Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ondertussen heb ik inderdaad een brief gekregen over mijn 'klacht' bij het jep.
Al bij al, nog tevreden over hun beslissing. Alleen al het feit dat ze het duidelijker moeten aangeven op de trio pagina stelt mij tevreden. Mijn klacht ging ook grotendeels daarover.
Nu gaan mensen tenminste duidelijker zien, dat het onbeperkt toch een beperking heeft :|
de koe zegt boe
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Uit de uitspraak van JEP:
De Jury heeft er met name nota van genomen dat 300 GB een aanzienlijk volume vertegenwoordigt, dat slechts in uitzonderlijke gevallen overschreden wordt en dat met de beperkte surfsnelheid de meeste klanten nog steeds zonder problemen verder kunnen surfen.

De Jury is van mening dat downloadpolicies een gangbare praktijk in de markt zijn om de goede werking van het netwerk en de systemen te garanderen.
  • Als het slechts in uitzonderlijke gevallen overschreden wordt, kan dat toch geen probleem zijn.
  • Zonder problemen verder surfen? Het is 2016 en HD streams gaan niet probleemloos met een 3Mbit verbinding.
  • Door de betaling van €5 komt de goede werking van het netwerk en de systemen opeens niet meer in gevaar?
Wie zit er eigenlijk in de jury van JEP?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

De meter is aangepast naar 500 GB, comfort optie is nog niet beschikbaar.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik meen dat de One-abonnees, die niet naar de concurrentie willen, er goed aan doen om naar het goedkopere Trio over te stappen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

heb je dan niet minder zenders ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

nonkel schreef:Ik meen dat de One-abonnees, die niet naar de concurrentie willen, er goed aan doen om naar het goedkopere Trio over te stappen. Heeft iemand hier ervaring mee?
=>minder zenders, snelheid internet lager.
triple
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2016, 10:42

philippe_d schreef:
bambipower schreef:vraag me al af... ik download 300gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 300gb erbij... kan ik dan nog 200gb snel, of terug 300gb?
Naar aanleiding van de nieuwe limieten luidt de vraag dan:
ik download 500gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 500gb erbij... kan ik dan nog 400gb snel, of terug 500gb?

Ik ga uit van de eerste optie, maar ik heb de vraag voorgelegd aan Scarlet
Let wel: zelfs als je een optie genomen hebt voor bijkomende 500GB, wil dat gewoon zeggen dat je maandelijkse limiet met 500GB verhoogt. Zelfs als je hiervan maar 100GB verbruikt, vervalt dit volume op het einde van de maand.
Scenario 1 is correct. Als je 500 GB download terwijl je op smalband (3 Mbps) zit en dan de "comfort optie" van 500 GB besteld, blijf je alsnog op smalband zitten.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat lijkt me niet, dan betaal je voor extra volume aan hoge snelheid terwijl je dat niet krijgt. De comfort optie is geen data pack, maar een data pack aan hoge snelheid.
triple
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2016, 10:42

Toch is het zo, de volume teller wordt niet stopgezet tijdens de smalband fase.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

triple schreef:Dat lijkt me niet, dan betaal je voor extra volume aan hoge snelheid terwijl je dat niet krijgt. De comfort optie is geen data pack, maar een data pack aan hoge snelheid.
Dat denk ik niet.
De comfort optie verhoogt de maandelijkse "FUP limiet" van 500MB naar 1TB (of naar 1.5 TB als je 2 opties activeert).
Als je die optie te laat activeert, en je dus een enkele dagen op smallband zat, dan heb je pech :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

Comfort optie zit wat verborgen: Tab Mijn Abonnement => Mijn producten => openen en aanpassen

Afbeelding

Zelf nog niet geactiveerd op het moment, iemand dat hier al wel gedaan? Hoe bestel je het dan meerdere keren om bvb naar een limiet van 1.5TB te gaan?

Als je smallband dus volledig wil vermijden best enkele uren voor je daar op zou vallen, activeren.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

maar zo wordt het toch niet verkocht?
Als ik 5€ betaal voor 500gb extra aan snel volume, wil ik die ook wel krijgen.
1. De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. De downloadsnelheid wordt vanaf 15/09/2016 beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming… Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
quote : Comfort optie zit wat verborgen: Tab Mijn Abonnement => Mijn producten => openen en aanpassen

bij scarlet one nog niets over te vinden.
edit; gewoon overgekeken,sorry
Bijlagen
scarletone.jpg
de koe zegt boe
DogFacedDog
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:08

Verbruikt volume:
624 / 500 GB

Supersnel blijven surfen? Voeg de Scarlet Comfort-optie toe ...
500 GB voor € 5 per maand ( Activeren)
3 dag(en) te gaan tot reset.

Je hebt 500 GB up- en downloadvolume bereikt. Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps. Dankzij de Scarlet Comfort-optie heb je de mogelijkheid om extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.

:bdaysmile:

Toch bizar dat ze iedereen proberen wijs te maken dat je voor 5€ extra het netwerk het wel aankan. :p Nu, het was toch een uitzonderlijke maand met een 300GB online-backup :p.

Ook wel grappig dat ze de upload-snelheid niet beperken :p.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Neen hoor, het is een drempel om te voorkomen dat iedereen blijft doordoen. Als ze het gratis maken doet iedereen maar op, als ze er 5€ voor vragen haakt een deel al af, dus weg overbelasting.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geloof dat het om netwerkbelasting te doen is, maar dat is volgens mij de redenering die erachter zit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Joe de Mannen schreef:Neen hoor, het is een drempel om te voorkomen dat iedereen blijft doordoen. Als ze het gratis maken doet iedereen maar op, als ze er 5€ voor vragen haakt een deel al af, dus weg overbelasting.
Een jaar geleden werd er door Scarlet gezegd dat minder dan 0,005% van de klanten meer dan 300 GB verbruikte, dus dat anders "iedereen blijft doordoen" slaat op een handvol klanten. 0,005% is 5 per 100.000.

Enkel gaat dit een averechts effect hebben.
Degenen die € 5 extra betalen gaan er wel voor zorgen dat ze op het einde van de maand die extra 500 GB hebben opgebruikt.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

don't shoot the messenger...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Joe de Mannen schreef:Neen hoor, het is een drempel om te voorkomen dat iedereen blijft doordoen. Als ze het gratis maken doet iedereen maar op, als ze er 5€ voor vragen haakt een deel al af, dus weg overbelasting.
J.
Is het netwerk van Proximus dan zo "brik en brak"? Want het lukt de koperboeren in het buitenland wel om zonder limieten te werken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Joe de Mannen schreef:heb je dan niet minder zenders ?
J.
Het zit zo,als men van Scarlet One naar Scarlet Trio gaat,verliest men tv zenders.Men moet er op toezien,dat men geen tv zenders gaat missen,die in het gezin mss.regelmatig bekeken worden.
Hou er zeker rekening mee dat met een extra pack bij Trio,je ook die(verdwenen) zenders niet meer terug ziet.
Men zal het dus eerst goed moeten bekijken,een terugkeer naar One is ook onmogelijk.
Scarlet One heeft gewoon het Tv pallet van Proximus tv,dit is voll. hetzelfde.
Met Scarlet One heeft men onbeperkte internet snelheden(de grootst mogelijke snelheid op je adres) hetzelfde van Proximus eigenlijk.
Met Scarlet Trio kan men eigenlijk Max. 50 MBPS krijgen,als men een grotere snelheid kan krijgen op jouw adres,dan word de rest gebruikt om je tv uitzendingen te helpen.
Als men bijv. 80 MBPS kan krijgen,met Trio,dan zal men 50 MBPS ontvangen via internet,maar als er tegelijk internet en tv gebruikt word,in huis zal de snelheid v/h internet niet dalen
Vanaf een 1600h kan men gratis bellen naar andere vaste aansluitingen in Belgie,dat blijft gewoon.
Zowel Trio als One hebben dezelde limieten,500 GB,en voor 5€ er nog eens 500GB bij.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

philippe_d schreef:
triple schreef:Dat lijkt me niet, dan betaal je voor extra volume aan hoge snelheid terwijl je dat niet krijgt. De comfort optie is geen data pack, maar een data pack aan hoge snelheid.
Dat denk ik niet.
De comfort optie verhoogt de maandelijkse "FUP limiet" van 500MB naar 1TB (of naar 1.5 TB als je 2 opties activeert).
Als je die optie te laat activeert, en je dus een enkele dagen op smallband zat, dan heb je pech :wink:
Nee, je krijgt 500GB aan hoge snelheid bij, zo staat het uitgelegd in de optie. Dat de data blijft doortellen heeft daar niks mee te maken. Download 500GB snel, 100GB traag, koop een pack en je kan nog eens 500GB snel downloaden. 1,1TB dus.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

MClaeys schreef:Nee, je krijgt 500GB aan hoge snelheid bij, zo staat het uitgelegd in de optie. Dat de data blijft doortellen heeft daar niks mee te maken. Download 500GB snel, 100GB traag, koop een pack en je kan nog eens 500GB snel downloaden. 1,1TB dus.
Het staat er misschien wel zo, of jij interpreteert het zo, of zo zou het moeten zijn .....
Maar jammer voor jou, want het is zo niet :(.

De volumemeter wordt niet stopgezet tijdens tijdens de smalband fase.
Je kan dus best geen comfort optie activeren als je al op smallband zit, want dat verlies je dat volume (gedurende één maand, want voor volgende maanden begin je de maand met de 1GB 1TB limiet).

In het ergste geval:
als je de Comfort optie activeert, nadat je al 500GB op smallband hebt verbruikt, dan krijg je (die maand) niets extra voor je 5€ :-(

PS - don't shoot the messenger, ik zeg niet hoe het zou moeten zijn, maar hoe het is :-) .
Laatst gewijzigd door philippe_d 17 sep 2016, 23:01, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typfout verbeterd
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik wil het wel eens uittesten, en kijken wat de ombudsdienst er van vind.
Al bij al, kan het toch niet zo moeilijk zijn, om de smalbandvolume niet mee te tellen
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Elke andere provider kan het, dus nee, inderdaad. Puur bedrog als het zo is.
triple
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2016, 10:42

MClaeys schreef:
philippe_d schreef:
triple schreef:Dat lijkt me niet, dan betaal je voor extra volume aan hoge snelheid terwijl je dat niet krijgt. De comfort optie is geen data pack, maar een data pack aan hoge snelheid.
Dat denk ik niet.
De comfort optie verhoogt de maandelijkse "FUP limiet" van 500MB naar 1TB (of naar 1.5 TB als je 2 opties activeert).
Als je die optie te laat activeert, en je dus een enkele dagen op smallband zat, dan heb je pech :wink:
Nee, je krijgt 500GB aan hoge snelheid bij, zo staat het uitgelegd in de optie. Dat de data blijft doortellen heeft daar niks mee te maken. Download 500GB snel, 100GB traag, koop een pack en je kan nog eens 500GB snel downloaden. 1,1TB dus.
Nee, je interpreteert de uitleg die bij die optie staat verkeerd. De tekst is een simpele/korte beschrijving van de comfort optie en is zuiver informatief. Je verwacht toch niet dat de persoon (personen) die deze teksten opstelt elk mogelijk detail/scenario gaat beginnen uitdokteren en beschrijven? Als je dat voor elke optie doet krijg je een A4 die niemand leest en dan gaat de kernboodschap verloren. Deze persoon (personen) zijn trouwens vaak niet op de hoogte van hoe alles technisch in elkaar zit.

De data blijft simpelweg doortellen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen traag of snel zoals je lijkt te impliceren. Je mag natuurlijk altijd de proef op de som nemen als je dit niet gelooft...maar dan ben je 5 euro armer :-)


@philippe_d
Je bedoelt natuurlijk 1TB limiet :).
Daarnaast is het trouwens geen enkel probleem om de comfort optie te activeren terwijl je op smalband zit. Je moet enkel bijhouden hoeveel je hebt gedownload tijdens de smalband fase (en dit dan natuurlijk aftrekken van de 500 GB van de comfort optie als je die zou willen nemen). Trouwens ook niet vergeten dat het een tijdje duurt eer je 500 GB binnenhaalt aan 3 Mbps :)
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Joe de Mannen schreef:don't shoot the messenger...
Je gaf je eigen mening weer, messengers doen dat niet.
triple schreef:Nee, je interpreteert de uitleg die bij die optie staat verkeerd. De tekst is een simpele/korte beschrijving van de comfort optie en is zuiver informatief. Je verwacht toch niet dat de persoon (personen) die deze teksten opstelt elk mogelijk detail/scenario gaat beginnen uitdokteren en beschrijven? Als je dat voor elke optie doet krijg je een A4 die niemand leest en dan gaat de kernboodschap verloren. Deze persoon (personen) zijn trouwens vaak niet op de hoogte van hoe alles technisch in elkaar zit.
Hoe kan je "Je hebt 500 GB up- en downloadvolume bereikt. Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps. Dankzij de Scarlet Comfort-optie heb je de mogelijkheid om extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking." verkeerd interpreteren? Het is gewoon foute informatie die ze bewust op hun site hebben geplaatst.
De data blijft simpelweg doortellen; er wordt geen onderscheid gemaakt tussen traag of snel zoals je lijkt te impliceren. Je mag natuurlijk altijd de proef op de som nemen als je dit niet gelooft...maar dan ben je 5 euro armer :-)
5 euro armer en Scarlet een klacht wegens oplichting rijker.
Daarnaast is het trouwens geen enkel probleem om de comfort optie te activeren terwijl je op smalband zit. Je moet enkel bijhouden hoeveel je hebt gedownload tijdens de smalband fase (en dit dan natuurlijk aftrekken van de 500 GB van de comfort optie als je die zou willen nemen). Trouwens ook niet vergeten dat het een tijdje duurt eer je 500 GB binnenhaalt aan 3 Mbps :)
Scarlet heeft een jaar de tijd gehad om dit op punt te stellen, het lijkt wel alsof ze er pas een paar dagen geleden aan zijn begonnen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Interpretatie is voor discussie vatbaar, slaat zonder beperking op verbruiken of op 500Gb ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Er staat tot 500 gb. Dus van 0 tot 500.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik krijg de indruk, na dit topic te volgen, dat Scarlet met deze actie straks meer imago
schade riskeert op te lopen dan het doel van deze limieten haar zullen opbrengen.

Ze gaven zelf op dat het gaat over enkelingen die boven (aanvankelijk) 300 Gb/m. gaan.
En nu met 500 Gb/m. vraag ik mij af of het allemaal zinnig is wat ze nu invoeren.

Hiermee brengen ze Belgie ook weeral als internet limiet land op de kaart in Europa.
Eigenlijk lachwekkend, en het geeft een beetje indruk van achterstand ipv. innovatie.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De reden blijft altijd dezelfde,een groot tekort aan concurrentie,men moet dit maar blijven herhalen,maar het is zo.Scarlet ziet ook wel de prijzen en voorwaarden bij Telenet bijv.waarbij men bij Whop een datavolume heeft van 200 GB (en ik heb het dan nog niet gehad over de prijs).Hetzelfde bij Proximus,en Orange.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

jup, en eerst snow kapot concurreren, dan met hun klanten gaan lopen, en dan limieten instellen. Als snow er nog zou geweest zijn, zag je de volksverhuizing nu al gebeuren
de koe zegt boe
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Klopt,jammer dat Snow zijn lancering niet aangepakt heeft zoals Orange nu doet,die proberen een grote toeloop te vermijden,zeker in het begin.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

Objectief beschouwd, vind ik de 500GB voor een Trio goede prijs/kwaliteit.
Blijf het wel vreemd vinden dat ze niet differentiëren en Internet (+Tel) of de oude One's, dezelfde 500GB geven.
En dat ze kunnen blijven goochelen met 'Onbeperkt', buiten dat ze zichzelf hiermee belachelijk maken, is dat meer de schuld van JEP & FOD Econ.
En met 500GB heb ik momenteel geen plannen meer om te veranderen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Goztow schreef:Er staat tot 500 gb. Dus van 0 tot 500.
Ik moet de eerste cremeglaskar nog tegenkomen, die 'tot' 5 bollen geeft voor 5€, en er dan maar 2 bollekes geeft
de koe zegt boe
triple
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2016, 10:42

Perkele schreef:Hoe kan je "Je hebt 500 GB up- en downloadvolume bereikt. Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps. Dankzij de Scarlet Comfort-optie heb je de mogelijkheid om extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking." verkeerd interpreteren? Het is gewoon foute informatie die ze bewust op hun site hebben geplaatst.
Zoals ik eerder zei: de informatie die Scarlet geeft is niet fout, jij interpreteert dat de data van de comfort optie ten allen tijden in alle gevallen onbeperkt (lees: niet beperkt tot 3 Mbps) is of zou moeten zijn. De tekst geeft geen foute informatie terug, het kon enkel wat uitgebreider. Anyway je krijgt de volledige 500 GB zonder snelheidsbeperking wanneer je tijdens je smalband periode geen of weinig extra data download. Als je van jezelf weet dat je een grootverbruiker bent dan kan je natuurlijk de comfort optie (of meerdere) op voorhand activeren. Als je trouwens al honderden GB's gedownload hebt terwijl je op smalband zit (deze vrijheid geeft Scarlet je) lijkt het me dat de cap je niet echt aan het hinderen is.

Perkele schreef:5 euro armer en Scarlet een klacht wegens oplichting rijker.
Tja je hoeft niet bij Scarlet te blijven en ze zullen er heus niet wakker van liggen dat 1 of meerdere van het zeer kleine aantal grootverbruikers overstapt naar de concurrentie. Zoals hierboven uitgelegd lichten ze je niet op.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Is er al iemand effectief op 3Mbit terecht gekomen ?
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

triple schreef:
Perkele schreef:Hoe kan je "Je hebt 500 GB up- en downloadvolume bereikt. Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps. Dankzij de Scarlet Comfort-optie heb je de mogelijkheid om extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 500 GB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking." verkeerd interpreteren? Het is gewoon foute informatie die ze bewust op hun site hebben geplaatst.
Zoals ik eerder zei: de informatie die Scarlet geeft is niet fout, jij interpreteert dat de data van de comfort optie ten allen tijden in alle gevallen onbeperkt (lees: niet beperkt tot 3 Mbps) is of zou moeten zijn. De tekst geeft geen foute informatie terug, het kon enkel wat uitgebreider. Anyway je krijgt de volledige 500 GB zonder snelheidsbeperking wanneer je tijdens je smalband periode geen of weinig extra data download. Als je van jezelf weet dat je een grootverbruiker bent dan kan je natuurlijk de comfort optie (of meerdere) op voorhand activeren. Als je trouwens al honderden GB's gedownload hebt terwijl je op smalband zit (deze vrijheid geeft Scarlet je) lijkt het me dat de cap je niet echt aan het hinderen is.
Er staat duidelijk "Je hebt 500 GB up- en downloadvolume bereikt. Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps.", waarna ze aanbieden om extra downloadvolume van 500GB te bestellen voor €5 per maand zodat je zonder snelheidsbeperking 500GB extra kan gebruiken. Er staat zelfs een knop bij die uitleg om de comfortoptie rechtstreeks te activeren.
Perkele schreef:5 euro armer en Scarlet een klacht wegens oplichting rijker.
Tja je hoeft niet bij Scarlet te blijven en ze zullen er heus niet wakker van liggen dat 1 of meerdere van het zeer kleine aantal grootverbruikers overstapt naar de concurrentie.
"Als het je niet aanstaat, ga je maar op een ander" is een typisch antwoord van hoe je geen zaken moet doen.
Wat is eigenlijk het probleem als er slechts een zeer klein aantal grootverbruikers zijn? Vooral nadat ze jaren hebben geadverteerd met "Bij ons betekent onbeperkt ook echt onbeperkt." Het nu nog steeds onbeperkt noemen is gewoon bewust misleidend.
bambipower schreef:
Goztow schreef:Er staat tot 500 gb. Dus van 0 tot 500.
Ik moet de eerste cremeglaskar nog tegenkomen, die 'tot' 5 bollen geeft voor 5€, en er dan maar 2 bollekes geeft
Of de eerste cremeglaskar die reclame maakt met onbeperkt cremeglas eten en na een paar bollen zegt dat je de volgende bollen met een tandenstoker moet opeten.
silencer schreef:Is er al iemand effectief op 3Mbit terecht gekomen ?
In de reply boven je staat "Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps."...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

bambipower schreef:vraag me al af... ik download 500gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 500gb erbij... kan ik dan nog 400gb snel, of terug 500gb?
Deze (terechte) vraag heeft hier een hele discussie uitgelokt. Eigenlijk een beetje zinloze discussie als je het mij vraagt ....
  • dit "probleem" zal maar één keer voorkomen: namelijk gedurende de maand dat je de optie (te laat) activeert. Vanaf de volgende maanden start je iedere maand met het verhoogde volume.
  • voor iemand die niet toekomt met 500GB, maar bijvoorbeeld gemiddeld 850 GB verbruikt, zal het niets uitmaken of het beetje dat hij al verbruikt heeft op smalband meegeteld wordt of niet, toch?
  • akkoord, misschien moet Scarlet het iets beter verwoorden ...
Intussen wordt de aandacht afgeleid van het echte probleem: namelijk hoe is het invoeren van een datalimiet te rijmen met "onbeperkt" downloaden of "onbeperkt" surfen :-( ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
triple
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2016, 10:42

Perkele schreef:Er staat duidelijk "Je hebt 500 GB up- en downloadvolume bereikt. Je downloadsnelheid werd beperkt tot 3 Mbps.", waarna ze aanbieden om extra downloadvolume van 500GB te bestellen voor €5 per maand zodat je zonder snelheidsbeperking 500GB extra kan gebruiken. Er staat zelfs een knop bij die uitleg om de comfortoptie rechtstreeks te activeren.
Inderdaad dat staat er.
Perkele schreef: "Als het je niet aanstaat, ga je maar op een ander" is een typisch antwoord van hoe je geen zaken moet doen.
Wat is eigenlijk het probleem als er slechts een zeer klein aantal grootverbruikers zijn? Vooral nadat ze jaren hebben geadverteerd met "Bij ons betekent onbeperkt ook echt onbeperkt." Het nu nog steeds onbeperkt noemen is gewoon bewust misleidend.
Zoals je wel weet is het hoofddoel van een bedrijf nog steeds winst maken. Scarlet en Proximus weten perfect hoe ze zaken moeten doen en hoe ze hun producten moeten positioneren in de Belgische markt. Verwacht je nu echt dat ze Scarlet te aantrekkelijk gaan maken zodat mensen niet meer gaan omkijken naar Proximus bijvoorbeeld? Ik begrijp best wel dat je als consument graag veel wil aan een aantrekkelijke prijs maar zo werkt de (zaken)wereld niet. Een ander voorbeeld is netneutraliteit, ik denk niet dat je er rouwig om zou zijn als ze de helft van bijvoorbeeld jouw mobiele internet trafiek niet zouden laten meetellen. Voor jou leuk maar niet voor andere bedrijven die hun diensten willen aanbieden. ;-)

Tja die slogan: is het dan niet onbeperkt? Je kunt nog steeds ettelijke GB's downloaden terwijl je op smalband zit? Mensen die op het platteland wonen zijn dan ook in alle gevallen beperkt (zelfs zonder downloadlimiet) volgens jouw logica. Toen vroeger 3 Mbps de gangbare snelheid was, was ons internet dus eigenlijk ook nooit echt onbeperkt? Definieer trouwens onbeperkt: we zouden ook kunnen beginnen over het aantal Mbps dat iemand kan krijgen. Niet iedereen krijgt hetzelfde profiel toegewezen omwille van technische en commerciële redenen. Dus in dat opzicht is iedereen beperkt want we kunnen allemaal niet downloaden aan het maximum van wat onze lijn aankan. Onbeperkt in alle opzichten is simpelweg een utopie.

Natuurlijk is er geen probleem: voor elke grootverbruiker die weggaat staan er 10 modale gebruikers aan te kloppen. Scarlet voldoet aan de wet wat betreft hun onbeperkt internet. Het is aan de bevoegde ministers en andere machten om deze zaken (beter) te reguleren.
silencer schreef:Is er al iemand effectief op 3Mbit terecht gekomen ?
Ja een heel klein aantal personen

philippe_d schreef: Deze (terechte) vraag heeft hier een hele discussie uitgelokt. Eigenlijk een beetje zinloze discussie als je het mij vraagt ....
  • dit "probleem" zal maar één keer voorkomen: namelijk gedurende de maand dat je de optie (te laat) activeert. Vanaf de volgende maanden start je iedere maand met het verhoogde volume.
  • voor iemand die niet toekomt met 500GB, maar bijvoorbeeld gemiddeld 850 GB verbruikt, zal het niets uitmaken of het beetje dat hij al verbruikt heeft op smalband meegeteld wordt of niet, toch?
  • akkoord, misschien moet Scarlet het iets beter verwoorden ...
Intussen wordt de aandacht afgeleid van het echte probleem: namelijk hoe is het invoeren van een datalimiet te rijmen met "onbeperkt" downloaden of "onbeperkt" surfen :-( ...
- Deze discussie snap ik ook niet echt: ik denk dat iedereen nu wel op de hoogte gebracht is van hoe de optie werkt.
- Nee, dit "probleem" kan meerdere keren voorkomen aangezien je meerdere comfort opties kunt aankopen. Wanneer je eerste comfort optie bijvoorbeeld is opgebruikt en je daarna nog een een heleboel data verstookt tijdens de smalband periode die daarop volgt kan je alsnog hetzelfde scenario krijgen met een tweede comfort optie. Een ander voorbeeld is dat je de comfort optie terug opzegt en die in de toekomst terug (te laat) activeert.
- "onbeperkt" is een utopie (zie hierboven)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

triple schreef: Tja die slogan: is het dan niet onbeperkt? Je kunt nog steeds ettelijke GB's downloaden terwijl je op smalband zit? Mensen die op het platteland wonen zijn dan ook in alle gevallen beperkt (zelfs zonder downloadlimiet) volgens jouw logica.
... Definieer trouwens onbeperkt: we zouden ook kunnen beginnen over het aantal Mbps dat iemand kan krijgen. Niet iedereen krijgt hetzelfde profiel toegewezen omwille van technische en commerciële redenen. Dus in dat opzicht is iedereen beperkt want we kunnen allemaal niet downloaden aan het maximum van wat onze lijn aankan. Onbeperkt in alle opzichten is simpelweg een utopie.
Ten eerste slaat die 'onbeperkt' bij internet abonnementen op het volume dat je kan verzetten. Daar duid 'onbeperkt' aan dat er geen kunstmatige beperking word ingesteld op de data die je kan verzetten zonder andere specificaties te limiteren of beperken.
De maximum snelheid van je abonnement en het aantal seconden in een maand is niet kunstmatig. Een harde lijn trekken op 300GB om de snelheid te verlagen is dat wel.

Ten tweede is zelfs met uw redenering de provider in fout. Deze zet nog steeds 'onbeperkt' op zijn pagina terwijl dat dus 'een utopie' is.

Hoe je het ook draait of keert, het is pure misleiding.
triple schreef:Toen vroeger 3 Mbps de gangbare snelheid was, was ons internet dus eigenlijk ook nooit echt onbeperkt?
Toen die 3Mbps gangbaar was waren de site's veel kleiner, foto's minder groot en meer gecomprimeerd, video's in zeer lage resolutie, spelletjes pasten ruimschoots op een CD van 700MB. Die 3Mbps was supersnel toen. Toen je dan je limiet overschreden had verlaagde men je snelheid naar V.92 modem snelheden en lager. Zodanig traag dat het bijna onbegonnen werk geworden was om nog iets binnen te halen van enkele MB groot.

Dus dat is zeer vergelijkbaar met vandaag de dag waarbij het bijna onbegonnen werk is om een HD stream af te spelen of een spel binnen te halen van 40GB groot op een snelheid van 3Mbps.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ten eerste slaat die 'onbeperkt' bij internet abonnementen op het volume dat je kan verzetten.
ik denk dat ook net daar de fout zit... internet heeft een bepaald aantal eigenschappen, waaronder snelheid. Als snelheid beperkt wordt, dan is het niet meer onbeperkt.

Anders kan elektrabel 'onbeperkt' energie geven, maar je na 2kwh nog 1 ampere geven.
de koe zegt boe
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

MaT schreef:Hoe je het ook draait of keert, het is pure misleiding.
De JEP heeft geoordeeld dat het gebruik van de slogans "onbeperkt internet”, “onbeperkt downloaden”, “onbeperkt surfen” en “onbeperkt downloadvolume” géén misleidende reclame is, gezien er op voldoende wijze gecommuniceerd wordt omtrent de beperking van de downloadsnelheden.

Met uitzondering van een aantal product pagina's (Scarlet Trio) waar deze verwijzing ontbreekt, heeft de JEP hier dus geen problemen mee.
triple schreef: Definieer trouwens onbeperkt: we zouden ook kunnen beginnen over het aantal Mbps dat iemand kan krijgen. Niet iedereen krijgt hetzelfde profiel toegewezen omwille van technische en commerciële redenen. Dus in dat opzicht is iedereen beperkt want we kunnen allemaal niet downloaden aan het maximum van wat onze lijn aankan. Onbeperkt in alle opzichten is simpelweg een utopie.
Het gaat hier eigenlijk niet of de slogan "onbeperkt" misleidend is of niet.
De discussie gaat erover:
  • a) of het vandaag de dag dergelijke FUP's nog zin hebben (en echt nodig zijn voor de "bescherming van het netwerk") ?
    b) of een snelheidsvermindering naar 3 mbps voldoende is voor standard internet gebruik (zoals Scarlet beweert)? .
Onbeperkt een utopie?
Ik stel vast dat er wel providers zijn, die aan een redelijke prijs, onbeperkt internet aanbieden (EDPNet, United Telecom, Dommel?), zowel wat snelheid betreft (100/20 als de lijn het aankan), als wat volume betreft.
Deze providers gebruiken ook het Proximus netwerk (tussen de klant en hun internet gateway) ...
triple schreef:Natuurlijk is er geen probleem: voor elke grootverbruiker die weggaat staan er 10 modale gebruikers aan te kloppen. Scarlet voldoet aan de wet wat betreft hun onbeperkt internet. Het is aan de bevoegde ministers en andere machten om deze zaken (beter) te reguleren.
Ik denk niet dat dit het officiëel standpunt van Scarlet is. Scarlet is blij met iedere klant volgens mij... :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”