Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Dit zag ik zopas staan op de Scarlet website:
Afbeelding

Dit is ook zo voor het gewone Scarlet Internet abonnement. Dit is wel een grote domper.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dat is niet onbeperkt en misleidende reclame
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Wel, in de letterlijke zin is het wel onbeperkt. Want je mag zoveel downloaden als je wil.
Alleen je snelhied wordt gelimiteerd boven 300GB
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

zou dit ook gelding voor bestaande abonees?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Gaan ze dit effectief strikt toepassen of niet?
Kan iemand van de scarlet crew daar eens zijn licht op laten schijnen aub.
Niet dat ik de helpdesk niet vertrouw maar sussen om klanten te houden is niemand mee gediend.

3Mbps is te weinig om nog deftig (HD) netflix te kunnen kijken.

Deze rat verlaat het schip dan ook liever voor hij natte voetjes krijgt. Dan kan ik asap al mijn overschakeling aanvragen op datum van 1/09/2015 :angel:

Mijn activatiekost zal mij +-4.12€ per maand gekost hebben. Het was de moeite.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Auwtch dat is niet zo'n goed nieuws.
Anderzijds 35 euro voor 300 GB is nog altijd het goedkoopste aanbod.
Zeker i.c.m. het 70/8 profiel bij VDSL2.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

tja, overschakeling naar welke provider? Niet dat ik zoveel d/l (+/- 150GB/maand) tis maar uit principe wil ik geen limiet.

- EDPnet, 6 euro duurder voor mij
- Proximus start + unlimited option

nog suggesties?

35 euro voor 300GB is duurder dan Proximus.
Laatst gewijzigd door xming 01 jul 2015, 22:50, in totaal 1 gewijzigd.
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

eventuele alternatieven o.a.:

Surf@home van United Telecom
33,99€ (incl. raw copperlijn) - Down. 70Mbps - Up 6Mbps - onbeperkt volume
http://www.unitedtelecom.be/nl/particulier/internet

Super snel binnen van internetenbellen (dochter van United Telecom)
35€ (incl. lijn en voipnummer om te bellen en opgebeld te worden) - Down. 70Mbps - Up 6Mbps - onbeperkt volume
http://internetenbellen.be/internet-bellen/
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Is het ongelimiteerd volume pack voor 7.5€ bij proximus verdwenen?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/p ... packs.html

€ 45,95(start+tv zonder vaste lijn) +7.5 (ongelimiteerd) = 53.45€ had mooi geweest.

Zo zonde dat mijn vrouw tegen een sateliet schotel is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Internetbellen lijkt interessant, heeft er iemand ervaring mee? Geven ze Caller ID door via hun VoIP?
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Heronic schreef:Is het ongelimiteerd volume pack voor 7.5€ bij proximus verdwenen?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/p ... packs.html

€ 45,95(start+tv zonder vaste lijn) +7.5 (ongelimiteerd) = 53.45€ had mooi geweest.
Ik was da ook aan 't zoeken.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Surf@Home van United Telecom + raw copper is 33.99 per maand + weepee VoIP voor vaste lijn en United Telecom heeft GSM abbo voor 0 euro per maand (wat we nu ook hebben bij Scarlet), dit is dan in totaal 5 euro goedkoper per maand, wel 78 (UT en Weepee) activatie kosten maar dat is dan op een jaar terug verdiend.

Heeft Internet&bellen activatie kosten? Ik vind het niet terug op hun website.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

xming schreef:
Heronic schreef:Is het ongelimiteerd volume pack voor 7.5€ bij proximus verdwenen?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/p ... packs.html

€ 45,95(start+tv zonder vaste lijn) +7.5 (ongelimiteerd) = 53.45€ had mooi geweest.
Ik was da ook aan 't zoeken.
Waarom start nemen plus ongelimiteerd in pack? Comfort kost maar 53,95 euro in pack en snelheid is hoger
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Net nu ik een commerciële aanbieding gekregen heb van TV Vlaanderen met gratis FritzBox 7360 (in bruikleen) , gratis activatie en 1 maand gratis abonnement.
http://www.tv-vlaanderen.be/internetenbellen/index.aspx

Maar ook daar een behoorlijke sprong in het duister want hun FUP is niet gedefinieerd en de betalingswijze via Europese domiciliëring zint me niet...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Weet er nu al iemand of er iets wijzigt voor bestaande klanten? Als dat niet is, is er toch geen probleem?
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Dommel en edpnet bieden toch 10Mb upload aan (maar kleine firma's met gekende problemen) ?
Tvvl fup zal dezelfde zijn als die van edpnet vermoed ik (reseller).
Is United telecom betrouwbaar (kwa verbinding)?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Te hopen dat ze dat niet doen voor bestaande klanten... Ik reken hier voor Netflix nogal op.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

xming schreef:
Heronic schreef:Is het ongelimiteerd volume pack voor 7.5€ bij proximus verdwenen?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/p ... packs.html

€ 45,95(start+tv zonder vaste lijn) +7.5 (ongelimiteerd) = 53.45€ had mooi geweest.
Ik was da ook aan 't zoeken.
Unlimited staat nog altijd aangegeven
unlimited.png
unlimited.png (22.93 KiB) 9988 keer bekeken
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Nox
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2012, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Netflix BB
Afbeelding
masked
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 maa 2011, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het maandelijks verbruik kan je terugvinden op je factuur. Blijkbaar heb ik elke maand al meer dan 300 gig verbruikt... :cry:
Ofwel moet ik het gewoon worden een VDSL2 lijn te gebruiken aan ADSL snelheid, ofwel is het tijd om op zoek te gaan naar een andere provider.

Voor zover ik mij herinner was Scarlet (één van de) eerste om met FUP en onberperkt downloaden te beginnen. Ik veronderstel toch dat een groot deel van de klanten in het verleden net voor deze reden Scarlet heeft gekozen, en dat deze nu bedrogen uitkomen. Is 300 gig dan niet wat weinig om zo plots als limiet in te voeren?
Ik denk toch dat er redelijk wat klanten meer dan 300 gig per maand verbruiken. Valt dit dan onder een aanpassing van de algemene voorwaarden (en dus mogelijkheid om zonder kosten op te zeggen)?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

lion51 schreef:
xming schreef:
Heronic schreef:Is het ongelimiteerd volume pack voor 7.5€ bij proximus verdwenen?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/p ... packs.html

€ 45,95(start+tv zonder vaste lijn) +7.5 (ongelimiteerd) = 53.45€ had mooi geweest.
Ik was da ook aan 't zoeken.
Waarom start nemen plus ongelimiteerd in pack? Comfort kost maar 53,95 euro in pack en snelheid is hoger
Nu zie ik het ook, gisteren kwam ik hoger uit. Had wel problemen met de site gisteren.

Ik vind het toch geen verstandige move van scarlet.
Met 300Gb limiet en 5Mbps smallband zou een overstap voor grootverbruikers(netflixers) eerder naar proximus gepushed worden.
Nu met de nieuwe limieten en smallband bij telenet kan je in feite evengoed daar terecht.
Het kon een mooie vestzak broekzak zijn tussen scarlet en px maar met die 3Mbps zou er wel wat verspilling kunnen zijn.

Maar nu eerst wat informeren over satelliet mijn vrouw wat bewerken, ik mag ook wel eens mijn goesting krijgen. Soms denk ik dat ik daar in het gemeentehuis afstand van gedaan heb. :cry:

Maar als je voor meerdere tv's meerdere abo's moet hebben moet je het voor de maandelijkse kost ook niet doen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Computerleek1
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 maa 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Waar kan ik mijn verbruik zien bij scarlet in de klantenzone???
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Klantenzone > "Mijn Verbruik" tab > "Nog niet aangerekend verbruik" link, en dan in de box "Verbruik Scarlet Internet" selecteren.

Je kan enkel het verbruik voor de huidige maand opvragen, voor een historiek moet je al je facturen afgaan waar het achteraan ook als nota bijstaat.

Ik kan me niet niet inbeelden dat men bij Scarlet denkt dit te kunnen invoeren voor bestaande unlimited klanten door een simpele aanpassing van de Algemene Voorwaarden want dit zijn geen kleine letterkes.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

En waarom niet?
  • - Providers kunnen hun condities wijzigen (vb prijzen).
    - Klanten kunnen (gratis) opzeggen, als ze niet akkoord gaan met de nieuwe condities.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Nox
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jan 2012, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Misschien dat er een nieuwe optie gelanceerd wordt:

"Netflix verkeer wordt niet meegerekend in je maandelijkse dataverkeer voor slechts €10/mnd"
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Slechte zet van Scarlet om dit nog anno 2015 te doen. Er zijn volgens mij een pak klanten die net bij hun zitten om wille van unlimited dataverkeer terwijl zij voldoende hebben met een 20Mbit/30Mbit lijn. De prijs van 35€ viel daarbij ook goed mee. Een kennis die dit abbo heeft, heeft al gezegd dat hij mogelijk een overstap waagt naar een telenet bussiness abbo met vast 2TB verkeer waar hij wel mee toekomt.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Dit is een domper van jewelste,niet te begrijpen,vooral omdat een klein jaar geleden Scarlet nog reklame maakte met onbeperkt,is bij ons echt onbeperkt.En nu veel Scarlet klanten Netflix erbij nemen.
Het mag nu wel duidelijk zijn dat het verdwijnen van Snow geen goede zaak was voor de consumenten.
Zou het kunnen dat er wat begint te bewegen i.v.m. triple play bij Scarlet?
het zou immers ook kunnen dat men de Trio formule wat aftopt,om daarna met een duurdere(nieuwe)formule uit te pakken zodat men er twee heeft.Een kwestie van goed gewapend te zijn met de komst van Mobistar.?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:En waarom niet?
Scarlet heeft de bestaande klanten nog niet individueel en schriftelijk geïnformeerd. Als ik deze maand geen brief ontvang waarin ik wettelijk correct geïnformeerd wordt, dan is de wijziging in september illegaal.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ze hebben dus nog een maand, waarschijnlijk bij de volgende factuur dan denk ik.
masked
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 maa 2011, 15:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb net mijn factuur ontvangen... Op de derde pagina staat bovenaan volgende tekst:


De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik.
Vanaf 1/09/2015 behoudt Scarlet zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot
3 Mbps zodra een downloadvolume van 300 GB is bereikt. Je kan je abonnement op elk
moment kosteloos opzeggen via mijn.scarlet.be.
Volgens de gegevens waarover we beschikken, hebben de afgelopen 12 maanden minder dan
0,005% van onze klanten meer dan 300 GB verbruikt.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

downloadvolume? Dus upload telt niet mee in die 300 GB?

De downloadsnelhgeid wordt daarna beperkt tot 3 Mbit, maar wat met de uploadsnelheid?

Weer duidelijkheid troef precies...
Volgens de gegevens waarover we beschikken, hebben de afgelopen 12 maanden minder dan
0,005% van onze klanten meer dan 300 GB verbruikt.
Wat is dan hun probleem?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je zou het ook omgekeerd kunnen stellen: wat is ons probleem?
Of behoren we met zijn allen tot die 0,005% (= 5 op 100.000) grootvebruikers :-D ?

Ik denk dat ze zich gewoon willen indekken tegen toekomstig verhoogd gebruik, en misbruik beperken (een paar enkelingen die alle bandbreedte nodig hebben)?
Er staat "wij behouden het recht", en niet dat je vanaf september automatisch op smallband gaat vliegen bij 300 GB ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ben blij dat ik van snow overgestapt ben op proximus en niet op Scarlet, of ik zat met de gebakken peren
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

pauwelyn schreef:Ben blij dat ik van snow overgestapt ben op proximus en niet op Scarlet, of ik zat met de gebakken peren
Jij en bent blij, en zij zijn blij. Dit is juist hetgeen ze willen bereiken. Leroy is niet dom. Het is dezelfde firma, enkel is Belgacom duurder.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Inderdaad, Proximus = scarlet. De reden van de wijziging bij scarlet zal wel op aangeven van Proximus zijn. Zij hebben net hun prijzen verhoogd. Daarbij viel op dat een internet basic lijn (prijsverhoging 8%) wel wat heel duur begon te worden ivgl met scarlet adsl welke dan nog onbeperkt was. Netflix internetgebruikers die verder niet veel verlangen van hun internetaansluiting zouden al snel overgestapt zijn naar scarlet ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

philippe_d schreef:Je zou het ook omgekeerd kunnen stellen: wat is ons probleem?
Of behoren we met zijn allen tot die 0,005% (= 5 op 100.000) grootvebruikers :-D ?
De kans is hier inderdaad wel iets groter natuurlijk. Ik alvast wel :( en dan nog allemaal legaal in tegenstelling tot vroeger waar er nog een deel torrents bij zat. En aan de privé en persoonlijk verbruik voldoe ik ook. Het zal afwachten zijn hoe streng ze zijn, maar 2 maanden smallband zonder torrents etc... en ze vliegen toch ook wel.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Vanaf 1/09/2015 behoudt Scarlet zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een downloadvolume van 300 GB is bereikt.
Ze behouden zich het recht voor, dat klinkt zo van we kunnen het doen als we het nodig achten, maar wie, want wanneer, op welke basis wel / niet.

Anders zou er staan Vanaf ... zal Scarlet de downloadsnelheid beperken tot 3 Mbps zodra ...
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Misschien hopen ze door "de mogelijkheid" open te laten dat de meesten zelf al hun verbruik beter in het oog zullen houden?
Als ik mijn verbruik van de afgelopen maanden bekijk toch een aantal keer tussen de 3-400GB.. word nipt!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:Ik denk dat ze zich gewoon willen indekken tegen toekomstig verhoogd gebruik, en misbruik beperken (een paar enkelingen die alle bandbreedte nodig hebben)?
Alsof bandbreedte voor Proximus een probleem is, we zitten niet op een Telenet-node hé. Ik denk dat Mevrouw Leroy kampioen in bandbreedte is en haar goedkope bandbreedte duur wil verkopen. Ze heeft zich trouwens al geprofileerd als een felle tegenstander van netneutraliteit:
Dominique Leroy schreef:Internet moet open blijven met vrije toegang voor iedereen. Maar je moet wel toelaten dat klanten, particulieren en bedrijven een verschillende ervaring kunnen krijgen in functie van hun verbruik en van wat ze willen betalen. Maak de vergelijking met je auto. Als je een beetje rijdt, doe je er een beetje benzine in. Als je veel rijdt, doe je er veel benzine in. Op het internet geldt hetzelfde principe. Kijk je veel video via het internet, dan zul je meer moeten betalen. Dat is logisch. Volgens Leroy zijn soepelere regels, onder meer inzake netneutraliteit, broodnodig: ‘We zijn wanhopig op zoek naar groei in Europa. Wel, de telecomsector kan daarbij helpen. We willen investeren en groeien. Maar geef ons dan wel de mogelijkheid om geld te verdienen met die investeringen.
bron: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Inter ... 7-1615.art

Dit is volgens mij dus puur commerciële strategie vanuit de Proximus-torens, niet toevallig op het moment dat Europa netneutraliteit de nek omwringt.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tomsworld schreef:
Vanaf 1/09/2015 behoudt Scarlet zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een downloadvolume van 300 GB is bereikt.
Ze behouden zich het recht voor, dat klinkt zo van we kunnen het doen als we het nodig achten, maar wie, want wanneer, op welke basis wel / niet.

Anders zou er staan Vanaf ... zal Scarlet de downloadsnelheid beperken tot 3 Mbps zodra ...
Maar dat maakt het even vaag als Telenet vroeger, daar waren mensen (terecht) ook niet tevreden van. Ok, je weet een minimum, maar een harde bovengrens is toch beter in dat geval.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”