Apple mail en Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Beste UB'ers

Onlangs een macbook pro aangeschaft waarop ik de ingebouwde mail client wil gebruiken Mac mail of Apple mail hoe men het ook noemt.
Nu slaag ik er niet in om mijn @scarlet adres hierop te configureren (IMAP). Reeds alles geprobeerd maar niets helpt. Ook al enkele uren aan de lijn gehangen bij Scarlet zelf en daar zeggen ze hun systemen goed werken en dat het waarschijnlijk aan de Mac ligt (nieuw toestel :-D )
De fout die ik krijg is omtrent het authenticeren met username en password die schijnbaar incorrect zijn. Het verzenden van mails werkt wel (smtp waarbij geen authenticatie vereist is indien verzonden vanaf een Scarlet lijntje).
Alle andere mailadressen lukken perfect (gmail, icloud, eigen domein)

Heeft iemand gelijkaardige problemen al gehad en hoe zijn deze opgelost?
Is er een speciale trick om het te doen werken?

Alvast bedankt!

PS: De gebruikte instellingen zijn:
inkomend: imap.scarlet.be (password identicatie, poort 993 + ssl of 143 zonder = beide zelfde resultaat)
uitgaand: smtp.scarlet.be (geen authenticatie)
gebruikersnaam: mailbox naam zonder @scarlet.be
wachtwoord: wachtwoord van de mailbox
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

sddt schreef:inkomend: imap.scarlet.be (password identicatie, poort 993 + ssl of 143 zonder = beide zelfde resultaat)
gebruikersnaam: mailbox naam zonder @scarlet.be
wachtwoord: wachtwoord van de mailbox
Om toch maar een username/paswoord probleem uit te sluiten: lukt het vanop een andere mail client?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Ja sorry vergeten te vermelden, op een ipad, iphone, outlook en webmail.scarlet.be werkt alles.
Het is juist daarom dat ik niet snap waarom hij op die Mac zogezegd de username en password niet moet hebben.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Probeer even deze link en laat ons weten of het lukt:
http://scarletmail.rutgers.edu/docs/mac_mail/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Bedankt voor de link maar dit heeft niets met scarlet te maken. Heeft te maken met de rutgers university :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lucbress
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2016, 14:49

Ik heb hetzelfde probleem: Nieuwe MacBook Pro en mail voor Scarlet. Inkomende POP en IMAP werken niet, uitgaande SMTP wel
Op mijn iMac werkt de POP-account maar daar krijg ik ook de IMAP niet in gang.

Voor gebruiker heb ik ook mijn PINnummer gebruikt (een user die ik origineel heb gekregen toen de provider nog PING heette).
ik heb ook [email protected] geprobeerd en ook [email protected] zonder succes.

Ik heb ook het probleem dat scarlet het probleem bij Apple ligt, maar die kunnen ook niet helpen.
Bij Apple merk ik ook dat de wijze van instellen varieert het de OS-versie (bv El Capitan en Sierra) wat ook niet helpt.

Ik heb Scarlet en Apple al gesuggereerd dat zij (providers en OS leveranciers) moeten gaan samenzitten en een gemeenschappelijke procedure ontwikkelen voor het instellen van alle internet-data. Het zou best dat een standaard-programma wordt afgesproken dat toelaat vanaf een standaard-formulier waarin alle mogelijke data op standaard-manier gegevens in te vullen. Het programma zou ook moeten toelaten de data van een bestaande installatie op te halen naar dat formulier voor gebruik op een nieuwe installatie.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Heb je de handleiding van Scarlet gelezen?
https://www.scarlet.be/help/faq/591/59/ ... oor-e-mail

Heb je IMAP aangevinkt in Scarlet Mailmanager?
http://mailmanager.scarlet.be/
https://www.scarlet.be/help/faq/593/59/ ... -activeren

Dit is puur een kwestie van het correct in te stellen op de MacBook Pro. Kijk ook bij Advanced IMAP Settings of alles correct staat ingesteld.
lucbress
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2016, 14:49

Goed nieuws, na lang proberen en bellen met Apple en Scarlet is gebleken dat de oplossing is:

Bij programma Mail: Voorkeuren Accounts Serverinstellingen

Gebruikersnaaam: pin99999 (waar 99999 is je nummer en pin in kleine letters, dat heeft voor mij het verschil gemaakt!)
Wachtwoord: zoals door Scarlet begeven
Hostnaam: pop.scarlet.be
Poort: 995 Gebruik TSL/SSL aangevinkt
Identiteitscontrole Wachtwoord

(ik heb hetzelfde nog niet met IMAP geprobeerd, daar de Hostnaam moet imap.scarlet.be zijn en de poort 993)

Let wel je moet mij scarlet mailmanager Activeer IMAP uitschakelen voor POP en inschakelen voor IMAP.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als ik u was zou ik toch proberen om het in te stellen via IMAP. POP is niet erg geschikt als je je e-mails leest via verschillende apparaten; met POP kan elke e-mail maar één keer (op één apparaat) worden binnengehaald en dan wordt deze van de server verwijderd.
lucbress
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2016, 14:49

Ik ben nog niet naar IMAP overgeschakeld. Maar toch krijg ik de mails op al mijn apparaten. En nog extra in de Webmail van Scarlet! Ik weet wel niet hoelang die mails is Scarlet Webmail blijven staan, omdat ik ik ze zelf regelmatig opruim.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

@lucbress met pop3 ontvang je de mails op al je toestellen (als de instellingen goed staan en er een bericht op de server blijft staan) maar deze zijn dus niet syncroon.

vb. mail staat op gsm, laptop en vast PC dan zal je hem 3 keer moeten verwijderen.
Afbeelding
Giloizii
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2017, 11:37

omdat ik ik ze zelf regelmatig opruim.


สล็อตออนไลน์
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”