Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Koyan
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben vorige week voor de eerste keer op smalband gezet, terwijl ik wel elke maand makkelijk ver boven de 500GB ga. Uit principe heb ik niet willen bijbetalen en dan maar 4 dagen op smalband uitgezweet. En onmiddellijk een bestelling geplaatst voor onbeperkt internet bij een concurrent. Een limiet in 2017, stel je voor!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Laat Scarlet toe om internet te annuleren maar TV te behouden? Ik dacht dat er vroeger een melding bijstond dat internet noodzakelijk is voor TV maar zie die nu niet meer.

Op de Proximus site is TV blijkbaar niet apart meer te verkrijgen, enkel in pack met telefoon en dan kost het bijna €38/maand in vergelijking met de €13.5 bij Scarlet (+€1.5 voor huur decoder), en net geen €26 bij Telenet (kabel inbegrepen). Schendt dat de regels van de koppelverkoop niet?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Proximus TV is altijd in pakket geweest met of internet of vaste lijn.
Dimmidice
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2012, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Koyan schreef:Ik ben vorige week voor de eerste keer op smalband gezet, terwijl ik wel elke maand makkelijk ver boven de 500GB ga. Uit principe heb ik niet willen bijbetalen en dan maar 4 dagen op smalband uitgezweet. En onmiddellijk een bestelling geplaatst voor onbeperkt internet bij een concurrent. Een limiet in 2017, stel je voor!
Naar welke ISP ben je overgestapt? vandaag ook eerste keer op smallband gezet en ik weiger hier een gewoonte van te maken sinds ik zowat elke maand over de 500GB over zit.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Dimmidice schreef:Naar welke ISP ben je overgestapt? vandaag ook eerste keer op smallband gezet en ik weiger hier een gewoonte van te maken sinds ik zowat elke maand over de 500GB over zit.
Orange:
49 Euro voor:
100 Mpbs semi onbeperkt: beperkt tot +- 750 GB (of meer) in de piekuren en onbeperkt in de daluren
TV

Je kan voor 1,25 Euro een VOIP lijn nemen bij OVH:
Onbeperkt aantal oproepen van maximum 1 uur naar xx aantal (kom er zelf nooit aan) vast nummers in 40 landen ofzo.

'Beter' en goedkoper dan het Scarlet One aanbod.
Koyan
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 1 keer

Dimmidice schreef:Naar welke ISP ben je overgestapt? vandaag ook eerste keer op smallband gezet en ik weiger hier een gewoonte van te maken sinds ik zowat elke maand over de 500GB over zit.
Naar United Telecom, via de promotie op www.internetenbellen.be. 35€ per maand (+ eenmalig 60€ setupkost), met gratis Fritzbox 7360. Ben er tot nu toe heel tevreden van. Ik betaal even veel als bij Scarlet, maar heb geen limiet meer, heb sneller internet (dankzij de vectoring Fritzbox heb ik nu 100/15 ipv 70/10), en native ipv6. Telefonie had ik niet bij Scarlet, en zit er nu ook nog bij (maar gebruik ik niet).
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

De 28ste is mijn resetdag. Op de 1u15min sinds middernacht is er 9/500GB verbruikt volgens de Scarlet sh*tmeter terwijl enkel een torrent upload openstond (die maximaal ~2GB geüpload kan hebben volgens de torrentclient, en ik zit op 60/10Mbit profiel dus max is ~1MB/s en dus 4.5GB max upload op 1u15). Rekensommetjes zouden nochtans erg simpel moeten zijn voor computers dus waarom kan de computer van Scarlet dit niet aan?
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

cptKangaroo schreef:De 28ste is mijn resetdag. Op de 1u15min sinds middernacht is er 9/500GB verbruikt volgens de Scarlet sh*tmeter terwijl enkel een torrent upload openstond (die maximaal ~2GB geüpload kan hebben volgens de torrentclient, en ik zit op 60/10Mbit profiel dus max is ~1MB/s en dus 4.5GB max upload op 1u15). Rekensommetjes zouden nochtans erg simpel moeten zijn voor computers dus waarom kan de computer van Scarlet dit niet aan?
Een sessie start niet precies om middernacht, volgens mij heeft de scarletmeter nog wat gigabytes van gisteren bijgeteld in deze 'meting', naar mijn weten wordt dit 1x per dag geupdate wanneer een sessie beeïndigd is? (Anderen kunnen dit waarschijnlijk bevestigen?) maar het lijkt me het meest logische aangezien scarlet niet real time monitort
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik weet het wel en normaal herstart ik de router net voor middernacht (the things we have to do...) maar hun sh*tmeter gebruikt wel middernacht als grens -- dus nergens een verwijzing naar lopende sessies -- en die extra aangerekende bytes zijn effectief voor middernacht verbruikt.

Er zit in het historiek gedeelte trouwens ook nog een bug want die toont momenteel nog altijd de vorige maand (alsook de melding "Je up-en download volume is onbeperkt." dat ze bij de invoering van de meter vergeten te verwijderen zijn).

EDIT :: Hun snelheidsbeperking bij 500GB limiet wordt trouwens wel in realtime doorgevoerd ! Degene die dit systeem ontworpen heeft, heeft dus wel degelijk de macht om dataverbruik realtime op te volgen, wat maakt dat men dus opzettelijk mensen 'besteelt' (bij gebrek aan een beter woord, want daar komt het uiteindelijk op neer als men een datalimiet aan een abo hangt en dan ongegrond data tweemaal aanrekent in essentie).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik begrijp echt niet dat je jezelf zo laat treiteren door je provider. Als de beperking van Scarlet een probleem vormt ==> www.edpnet.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

cptKangaroo schreef:Degene die dit systeem ontworpen heeft, heeft dus wel degelijk de macht om dataverbruik realtime op te volgen, wat maakt dat men dus opzettelijk mensen 'besteelt' (bij gebrek aan een beter woord, want daar komt het uiteindelijk op neer als men een datalimiet aan een abo hangt en dan ongegrond data tweemaal aanrekent in essentie).
Overdrijf je niet een beetje?
Het "probleem" doet zich dus één keer per maand voor, rond middernacht van de maandelijkse reset dag.
Dat komt er natuurlijk van als je "alles" uit de kan wil halen, en nog vlug wat data wil binnenhalen op de laatste meter.

Voor zover ik mij herinner (waarschijnlijk vind je de details in een van de vroegere posts van deze topic), wordt de telemeter om de 4 uur geupdated. Er kan dus maximaal 4 uur verschil zijn tussen de telemeter en het real-time gebeuren ...
raf1 schreef:Ik begrijp echt niet dat je jezelf zo laat treiteren door je provider. Als de beperking van Scarlet een probleem vormt ==> http://www.edpnet.be
Ik ben het hier mee eens.
Als je niet kan leven met het Scarlet systeem, dan moet je inderdaad uitkijken voor een andere provider.

Daarmee ontken ik niet dat het systeem voor verbetering vatbaar is, maar voorlopig moet je hier gewoon rekening mee houden, of wisselen naar een andere ISP :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op 4 uur kan je 180GB van je 500GB gebruiken als je sessie een seconde na middernacht wordt afgesloten.

Men heeft duidelijk de mogelijkheid om het juist te implementeren want de snelheidsbeperking wordt op de byte nauwkeurig ingevoerd. Dit is dus geen technische beperking van een "Scarlet systeem" maar iemand die z'n werk niet goed gedaan heeft.
crazyheinz
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jul 2008, 20:11

Net een week geleden overgestapt op scarlet en krijg net een mail dat ik bijna aan mijn limiet zit. Dit terwijl ik dacht dat die onbeperkt internet is.
Zwaar gejost dus. Kan ik nog onder mijn contract uit?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Wie de kleine lettertjes leest ziet dit staan :

1. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt vanaf 15/09/2016 beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.

Normaal heeft men altijd bedenktijd eerste 14 dagen, maar als het een contract van onbepaalde duur is kan je weg.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

btw, de bug/feature ivm de overdracht van verbruikt volume naar een volgende maand, lijkt gefixt te zijn.

Maar de volumelimiet is nog steeds 500GB en dat mag gerust eens worden aangepast (of opnieuw afgeschaft). Of op z'n minst een werkbare beperkte snelheid ipv 3Mbit.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Het probleem hier is dat bijv. Telenet ook zijn data-volume helemaal niet optrekt,en dat is bij een Whop heel wat minder dan die 500 gb,idem bij Proximus met Basic internet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”