Nieuwe Scarlet firmware !

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na een nieuwe factory reset staat de firmware hier nu ook op Scarlet_5.2.1.78 met eindelijk een leesbaar lettertype en degelijk kleurschema! Het menu lijkt ook wat sneller te reageren (V3b decoder) maar de vorige 5.2.1.72 firmware gaf een merkbare vertraging dus misschien is dat weer de 'normale' snelheid. Wel nog een bugje in de kanaalnummer-infobalk die blijft hangen en niet updatet als je eerst een kanaalnummer ingeeft en daarna omhoog/omlaag zapt, maar daar valt mee te leven.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb ook last met een decoder (v4b geloof ik , met kaartsleuf vooraan) en heb hiervoor een paar mailtjes verstuurd...
Daarstraks heb ik een mail terug gehad dat er woensdag een technieker gaat langskomen met een andere decoder.
Ik ben benieuwd welk model van decoder zal zijn???
En dat de zever hiermee voorbij is, want men pushed wel effe een update door zonder boe of ba door, ik heb hier vooraf geen bericht/mail over aangehad, waarna er het niet meer goed werkt. En dan nadat ik een mail hierover verstuur doen ze net alsof het aan mijn installatie ligt(kabels, modem etc). Dus nogmaals een mailte verstuurd en dan opeens komen ze een andere decoder brengen??? Ze weten heel goed dat die oude(re) decoders met de niewe update slecht overweg kan...

Maar goed, hopelijk vanaf woensdag alles terug in orde met digitale tv...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

update naar Scarlet_5.2.1.82

Geen veranderingen te zien -- het zapt precies iets rapper maar dat is meestal zo na een reset.

Kanaal 282 is hier nog steeds een 'deathtrap' -> blijft zwart en lijkt de decoder te doen vastlopen. De bug met de kanaalaanduiding is nog steeds aanwezig (meerdere keren zappen blijft eerste kanaalnummer tonen). Als er een opname bijkomt tijdens het bekijken van een opname, verschuift de cursor niet mee in de opnamelijst en is er dus een andere opname geselecteerd wanneer je stopt met kijken (als je niet oplet, wis je dus een verkeerde opname).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Toen ik vandaag de tv aanzette,kreeg ik ineens het Scarlet embleem,een 15 seconden nadien was alles terug ok,ik veronderstel dat dit de nieuwe update was??
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

hier gisteren ook zoiets.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kan de firmware versie teugvinden in dit menu: Mijn Account>Instellingen>Systeeminformatie

Het zappen lijkt na 2 dagen nog steeds wat sneller maar af en toe is er nu wel een syncprobleem -- erger dan gewoonlijk, bedoel ik: de out-of-sync gaat soms niet weg na het zappen (of na pauzeren, vooruitspoelen). Al bij al is het wel duidelijk dat de V3b sommige zaken nauwelijks nog aankan, zo bevriest de decoder zo'n 20sec na het wissen van een opname (dit varieert wel), en bij het opschuiven door de tv-gids duurt het vaak 3sec of meer telkens een nieuwe pagina moet inladen. De opnames van een weekend plannen kan zo gerust een kwartier in beslag nemen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Niet voor niks dat de v3 en v3b, bij proximus klanten gratis omgeruild wordt voor een v5(compact)
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

jackho schreef: v3 en v3b, bij proximus klanten gratis omgeruild wordt voor een v5(compact)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit alleen gratis was voor klanten van PX die hun decoder huren en dat de klanten die destijds hun decoder van dit type gekocht hebben, geen recht hebben op gratis omruiling.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

V3b worden ook vervangen bij Scarlet. Ook de bbox2 moet vervangen worden door een obox3. Had problemen met decoder. Decoder werd direct vervangen door V4 en heb een Fritzbox maar technieker vroeg of ik een bbox 2 had. Ik zei ja en dat die boven lag omdat ik deze vervangen had door de Fritz. Technieker gaf me direct een obox3 en de bbox2 mocht ik houden.

Zie ook https://www.scarlet.be/help/faq/910/59/ ... -vervangen en
https://www.scarlet.be/help/faq/911/59/ ... -vervangen
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Eigenlijk zou nieuwe firmware niet perse moeten gelijk staan aan 'zwaarder'. Integendeel zou ze juist beter geoptimaliseerd moeten zijn.

Heb nog een V3b en schoonouders ook.. nog geen brief gehad.
V4 heb ik zelf 2dehands gekocht voor ~20€ en die is al heel wat sneller
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Voor de V4 is het nu versie: Scarlet_5.0.2.46 (weet niet of er iets merkbaar gewijzigd werd)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

DIBO schreef:Voor de V4 is het nu versie: Scarlet_5.0.2.46 (weet niet of er iets merkbaar gewijzigd werd)
Die versie heb ik ook. Gisteren wegens een stroomonderbreking een volledige heropstart gedaan van alles en dat duurde wel erg lang. Misschien is dan de update gedaan. Heb er geen melding over ontvangen. Als er al een update gedaan is zie ik geen verschil.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag een decoderwissel gedaan van V3b naar V4, en het verschil in snelheid is enorm te noemen. Da's eigenlijk een bittere pil want toen we de V3b kregen, was de V4 al enkele maanden beschikbaar (fabricagejaar op ons V4 exemplaar is trouwens 2011). Ik stoor me wel al enorm aan de fade-in bij het zappen die de V3b niet toonde wegens te traag, maar da's een relatieve kleinigheid. De firmware is zoals DIBO al vermeldde: Scarlet_5.0.2.46.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”