Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Afgelopen weken talrijke keren met helpdesk/technieker in contact gekomen.
Blijkbaar is het verboden om een fritzbox als "xdsl" modem te gebruiken bij Scarlet.
Je mag alleen hun sagem/bbox gebruiken en ze geven geen support om andere toestellen aan te koppelen en dit doen ze vrij kortaf door het internetaccount/paswoord niet te willen vertellen.
het enige dat ze mogen geven is het wifi paswoord en serie nummer van de modem
maar het "internet paswoord" is verhuld met *****

Dit is een "onnodige" investering geweest. Je kunt er toch niks mee doen... best dat je die "terug" doet

Technieker/helpdesk mogen het internet wachtwoord niet vrijgegeven om een "internet" connectie te leggen;
het is niet het wachtwoord op de "brief" het is ook niet die van "mijn scarlet"

Ook vanwege "privacy" redenen... ik zou namelijk een inbreker zijn of een dief die ter plaatse het klantennummer, de telefoon of de geregistreerde gsm zou gebruiken om mij uit te geven voor de huisbewoners... geen idee waarom ik dan nog de moeite zou nemen om een scarlet paswoord te bekomen maar kom
Ook de technieker mag het internet paswoord niet geven want dat zou ik kunnen misbruiken om een "fritzbox" te installeren...

Kortom hoe krijgen jullie nu die fritzbox geinstalleerd als je geen correct internet account kunt bekomen van Scarlet?

Dat dit toestel op de "whitelist" van Belgacom staat; en dat "proximus with tv" wel degelijk ook met "scarlet tv" werkt daar hadden ze geen oren naar
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik zou niet weten waarom dat verboden is...
Ik heb - na lang aandringen en verschillende telefoontjes naar de Scarlet helpdesk - eindelijk iemand aan de lijn gekregen die het PPPoE-wachtwoord wilde meedelen. Ik wou dit omdat mijn routerke thuis zelf een PPPoE-sessie opzet.
Het lijkt erop dat ze hun policy verstrengd hebben (bron?), wellicht om misbruik te vermijden.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

skynetbbs schreef:Afgelopen weken talrijke keren met helpdesk/technieker in contact gekomen.
Blijkbaar is het verboden om een fritzbox als "xdsl" modem te gebruiken bij Scarlet.
Verboden niet, maar ze geven er inderdaad geen support op.
En het inderdaad ene nachtmerry geworden om van Scarlet jouw DSL login te weten te komen, dit kan blijkbaar alleen schriftelijk.

Ik zal eens contact nemen met de woordvoerder van Scarlet en hun officiëel standpunt vragen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Best want ik heb nu al 4 verschillende mensen aan de lijn gehad bij Scarlet incl "installateur" die zelf nog eens contacteerde...
en allemaal weigeren of klijtje in't riet.

ik neem aan dat telnet/ea geen opties meer zijn om die paswoorden te weten te komen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Sinna schreef:Het lijkt erop dat ze hun policy verstrengd hebben (bron?), wellicht om misbruik te vermijden.
De policy van de hele Proximus-groep is verstrengd om zuiver commerciële redenen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_homeco ... ntrol.html
skynetbbs schreef:Kortom hoe krijgen jullie nu die fritzbox geinstalleerd als je geen correct internet account kunt bekomen van Scarlet?
Werkt de automatische configuratie via het TR-069-protocol niet op de FritzBox? Probeer dat anders eens.

Of telefonisch kan je zeer assertief doorvragen naar het internetwachtwoord en als je het niet krijgt, dan laat je je doorverbinden met de dienst opzeggingen en zeg je je Scarlet-abonnement vanaf 1 oktober op.

Ondertussen kan je een internetabonnment aanvragen bij één van de volgende providers:
http://edpnet.be/
http://united-telecom.be/
http://dommel.com/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinna schreef:Het lijkt erop dat ze hun policy verstrengd hebben (bron?), wellicht om misbruik te vermijden.
is wel belangrijk om te weten voor aanschaf Scarlet. zal ook wel te maken hebben met inkomstenderving.

hun basicaanbod is zeer goedkoop, maar alles erbuiten duur.
extra tv: +4 €
Naar vaste nummers in België van 8u tot 16u(1) (per oproep): 0,39€
Naar mobiele nummers in België (/min. + 0,09€ verbindingskost): 0,16€

Als je dan alle telefoonverkeer via een andere voip-provider doet....tja,...dit zien ze niet graag (dit was waar ze wat winst konden pakken). Idem tvv, die ook de mogelijkheid niet biedt om hun fritzbox 7360 met andere voip operatoren te gebruiken (dat zeiden ze toch, of heb ik het hiet bij het verkeerde eind?)
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

raf1 schreef: Werkt de automatische configuratie via het TR-069-protocol niet op de FritzBox? Probeer dat anders eens.
onwaarschijnlijk, tenzij je de credentials van de Scarlet ACS (= die van proximus, vermoed ik) kent en in de FB invult, anders gaat de FB zelfs geen bootstrap naar de (juiste) ACS sturen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

niet echt... ik gebruik een OVH Gigaset Voip basis station...
en daar hadden ze bij Snow en Scarlet geen problemen mee bij installatie...
en wordt ook niet actief tegengehouden

maar er zijn weinig alternatieven als je "televisie" wilt
proximus levert alleen in een "pack"
tv vlaanderen is met "satteliet"
telenet "analoog" 16€ of wachten op stievie free?

internet en bellen? 25€ zouden die moeilijk doen over modem?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

snap je redenering niet?

wat is internet & bellen? firma?

je kan telenet ook digitaal krijgen à 16 €.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

internetenbellen.be/internet-bellen is iets waar ik de laatste maand veel reklame van krijg van "united telecom"...25 euro voor "onbeperkt internet"
telenet (de aansluiting ligt er nog) is 16€/Maand voor televisie en dan betaal je "extra" voor "digitaal"...oftewel aankoop digibox of "kaartje" of huur digicorder

ik zou eerder "stievie" doen :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Deze topic gaat over een (login) probleem met Scarlet & FritzBoxen.
Graag on-topic blijven.

Topics over alternatieve (internet of VoIP) providers graag in de betreffende Forums.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

https://www.scarlet.be/help/faq/892/59/ ... ernet-ADSL
maar voor "trio" wordt er dus niets gezegd over eigen modems...
maar om nu voor 6 euro te gaan downgraden, geen tv/telefonie meer te hebben, nog een 50 euro activatiekost te betalen om een paswoord te mogen krijgen voor een eigen modem...
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heeft er iemand al eens zijn "mijn scarlet"-paswoord gewijzigd? Héél vroeger, ik heb nog "Scarlet internet en TV", (in november 2011 besteld) wijzigde dat mee je pppoe-paswoord.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Lukt niet meer. Helpdesk stelde ook initieel voor om dat te doen. Heeft helemaal geen effect...
Computer(k)nul
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Moesten ze bij mij niet lappen; kortaf zeggen dat dit en dat niet mag, passwoord achterhouden... Mogen ze stante pede hun abonnementje houden en ga ik wel op zoek naar een andere provider... Ik/wij ben/zijn nog altijd de klant(en)... it's as simple as that...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Modbreak:
off topic
Is er hier eigenlijk al iemand klant bij Internet&Bellen (United Telecom) ?

Zoja, wat zijn de bevindingen en welke modem krijg je ?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Staat dat niet meer op de brief die je krijgt?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij EDPNET kreeg ik toch ook niet het paswoord zomaar, enkel schriftelijk.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gebruik het programma Putty (of eender welke Telnet client), zet logging aan omdat dit de eenvoudigste manier is om de config op te slagen.
Geef het IP van de box in (192.168.1.1), en poort 22
Gebruikersnaam is: admin
Wachtwoord is serienummer van de box, aan de onderzijde terug te vinden: LK...
voer commando uit: rg_conf_print /

Hier ergens zit het paswoord dat je kan ontcijferen maar daar ben ik nog met bezig :wink:
Er zitten een paar tot nu toe onbekende paswoorden tussen (wie weet welke mogelijkheden?).

Scriptje:
http://patrick.vande-walle.eu/uploads/2 ... ypt.py.txt
Online tooltje voor wie dat vertrouwt (werkt ook):
http://www.zibri.org/2009/11/obfuscatio ... -work.html

... dood spoor, ik vind m'n eigen paswoord niet terug, ik vermoed lijn 1305 van de config.
Wel met encryptie maar daar zal ik niet veel wijzer uit worden vrees ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

satsurfer schreef:Als je dan alle telefoonverkeer via een andere voip-provider doet....tja,...dit zien ze niet graag (dit was waar ze wat winst konden pakken).
Een bepaalde modem ontzegt u toch niet de mogelijkheid om VOIP te nemen?
Of je nu een verplichte bbox of een gewenste Fritzbox hebt, VOIP kan je toch altijd nog doen?

Indien niet -> Scarlet buiten gooien en iets anders nemen. Bij Belgacom krijg je uw wachtwoord wel, kan je wél een Fritzbox installeren en kan je op de bbox wel een VOIP bakje aansluiten
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

MichelJ schreef:Bij EDPNET kreeg ik toch ook niet het paswoord zomaar, enkel schriftelijk.
Over welk wachtwoord heb je het dan? Dat van je DSL verbinding staat gewoon af te lezen in de configuratie instellingen van myedpnet. Wachtwoord voor toegang tot myedpnet kan simpel binnen de paar seconden bekomen worden via e-mail.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Anderhalf jaar geleden stond het nog op de brief.
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zijn er geen behulpzame techniekers meer aanwezig die willen en mogen helpen?
Tjah... helaas kregen ze hier meer kritiek dan dankbaarheid te horen, een spijtige zaak.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Flup schreef:Anderhalf jaar geleden stond het nog op de brief.
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
Erg... Daar krijg ik buikkrampen van. Dat je van je ISP je account settings niet krijgt om je internet verbinding te configureren. Dat zwier je toch gewoon buiten. Tv of niet ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Flup schreef:Anderhalf jaar geleden stond het nog op de brief.
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
Internet ADSL klanten krijgen wel nog een paswoord, aangezien deze een eigen modem hebben.
VDSL2 klanten krijgen geen paswoord, gezien deze in principe een B-box (O-box) hebben, en de settings gepushet worden.

Sinds eind vorig jaar ergens heeft Scarlet een nieuwe, verstrengde paswoord policy, waardoor de logons niet meer hetzelfde zijn. Deze worden ook niet meer aan de klant meegedeeld, met uitzondering van de Mijn Scarlet login. Met deze login kan de klant het paswoord voor Mijn Scarlet, e-mail of FTP wijzigen/opvragen, maar niet voor internet of VoIP....
philippe_d schreef: [01-09-2015] Ik zal eens contact nemen met de woordvoerder van Scarlet en hun officiëel standpunt vragen.
Nog geen antwoord gekregen :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Schandalig vind ik dat.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Eens van u oren maken op hun Facebook pagina waar iedereen het kan lezen helpt soms wel :angel: (natuurlijk beleefd blijven hé)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Spijtig dat er geen Pandora userbase meer is. Dat was in de tijd dat er beperkt overleg was met Telenet. Velen onder ons kennen dat nog wel, ik was toen ook lid... Maar dat zou dus nu wel mogen terug komen en doorgetrokken worden naar een algemene internet gebruikersunie ...

We kunnen hier wel van ons oren maken, maar dat gaat niet veel uitmaken vrees ik. Het grote publiek zouden we op die manier ook moeten proberen te winnen. Enkel op die manier kunnen we als gebruikersgroep misschien een klein vuistje maken. Een utopie voorlopig, maar alle kleine begin is toch al iets.
honda4life schreef:Eens van u oren maken op hun Facebook pagina waar iedereen het kan lezen helpt soms wel :angel: (natuurlijk beleefd blijven hé)
Dat kan ook al helpen als er meerdere dat zouden doen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hoe kan je het grote publiek 'winnen' als ze in de waan zijn dat die modem's 'gratis' zijn? Laat staan dat ze er graag zelf hun password in willen stoppen.

Het probleem is dat het publiek hondstrouw is aan de 2 grote. Toen scarlet met 1000resellers betere snelheden kon geven op hun eigen dslams aan een betere prijs dan skynet...waar zaten toen de meeste klanten?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ook waar Flup. Vandaar dat ik het ook een utopie noem voorlopig. Maar alle begin is moeilijk. Passief blijven en en drammen op een forum zal niet veel aarde aan de dijk brengen.

Edit : Ik vind het gewoon pokke voor skynetbbs en heel die miserie. Dat zou toch écht niet mogen. Alleen sta je nergens.
Tickets aanmaken, klagen via alle kanalen, hoe publiekerlijker hoe beter. Ze gewoon met de neus op de feiten drukken. Ik heb in een aantal topics al rechtstreekd vragen gesteld aan dienstverleners zoals Netflix, Edpnet, AVM, gewoon doen. Tickets insturen en ze laten zweten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

philippe_d schreef: [01-09-2015] Ik zal eens contact nemen met de woordvoerder van Scarlet en hun officiëel standpunt vragen.
Antwoord van Scarlet:
Er worden inderdaad geen login en paswoorden meer schriftelijk verstuurd, aangezien we hieromtrent ook klachten ontvangen hebben.

Indien de klant om één of andere reden een login en wachtwoord nodig heeft, kan er een technieker gestuurd worden die via een gearchiveerde encryptietool deze gegevens kan opvragen.
Scarlet weigert dus geen FritzBoxen op het netwerk, maar de procedure om de login te weten te komen is een beetje omslachtig. Misschien komt daar in de toekomst wel verbetering in (als er voldoende noodzaak is) ?

Scarlet zal ook hun call centers hierover beter informeren.
skynetbbs schreef:Technieker/helpdesk mogen het internet wachtwoord niet vrijgegeven om een "internet" connectie te leggen;
het is niet het wachtwoord op de "brief" het is ook niet die van "mijn scarlet"
....
Ook de technieker mag het internet paswoord niet geven want dat zou ik kunnen misbruiken om een "fritzbox" te installeren...
Toestanden zoals skynetbbs ondervond (zie openingspost), zouden hierdoor in de toekomst niet meer mogen voorkomen. Een technieker kan (en mag) wel degelijk de logon vrijgeven, en heeft hiervoor de tools.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er worden inderdaad geen login en paswoorden meer schriftelijk verstuurd, aangezien we hieromtrent ook klachten ontvangen hebben.
Wat een argument is dat nu. Er zijn zoveel mogelijkheden om die gegevens veilig en onmiddellijk bij de klant te krijgen. Hier zit meer achter en ik vermoed ontradering...
Indien de klant om één of andere reden een login en wachtwoord nodig heeft, kan er een technieker gestuurd worden die via een gearchiveerde encryptietool deze gegevens kan opvragen.
En wat gaat die interventie dan wel mogen kosten voor de klant? Nog niet te spreken over het tijdsbestek.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien domme opmerking maar kan er gewoon geen dossier bij de ombudsman geopend worden? Klant heeft toch wel recht op zijn inloggegevens, me dunkt. Het is altijd zo geweest en eenzijdig iets aanpassen en dan de klant ervoor laten opdraaien. Dat zou ikzelf nooit aanvaarden...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Naar een concurrerende VDSL2-provider overstappen lijkt me alvast een beetje minder omslachtig dan een nogal absurde procedure opstarten bij de ombudsman of een betalende technieker laten komen die dan moet vaststellen dat die "gearchiveerde" encryptietool niet werkt op het nieuwe type O-Box3.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het probleem is dat de concurrerende VDSL2 geen internet & TV in een pack aanbieden, als je geen satelliet wil/kan nemen(maar die discussie is hier al vaak gevoerd denk ik).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het eerste dat ik lang geleden heb gedaan, nog voor het digitale aanbod in Vlaanderen, was me onafhankelijk maken van de ISP's voor TV. Ik zag toen de bui al hangen. En net om zulke problemen als hier te voorkomen en een provider eruit te stampen als die kuren begint te verkopen. Net zoals ik ook doe voor gas en elektriciteit bv. Er zijn momenten dat ik twee verschillende leveranciers heb.

Maar ik begrijp je standpunt en het is niet voor iedereen evident en ideaal om met de alternatieven te werken. Wat je wel bv kan doen is TV van zeg maar Telenet of zo pakken en dan heb je wel de keuze voor je internet provider.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef:Naar een concurrerende VDSL2-provider overstappen lijkt me alvast een beetje minder omslachtig dan een nogal absurde procedure opstarten bij de ombudsman of een betalende technieker laten komen die dan moet vaststellen dat die "gearchiveerde" encryptietool niet werkt op het nieuwe type O-Box3.
bwa ombudsman - absurde procedure? Ik denk dat het vrij eenvoudig is: hallo ombudsman, ik ben klant bij Scarlet en krijg plots geen toegang meer tot mijn inloggegevens. Als ik ze wil, moet ik een (betalende) technieker laten sturen.

En vervolgens wat geduld hebben?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als je binnen 10 dagen je FritzBox via een andere VDSL2-provider kan gebruiken, ga je toch niet maandenlang wachten tot de Ombudsman doodleuk meedeelt dat Scarlet een technieker met een gearchiveerde encryptietool kan sturen om het probleem op te lossen. Ombudsman is gewoon een doorgeefluik, die nemen zelf geen standpunt in als wettelijk alles oké is.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1838
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 354 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

je hebt gelijk, raf.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

vorige dinsdag is de technieker gekomen...en die weigerde die tool te gebruiken.
Hij heeft de helpdesk gebeld en die gaven hem uitdrukkelijk instructies dat hij het paswoord niet mocht geven.
ik kreeg hooguit het wifi paswoord en het serie nummer.
Ze wilden zelfs een schriftelijk schrijven opsturen zodat ik mijn geld bij de winkel kon terugkrijgen waar ik de fritzbox had gekocht...

technisch gezien betaal je 99 euro voor die vdsl modem...weliswaar regelmatig "gratis" via allerhande acties
op hun website lees je nergens dat je verplicht bent hun modem te gebruiken;
bij de "vdsl" aanbieding staat er zelfs bij dat je zelf een modem MOET voorzien;
maar aangezien ik "Trio" ben zit het wel in het pakket... die van "snow" hebben ze indertijd gerecycleerd... nu heb ik een "

ondertussen na 5 dagen krijg ik de melding van OVH dat mijn gigaset niet meer aan hun servers kan op poort 5060;
idem voor een test met voipbuster...

ik hoor de helpdesk van scarlet al zeggen dat zij alleen support geven voor hun voip....Die natuurlijk al 5 dagen goed werkt
dat hun internet verbinding er 1d7h geleden uit lag en sindsdien m'n toestel geen connectie kan leggen.

eens de scarlet modem uit/aanzetten
software (zoiper ofzo) uittesten...
en dan weer scarlet helpdesk lastig vallen...is er een firmware update gebeurd? weer een gewijzigde policy van hun?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”