Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

1ce schreef: De kabel is lang geleden recht door de muur binnengebracht in de woonkamer. Koper zit nu in een inbouwdoos van Niko, zonder enige connectie achter een blind deksel. Ik zou, wegens de zichtbaarheid, de installatie zo compact mogelijk willen houden. Wat voorzie ik dan best als sokkel, enkel RJ11? Scarlet is enkel internet (Loco) om dan de FritzBox te gebruiken voor VOIP.
Officieel moet er een NTP komen. Zo'n Proximus NTP bestaat ook als inbouw model, kan dus ingebouwd worden in plaats van het huidig Niko doos met blind plaatje (indien alleenstaand).

In de praktijk zal een Niko inbouw-sokkel met RJ11 aansluiting wel werken (gezien geen vaste lijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

1ce schreef:Zou de technicus daar moeilijk over doen?
Proximus mag daar niet moeilijk over doen, dit product voldoet aan de netwerkspecificaties voor VDSL2.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tja, verschillende vdsl2 modems ook, toch krijgen die niet de volle snelheid. Ze mogen dus veel.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

MClaeys schreef:Ze mogen dus veel.
Als je over je heen laat lopen, mag Proximus alles.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Technieker is verplicht om een NTP 2007 te plaatsen.
Als hij deze niet plaatst zal hij geen positieve lijntest kunnen voorleggen en in de problemen komen.
Die inbouw versie is trouwens best netjes.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

zelfde probleem hier
Scarlet internet Poco waar ik een Fritzbox zou willen gebruiken
na lang aandringen gaan ze dinsdag een technieker sturen om het paswoord te achterhalen
zou gratis zijn volgens klantendienst ???

weet iemand hoeveel zo'n inbouw NTP kost bij Proximus ??
vind dit online zo direct niet terug ..
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Als er toch technieker langs komt vraag het gewoon aan hem.
Zouden ze normaal altijd bij moeten hebben :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gistermiddag verschillende vragen gesteld, snel antwoord (22/03 11:10). Helaas niet wat ik verwachtte en ook de toon bevalt mij niet. :-(
Alles was een negatief antwoord. Tja. Is hier constant wél/niet bij Scarlet. Weten ze het zelf nog? Heb nochtans CindyV gevraagd te beantwoorden, maar reageren ze koudweg niet op. Ook alle argumenten die hier in deze thread stonden. Toon bij Orange is toch stuk menselijker en betrokkener, dit terzijde.

"Beste,

Bedankt voor je interesse!

Bij Scarlet is het niet mogelijk om je eigen modem te gebruiken of te configureren. Wij, of de technieker, kunnen je niet voorzien van de configuratiegegevens voor VDSL en VoIP.

De V5 decoder wordt bij Scarlet niet ondersteund. Er wordt door al onze klanten gebruik gemaakt van de V4 decoder.

In de abonnementsprijs van 39 euro voor het Scarlet Trio abonnement zit 1 decoder gratis inbegrepen. Indien je graag een tweede decoder hebt, kan je deze bij Scarlet huren voor een meerprijs van 4 euro per maand. Je kan deze ook zelf tweedehands aankopen. Let hier wel op dat je de correcte versie, namelijk de V4 decoder, aankoopt.

Indien je kiest voor een Scarlet Trio abonnement, dient er een technieker langs te komen en dient de installatiekost van 99 euro betaald te worden. Er is geen mogelijkheid om de installatie zelf uit te voeren en je eigen modem te gebruiken.

Verder dien je voor de actie van argen-co via hun website contact op te nemen.

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog andere vragen hebben, gelieve op deze e-mail te reageren. Voor dringende vragen, gelieve ons telefonisch te contacteren op het nummer 02 275 27 27 (openingsuren).

Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op http://www.scarlet.be/help.

Met vriendelijke groeten,

S."
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

philippe_d schreef:
skynetbbs schreef:Ze geven het paswoord niet
Techniek er mag het niet tonen of noteren
Alleen ingeven in je modem (******)
Een te persoonlijke interpretatie van een overijverige technieker ?
Een technieker moet op jouw vraag de credentiels meedelen ...
de enige credentiels die hij mag geven...zijn genoteerd op de sticker onderaan je modem...
dat is het modem paswoord en het wifi paswoord en je wifi ssid...

hij had zelf al miserie met het ppoe sessie paswoord ... veel hexadecimaal overzettingen (macadressen?)...een dos venster...notepad...

eenmaal dat ingegeven moet hij niets doen...dat trs-99 orwhatever protocol zorgt zogezegd voor de rest (televisie/voip/)
behalve hun v4 decoder kennen ze dan ook niks van andere toestellen...
SlasZ
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 maa 2017, 07:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dat is raar. Eind januari heb ik een abonnement afgesloten bij Scarlet voor ADSL (geen VDSL hier) nog net voor de Poco/Loco producten en ik kreeg na activatie gewoon een mail met mijn login & wachtwoord voor internet. Username was mijn <scarlet login>@SCARLET en wachtwoord random letters. Die kon ik direct in mijn modem plakken en dat werkte.
Of is dat anders voor VDSL misschien?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit doen (deden) ze alleen voor ADSL2+ gebruikers (omdat er voor ADSL een "vrije" modemkeuze bestaat, in tegenstelling tot VDSL2).
Welk abonnement heb je?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SlasZ
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 maa 2017, 07:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef:Dit doen (deden) ze alleen voor ADSL2+ gebruikers (omdat er voor ADSL een "vrije" modemkeuze bestaat, in tegenstelling tot VDSL2).
Welk abonnement heb je?
Het was gewoon standaard ADSL abonnement (Scarlet Internet ADSL). Intussen overgeschakeld naar Dommel :)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Toen ik vorig jaar overstapte naar scarlet trio, heb ik gewoon mijn PPPOE en VOIP gegevens van de technieker gekregen.
In feite zelfs zonder echt te hoeven vragen. Toen hij zag dat ik een IP phone had, bood deze het zelfs aan om alles te geven aan mij.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

ITnetadmin schreef:Dat lijkt me anders duidelijk op een helpdesk die gebriefd is dat ze geen andere modem *toelaten*; dat ze hem niet ondersteunen is 1 ding, maar veel bedrijven gebruiken het "ondersteunen" excuus om ook geen config gegevens vrij te geven, en dat lijkt me wat de fb helpdesker beweert dat hun policy is.
Ik heb nog eens contact gehad met Scarlet over deze problematiek.
En tot mijn grote verbazing - en ontgoocheling - is het inderdaad zo dat Scarlet geen andere modem toelaat, en dat ze dus geen config gegevens meer vrijgeven (zoals PPPoE paswoord).

Dat gaat dus veel verder dan "niet ondersteunen", en is een wijziging in de policy.
Met andere woorden: de berichten die hier recent verschenen over deze materie zijn hiermee dus bevestigd.

Concreet komt dit neer op:
  • Nieuwe klanten kunnen geen gebruik maken van een Fritzbox (of alternatieve) modem.
  • Bestaande klanten kunnen ze uiteraard niet tegenhouden van gebruik maken van een Fritzbox (of alternatieve) modem indien ze beschikken over hun inloggegevens, maar deze wordt door Scarlet niet ondersteund. Indien deze klanten dus problemen ondervinden of op één of andere manier van inloggegevens wijzigen, dan worden Fritzbox (of alternatieve) modems niet ondersteund.
  • Wachtwoorden worden onder geen beding meegedeeld om privacy redenen. Klanten die nog beschikken over Scarlet Internet ADSL (en dus een eigen modem hebben), kunnen hun wachtwoord opvragen via mijn.scarlet.be.
  • Elke nieuwe Scarlet klant krijgt een modem die door Scarlet ondersteund wordt: een B-Box3 (al dan niet V+). Oudere klanten kunnen nog steeds een B-Box 2 of Sagem modem bezitten, bij defect wordt deze vervangen door een B-Box3 (al dan niet V+).
  • Indien ZTC om één of andere reden niet werkt, zal Scarlet de nodige actie ondernemen om dit probleem op te lossen, op afstand of door middel van een technieker. De technieker zal de configuratie op de Scarlet modem bij de klant thuis uitvoeren, om zeker te zijn dat alles werkt. De technieker moet hiervoor het wachtwoord niet meedelen aan de klant.
  • Bij elk contact met de helpdesk zal er gevraagd worden van de Scarlet modem te gebruiken. Indien de dienst functioneel is met de Scarlet modem, is er voor Scarlet geen probleem.
Ik vind dit een triestige zaak, en een grote stap achteruit in de richting van "vrije hardwarekeuze".

Enige conclusie: FritzBox gebruikers kunnen beter Scarlet vermijden :-( .
Want de dag dat je login of paswoord (om gelijk welke reden) gewijzigd worden, heb je het vlaggen: je FritzBox wordt onbruikbaar, en onder geen enkel beding krijg je nog je paswoorden!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:[*]Wachtwoorden worden onder geen beding meegedeeld om privacy redenen.
Hah, wat een excuus; de klant zou privacy redenen moeten aanhalen om zijn wachtwoord net *wel* te krijgen :-p

Nuja, we weten weer iets meer.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Budget provider is besparen op ieder detail dus ook op het mogelijk probleem met wachtwoorden etc.

Maar goed voor de update ga ik een paar lijnen migreren, gebruik op een paar plekken goedkope scarletjes voor guest wifi's, en out of band management maar wil wel wan ip's op de firewall.

Soit snap niet waarom we niet terug kunnen naar de situatie als met de 1e alcatels waar je met een sip spoof hack je wan ip via dhcp naar een eigen device kon sturen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Ik heb nog eens contact gehad met Scarlet over deze problematiek.
met CindyV? :-D Blijkbaar is ze hier niet meer actief? :-( Teken aan de wand?
philippe_d schreef:Ik vind dit een triestige zaak, en een grote stap achteruit in de richting van "vrije hardwarekeuze".
idd. terwijl op 1/8/2016 in Duitsland die routerverplichting weggevallen is, worden ze hier nog door de strot geramt. :-(
tja, goed nieuws voor edpnet. :-D
https://www.security.nl/posting/479172/ ... afgeschaft
http://www.computerbild.de/artikel/cb-N ... 56051.html
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben ik blij dat ik nog het wachtwoord heb meegekregen.
Beetje off-topic, maar geeft Proximus nog altijd het wachtwoord of hebben ze een gelijkaardige policy als hun dochter?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij Proximus krijg je ww netjes per brief (of e-mail).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomsworld schreef:Budget provider is besparen op ieder detail dus ook op het mogelijk probleem met wachtwoorden etc.
Inderdaad: budget provider is inzetten op een "keep it simple" strategie, en daar passen moeilijke klanten (zoals FritzBox gebruikers) niet meer in het plaatje :(
satsurfer schreef:
philippe_d schreef:Ik heb nog eens contact gehad met Scarlet over deze problematiek.
met CindyV? :-D Blijkbaar is ze hier niet meer actief? :-( Teken aan de wand?)
Inderdaad met CindyV ...

Scarlet is al een hele tijd niet meer actief op Userbase:
  • Resources en prioriteiten bepalen dat we betrekkelijk weinig support geven op andere kanalen dan Facebook, daar dit het kanaal is waar klanten ons het meest aanspreken. Onze Userbase accounts worden dan meestal ook enkel gebruikt om iets te broadcasten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Er is technisch toch geen enkele reden om deze stap te zetten ?
Dat het om privacy redenen is, daar wil ik de uitleg wel eens rond horen. Het is toch de login van mijn abonnement/lijn bij Scarlet, toch niet dat van iemand anders ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Scarlet is ons geen uitleg verschuldigd, zij bepalen zelf hun strategie.
Blijkbaar past dit in hun "keep it simple" politiek, waarbij ze komaf willen maken van de "uitzonderingen".
Weet je wel, de fameuze 80/20 regel: 20% van de klanten bezorgen hen 80% van de miserie :-) ...

Dat ze daarbij een aantal klanten (of prospecten) mee kunnen verliezen zijn ze zich wel degelijk van bewust, maar dat nemen ze er dus bij!

Ik vind dat ook slecht nieuws, maar er is nu tenminste duidelijkheid.
Aan de klant om te beslissen of hij hiermee kan leven, er zijn alternatieven!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Joe de Mannen schreef: Dat het om privacy redenen is, daar wil ik de uitleg wel eens rond horen. Het is toch de login van mijn abonnement/lijn bij Scarlet, toch niet dat van iemand anders ?

J.
Wat een technieker mij ooit verteld had, is dat het te maken had met intern misbruik van de logingegevens van klanten.
Het gaat er dus niet om dat jij je login niet meer mag weten, maar dat zij zelf het niet meer mogen weten :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als dat zo is, dan hadden ze het gewoon beter gelaten zoals het was, per brief of email naar de klant.

Maar soit, ze hoeven niks uit te leggen, dat is waar, maar het kleine kind in mij vraag dan toch nog graag eens "waarom ?"

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

En de vraag die mij stel is dan: valt dit te rijmen met de wetten en regels die het BIPT opstelt?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
1ce
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Enige conclusie: FritzBox gebruikers kunnen beter Scarlet vermijden :-( .
Bedankt om hierover correcte informatie in te winnen en ons deze te bezorgen. Net op tijd wat mij betreft, was bijna ingestapt als nieuwe klant. Er zijn inderdaad nog alternatieven (niet veel, helaas).
Stroper schreef:Beetje off-topic, maar geeft Proximus nog altijd het wachtwoord of hebben ze een gelijkaardige policy als hun dochter?
Ik heb vorige zomer (augustus 2016) nog het paswoord voor gebruik op een FB gewoon telefonisch gekregen van de Proximus helpdesk. Vandaar ook mijn verrassing over verschil in policy tussen moeder en dochter. Nuja, zoals Philippe_d stelt, hun eigen keuze. Puur rationeel gezien logisch. Die FB-gebruikers zijn voor hun helpdesk, support en technici inderdaad een behoorlijke pain in the *ss. Getuige alleen al de onduidelijkheid hierboven.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Scarlet is ons geen uitleg verschuldigd, zij bepalen zelf hun strategie.
Het niet geven van support voor klanten met een FB is een strategie.Maar het niet vrijgeven van wachtwoorden/instellingen heeft mijn inziens niets met strategie te maken.Zeker het niet vrijgeven van het PPOE gegevens vind ik een gevaarlijk precedent want dit sluit niet alleen de deur voor andere CPE's , maar dan kan je zelfs de CPE niet degraderen tot modem en de login laten afhandelen door een ander toestel.

Tja als je kijkt naar de discussies hier geweest op UB kan je ook zeggen dat er te weinig vraag is voor vrij hardware keuze.
Hoeveel mensen hier gaan niet mee in de argumenten van de ISP's? Andere VDSL2 modems zouden netwerkproblemen geven, de isp's zouden geen support kunnen leveren ..enz.. En dat gemak van TR69 of ZTC , we zouden niet meer zonder kunnen percies .

Ben van mening dat hier veel betere tegenargumenten tegenover staan. Niettegenstaande dat een ISP wel hardware mag aanbieden van mij en hierop volledige ondersteuning kan bieden.. maar vrij hardwarekeuze moet mogelijk zijn.
De truuken kennen we al sinds vorige eeuw, toen werden we ook verplicht om een goedgekeurd telefoontoestel te huren bij RTT.
Achjah dus smijt allen jullie dect naar buiten ;) die ander toestellen kunnen ze full support op geven en die storen zeker niet :D

Die FB-gebruikers zijn voor hun helpdesk, support en technici inderdaad een behoorlijke pain in the *ss. Getuige alleen al de onduidelijkheid hierboven.
Persoonlijk zou ik net denken dat de FB gebruikers juist minder de helpdesk nodig hebben...geef hun de gegevens en je bent er 'vanaf'..

En de vraag die mij stel is dan: valt dit te rijmen met de wetten en regels die het BIPT opstelt?
Als we op die marionet moeten wachten ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

philippe_d schreef:Enige conclusie: FritzBox gebruikers kunnen beter Scarlet vermijden :-(
Niet enkel Fritz!BOX gebruikers. Iedereen die een eigen router via PPPoE achter een Bbox gebruikt :-(
philippe_d schreef:Aan de klant om te beslissen of hij hiermee kan leven, er zijn alternatieven!
Klopt, maar toch niet zo heel veel meer...
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Wat een arrogante houding tegenover hun eigen klanten...
Ik heb gelukkig een aantal jaren geleden mijn ww nog meegekregen, maar als men besluit om iets te veranderen ben ik de klos.... Als ik dan mijn ww niet krijg hebben ze een klant minder....
Maar goed, zo ver is het (nog) niet en misschien zijn de regels tegen dan wat 'versoepeld'....
Captain Choco
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2016, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik herinner mijn wachtwoord nog van lang geleden, maar durf onder dergelijk regime toch geen Fritzer kopen. Tot ze beslissen een wachtwoordupdate te pushen...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik had af en toe netwerkuitval. Scarlet gemaild. Die hebben een Belgacom, sorry, Proximus, technieker gestuurd. Die jongen was op voorhand niet gebriefd over wat hij moest doen bij mij. Zag mijn Sagem modem van 9 jaar oud en wist meteen wat er scheelde. Heeft er even een testmodem van hem tussen gehangen en alles leek ok.
Even na zijn vertrek, SMS van Scarlet. Of ik even kon bellen. Ik doe dat dus. Klantendienst zegt me dat er een probeem is met de Sagem modem, dat die vervangen moet worden. Ik vraag welke modem dan. Om het even welke modem in een elektronicawinkel, die certified is (iets met vectoring).
Ik heb dan op Coolblue een AVM FRITZ!Box 7490 International besteld. Volgende dag geleverd. Beetje zitten knoeien met de configuratie, tot ik gevonden had dat ik in de wizard "Belgacom" moest kiezen, ook al ben ik klant bij Scarlet. Daarna werkte het. Dan nog een Fitzbox OS update, wifi configureren, en dat was het zo'n beetje. Ik heb hier nog ergens DECT telefoons liggen, maar ik heb geen vaste lijn meer (alleen raw copper) dus ik denk niet dat ik er iets mee kan doen.

Ik herhaal nog eens: de klantendienst van Scarlet heeft mij aan de telefoon gezegd dat ik om het even welke modem mocht gebruiken (die vectoring ondersteunt).
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

@localhost, welcome back :-)

Vraag is over welk tijdstip je praat?

Scarlet heeft zijn regels onlangs verstrengd, en geven - onder géén beding - nog paswoorden vrij.
Mensen die toevallig nog hun logon/paswoord kennen, kunnen voorlopig nog wel hun eigen modem gebruiken .... tot het paswoord - om welke reden dan ook - gewijzigd wordt :(

Er zou een mogelijke work-around kunnen zijn, maar die kan ik niet testen (geen Scarlet klant):
  • - je activeert TR-69 en je zet manueel de Scarlet ACS server in de config van de FritzBox.
    - je belt de klantendienst, en vraagt om een push van de modem settings.
Via een ZTC zouden de logon dan gepusht kunnen worden naar je modem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:@localhost, welcome back :-)

Vraag is over welk tijdstip je praat?

Scarlet heeft zijn regels onlangs verstrengd, en geven - onder géén beding - nog paswoorden vrij.
Mensen die toevallig nog hun logon/paswoord kennen, kunnen voorlopig nog wel hun eigen modem gebruiken .... tot het paswoord - om welke reden dan ook - gewijzigd wordt :(

Er zou een mogelijke work-around kunnen zijn, maar die kan ik niet testen (geen Scarlet klant):
  • - je activeert TR-69 en je zet manueel de Scarlet ACS server in de config van de FritzBox.
    - je belt de klantendienst, en vraagt om een push van de modem settings.
Via een ZTC zouden de logon dan gepusht kunnen worden naar je modem?
Geef me maar even de gegevens en dan test ik wel eens in de loop van volgende week.
Gaat dit ook voor VOIP-config?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ebrjvd
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2007, 17:26
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Bij Proximus kunt ge uw internetwachtwoord zelf wijzigen via MyProximus.
Is dat voor Scarlet niet hetzelfde?
Jos
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:Er zou een mogelijke work-around kunnen zijn, maar die kan ik niet testen (geen Scarlet klant):
  • - je activeert TR-69 en je zet manueel de Scarlet ACS server in de config van de FritzBox.
    - je belt de klantendienst, en vraagt om een push van de modem settings.
Via een ZTC zouden de logon dan gepusht kunnen worden naar je modem?
gaat niet meer lukken: Proximus gebruikt tegenwoordig HTTPs in zijn communicatie tussen ACS en modem, dus als jouw modem niet het publieke Proximus certificaat heeft om de traffiek te encrypteren en de link op te zetten, gaat dit niet werken.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

ebrjvd schreef:Bij Proximus kunt ge uw internetwachtwoord zelf wijzigen via MyProximus.
Is dat voor Scarlet niet hetzelfde?
Jos
Nee, bij hun kun je dit niet zelf wijzigen.
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Spijtig dat ik nu pas op dit forum kom kijken... Heb hetzelfde voor.
Met de bbox3 kan ik niet aan mijn IP camera's als ik op mijn eigen netwerk zit...
Wil ik de boel gewoon zelf regelen dan kan dit niet, want ze geven geen ondersteuning, willen geen wachtwoord geven, modem niet wisselen etc...
Gelukkig ben ik nog maar pas klant, kan dus nog gebruik maken van mijn herroepingsrecht.
Ik veronderstel dat EDPnet dan een betere keuze zal worden?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

EDPnet werkt zelf met Fritzbox, dus inderdaad. Maar wel opletten met welk type, tenzij je er alsnog de BBox3 als modem voor plaatst.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Eventueel klacht indienen bij de Ombudsman Telecom?
Dat heeft gewerkt voor een lid van ons forum.

In mijn geval is bij de overschakeling van ADSL -> VDSL het wachtwoord hetzelfde gebleven.
Ik had wel op voorhand v/d helpdesk een schriftelijke bevestiging bekomen dat ik het wachtwoord mocht hebben. (maar het was dus hetzelfde gebleven.)

De Fritz!Box aansluiten ging zonder noemenswaarding probleem.

Groetjes
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb inderdaad een klacht moeten indienen via de ombudsman. Waarom al die moeite: die Fritzbox is superieur aan die Sagem modem die er standaard bij geleverd wordt. Met de Sagem modem wordt de verbinding bij mij nooit automatisch herstelt bij een uitval. Nu met de Fritzbox is het probleem verleden tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”