Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 269 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer

Re: Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk

Berichtdoor jackho » 10 Jun 2018, 17:17

Bij mij wordt ze wel hersteld maar duurt soms uren .... (ook na een reset) en daarom vul ik ook mij PPPoE login gegevens zelf in.
Laatst gewijzigd door jackho op 10 Jun 2018, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 449 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 10 Jun 2018, 18:15

Wel straf dat Scarlet door de ombudsdienst niet op de vingers wordt getikt voor alle gevallen maar slechts 1 moet 'oplossen' ...
J.

brice3010
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor brice3010 » 04 Sep 2019, 15:26

Zonet een Scarlet techieker na afspraak over de vloer gehad: zij zouden bij ons de omzetting van ADSL naar VDSL mogelijk maken (Gent). Echter toen die gast mijn technische ruimte zag had die direct door dat het geen standaard jobke ging worden. Ik heb een Fritzbox 7490 en een hoop gerelateerd "materiaal", die technieker zei dat hij een Bbox moest plaatsen voor de omzetting en dat ik daarna mijn zin mocht doen met mijn Fritzbox. Letterlijk.
Ik zei hem dat er geen sprake was van hier een BBox te zetten, hij daarop even informeren per telefoon, kwam terug met de melding dat die Fritzbox toch niet geschikt was voor VDSL etc...

Ik was toen helemaal niet op de hoogte van deze problematiek en heb gelukkig deze site gevonden met dit topic! Geweldig interessante info hier gelezen.

Hij dan maar vertrokken zonder meer.

Ik heb zonet dan even gebeld met EDP-Net na inzage op hun website en tot mijn verbazing lees ik dat al die alternatieve modems cfr Fritzbox ect.. voor hen geen probleem vormen. Uiteraard verander ik direct van provider.
Maar ik kan mij evengoed inbeelden dat Proximus et. al. geen zier geven om alles wat niet huis-tuin-keuken installaties zijn.

Ik hoop dat 1. alternatieve providers als EDP-Net de komende jaren niet worden overgenomen en 2. dat deze toestanden van verplicht provider-geleverde modems niet blijven duren (al heb ik daarover geen illusies).

MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 181 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer

Berichtdoor MaT » 04 Sep 2019, 15:46

brice3010 schreef:2. dat deze toestanden van verplicht provider-geleverde modems niet blijven duren (al heb ik daarover geen illusies).

Misschien komt dat nog wel. Lees hierover ook eens deze topics dan :wink: :
viewtopic.php?f=24&t=49054
viewtopic.php?f=24&t=55753
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 99 keer
Uitgedeelde bedankjes: 157 keer

Berichtdoor silencer » 3 weken 2 dagen 6 uur geleden (20 Sep 2019, 18:10)

Hoe kan je dit ww toch te weten komen ? Er was ergens een handleiding voor op userbase

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”