Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

addblocker staat aan (ublock)... maar facebook pushed nu berichten op basis van je 'vind ik leuk' pagina's. Dat is niet te verwijderen met een addblocker

edit : er wordt op hun trio pagina inderdaad geen enkele info gegeven rond het knijpen van de verbinding bij 300gb

er staat wel een klein (1) tje, maar geen enkele uitleg daaromtrent
Bijlagen
2016-08-25_21-38-32.jpg
2016-08-25_21-38-05.jpg
2016-08-25_21-37-25.jpg
de koe zegt boe
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

===> knop Info en voorwaarden
Bijlagen
300gb.JPG
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

bambipower schreef:addblocker staat aan (ublock)... maar facebook pushed nu berichten op basis van je 'vind ik leuk' pagina's. Dat is niet te verwijderen met een addblocker
Filters updaten? Ik heb er nog geen gezien hier met uBlock Origin.

Ik ken ook al enkele mensen die klaar staan om te vertrekken door de nieuwe limiet. Ik hoop dat Scarlet het goed gaat voelen dat een bestaand abonnement kreupel maken niet aan de orde is!
Laatst gewijzigd door JoskeVermeulen 26 aug 2016, 00:03, in totaal 1 gewijzigd.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

DIBO schreef:===> knop Info en voorwaarden
Dacht dat het volgens de wet op dezelfde pagina moet staan... heb er scarlet op aangesproken, en geef ze nog een weekje om het aan te passen (ben zelf ook op vakantie). Als ze het niet aanpassen ga ik er mee naar JEP

Want op facebook, krijg je advertentie ongelimiteerd. Als ik daar doorklik : meer informatie .... vind ik daar dus ook al geen info over de limiet of beperking. Dan moet ik dus nog een pagina verder...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

JoskeVermeulen schreef:Ik ken ook al enkele mensen die klaar staan om te vertrekken door de nieuwe limiet. Ik hoop dat Scarlet het goed gaat voelen dat een bestaand abonnement kreupel maken niet aan de orde is!
Dat is volgens mij de bedoeling. Proximus wil er vanaf, als ze te klein worden kunnen ze het zaakje opdoeken. Al van bij de overname van Scarlet was dat het gerucht, maar toen mocht dat niet. Wat jaren later liggen de kaarten anders natuurlijk.
Wij hebben nog Scarlet One, wij betalen dus meer dan bij Trio, als ze knijpen zijn we ook weg. Bij Scarlet One zou vanwege het prijsverschil er al wat pakketten bij mogen zitten, er is namelijk verder geen verschil meer.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

United telecom is het enige goedkope alternatief denk ik ?

Edit: uploadsnelheid is lager bij United Telecom dan bij Scarlet (Heb 8Mbit) of is deze hoger dan aangegeven ?
Surf@Home VDSL

23,99€/maand +10€ BGC lijn: 34€

ONBEPERKT DOWNLOADEN

Maximum Downloadsnelheid: 70Mbps
Maximum Uploadsnelheid: 6Mbps
http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet

EDIT: 15/09 staat enkel vermeld bij het trio abonnement, niet bij het internet only abonnement (onder info & voorwaarden).
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet ... oCondition
https://www.scarlet.be/nl/internet/internet-telefonie/
(1) Uitsluitend bestemd voor privé en persoonlijk gebruik. Scarlet behoudt zich het recht voor om de downloadsnelheid te beperken tot 3 Mbps zodra een up- en downloadvolume van 300 GB per maand is bereikt.
nonkel
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 dec 2015, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bambipower schreef:voila, aangepast
1 Leuke!
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

silencer schreef:EDIT: 15/09 staat enkel vermeld bij het trio abonnement, niet bij het internet only abonnement (onder info & voorwaarden).
Staat nu ook bij Internet en Inet+Tel.
300GB 2.JPG
Is dat een quiz-vraag op het einde van die zin?? Mogelijke antwoorden "...heb je de mogelijkheid o ":
- om bij te betalen
- op te krassen
- om naar Telenet over te stappen
....
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Uit een mailing :
Lancering van Comfort optie voor extra surfvolume
De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privé gebruik. Om een optimaal surfcomfort te garanderen aan al onze gebruikers zal Scarlet een snelheidsbeperking invoeren bij het overschrijden van 300 GB per maand.
Als 300 GB bereikt is wordt met ingang van15/09/2016 de downloadsnelheid beperkt tot 3 Mbps.
Via de Comfort-optie
bieden we de mogelijkheid om extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan opnieuw tot 300 GB extra verbruikt worden zonder snelheidsbeperking.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

5€ voor 300gb lijkt me niet veel.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bij ons zou het dat al 59 euro maken dan, dat begint toch te tellen. We betalen hier al meer omdat we Scarlet One hebben, en we kunnen niet afslanken naar Trio want dan verliezen we de 2 zenders waar hier thuis de tv soms voor op gaat (NatGeo en een of ander sportkanaal). Is tegenwoordig misschien alweer anders, kzou nog eens de zenderlijst moeten bekijken. En momenteel zit er hier nog geen cap op Scarlet One, ik dacht dat ze deze gingen verlagen ook naar 50, dan is er qua snelheid geen verschil meer en moet ik daar al niet meer naar kijken.
Komt daar nog bij dat mijn ouders niet willen dat de factuur verhoogt van internet, tv en telefoon, ook niet als ik bijleg :) kost al genoeg (en daar hebben ze wel gelijk in).
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Natgeo en dat sportkanaal zitten al zeker niet bij het basispakket van trio. Was one geen 50€? Dus ge verwacht 900GB te verbruiken?
Enfin als ze bij u thuis €59 al veel vinden, gade er nergens anders op kunnen vooruitgaan volgens mij. Tenzij ge enkel TV en internet afneemt en VOIP gaat nemen ergens.
Start is ook €59 en is amper 150 GB geen idee of het momenteel nog mogelijk is om dit onbeperkt te nemen. Maar dus sowieso €>59
Telenet is nog is €10 duurder voor 200 GB

Allé vooruit na een dik jaar kunnen we stilaan een nieuw topic openen.. wie is er al eens op smalband gesmeten en wie niet ;)

Na stopzetten snow en de overname van de klanten is er geen concurrentie voor het pakket en dat mogen we nu voelen.

Het was tot nu toe natuurlijk wel heel moeilijk voor Px om scarlet een 'low cost' te noemen voor 'sporadisch' en 'niet veeleisende gebruikers'...
In praktijk zitten juist die mensen bij scarlet (voor wat het internet gedeelte betreft toch, wegens al die overnames in het verleden)
Gelukkig blijft nog wel interessant, als ge enkel naar de limiet kijkt :
Start is 20€ duurder en heeft de helft van de limiet (150 gb)
Whop is 28,5€ duurder en heeft een 100GB lagere limiet (200gb)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

'One' is ondertussen al gestegen tot 54€
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

IK ben net eens gaan kijken om mijn scarlet. wat de limiet betreft zie ik hier geen probleem, we komen er lang niet aan. Maar wat me wel opviel, er staat standaard aan dat er bij 275 een mail moet komen en bij 300 ook, maar wat me verbaasde, er staat ook standaard aan dat er een SMS komt bij 300. Dat hadden ze misschien toch beter mogen communiceren...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Flup schreef:Natgeo en dat sportkanaal zitten al zeker niet bij het basispakket van trio. Was one geen 50€? Dus ge verwacht 900GB te verbruiken?
Enfin als ze bij u thuis €59 al veel vinden, gade er nergens anders op kunnen vooruitgaan volgens mij. Tenzij ge enkel TV en internet afneemt en VOIP gaat nemen ergens.
Start is ook €59 en is amper 150 GB geen idee of het momenteel nog mogelijk is om dit onbeperkt te nemen. Maar dus sowieso €>59
Telenet is nog is €10 duurder voor 200 GB
One is gestegen naar €54, zonder verdere meerwaarde. Geen verschil met andere providers hier.
Ik verwacht geen 900GB te verbruiken, en wat dan nog als ik dat zou willen, ze adverteren nog overal met onbeperkt. Met die voorwaarden zijn wij daar ook in gestapt. Ik ben volgens Scarlet een grootverbruiker (want die verbruiken volgens hen meer dan 300GB). Mijn verbruik ligt onder de 500GB en is allemaal legaal verbruik (Netflix, YouTube, Spotify, Xbox Store, Steam, ...). Soms maar 350GB maar dat zou dan wel extra kosten (of op smallband zitten en dus geen Netflix meer, daar betaal ik nochtans ook voor), ik snap dus wel dat zij dat niet willen.
En nee, met een limiet van 500GB zou ik ook niet content zijn, ook al zou dat bij mij geen invloed hebben. Limieten zijn niet meer van deze tijd voor vaste verbindingen (en die van mobiel mogen ook beginnen groeien). Elke post op Tweakers over providers in België zitten ze daar eens goed te lachen, daar kennen ze dat al jaren niet meer :roll: . Ze moeten maar concurreren op andere zaken zoals snelheid, service, etc...
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef:maar wat me verbaasde, er staat ook standaard aan dat er een SMS komt bij 300. Dat hadden ze misschien toch beter mogen communiceren...

J.
Communicatie daarover is er inderdaad niet geweest. Die sms bij 300 ben ik puur toevallig te weten gekomen omdat mijn vader mij 's avonds doodleuk meldde dat hij die sms had ontvangen.

@ Tomsworld Die mailing is dat al naar het grote publiek uitgestuurd? Net hier even de mail gechecked en nog niets te zien daarover.

Uit die mailing kan je ook weer niet afleiden dat het mogelijk is om meermaals dat extra volume aan te kopen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

kzie dat ze de advertentie op facebook hebben aangepast.
Mijn klacht op jep was aanvaard... ze gingen het nog overleggen. Voelen ze het warm worden bij scarlet, en hebben ze het daarom veranderd?
Bijlagen
scarlet4.jpg
de koe zegt boe
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

jphermans schreef:5€ voor 300gb lijkt me niet veel.
Orange FUP = 750 GB? en dit voor 49 €/maand + groter zenderaanbod (en betere digicorder) + remote (streaming)app (binnenkort)?
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

bambipower schreef:kzie dat ze de advertentie op facebook hebben aangepast.
Mijn klacht op jep was aanvaard... ze gingen het nog overleggen. Voelen ze het warm worden bij scarlet, en hebben ze het daarom veranderd?
Op hun site nog niet, alleja met de 1 ernaast waarvoor je moet doorklikken om te weten wat het is.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

satsurfer schreef:
jphermans schreef:5€ voor 300gb lijkt me niet veel.
Orange FUP = 750 GB? en dit voor 49 €/maand + groter zenderaanbod (en betere digicorder) + remote (streaming)app (binnenkort)?
https://www.orange.be/nl/hulp/internet- ... use-policy
En het verplichte mobiele abonnement bij Orange.
Overgestapt naar Scarlet, en moet zeggen: ik mis niets. Heb zelfs meer zenders die mij interesseren tegenwoordig. En dit voor 10 euro minder per maand (en een serieuze besparing bij Base tov Orange).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Scarlet maakt nu uitsluitend nog reklame met zijn prijs,nu ook op TV tijdens Prime uren,ze zijn dus van gedacht veranderd,enkele jaren geleden was de slogan 'bij ons is onbeperkt echt onbeperkt'.Dat is dus nu anders,nu gaat het over de 39 Euro p/m de goedkoopste aanbieding op de markt.
Het zou echter nog altijd kunnen dat Scarlet voll. door Proximus word ingelijft,dat is zo destijds ook gebeurt met Telindus,maar dat was nog onder een andere CEO,dus het zou ook kunnen dat Scarlet gewoon blijft.
De aanbieding van 39 Eur,is ook voor grootgebruikers in data nog intresant,ook al moet er dan 5 Eur(of 10) bijbetaald worden,en daar zit nu juist het probleem,gebrek aan concurentie.
Het aanbod van Orange kan men tot nu toe niet vgl. met dit van Scarlet,bij Scarlet gaat het om een triple play (vaste tel,internet,en tv) bij Orange gaat het alleen om internet &Tv bovendien is men dan nog verplicht een GSM abo bij Orange te hebben.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Modbreak:
fullqute uit vorige post verwijderd
satsurfer schreef:terug opgetrokken? :-o
https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php ... 3#p1568003
Afbeelding
Hier nog steeds 300 GB
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ook op de nederlandstalige FAQ pagina staat dit zo vermeld (500GB + mogelijk tot aankoop extra 500GB).

https://www.scarlet.be/help/faq/949/59/ ... etverbruik

Op mijn Scarlet zie ik nog steeds de 300GB meter bij mij.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ik zie al van ver een hele hoop telemeter klucht aankomen...

vraag me al af... ik download 300gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 300gb erbij... kan ik dan nog 200gb snel, of terug 300gb?
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Oei, Scarlet is de pedalen volledig kwijt.

Op twee weken tijd verandert de datalimiet van hun "onbeperkt internet" van 300 GB naar 500 GB.
Een datalimiet van 500 GB met een uitbreidingsoptie( Comfort-optie) van nog eens 500 GB op een zogezegd "onbeperkt" abonnement kan natuurlijk niet, dat is en blijft zuiver bedrog.

Vermoedelijk zullen ze binnen 2 weken de Comfort-optie van hun website weghalen en iedere klant een FUP van minstens 1 TB aanbieden. Ofwel zullen ze de vermelding "onbeperkt" van hun website moeten weghalen.

Er is duidelijk iets aan de hand bij Scarlet. Zouden de klanten nu al aan het weglopen zijn of is het BIPT niet gelukkig met de misleidende claim "onbeperkt surfen en downloaden"?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Met de (mogelijke) invoering van een datavolume beperking geeft Scarlet toe dat hun "onbeperkt" nooit echt onbeperkt was.

De snelheidslimiet van 3Mbps is erg frappant: da's de ADSL snelheid van voor ze door Proximus werden overgenomen. Hun tv streams zijn niet onderhevig aan enige limitering terwijl ze over hetzelfde netwerk gaan.
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef: vraag me al af... ik download 300gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 300gb erbij... kan ik dan nog 200gb snel, of terug 300gb?
Ik zou van dat eerste uitgaan, zoals de uitleg nu klinkt komt het extra volume bovenop het originele volume.
Dus als je aan 400GB zit en dan 300GB bijkoopt zal het dus maar 200GB extra meer zijn. Anders moeten ze hun meter data die tijdens smallband verbruikt werd niet laten meetellen mocht je extra volume kopen en dat is waarschijnlijk iets te veel moeite gevraagd :P

Nu blijkt wel dat het ineens 2 dagen voor het in voege gaat opgetrokken is tot 500GB en €5 voor elke extra 500GB. Dat is al beter en betekent dat ik waarschijnlijk meestal maandelijks met 1 extra pakket ga toekomen.

Communicatie over het in voege gaan van de limiet is wel nihil. Ik heb nog geen enkele mail gezien daarover. De enige reden dat ik er iets van weet is via het forum hier.

Ook nog een leuk iets uit de kleine letters op hun site:
De downloadsnelheid wordt vanaf 15/09/2016 beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mail gebruik en video streaming.
3Mbps voldoende voor videostreaming? Misschien in lage kwaliteit, maar HD gaat daar toch echt niet deftig mee gaan.

Om een voorbeeld te geven: Ik volg veel livestreams op Twitch.tv. De meeste streamers daar streamen aan een bitrate van 3500kbps, op smallband kan je dat dus al niet meer volgen in de beste kwaliteit...

Voor Netflix in HD wordt door Netflix zelf minstens 5Mbps aangeraden, dus daar kan je ook al naar fluiten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Userbase kreeg volgende verduidelijking van Scarlet:
Onderwerp: Scarlet FUP: update voor Userbase

Beste xxx,

Zoals beloofd, geef ik u hieronder een update over onze Fair Use Policy.

Wij hebben zeer zorgvuldig de reacties van onze klanten geanalyseerd en overwogen naar aanleiding van onze Fair Use Policy en begrijpen zeer goed hun standpunt. We blijven er echter van overtuigd dat het een noodzakelijke maatregel is om een kwalitatieve toegang tot ons netwerk te leveren voor elke klant, wat onze prioriteit is.

Maar om de impact op de grotere gebruikers te verminderen, hebben we beslist om de limiet van de FUP naar 500GB op te trekken. Na 500GB zal de snelheid verlaagd worden naar 3Mbps, eender welk volume daarboven wordt verbruikt. Deze snelheid is nog steeds voldoende voor standaard internet gebruik: surfen, mail, YouTube …

Voor degene die toch sneller willen surfen boven de FUP limiet, zal er een optie beschikbaar zijn aan 5 EUR/maand, voor een extra 500GB.

Laat maar weten als u nog verdere vragen heeft.

mvg
xxx
Customer Life Cycle Manager
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

bambipower schreef:vraag me al af... ik download 300gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 300gb erbij... kan ik dan nog 200gb snel, of terug 300gb?
Naar aanleiding van de nieuwe limieten luidt de vraag dan:
ik download 500gb snel, val dan op smalband... en download 100gb op smalband... neem dan 500gb erbij... kan ik dan nog 400gb snel, of terug 500gb?

Ik ga uit van de eerste optie, maar ik heb de vraag voorgelegd aan Scarlet
Let wel: zelfs als je een optie genomen hebt voor bijkomende 500GB, wil dat gewoon zeggen dat je maandelijkse limiet met 500GB verhoogt. Zelfs als je hiervan maar 100GB verbruikt, vervalt dit volume op het einde van de maand.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ze zijn écht wel volledig de pedalen kwijt bij Scarlet, beweren dat 3 Mbps voldoende is voor videostreaming is nonsens.
De streams van de populairste kanalen op ProximusTV zijn zelf 6,5 Mbps.
Het populairste Netflix-abonnement vraagt 5 Mbps en zelfs 25 Mbps als je in UltraHD-kwaliteit wil kijken.


Als de kwalitatieve toegang tot het netwerk 2 weken geleden reeds bij 300 gigabyte in het gedrang kwam en vandaag bij 500 gigabyte, dan betekent dit ook dat netwerkbeheerder Proximus op amper 2 weken tijd de datacapaciteit met 40% heeft verhoogd.
Voor 5 euro extra per maand verhoogt men de datacapaciteit zelfs met 100%.

Dat de kwalitatieve toegang tot het netwerk in het gedrang zou komen is dus ook een leugen.
Proximus communiceert zelf in jaarverslagen dat er 50 Mbps per klant voorzien wordt op het netwerk omgerekend zo'n 16 terabyte per maand.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Vorig jaar beweerde Scarlet dat
Volgens de gegevens waarover we beschikken, hebben de afgelopen 12 maanden minder dan
0,005% van onze klanten meer dan 300 GB verbruikt.
Ik vind het frappant dat zo'n klein gedeelte van het clienteel zo'n grote invloed heeft op de kwaliteit van het Proximus netwerk.
Ik ben benieuwd hoe klein het percentage is van hun klanten die meer dan 500 GB verbruiken.


Op https://www.scarlet.be/help/faq/949/59/ ... etverbruik staat:
Indien je je hoogste snelheid wil behouden boven deze 500GB, dan kan je een Comfort optie bestellen waardoor je verder kan surfen aan je maximale snelheid tot 500GB extra. Deze optie is beschikbaar vanaf 15 september 2016 en kost 5 euro per maand. Een éénmalige optie zal ook beschikbaar zijn voor het einde van het jaar voor als je niet vaak boven de 500GB gaat.
Dus als we nu extra volume bijbetalen zitten we er maandelijks aan vast?
Waarom wachten ze niet met het invoeren van de limiet totdat die éénmalige optie beschikbaar is?
En waarom adverteren ze nog steeds met onbeperkt surfen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Omdat dit volgens Scarlet géén volume limiet is, maar snelheidsbeperking vanaf het ogenblik dat je de "FUP limiet" hebt bereikt.

Met de "Comfort optie" krijg je dus geen "500 GB extra" ...
De optie laat gewoon toe om tot 1 TB aan volle snelheid te surfen, zonder zich zorgen te moeten maken over een beperkte snelheid.
Met 2 opties, zal je dus gerust surfen aan volle snelheid tot en met 1.5 TB enz.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Inderdaad een snelheidsbeperking terwijl ze nog steeds reclame maken voor onbeperkt surfen, zoals ik heb gezegd.

Die "Comfort optie" is nu dus maandelijks weerkerend en geen éénmalige optie.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Volgens mij als je 600GB gedownload hebt (waarvan 100GB op smallband) en je koopt het pakket dan krijg je er gewoon weer 500GB bij hoor. Je koopt dat pack voor 500GB in breedband.
Ik ben blij dat ze het opgetrokken hebben naar 500GB. Nog steeds jammer dat er een limiet is. Alleja, in theorie is deze er niet want op smallband kan je nog blijven downloaden :roll: . Mijn standpunt blijft, 1 keer smallband dat ik er echt hinder van ondervind en ze vliegen buiten, maar met een 500GB limiet is die kans wel veel kleiner geworden. Games download ik s'nachts, dus daar heb ik al geen hinder van, we zullen zien hoe goed Netflix en Youtube werkt, want dat is wel dagelijks in gebruik. 3Mbps is trager dan de traagste ADSL die we hier ooit in huis hadden, wij zijn er maar in gestapt toen het 4Mbps was.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Dit lijkt er al wat beter op,gelukkig maar,ik vraag me af hoe het komt dat Scarlet nog van mening veranderd is,en dan nog op zo een korte tijdsspanne.Het zou best kunnen dat bijv. Orange ook met dergelijk aanbod zal komen,of dat er toch wel wat klachten zouden zijn daarover.
Nu word het dus 500 gb,en indien men meer wenst 5€ erbij voor nog eens 500 gb.


http://www.zdnet.be/nieuws/186018/scarl ... ar-500-gb/
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

dus morgen vlieg ik op smallband? :evil:
Nochtans lees ik op mijn telemeter, dat de beperking pas ingaat eind 2016

zou ik hiermee naar jep moeten? Of ineens de ombudsdienst? :angel:
Bijlagen
scarletverbruik.jpg
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Momenteel is het nog maar een indicatie, ik ben nog niet op smallband gezet en bij mij staat het ook nog op 300GB. Vorige maand zat ik er over, dus ik denk dat ze inmiddels al voor die 500GB rekenen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

bambipower schreef:zou ik hiermee naar jep moeten? Of ineens de ombudsdienst? :angel:
Meteen naar de Economische Inspectie.

De slogans "onbeperkt downloaden" en "onbeperkt surfen" in combinatie met een datalimiet, een verbruiksmeter en mogelijkheid tot aankopen van extra datavolume is zuiver bedrog.
Bij mijn weten heeft Scarlet niet individueel gecommuniceerd over deze wijzigingen in het nadeel van de klant. Dat is illegaal.
==> https://meldpunt.belgie.be/meldpunt
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef: zou ik hiermee naar jep moeten?
JEP moet je al niet meer proberen vrees ik: http://www.jep.be/nl/nieuws/scarlet-14- ... topzetting

Samengevat: Buiten een slechte vermelding over de beperkingen op de Scarlet Trio pagina is er volgens JEP niets mis met de reclame die Scarlet op dit moment gebruikt. Ze passen gangbare praktijken toe om de kwaliteit van hun netwerk en diensten te garanderen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”