Fritz 7490 hostuniq mismatch

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Ik probeer hier net met nieuwe Fritz7490 aan de praat te kijgen op mijn Scarlet lijn(met de 7390 draaide het vlot).
ik heb mijn username met @SCARLET ingegeven en correct wachtwoord(bij iets anders krijg Authentication Failes).
Probleem is dat ik nu geen verbinding krijg met het internet
in de logs zit volgende error: PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
Iemand een oplossing?

EDIT:
Na ongeveer 2 uur heeft deze zichzelf opgelost.
Mocht er hier nog iemand last van hebben, geduld is een schone deugd.
(en ik sync weer op 70/6 ipv 30/4 :banana: )

EDIT2: te vroeg gejuigd :-( internet ligt er terug uit. TV doet het grappig genoeg wel nog :???:
Nu ik ga het een nachtje laten rusten en hopelijk is het morgen vanzelf terug opgelost. Tips blijven evenwel welkom.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Officieel is enkel de FB 7360 compatibel met het Belgacom netwerk als je hem ook als modem wenst te gebruiken. Misschien ligt het daar aan.
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zowel de 7360 als de 7490 zijn goedgekeurd en hebben aparte firmware "Belgium" voor het Belgacom netwerk. Deze firmware is bij mij geïnstalleerd.

ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.7490/firmware/
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer

Inderdaad, er bestaat al een topic over, maar toch plaats ik mijn reactie hier ook nog even:

Dit heeft te maken met de vectoring rollout.

Er is nieuwe Bbox en Sagem firmware die de hardware wijzigingen voor vectoring in de ROP ondersteunen. (rollout in heel België is nog niet voltooid, dus het kan zijn dat er andere klanten met een Fritzbox nog wel een VDSL profiel hebben, ik dacht dat deze nog meer dan een jaar lopende was).

De Fritzbox firmware ondersteunt de vectoring hardware wijziging niet, want dit is geen Belgacom of OLO software en wordt bijgevolg niet ondersteund noch van op afstand bijgewerkt. Om de rest van de gebruikers in de keten die wel vectoring ondersteunen niet te storen (want één modem in de keten kan een grote invloed hebben op alle andere gebruikers), worden modems met firmwares die geen vectoring ondersteunen op een ADSL repairprofiel geplaatst, daar dit binnen een ander spectrum ligt en dus geen problemen kan veroorzaken. Op ADSL is er immers geen vectoring.

De enige oplossing voor het lijnprofiel is dus van een Bbox of Sagem modem te gebruiken, tenzij Fritzbox natuurlijk op één of andere manier firmware een vectoring ondersteunende firmware zou ontwikkelen.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@CindyV (zie ook mij reactie in het ander topic) er is firmware die door Belgacom is goedgekeurd. en Bij mij is die geïnstalleerd.
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer

Geareageerd, misschien inderdaad best in ander topic verdergaan :)
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”