Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

triple schreef:Tja die slogan: is het dan niet onbeperkt? Je kunt nog steeds ettelijke GB's downloaden terwijl je op smalband zit?
Dat speelt totaal geen rol. De slogans "Onbeperkt surfen" en "Onbeperkt downloaden" hebben betrekking op de internetdienst die Scarlet aanbiedt, niet alleen op de onbeperkte toegang in de tijd maar ook op de onbeperkte gebruiksmogelijkheden of onbeperkte gebruikservaring.
Wanneer Scarlet dan na een bepaald dataverbruik de downloadsnelheid opzettelijk verlaagd tot 3 Mbps worden de gebruiksmogelijkheden overduidelijk beperkt. Internetapplicaties die voorheen perfect werkten zullen door deze beperkende maatregel daarna feitelijk niet goed meer func­tio­neren. Bijvoorbeeld populaire internetapplicaties zoals Netflix en Youtube zullen niet meer functioneren in normale HD-kwaliteit of UltraHD-kwaliteit, Skype- of Google Hangouts-groepsgesprekken worden onmogelijk, etc...

Het staat daarom ontegensprekelijk vast dat de consument na de overschrijding van de datalimiet een duidelijk merk­ba­re beperking in het internetge­bruik kan ondervinden waardoor men de internetdienst niet meer als onbeperkt zal ervaren terwijl de slogans in de reclame dit wel uitdrukkelijk suggereren.

Bovendien lokt Scarlet door het gebruik van deze slogans hoofdzakelijk consumenten die het internet ge­brui­ken voor applicaties die veel data verbruiken en uitdrukkelijk op zoek zijn naar een "onbeperkt" internetabonnement in een telecommarkt waar de marktleiders strenge datalimieten hanteren. Het is dus aannemelijk dat een kleine speler als Scarlet hierdoor veel consumenten aantrekt die intensief gebruik maken van online videostreaming zoals Netflix en Youtube en vaker dan gemiddeld geen klassiek tv-abonnement meer hebben.
Het lijkt dus niet uitzonderlijk of abnormaal dat dit type gebruiker de datalimiet zou overschrijden en niet meer kan genieten van de "onbeperkte" gebruikservaring.

Scarlet anticipeert met de commerciële Comfort-optie trouwens uitdrukkelijk op de overschrijding van de datalimiet en bewijst daarmee dat er bij hun doelpubliek een nieuwe behoefte naar hogere snelheden ontstaat wanneer hun gebruiksmogelijkheden worden ingeperkt door de snelheidslimiet van 3 Mbps. Op die manier geeft Scarlet dus zelf aan dat de geadverteerde abonnementsprijs niet volstaat om te kunnen genieten van "Onbeperkt surfen" of "Onbeperkt downloaden".
triple schreef:Mensen die op het platteland wonen zijn dan ook in alle gevallen beperkt (zelfs zonder downloadlimiet) volgens jouw logica.
Die beperking wordt niet door Scarlet opgelegd maar is het gevolg van de netwerktopologie van het fysieke VDSL2-netwerk en is bijgevolg identiek bij elk VDSL2-abonnement bij eender welke aanbieder. Er wordt trouwens op voorhand voor gewaarschuwd en die beperking is er van begin tot het eind van de abonnementsperiode.
De beperking die Scarlet oplegt is van totaal andere aard, die wordt ingevoerd om het verbruik kunstmatig te beperken terwijl er een onbeperkt verbruik wordt beloofd.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Afbeelding

Ze gebruiken gewoon onbeperkt en beperkt in dezelfde zin.

Wanneer ik 'surf' haalt mijn PC een hoeveelheid data binnen aan een bepaalde snelheid. Als je een beperking op één van die twee zaken oplegt, is het geen onbeperkt surfen meer.

Vergelijk het met auto rijden. Stel dat er een regel komt dat je nog maar max. 10 km/u mag rijden wanneer je meer dan 500 km binnen een maand hebt gereden, dan is dat een beperking op het auto rijden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

OK, en wat ga je eraan doen ? Je hebt het recht om elders 'met je auto te gaan rijden' maar is het niet overal iets dat je limiteert in wat je wil doen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Scarlet maakt zich met dit 'onbeperkt' onmetelijk belachelijk, maar waarschijnlijk slechts bij een zeer klein deel van de bevolking. De overgrote meerderheid trapt daar onwetend in. En als zowel JEP (die duidelijk niet weet waarover ze spreekt met hun "300 GB een aanzienlijk volume vertegenwoordigt" en nog minder met "de beperkte surfsnelheid de meeste klanten nog steeds zonder problemen verder kunnen surfen") evenals FOD Econ, deze klanten misleiding toelaat, dan is het begrijpelijk dat Scarlet rustig voordoet. Begrijpelijk, maar getuigend van platvloerse commercie en vooral machtsmisbruik wegens de feitelijke duopolie situatie.
Maar inderdaad "wat ga je eraan doen?"
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

@DIBO Heeft FOD Economie het onderzoek naar "onbeperkt intenet" reeds afgerond? Aangezien de JEP zich uitsluitend baseert op de ICC-code en niet durft te verwijzen naar het Belgisch economisch wetboek. Ik heb sterk de indruk dat de JEP in hun uitspraak niet voluit durft gaan omdat de FOD Economie eigenlijk ook bevoegd is.
Voor mijn part mogen ze de JEP opdoeken, lijkt me tegenwoordig eerder een orgaan dat de sector beschermt in plaats van de consument.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Het Jep doet alleen onderzoek naar de reklame. Niet naar de produkten of diensten.

Mijn klacht bij het jep, was daarom ook duidelijk enkel de trio pagina (vertrekkend vanaf facebook), die niet duidelijk aangeeft dat er toch een beperking is.
De beslissing van de Jury betreft alleen de reclame en slaat niet op de betrokken producten

en/of diensten. Deze mag in geen geval worden beschouwd als een garantie, want in geval van

geschil zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd.
Ik denk, als je klacht hebt over het product, dat je ergens anders moet zijn (ombudsdienst, of de fod)
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb geen klacht over het product an sich, uitsluitend over de bedrieglijke reclame waarvoor FOD Economie bevoegd is: http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... n/Reclame/
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Joe de Mannen schreef:OK, en wat ga je eraan doen ? Je hebt het recht om elders 'met je auto te gaan rijden' maar is het niet overal iets dat je limiteert in wat je wil doen ?
Dit is een beperking terwijl er reclame gemaakt wordt voor onbeperkt surfen, daar zit het probleem.
Dat het JEP daarin 'trapt', geeft aan dat ze van deze materie niets afweten, of dat ze nog in de 20ste eeuw leven.

Afbeelding

Ze plaatsen dus een link om de comfortoptie te activeren nadat je beperkt was in snelheid en melden erbij dat je erdoor supersnel kan blijven surfen. Tevens wordt er gemeld dat de comfort-optie geldt voor 500 GB extra volume zonder snelheidsbeperking.

Je gaat me niet wijsmaken dat die tekst fout is omdat die door een 'leek' werd geschreven. Zulke teksten worden tijdens een vergadering, waar ook technisch personeel aanwezig is, goedgekeurd. Dat Scarlet nadien iets anders levert dan wat in hun tekst staat, is bedrog.


PS. 3 Mbps is effectief 3Mbps en de cap zit niet op je lijn, maar bij Scarlet zelf. Dit is onvoldoende om 1080p of 720p60 Youtube-video's te bekijken, 720p30 gaat nog nét.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sorry hoor mannen, ik heb niet alles gelezen hier maar alvorens je 12 pagina's hebt kunnen voltypen over dit onderwerp...
Niet zeuren en gewoon veranderen van provider als je denkt elders betere condities te verkrijgen, we staan er helaas machteloos tegen :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Probleem hier is dat er niet veel alternatieven zijn voor TRIO:
een combinatie van "echt onbeperkt" internet met ip TV en ev. tel.
aan een aantrekkelijke prijs blijkt in Belgie een schaarse formule.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

honda4life schreef:Sorry hoor mannen, ik heb niet alles gelezen hier maar alvorens je 12 pagina's hebt kunnen voltypen over dit onderwerp...
Niet zeuren en gewoon veranderen van provider als je denkt elders betere condities te verkrijgen, we staan er helaas machteloos tegen :angel:
12 pagina's op 14 maanden tijd, vooral omdat Scarlet zo onduidelijk is met hun informatie.
Waarom ben je nog op Userbase als je ervan overtuigd bent machteloos te zijn?


Kopie van hun e-mail:
Afbeelding
Hiermee kan je opnieuw tot 500 GB (up- en download) aan de normale snelheid surfen.
Ze bevestigen dat de snelheid een onderdeel is van het surfen, dus het nog steeds onbeperkt surfen blijven noemen, is bedrog.

Ik blijf het raar vinden dat 0,005% van de klanten de surfervaring van de andere klanten beïnvloedt en dat na betaling van €5 dat probleem niet meer geldt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Je kan het bedrog noemen,maar ik weet zeker mochten er nu andere providers zijn die een gelijkaardig aanbod,en tegen een vergelijkbare prijs hebben,dan zou dit zeker niet gebeuren.
Er is geen enkele provider hier,die met een triple play nog maar zelfs in de buurd komt,daarover gaat het eigenlijk.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Volgens de volumemeter van Scarlet heb ik 3 GB verbruikt op 25 minuten tijd. Dat is fysiek onmogelijk met een 9 Mbit verbinding.
Ik kreeg mijn volledige snelheid stipt om middernacht, dus het is geen UTC kwestie.

Afbeelding
Pleuris
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ben je vorige maand op smallband gezet?

Het is wel vaker zo dat men wat moeite heeft om de maand effectief goed af te sluiten en dus het verbruik van de laatste paar uur door te schuiven naar een nieuw maand. Het is natuurlijk extra stom dat je (wat ik ook wel doe, puur uit principe) je maand afsluit door alles op te gebruiken waarvoor je uiteindelijk betaald. Maar dan zie je op de eerste dag van de maand dat er al een hoop verbruik staat.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Pleuris schreef:Ben je vorige maand op smallband gezet?
Ja, ik ben op smalband gezet en had stipt om middernacht terug mijn volledige snelheid, dus blijkbaar hebben ze geen moeite om die smalband toe te passen tot het juiste uur, maar wel met de telling van het volume?

Dat Scarlet de trafiek van de laatste 2 of 3 uren van de vorige periode meetelt bij mijn huidige periode is bedrog. Die 3 GB is nu dus inbegrepen bij de limiet voor mijn volledige snelheid, terwijl ik die trafiek aan verminderde snelheid heb gegenereerd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vertel eens iets dat noch Telenet noch Proximus ook niet doen...
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

Opgelet met de comfortoptie voor meer volume. Dit is geen Volumepack zoals sommigen onder ons dit nog herinneren van Belgacom. Als je bij scarlet een comfortoptie activeert verhoog je je maandelijkse Volumelimiet maar ook voor de volgende maanden. Je verhoogt dus je maandelijkse kost. En je kan deze dus niet meer terugzetten naar 500GB. :evil:
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

Afbeelding

Volgens mij kan je dat perfect annuleren en dus terug naar 500GB gaan?

Verder is er in dit topic ook al sprake geweest van een eenmalige comfort optie die tegen het einde van het jaar moet beschikbaar zijn.
De huidige optie vervalt inderdaad niet elke maand.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Perkele schreef:Ja, ik ben op smalband gezet en had stipt om middernacht terug mijn volledige snelheid, dus blijkbaar hebben ze geen moeite om die smalband toe te passen tot het juiste uur, maar wel met de telling van het volume?.
Het werd al eerder in deze post vermeld dat het verbruik niet real-time gemeten wordt, maar met een mogelijke vertraging van maximaal 4 uur.
Indien er een vertraging was op het ogenblik dat je de volume limiet hebt overschreden, ben je dus ook pas x uur later op smallband gegaan.
Als die vertraging gebeurt tijdens de laatste meting van jouw facturatiecyclus, dan wordt dit volume - zoals je gemerkt hebt - bij de volgende maand gerekend.
Perkele schreef:Die 3 GB is nu dus inbegrepen bij de limiet voor mijn volledige snelheid, terwijl ik die trafiek aan verminderde snelheid heb gegenereerd.
Niet helemaal juist: gezien je de vertraging zal je misschien 503 GB verbruikt hebben voor je op smallband gaat :wink:

Maar dat is toch allemaal een beetje miereneuken op de laatste GB :-(
nukhem schreef:Als je bij scarlet een comfortoptie activeert verhoog je je maandelijkse Volumelimiet maar ook voor de volgende maanden. Je verhoogt dus je maandelijkse kost. En je kan deze dus niet meer terugzetten naar 500GB. :evil:
Dat staat toch duidelijk op de site: 5€ per maand.
En zoals bij iedere optie: op het ogenblik dat je dat bijkomend volume niet meer nodig hebt, kan je die optie natuurlijk opzeggen.

Naar ik vernomem heb zal er later dit jaar ook een mogelijkheid komen om te kiezen hoe je "comfort optie" wil activeren: éénmalig of ‘recurring’
Als je dus éénmalig boven je limiet gaan, zal je dat kunnen aangeven tijdens het activeren, zodat je de optie niet meer moet uitzetten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Gewoon activeren en meteen weer opzeggen, dan heb je het voor die maand.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

MClaeys schreef:Gewoon activeren en meteen weer opzeggen, dan heb je het voor die maand.
als het dan ook niet direct verdwijnt?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nee, want dan zou je 5 euro betalen voor niks. Als ik mijn abonnement de dag na de start van een nieuwe maand opzeg gaat dat ook pas in vanaf de volgende facturatieperiode.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

haha, maar ik herinner me de telemeter van telenet nog. Wie kent Ceurrix nog :p
de koe zegt boe
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

MClaeys schreef:Nee, want dan zou je 5 euro betalen voor niks. Als ik mijn abonnement de dag na de start van een nieuwe maand opzeg gaat dat ook pas in vanaf de volgende facturatieperiode.
dat klopt toch niet echt denk ik :-)
5. Moet ik de contractuele opzeggingstermijn eerbiedigen?
U hebt het recht de vervaltermijn van het contract te bepalen. U hebt zelfs het recht het contract onmiddellijk op te zeggen. Uw operator zal aan de betrokken dienstlevering zo snel mogelijk een einde maken, rekening houdend met de beschikbare technische middelen. Hij zal u een schriftelijke bevestiging van de opzegging sturen. Indien u de vervaldatum van het contract niet preciseert, kan de operator u verplichten de in het contract vastgelegde termijnen in acht te nemen.
http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... catie/FAQ/
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Just, ik loop wat achter want tegenwoordig mag je u abonnement eender wanneer opzeggen. Van opties binnen het abonnement kan ik alvast uit ervaring zeggen dat deze gewoon doorlopen tot de volgende facturatieperiode. Bron: Niet lang geleden twee maandelijkse opties opgezegd, die liepen door tot de volgende periode en waren toen weg. Je kan altijd met iets onbenullig proberen natuurlijk :) bij mij ging het bvb om de optie nummerweergave.
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

zoals bij vele is ook hier nu een mail mbt overschrijden limiet binnen gekomen...

met iedere maand 5€ of meer erbij wordt het dus de moeite om een overstap te wagen.
geen tv nodig dus edpnet lijkt me een goeie zet gezien hun huidige prijzen
nog straks een mailtje sturen om bevestiging te hebben dat ik mijn sagem fast(vector 'friendly'),
m'n fax, een siemens C470ip met voiptiger en mijn huidig telnr integraal kan laten overnemen.

de edp-lijntest geeft dezelfde snelheden aan dus dat zit snor.
misschien dat een vector active modem zoals de bbox 3 of fritz mij hier betere waarden zal geven zodat een hoger profiel haalbaar is
maar als alles minstens even goed zal draaien is het prima.

bye bye scarlet :wave:



--------------------------------------------
download upload
Line: 50200 kbps 10064 kbps
Modem max: 70768 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 58104 kbps 12174 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 112 m Estimated!
Training margin: 14.0 dB
Attenuation: 14.4 dB
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Mijn bestelling bij EDPnet is ook gedaan. Ik hou niet van limieten en uploadcaps. Nu de prijs hetzelfde is bij EDPnet mag Scarlet weer inpakken. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zit me al enkele dagen in te houden want reeds 425/500GB verbruikt en nog steeds 16 dagen te gaan voor de reset. 't Is van juli 2008 geleden dat ik nog met een datalimiet geconfronteerd werd :roll:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

bambipower schreef:haha, maar ik herinner me de telemeter van telenet nog. Wie kent Ceurrix nog :p
Heh, nog levendig zelfs.
Die maakte er een sport van om bij elke ISP wel over de limiet te gaan, en dan te gaan "spelen" met de opties voor extra GB's en dan te klagen over de facturen.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cptKangaroo schreef:Ik zit me al enkele dagen in te houden want reeds 425/500GB verbruikt en nog steeds 16 dagen te gaan voor de reset. 't Is van juli 2008 geleden dat ik nog met een datalimiet geconfronteerd werd :roll:
Op deze confrontatie reageerde ik enige weken geleden met een downsize van One naar Trio (wat zeer vlot gebeurde), zodat ik 10E overhou om meer comfort te kopen ;)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

't Is €39 voor Trio maar je krijgt veel minder tv zenders, een 50/4Mbit internet cap, en dezelfde arbitraire volumelimiet die niks meer is dan een pestregel vanwege een bedrijf dat sinds de overname door Proximus enkel heeft gediend om de markt kapot te maken.

Als ik switch van provider, zal het dus eerder Orange zijn, alleen kost dat serieus wat moeite want de binnenbekabeling is niet ideaal.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan ik inkomen, cpt: die limiet is prehistorisch. Maar ik zit in zone 3 met een armzalige 14Mbps en de extra tv-zenders kunnen me gestolen worden.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren opzettelijk de limiet getest en hoewel ik de volumemeter op MyScarlet nog niet gecheckt heb, zit ik nu dus op zo'n 600GB verbruik. Ik heb nog steeds de volle 70Mbit ondanks een 36uren disconnect.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vreemd. Mogelijk wordt voor de weinige overgebleven One-abonnees een uitzondering gemaakt 8)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

als ik bij mijn gedetailleerd internet verbruik ga zien, in het scarlet paneel... lees ik voor mijn scarlet one abbo :
Bij Scarlet is het up- en downloadvolume ongelimiteerd. Onderstaande informatie is dan ook louter informatief.

Het gebruik van de internetdienst van Scarlet is voorbehouden voor een privé en persoonlijk gebruik. Scarlet behoudt zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken van zodra je surfvolume dit gebruik overschrijdt.

Hou rekening met een verwerkingstijd van 24 uur alvorens de laatste details beschikbaar zijn. Dit overzicht is niet beschikbaar enkele dagen voor het verschijnen van een nieuwe factuur.

1 kB = 1024 bytes
1 MB = 1024 kB = 1048576 bytes

Je up- en download volume is onbeperkt.
de koe zegt boe
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat de limiet van 500 GB eigenlijk beschouwd word als een FUB,dan kan men zeggen dat het onbeperkt is,plus de kleine lettertjes,die verwijzen naar een FUB.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

In December ben ik over mijn 500GB limit gegaan en werd wel op verlaagde snelheid gezet, ik heb dan maar zo'n comfort pack genomen voor 500GB extra. De dag nadien wel terug geannuleerd, anders blijft dat elke maand actief.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

"Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking." word je dan niet meer gecapped op 50/4, maar heb je 100/15?
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Daarmee bedoelen ze dat de 3Mbps downloadsnelheidsbeperking wordt weggehaald, de snelheid zal nog steeds gecapped worden op 50/4.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier nu ook voor het eerst gelimiteerd op mijn "onbeperkte" ScarletOne (70/10 sync): 504 / 500 GB

Afbeelding

't Is van juli 2008 geleden dat ik nog rekening moest houden met een limiet en toen was de snelheid zelfs nog hoger (3.4Mbps op ADSL).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”