Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

DaNi0 schreef:
krisken schreef:Oja, je vergeet billi.be :-)
De snelheid is blijkbaar beperkt tot maar 28/3 Mbps.
Ik ken billie niet maar ik kijk ook altijd naar de prijs.
Zelfs al was telenet ongelimiteerd aan 200Mpbs in triple play voor 100€ dan zou ik er nog niet voor kiezen.3
20Mpbs is het minimum. 30 is comfortabel en al wat meer is vind ik leuk meegenomen.

Maar betalen voor cijfertjes die ik niet nodig heb. Nee!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Wat is eigenlijk het verschil tussen internetenbellen.be en united-telecom.be ?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

'Internet&bellen is een produkt van United Telecom." http://internetenbellen.be/over-ons/

Het contactadres van http://internetenbellen.be/internet-bellen/ is zelfs United Telecom.
"Heb je nog vragen? Bel dan met onze klantenservice op 016449231, mail ons op [email protected] of stel hier je vraag: klantenservice."
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

ONBEPERKT DOWNLOADEN

Maximum Downloadsnelheid: 70Mbps
Maximum Uploadsnelheid: 6Mbps

Incl vaste lijn: 33,90 (22,90+10€ RAW Copper):http://www.united-telecom.be
Iemand ervaring met hun (rechtstreekse reseller van Proximus ?) ?

Alleen spijtig dat de upload (en download) beperkt is, maar klopt dit ook?
Bij Scarlet staat bvb 30/4 aangegeven, terwijl 70/8 mogelijk is (geen trio).

Edit: dns is van Mobistar of Scarlet:
www.united-telecom.be/nl/klantenservice#helpcategorieen
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dit kwam ik ook onlangs tegen op het eerste gezicht heb ik toch eerder meer vertrouwen in United Telecom, maar ik wou deze hier toch even vermelden. Misschien dat iemand dit kent ? UT biedt wel meer snelheid aan voor een mindere prijs :beerchug:

http://www.digiwebtelecom.be/nl/nl-internet/
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Digiweb heeft geen eigen netwerk, is Edpnet.
Digiweb: prijs is zonder RAW Copper, deze moet je afnemen bij Proximus (duur)

United telecom is reseller van Scarlet of Edpnet ? Reële Snelheid?
Bron van 2010:
www.dvo.be/artikel/30484-united-telecom-n-v/
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

silencer schreef:Digiweb heeft geen eigen netwerk, is Edpnet.
Digiweb: prijs is zonder RAW Copper, deze moet je afnemen bij Proximus (duur)

United telecom is reseller van Scarlet of Edpnet ? Reële Snelheid?
Bron van 2010:
http://www.dvo.be/artikel/30484-united-telecom-n-v/
Ze gebruiken blijkbaar EDP VOiP dus...

https://my.united-telecom.be/cart.php?a=add&pid=99037
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat er maar 1 persoon over de limiet zou gegaan zijn en nu op 'smalband' zit? Er zullen toch nog wel scarlet-klanten zijn?
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Ik ga elke maand over de limiet en ben nog nooit op smalband gezet...
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik denk dat deze limiet maar in voege gaat als je maand begint vanaf 1 september.
Dus als je maand is van 20/08 tot 19/09 zal je de limiet deze maand nog niet hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

BertG3 schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen internetenbellen.be en united-telecom.be ?
[Mod]
Deze topic gaat over Scarlet.
Discussies over internetenbellen / united-telecom zijn hier volledig off-topic
Indien je vragen hebt over alternatieve providers, open dan een nieuwe topic, of gebruik een van de bestaande topics in het Forum onderdeel "Overstappen"

Sub Zero schreef:Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat er maar 1 persoon over de limiet zou gegaan zijn en nu op 'smalband' zit? Er zullen toch nog wel scarlet-klanten zijn?
Neen.
Zoals ik al enkele keer geschreven heb in deze topic is er op 1 september NIETS veranderd.
Op het ogenblik dat Scarlet deze nieuw aangekondigde maatregel zal invoeren, zullen ze hierover uitvoerig communiceren, en tenminste één maand voor de invoering de juiste modaliteiten uitleggen.

Ik vermoed dat die ene persoon die op smallband zit toch een ander probleem heeft met zijn verbinding.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Sorry Philippe.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

If username == Philippe_d
Font size = 24px;

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Modbreak:
off-topic
Ik denk dat EDPnet de aantrekkelijkste alternatief is.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Kans is groot dat die een speedtest op wifi, of over powerlines gedaan heeft, waardeloos dus.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Denk het ook:
- de upload wordt niet beperkt, enkel download: snelheid te laag
- beperking tot 3Mb: snelheid is te hoog
- up en download ongeveer even snel: slechte verbinding.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 118 keer

Je gelooft dat van die 0.005% toch niet? Zou dit niet eerder 5% zijn ?
(dat klinkt alleszins aannemelijker ipv die dubbele procenten).

Dan nog is het een domme zet om een dergelijk lage limiet nu nog in te voeren.
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Sub Zero schreef:Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat er maar 1 persoon over de limiet zou gegaan zijn en nu op 'smalband' zit? Er zullen toch nog wel scarlet-klanten zijn?
Alsof iedere scarlet gebruiker hier post
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit aan 350GB verbruik en nog geen snelheidscap opgemerkt.
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Zit hier aan 631GB en nog steeds volle snelheid :banana:
Pleuris
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

ik op 360. Niet geheel onbelangrijk, maar hier is het abonnement begonnen op 27/8.Aangezien het op 1/9 is ingegaan kan het nog een maandje wachten zijn eer ze de limiet zouden kunnen invoeren.

Zelf hoop ik niet te hoeven veranderen. Ondanks dat de mevrouw die me geholpen heeft in de proximus winkel waar ik woon een ware schoonheid is heb ik de de indruk dat ik er een aantal diensten bij moet nemen die ik niet nodig heb (2gb op smartphone/tablet en TV overal). Daarbij komt dat de kostprijs ipv dan +/- 40 nu naar 55 of 66 zou gaan. Ben geen wiskunde held, maar het is toch aanzienlijk meer.

Hoe dan ook, zwieren ze me op smallband dan ben ik weg...
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

pauwelyn schreef:Alsof iedere scarlet gebruiker hier post
Scarletgebruikers zijn hier vrij goed vertegenwoordigd hoor. Mocht er effectief vanalles aan de hand zijn, dan was het wel boven water gekomen.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

320 Gig verbruikt gehad gewoon om te proberen, geen mail of dergelijke gehad. Stond ook niets speciaal op de factuur ofzo.

Een studentenhuis waar ik het netwerk heb aangelegd zit al boven de 500 gig, ook zonder problemen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Mijn maand is zonet afgesloten, uitzonderlijk 350 GB verbruikt, normaal is het +/- 100 GB lager. Volgende maand bij wijze van test nog maar eens richting 300 pushen maar ik verwacht weinig problemen als ik de reacties hier zo zie.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Mja, maar als je sowieso al moet pushen om daar te geraken was het eigenlijk al een non-issue voor u he :) Ik weet er die klagen maar een gemiddeld verbruik hebben van net geen 100GB het afgelopen half jaar. Proberen staat vrij natuurlijk, maar het is niet echt logisch dan in mijn ogen.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ja dat klopt. :-)

Anderzijds, ik wil gewoon niet moeten opletten hoeveel data ik verbruik, het is één van de redenen geweest om voor Scarlet te kiezen. Afgelopen maand ging ik vlot over de 300 GB zonder iets te moeten pushen. Eén keer (zonder pushen) op smallband en ik zeg het op. Gelukkig zijn er nog alternatieven. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zelfde bij ons, smallband en ze vliegen. Of toch tot de verhuis, dan zal het proximus worden want Scarlet Trio heeft teveel nadelen in mijn ogen (snelheidcap heb ik geen zin in). Momenteel Scarlet One.
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Wij zijn volledig overgeschakeld op telenet business, was ook de trage snelheid een beetje beu (4 Mbit upload). Moet wel zeggen dat afhandeling vlot verlopen is. Daarvoor een dikke pluim voor scarlet.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Potverdikke, foutje in scriptje op Raspberry Pi, heeft al 700+ gigabyte gedownload :bang:
Zal wel zo'n gang niet gaan zeker dan...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik verbruik maandelijks ook meer dan 300 GB, maar ben tot dusver nooit op smallband beland. Ik heb alleszins het zekere voor het onzekere genomen en heb Scarlet opgezegd. Uiteraard is de invoering van de 300 GB limiet bedoeld om mensen te laten overstappen naar het Internet Maxi abonnement van moederbedrijf Proximus. Hierdoor hebben ze alvast flink tegen m'n schenen geschopt en gun ik Scarlet en moederbedrijf Proximus geen euro meer. Ik ben dan ook overgeschakeld naar Telenet Whoppa aangezien we toch al digitale TV hadden van Telenet.
Afbeelding
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

CobraX schreef:Ik verbruik maandelijks ook meer dan 300 GB, maar ben tot dusver nooit op smallband beland. Ik heb alleszins het zekere voor het onzekere genomen en heb Scarlet opgezegd. Uiteraard is de invoering van de 300 GB limiet bedoeld om mensen te laten overstappen naar het Internet Maxi abonnement van moederbedrijf Proximus. Hierdoor hebben ze alvast flink tegen m'n schenen geschopt en gun ik Scarlet en moederbedrijf Proximus geen euro meer. Ik ben dan ook overgeschakeld naar Telenet Whoppa aangezien we toch al digitale TV hadden van Telenet.
Hier totaal geen probleem met die limieten... Had je hier enkele berichten goed gelezen had je denk ik al door dat dit enkelis om mensen 'bang' te maken.
Sub Zero schreef:
pauwelyn schreef:Alsof iedere scarlet gebruiker hier post
Scarletgebruikers zijn hier vrij goed vertegenwoordigd hoor. Mocht er effectief vanalles aan de hand zijn, dan was het wel boven water gekomen.
sddt schreef:Zit hier aan 631GB en nog steeds volle snelheid :banana:
philippe_d schreef: Zoals ik al enkele keer geschreven heb in deze topic is er op 1 september NIETS veranderd.
Op het ogenblik dat Scarlet deze nieuw aangekondigde maatregel zal invoeren, zullen ze hierover uitvoerig communiceren, en tenminste één maand voor de invoering de juiste modaliteiten uitleggen.

Ik vermoed dat die ene persoon die op smallband zit toch een ander probleem heeft met zijn verbinding.
Nu, veel succes bij Telenet. Hopelijk voel je je daar beter. Het gras is niet steeds groener aan de overkant...

P.S Die 300GB is dat Netflix, P2P, backupoplossingen,... ?
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Uiteindelijk zie ik ze die limiet wel toepassen, anders zouden ze er nooit over gecommuniceerd hebben. Wanneer juist is een andere vraag natuurlijk. Maar hoe dan ook, het gras was echt wel groener aan de andere kant voor mij. Waarom?

Wij hebben hier al jaren 2x digitale TV van Telenet, dus na wat rekenwerk kom ik uit op een maandelijks bedrag van €40,24 voor internet en telefonie (t.o.v. €35 voor enkel internet bij Scarlet). Wat krijg ik allemaal voor deze €40,24?

- 200 Mbps down (23,1 MB/s heb ik al behaald tijdens bepaalde downloads), 12 Mbps up terwijl ik bij Scarlet 'maar' 16,6 Mbps down (maximum 1,8 MB/s in praktijk) en 4,1 Mbps up had.
- 500 GB limiet tijdens de piekuren (van 12:00 's middags tot 12:00 's nachts), volledig limietloos tijdens de daluren (van 12:00 's nachts tot 12:00 's middags). Indien ik meer dan 500 GB zou verbruiken tijdens de piekuren, dan wordt de snelheid enkel tijdens de piekuren teruggeschroefd naar 10 Mbps down en 1 Mbps up en dit tot het einde van de maand (daar waar Scarlet het over 3 Mbps down had).
- Gratis via WiFi telefoneren tijdens de daluren (op weekdagen vanaf 16u), tijdens het weekend en op feestdagen via de Triiing smartphone app.
- Toegang tot Telenet WiFi hotspots.
- De mogelijkheid om TV te kijken op mijn iPhone/iPad via Yelo Play.
- De mogelijkheid om mijn HD Digicorders te programmeren wanneer ik niet thuis ben.

De eerste 4 maanden krijg ik trouwens telkens €5 korting. Verder was de installatie en activatie ook volledig gratis.
Laatst gewijzigd door TiTanium 13 nov 2015, 23:51, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote verwijderd.
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Bij vergelijking van prijzen moet je pakketten met pakketten vergelijken en individuele prijzen met indivuele prijzen.
Bij scarlet betaal je voor internet, tel, digitale tv 39€, internet met onbeperkt dataverbruik.
Met Whoppa betaal je 76€ (Whop 65,5€) voor gelijkaardig pakket.Onbeperkt bij Whoppa en Limiet van 150GB bij Whop.

Uiteraard dat het ene niet hetzelfde is als het ander : verschil in bij prijs is 100%
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

fvhbrugge schreef:Bij vergelijking van prijzen moet je pakketten met pakketten vergelijken en individuele prijzen met indivuele prijzen.
Bij scarlet betaal je voor internet, tel, digitale tv 39€, internet met onbeperkt dataverbruik.
Met Whoppa betaal je 76€ (Whop 65,5€) voor gelijkaardig pakket.Onbeperkt bij Whoppa en Limiet van 150GB bij Whop.

Uiteraard dat het ene niet hetzelfde is als het ander : verschil in bij prijs is 100%
Nee, dat moet je niet. Je moet zaken vergelijken die voor jou relevant zijn. Ten eerste ging Telenet digitale TV hier sowieso niet de deur uit (en als dat ooit zou gebeuren, dan zal het eerder voor TV Vlaanderen zijn). Ten tweede kan ik met Scarlet Trio maar op één TV gelijktijdig naar een HD zender kijken (zijn de resultaten van de Scarlet website). Dat is sowieso een "no go".
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

dan vermeld je beter dat het over je persoonlijke situatie gaat zodat het duidelijk is.
In het algemeen kan men bij Scarlet wél 2x HD kijken en dat voor de helft van der prijs dat velen betalen bij Proximus en Telenet.
Internetsnelheid: 30/4 geen datalimiet.

De producten zijn uiteraard niet gelijk maar wellicht voor 50% van de Belgen meer dan voldoende.

Voor mij zelf is 30/4 niet voldoende en best best tevreden met 70/6 bij prox. Die upload van 6 mag wel nog omhoog en dat zou voor mij net wel een goede reden zijn om naar Whoppa over te stappen. 12 upload zou een verdubbeling zijn van snelheid. Download 200 ipv 70 dat voel je minder, 99% van de websites halen die snelheden toch niet.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

fvhbrugge schreef:dan vermeld je beter dat het over je persoonlijke situatie gaat zodat het duidelijk is.
In het algemeen kan men bij Scarlet wél 2x HD kijken en dat voor de helft van der prijs dat velen betalen bij Proximus en Telenet.
Internetsnelheid: 30/4 geen datalimiet.

De producten zijn uiteraard niet gelijk maar wellicht voor 50% van de Belgen meer dan voldoende.

Voor mij zelf is 30/4 niet voldoende en best best tevreden met 70/6 bij prox. Die upload van 6 mag wel nog omhoog en dat zou voor mij net wel een goede reden zijn om naar Whoppa over te stappen. 12 upload zou een verdubbeling zijn van snelheid. Download 200 ipv 70 dat voel je minder, 99% van de websites halen die snelheden toch niet.
Geen 30/4 hoor, snelheidscap bij Scarlet is 50/4 :banana:
Gebruikersavatar
CobraX
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

fvhbrugge schreef:dan vermeld je beter dat het over je persoonlijke situatie gaat zodat het duidelijk is.
In het algemeen kan men bij Scarlet wél 2x HD kijken en dat voor de helft van der prijs dat velen betalen bij Proximus en Telenet.
Internetsnelheid: 30/4 geen datalimiet.

De producten zijn uiteraard niet gelijk maar wellicht voor 50% van de Belgen meer dan voldoende.

Voor mij zelf is 30/4 niet voldoende en best best tevreden met 70/6 bij prox. Die upload van 6 mag wel nog omhoog en dat zou voor mij net wel een goede reden zijn om naar Whoppa over te stappen. 12 upload zou een verdubbeling zijn van snelheid. Download 200 ipv 70 dat voel je minder, 99% van de websites halen die snelheden toch niet.
Dat had ik toch vermeld in deze post? Ik zei toch dat mijn max downloadsnelheid bij Scarlet 16,6 Mbps (oftewel 1,8 MB/s) was. Dan moet er toch al een belletje gaan rinkelen i.v.m. wat voor beperkingen ik moest leven? VDSL2 was enkel een optie voor internet hier.

Bij torrents haal ik trouwens zelden meer dan 7-8 MB/s. Het voordeel hiervan is dat mijn downloadsnelheid amper benut is en ik nog veel ruimte over heb voor andere zaken. Maar downloads van drivers of downloads van steam games gaan wel tegen de volle snelheid. De uploadsnelheid van 12 Mbps is wel een aangename verrassing.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Toen ik op 70Mbit zat (8 MB/s), begon uTorrent te blokkeren door een te kleine disk cache -- oplossing. Sindsdien ben ik wel terug overgeschakeld op Vuze/Azureus en teruggevallen op 60Mbit dat geen probleem meer geeft.

Het testen van je torrentclient instellingen doe je best met een Linux torrent (bijvoorbeeld Ubuntu) aangezien die veel servers als seeds hebben.
djwesley
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013, 19:23

Iemand die ervaring heeft met snelheidscaps?
Ik denk dat ik op de helft gezet ben ... ik kon vroeger altijd downloaden met 30MBit, nu sedert een 14tal dagen haal ik maar 15MBit meer???
Nog mensen met die ervaring bij Scarlet?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Nee, voorlopig zijn er nog geen beperkingen (zit deze maand uitzonderlijk boven de 300gb). 15Mbit zou ook erg snel zijn, dat is geen beperking he.
Hier nog steeds 50/8 btw.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”