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3472
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 221 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor satsurfer » 14 Feb 2017, 09:48

al iets gewijzigd? Ik heb wel interesse in Scarlet, mits V5 decoder. Wat als je een V4 decoder krijgt, en je koopt zelf een V4 of V5 decoder extra. Moet je dan extra huurgeld betalen?

blaatpraat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor blaatpraat » 14 Feb 2017, 19:28

Nog niet gewijzigd voor zover ik weet.
Je huurt (binnen het trio pakket) 1 v4-decoder.
Je kunt extra v4-decoders aansluiten, en deze zullen werken mits je lijn dit ondersteunt.
Je kunt 1 kopen (tweedehands ergens), of 1 huren via scarlet.

v5 werkt nog steeds niet vziw.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast