V11 aansluitdoos, kan ik UTP op DSL aansluiten?

eensteven
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

V11 aansluitdoos, kan ik UTP op DSL aansluiten?

Berichtdoor eensteven » 11 Sep 2014, 12:22

Belgacom installateur heeft achter de inkomende lijn ooit een V11 aansluitdoos geplaatst. En met DSL splitter en telefoonkabel verbinding naar modem gemaakt. Echter, ik wil mijn modem verplaatsen naar een kamer waar UTP binnenkomt die naar de kelder loopt en kortbij die V11 uitkomt. Nu vraag ik mij af of en hoe ik die UTP kabel in dat V11 bakje kan aansluiten op de DSL pinnen die achter het contact schuil gaan. Aan de modem kant knijp ik dan een R11 op de draadjes die ik effectief nodig heb...

Zie pagina 12 van http://www2.rexel.be/nl/content/downloa ... ube_NL.pdf voor fotootje met rechts vanonder blauwe DSL die ik bedoel.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 268 keer
Uitgedeelde bedankjes: 296 keer

Re: V11 aansluitdoos, kan ik UTP op DSL aansluiten?

Berichtdoor AndRo555 » 11 Sep 2014, 12:43

Een AP/Switch/router neerzetten waar je UTP kabel naartoe loopt en je modem gewoon laten staan? Als er al UTP ligt is dat een veel makkelijkere oplossing dan beginnen met UTP te gebruiken voor DSL, en je lijnkwaliteit gaat er vrijwel zeker op achteruit (waarschijnlijk niet veel, maar toch).
En het hoeft niet duur te zijn, voor 20 euro heb je een prima routertje dat je als AP/Switch kan instellen.

philippe_d
Moderator
Moderator
Bedankt: 2052 keer
Recent bedankt: 28 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer

Berichtdoor philippe_d » 11 Sep 2014, 12:49

Geen enkel probleem
    - aan de kant van de NTP: sluit 1 paar van de UTP aan op de blauwe contacten (bij voorkeur blauw + blauw-wit).
    - aan de kant van de modem: indien er nog een RJ45 stekker op de kabel staat: gewoon een kopplestukje ertussen steken om de RJ11 kabel naar de modem aan te sluiten (als je het blauw/blauw-witte paar hebt genomen zit het DSL signaal op de 2 middelste pinnen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

eensteven
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor eensteven » 11 Sep 2014, 13:27

Super, is gelukt, heb wel b2-a2 moeten gebruiken (waar tel bij staat, groene contacten) want kreeg op de blauwe de kabeltjes niet goed vastgezet maar soit, doet er niet toe, denk ik.

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”