Re: Verhuis: twijfels welke ISP (was: Telenet twijfels)
- VeterisVulpes
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 5 keer
Dag mede-userbase'ers.
Ik zit met grote twijfels om Telenet klant te worden.
Momenteel heb ik Scarlet - al sinds 2011 - en ik ben daar erg tevreden over. Mijn huidige snelheid zit op 42 down en 3,5 up. Mijn pingresultaat is 'A-score' (pingtest.net).
Niets op aan te merken, en moest ik niet verhuizen dan zou ik Telenet niet eens overwegen in mijn situatie.
Maar ik ga binnenkort dus verhuizen, en van de huidige eigenaar mocht ik zijn Scarlet-verbinding (toevallig én geluk gehad dus, hij heeft hetzelfde abonnement-type: vdsl en Scarlet One) uitmeten adhv speedtest.net en pingtest.net.
Deze resultaten zijn teleurstellend. Zijn verbinding blijft op 26.3 down en 1,6 up steken. Zijn pingresultaat is voor mij zo mogelijk nog 'gruwelijker', een C-score. Ik vrees dat dit met online gaming wel is tot zeer vervelende lag kan leiden.
Daarom dat ik Telenet 'Whop' (Internet 60) overweeg. Deze lijkt mij zeer interessant, ondanks de meerprijs, maar ik twijfel sterk omdat Telenet nog downloadlimieten hanteert. Nu heb ik op dit forum al rechts en links wat gelezen over 'groene, rode en oranje' uren... Kan iemand mij dit principe eens goed uit de doeken doen?
Momenteel kom ik maandelijks aan - ongeveer - 270 GB in totaal (down & up).
Ik zit met grote twijfels om Telenet klant te worden.
Momenteel heb ik Scarlet - al sinds 2011 - en ik ben daar erg tevreden over. Mijn huidige snelheid zit op 42 down en 3,5 up. Mijn pingresultaat is 'A-score' (pingtest.net).
Niets op aan te merken, en moest ik niet verhuizen dan zou ik Telenet niet eens overwegen in mijn situatie.
Maar ik ga binnenkort dus verhuizen, en van de huidige eigenaar mocht ik zijn Scarlet-verbinding (toevallig én geluk gehad dus, hij heeft hetzelfde abonnement-type: vdsl en Scarlet One) uitmeten adhv speedtest.net en pingtest.net.
Deze resultaten zijn teleurstellend. Zijn verbinding blijft op 26.3 down en 1,6 up steken. Zijn pingresultaat is voor mij zo mogelijk nog 'gruwelijker', een C-score. Ik vrees dat dit met online gaming wel is tot zeer vervelende lag kan leiden.
Daarom dat ik Telenet 'Whop' (Internet 60) overweeg. Deze lijkt mij zeer interessant, ondanks de meerprijs, maar ik twijfel sterk omdat Telenet nog downloadlimieten hanteert. Nu heb ik op dit forum al rechts en links wat gelezen over 'groene, rode en oranje' uren... Kan iemand mij dit principe eens goed uit de doeken doen?
Momenteel kom ik maandelijks aan - ongeveer - 270 GB in totaal (down & up).
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
whop heeft een limiet tot 100 Gbyte. Je kan er 200 van maken als je aan nachtsurfen doet.
Whoppa heeft een FUP, wat wil zeggen dat je eens je een limiet hebt gebruikt rekening moet houden met trage periodes, maar zonder meerprijs wel verder kan surfen, downloaden, streamen enz....
Whoppa heeft een FUP, wat wil zeggen dat je eens je een limiet hebt gebruikt rekening moet houden met trage periodes, maar zonder meerprijs wel verder kan surfen, downloaden, streamen enz....
Laatst gewijzigd door mailracer 28 sep 2013, 13:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik zou u aanraden om toch Belgacom/scarlet te behouden. Waarom? De lijn lijkt dan wel minder, het valt nog best mee en het kan perfect zijn dat dat tijdelijk is (werken in de omgeving evt gepland) of aan andere factoren ligt. Met 270GB per maand kan je het bij Telenet mits normaal gebruik al vergeten, en men kan dat nu tegenspreken en ontkennen maar, Telenet hanteert volumelimieten die beginnen onder de 200GB en lopen tot 750GB, onder de naam 'ongelimiteerd' en inderdaad rekening houdend met de verschillende kleurzones.
Tijdens de rode uren downloaden weegt sterk door, enkel in deze periode downloaden zou u een minimaal maandelijks volume toelaten. Oranje zone is minder problematisch en groene zone geeft u een maximum aan maandelijks volume. Als je goed kijkt zie je dat de rode zone op alle normale uren van de dag zijn en dus is er aan ontkomen echt niet evident, tenzij je 's nachts alles zou downloaden.
Bijkomend heb je de traffic shaping, die bepaald internetverkeer afknijpt qua snelheden. Da's zeker niet te onderschatten want er is nogal veel verkeer dat onder die shaperregels valt. Kort gezegd zou je voor redelijk wat verkeer sneller af zijn met de 'tragere' belgacomlijn.
Tenzij je bijvoorbeeld een Business 80 lijn neemt. Voor 55.66 EUR in de maand (niet in pack, wel packs mogelijk) krijg je 500GB vast volume, 80Mbps download en 6Mbps upload. En geen traffic shaping!
Tijdens de rode uren downloaden weegt sterk door, enkel in deze periode downloaden zou u een minimaal maandelijks volume toelaten. Oranje zone is minder problematisch en groene zone geeft u een maximum aan maandelijks volume. Als je goed kijkt zie je dat de rode zone op alle normale uren van de dag zijn en dus is er aan ontkomen echt niet evident, tenzij je 's nachts alles zou downloaden.
Bijkomend heb je de traffic shaping, die bepaald internetverkeer afknijpt qua snelheden. Da's zeker niet te onderschatten want er is nogal veel verkeer dat onder die shaperregels valt. Kort gezegd zou je voor redelijk wat verkeer sneller af zijn met de 'tragere' belgacomlijn.
Tenzij je bijvoorbeeld een Business 80 lijn neemt. Voor 55.66 EUR in de maand (niet in pack, wel packs mogelijk) krijg je 500GB vast volume, 80Mbps download en 6Mbps upload. En geen traffic shaping!
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 28 sep 2013, 13:17, in totaal 2 gewijzigd.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Met Whop zal je niet toekomen (100 GB) maar dan wel met Whoppa internet 120 met ondergrens 150 GB tot 750 GB
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Ondergrens 150GB is sowieso ook al te weinig, om dan nog eens 120GB in de groene uren te moeten proberen versluizen...
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Laat het duidelijk zijn dat je eens je de fup limiet hebt bereikt niet zonder internet komt te vallen. Je hebt bij telenet geen limiet op data, wel in snelheid op bepaalde momenten in de week met een whoppa.
-
- Elite Poster
Da's waar, maar tijdens de rode (normale) uren gaat het wel pokketraag.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Gezien jouw verbruik van ca 270 GB is Telenet Whop geen optie: hier geldt een download limiet van 100 GB, waarbij de traffiek in de nachtelijke uren (24.00 - 10.00) voor 50% telt.LighScan schreef:Daarom dat ik Telenet 'Whop' (Internet 60) overweeg. Deze lijkt mij zeer interessant, ondanks de meerprijs, maar ik twijfel sterk omdat Telenet nog downloadlimieten hanteert
Je zal dus moeten kiezen voor Whoppa, dat is een formule met "vrij dwonloaden"
Bij Telenet moet je dus rekening houden met "vrij dwonladen" en "traffic shaping"
Vrij Dowloaden
- Vanaf een bepaald verbruik wordt je als "grootverbruiker" beschouwd
- Dit verbruik hangt af van de uren
- Rode uren: 1 GB = 1 GB
Gele uren: 1 GB = 0,33 GB
Groene uren: 1 GB = 0,2 GB
- Grootverbruikers worden op bepaalde uren op smalband gezet
Traffic Shaping
- Bij druk verkeer in jouw regio, zal Telenet de snelheid beperken voor P2P applicaties: P2P krijgt dan maar 20% van de totale beschikbare bandbreedte (die je dan nog moet delene met eventuele andere P2P gebruikers in jouw regio.
bron: http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
Op deze locatie heb je blijkbaar een 20/2 profiel, dat door DLM verhoogd werd naar 30/2 (in tegenstelling tot jouw huidig adres, waar je een 50/6 sync hebt of hoger).LighScan schreef:van de huidige eigenaar mocht ik zijn Scarlet-verbinding (toevallig én geluk gehad dus, hij heeft hetzelfde abonnement-type: vdsl en Scarlet One) uitmeten adhv speedtest.net en pingtest.net.
Deze lagere snelheid zou toch zo'n grote invloed niet mogen hebben op de ping. Misschien is er iets anders aan de hand (modem? netwerk?).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Als je echt zwaar tegen de Telenet smalband aanloopt, dan zal dat onspeelbaarder zijn dan een iets slechtere ping (naar speedtest servers), denk ik.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Whoppa gaat hier zeker niet van toepassing zijn gezien de ondergrens van 150GB. En als je kijkt wanneer de rode uren zijn : juist ja : op momenten dat iedereen de pc wilt gebruiken...
Als je naar telenet gaat heb je misschien iets meer aan de FLUO abonnementen (zakelijke/professionele/business abonnementen) welke je hier kan bekijken (http://smb.telenet.be/nl/FLUO). Let wel : de prijzen die ze daar vermelden zijn exclusief btw! Je moet dus nog eens die prijs vermenigvuldigen met 1.21!
De kleinste FLUO heeft 120Mbit down, 6Mbit up en daar mag je maandelijks 500GB data mee verzetten. De kleurenboek van Telenet is hier overigens niet op van toepassing, noch de P2P cap! Prijs hiervan is 56 euro excl btw ofwel 67.76 euro incl btw.
Het is natuurlijk allemaal te zien hoeveel geld het jou waard is om meer snelheid te hebben, meer downloadvolume, etc...
Als je naar telenet gaat heb je misschien iets meer aan de FLUO abonnementen (zakelijke/professionele/business abonnementen) welke je hier kan bekijken (http://smb.telenet.be/nl/FLUO). Let wel : de prijzen die ze daar vermelden zijn exclusief btw! Je moet dus nog eens die prijs vermenigvuldigen met 1.21!
De kleinste FLUO heeft 120Mbit down, 6Mbit up en daar mag je maandelijks 500GB data mee verzetten. De kleurenboek van Telenet is hier overigens niet op van toepassing, noch de P2P cap! Prijs hiervan is 56 euro excl btw ofwel 67.76 euro incl btw.
Het is natuurlijk allemaal te zien hoeveel geld het jou waard is om meer snelheid te hebben, meer downloadvolume, etc...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Is ook een mogelijkheid voor 55.66 zoals eerder aangegeven. Daar heb je 500Gb dus komt hij met de "270" belange niet in de gevarenzone en is goedkoper als whoppa!iRockabizzydilly schreef:Tenzij je bijvoorbeeld een Business 80 lijn neemt. Voor 55.66 EUR in de maand (niet in pack, wel packs mogelijk) krijg je 500GB vast volume, 80Mbps download en 6Mbps upload. En geen traffic shaping!
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik zou niet teveel voortgaan op de resultaten van speedtest.net (en al helemaal niet op die van pingtest.net.
)
Wat ik wel zou chekken is of de binnenbekabeling daar in orde is. (volgens de regels)
En dan de dsl waardes aflezen in de modem, dan hebt ge al een veel duidelijker beeld van de kwaliteit van vdsl2. (of het nog hoger kan of niet)

Wat ik wel zou chekken is of de binnenbekabeling daar in orde is. (volgens de regels)
En dan de dsl waardes aflezen in de modem, dan hebt ge al een veel duidelijker beeld van de kwaliteit van vdsl2. (of het nog hoger kan of niet)
- VeterisVulpes
- Member
Telenet is dus voor mij helaas geen optie dan
Whoppa had ik dan nog wel overwogen - ondanks de duurdere prijs - maar ook daar loop ik dan volgens jullie al redelijk snel tegen de limiet.
Ik had aan Scarlet al gevraagd of zij een technieker - op mijn kosten dan nog wel - naar dat adres kunnen sturen om alles eens na te kijken.
Het enige respons ik daarop krijg:

Ik had aan Scarlet al gevraagd of zij een technieker - op mijn kosten dan nog wel - naar dat adres kunnen sturen om alles eens na te kijken.
Het enige respons ik daarop krijg:
Echt veel moeite om trouwe klanten te behouden doen ze daar niet.Beste klant,
Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Dank voor het contacteren van onze klantendienst.
Met betrekking tot de internetsnelheid is dit per adres verschillend. Op beide adressen is er een mogelijkheid tot een VDSL verbinding. Globaal word door de netwerkbeheerder aangegeven dat voor beide adressen een maximaal te halen bandbreedte van 30Mbps is. Echter is er toch nog een wezenlijk verschil in de daadwerkelijke snelheid, dit heeft te maken met de werkelijke afstand tussen de centrale en het aansluitpunt in de woning.
Het ene adres is dan wat dichter gelegen bij de centrale dan de andere, hierdoor is het zo dat het adres wat dichterbij gelegen is een hogere snelheid zal behalen. Hier is helaas niets aan te veranderen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
Met vriendelijke groet,
Vicky
Scarlet Klantendienst
-
- Elite Poster
Das Belgacom, niet Scarlet, dat zou moeten langskomen om de lijnen te checken
[
Post made via mobile device ]
[

- VeterisVulpes
- Member
Nadat eerder blijkt uit deze topic dat Telenet nauwelijks - tot eigenlijk geen - alternatief voor mij is, ben ik sterk aan het twijfelen bij welke ISP ik nu wel kan aankloppen.
Er zijn twee zaken die belangrijk zijn voor mij en mijn gezin:
Snelheid en ping.
Ping voornamelijk vanwege online gaming, om lag te voorkomen.
Verhaal:
De vraag van 1 miljoen: wat kan ik als particulier doen? Ik zou graag een stabiele en goede lijn krijgen daar, en ik heb aan Scarlet al voorgesteld om op mijn eigen kosten een technieker langs te sturen die toch is op zijn minst de binnenbekabeling e/d kan nakijken. Hier gaan zij niet op in, ze zijn me kennelijk liever kwijt dan rijk.
Er zijn twee zaken die belangrijk zijn voor mij en mijn gezin:
Snelheid en ping.
Ping voornamelijk vanwege online gaming, om lag te voorkomen.
Verhaal:
De vraag van 1 miljoen: wat kan ik als particulier doen? Ik zou graag een stabiele en goede lijn krijgen daar, en ik heb aan Scarlet al voorgesteld om op mijn eigen kosten een technieker langs te sturen die toch is op zijn minst de binnenbekabeling e/d kan nakijken. Hier gaan zij niet op in, ze zijn me kennelijk liever kwijt dan rijk.
-
- Elite Poster
'k Weet niet of 2 threads over zelfde onderwerp starten wel een goed idee is...
[Mod Edit] volledig akkoord, ik zal deze 2 topics samenvoegen, en verplaatsen naar het Scarlet Forum
[Mod Edit] volledig akkoord, ik zal deze 2 topics samenvoegen, en verplaatsen naar het Scarlet Forum
-
- Elite Poster
Als antwoord op uw nieuw topic:
Scarlet houden lijkt me het best, tenzij je overstap naar Belgacom ziet zitten. Dan zit je rechtstreeks bij de bron en worden eventuele problemen het snelst opgelost.
EDPnet is een andere mogelijkheid zei het enkel voor internet (zij werken wel met tv vlaanderen, maar dat heeft ook zo zijn startkost). Bij EDPnet ben je altijd zeker dat je de volledige snelheid van je lijn krijgt en dat 24/7 met een ongelimiteerd volume. Belgacom zelf past een soort cap toe, niet te vergelijken met Telenet voor alle duidelijkheid.
Scarlet houden lijkt me het best, tenzij je overstap naar Belgacom ziet zitten. Dan zit je rechtstreeks bij de bron en worden eventuele problemen het snelst opgelost.
EDPnet is een andere mogelijkheid zei het enkel voor internet (zij werken wel met tv vlaanderen, maar dat heeft ook zo zijn startkost). Bij EDPnet ben je altijd zeker dat je de volledige snelheid van je lijn krijgt en dat 24/7 met een ongelimiteerd volume. Belgacom zelf past een soort cap toe, niet te vergelijken met Telenet voor alle duidelijkheid.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Welke cap past belgacom toe? Ik haal altijd volle snelheid ook als ik al serieus decadent gedaan heb.
@op
Kan een elektricien de bekabeling eens niet nakijken?
In uw geval, in de veronderstelling dat je daar 30mbps max haalt (net zoals het mijne) zou ik scarlet trio nemen.
Ik ga van comfort naar trio en dat scheelt mij 22€ maand dat het goedkoper is. Ik heb geen meerwaarde aan 50mbps als ik toch max 30 haal.
Wat de tv zenders betreft moet je hun zenderlijst maar eens bekijken. Ik kijk zelf slechts naar 14 zenders incl discovery boeket.
En ook geen limiet!
@op
In uw geval, in de veronderstelling dat je daar 30mbps max haalt (net zoals het mijne) zou ik scarlet trio nemen.
Ik ga van comfort naar trio en dat scheelt mij 22€ maand dat het goedkoper is. Ik heb geen meerwaarde aan 50mbps als ik toch max 30 haal.
Wat de tv zenders betreft moet je hun zenderlijst maar eens bekijken. Ik kijk zelf slechts naar 14 zenders incl discovery boeket.
En ook geen limiet!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- VeterisVulpes
- Member
Scarlet trio zou dan inderdaad het interessants zijn wegens de lagere prijs ja, maar ik zit dan nog steeds met die lage ping waar ik niet van af geraak...
Telenet is geen optie met de datalimiet...
Telenet is geen optie met de datalimiet...
--> bedoel je dat 50 mbps bij hen ook daadwerkelijk 50 mbps in de praktijk is? Zo ja, dan wordt het edpnet - dan neem ik die tv wel afzonderlijk bij Telenet af.EDPNet: Bij EDPnet ben je altijd zeker dat je de volledige snelheid van je lijn krijgt:
--> ik dacht dat enkel (isp)techniekers de kennis hiervoor hadden, is dit een vergissing aan mijn kant?@op
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Je snelheid is 30mbps en zal zo zijn bij alle vdsl providers. Ook bij edpnet zal je 30 halen ipv 50.
Een elektricien zal wel zien of alles koosjer is en eventueel eens meten.
Scarlet is een dochter van bc, de lijn kwaliteit is gelijk. Dus mag je dat van je ping ook verwachten.
Een elektricien zal wel zien of alles koosjer is en eventueel eens meten.
Scarlet is een dochter van bc, de lijn kwaliteit is gelijk. Dus mag je dat van je ping ook verwachten.
“Insanity is my only means of relaxation "
- VeterisVulpes
- Member
OK, aan de lijnwaarde valt dan niks aan te doen, behalve Belgacom/Scarlet zo ver zien te krijgen dat is eindelijk een technieker op pad sturen om de binnenkabel na te zien...
Dan nog één laatste vraag:
wat is in jullie mening beter: digitale tv van Telenet of van Belgacom?
Wij hebben tot nu toe redelijk wat last gehad van Belgacom TV vanwege de decoder: deze loopt vaak wel is 'vast' (bevriest), herstarten is dan de enige oplossing. Ook reageert die met momenten wel is zeer traag. We hebben al een aantal decoders hier 'versleten' (deze laten vervangen), maar het probleem komt altijd terug.
Is Telenet TV 'stabieler' op dat vlak, denken jullie?
Dan zou ik eigenlijk overwegen om internet & telefoon bij Dommel te nemen, en digitale tv bij Telenet. Zo wordt de "all in" pakket nog net niet te duur, maar heb ik wel gewoon internet zonder datalimiet (ok, wel de trage vdsl-kabel, maar ja) en hopelijk een betere digitale tv ervaring.
Dan nog één laatste vraag:
wat is in jullie mening beter: digitale tv van Telenet of van Belgacom?
Wij hebben tot nu toe redelijk wat last gehad van Belgacom TV vanwege de decoder: deze loopt vaak wel is 'vast' (bevriest), herstarten is dan de enige oplossing. Ook reageert die met momenten wel is zeer traag. We hebben al een aantal decoders hier 'versleten' (deze laten vervangen), maar het probleem komt altijd terug.
Is Telenet TV 'stabieler' op dat vlak, denken jullie?
Dan zou ik eigenlijk overwegen om internet & telefoon bij Dommel te nemen, en digitale tv bij Telenet. Zo wordt de "all in" pakket nog net niet te duur, maar heb ik wel gewoon internet zonder datalimiet (ok, wel de trage vdsl-kabel, maar ja) en hopelijk een betere digitale tv ervaring.
-
- Elite Poster
Ik heb beide naast een gehad durende maanden en mijn voorkeur gaat naar Belgacom TV los van het aanbod.
Decoderproblemen kunnen altijd voorkomen, maar iets zegt me dat je een oudere decoder had, weet je welke?
Decoderproblemen kunnen altijd voorkomen, maar iets zegt me dat je een oudere decoder had, weet je welke?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Heb je al eens een test gedaan op Lijntest.be op het adres waar je zou gaan wonen en wat het is als resultaat van haalbare snelheid ???LighScan schreef:OK, aan de lijnwaarde valt dan niks aan te doen, behalve Belgacom/Scarlet zo ver zien te krijgen dat is eindelijk een technieker op pad sturen om de binnenkabel na te zien....
http://www.lijntest.be/
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Elite Poster
Dommel? No way!
- VeterisVulpes
- Member
Dit is de lijntest.be resultaat:

Dit zijn de lijnwaarden, direct vanuit de modem:

Dit zijn de lijnwaarden, direct vanuit de modem:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Waarom controleert ge zelf de binnenbekabeling niet?LighScan schreef:OK, aan de lijnwaarde valt dan niks aan te doen, behalve Belgacom/Scarlet zo ver zien te krijgen dat is eindelijk een technieker op pad sturen om de binnenkabel na te zien...
Ge gaat toch geen 150 euro betalen aan een technieker omdat uw kabel niet volgens de regels is aangesloten?

(Bij scarlet weet ik het niet maar bij Belgacom kunt ge gewoon bellen (uitleggen) en een technieker laten langssturen (op kosten van de klant) )
-
- Elite Poster
Lijntestwaarden zijn perfect, zal dus iets mis zijn in config.
[
[
[

[

- VeterisVulpes
- Member
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Eigenlijk heb je voogens lijntest van de beste dsl waarden. Dus dat moet gewoon kunnen.
Je modem synct op 30-2. Je speedtest is soms niet over wifi? Dat zou de 21 verklaren.
[
Je modem synct op 30-2. Je speedtest is soms niet over wifi? Dat zou de 21 verklaren.
[

-
- Elite Poster
Ik bedoel daarmee dat EDPnet het maximum geeft wat uw lijn en modem aankunnen. In ideale omstandigheden haal je dan met een 50Mbits lijn volgens Belgacom 70Mbits, en 6Mbits upload. Snellere uploadprofielen bestaan ook, en allemaal ongelimiteerd voor dezelfde prijs.EDPNet: Bij EDPnet ben je altijd zeker dat je de volledige snelheid van je lijn krijgt.
--> bedoel je dat 50 mbps bij hen ook daadwerkelijk 50 mbps in de praktijk is? Zo ja, dan wordt het edpnet - dan neem ik die tv wel afzonderlijk bij Telenet af.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 10 keer
- Uit de modemwaarden blijkt duidelijk dat jij dus op een 30/2 profiel zit (maar dat was al duidelijk uit je eerste speedtest).
- In tegenstelling tot het resultaat van de lijntest, is 30/2 al het hoogste wat je op die lijn kan krijgen (een 20/2 lijntje die door DLM verhoogd is naar 30/2). Een verbetering van de binnenbekabeling zal hier niets aan veranderen.
- Volgens mij is deze lijn evengoed als jouw huidige lijn om te gamen. Zo'n pingtest naar een buitenlandse server zegt ook niet alles.
- In tegenstelling tot het resultaat van de lijntest, is 30/2 al het hoogste wat je op die lijn kan krijgen (een 20/2 lijntje die door DLM verhoogd is naar 30/2). Een verbetering van de binnenbekabeling zal hier niets aan veranderen.
- Volgens mij is deze lijn evengoed als jouw huidige lijn om te gamen. Zo'n pingtest naar een buitenlandse server zegt ook niet alles.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ben je niet een beetje teveel aan het doomdenken?
Wij hebben hier 4mbit ADSL van Edpnet, en wij gamen hier gewoon draadloos.
Ik speel soms nog een potje Battlefield en de zoon zit boven op z'n kamer op z'n PS3 te fraggen.
En als het moet loopt er tegen vertraagde snelheid nog een download binnen.
Zorg dat die puter en binnenbekabling wat op orde is en fraggen of racen of watever maar.
Wij hebben hier 4mbit ADSL van Edpnet, en wij gamen hier gewoon draadloos.
Ik speel soms nog een potje Battlefield en de zoon zit boven op z'n kamer op z'n PS3 te fraggen.
En als het moet loopt er tegen vertraagde snelheid nog een download binnen.

Zorg dat die puter en binnenbekabling wat op orde is en fraggen of racen of watever maar.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Ik ben overgestapt van belgacom naar telenet omdat ik ook meerdere tv's heb met een digicorder. Dit werkt voortreffelijk. Ik heb whoppa. Internet speed is ok.
Het enige nadeel dat ik ondervind is de poorten die gesloten zijn beneden 1023. Soms heel vervelend om mijn eigen server te draaien. Ook vervelend is dat je een port forward kan doen vb port 5000 naar port 5000. Maar je kan niet vb port 8080 forwarden naar port 80 intern. Dus de externe port moet gelijk zijn aan de interne port.
Het enige nadeel dat ik ondervind is de poorten die gesloten zijn beneden 1023. Soms heel vervelend om mijn eigen server te draaien. Ook vervelend is dat je een port forward kan doen vb port 5000 naar port 5000. Maar je kan niet vb port 8080 forwarden naar port 80 intern. Dus de externe port moet gelijk zijn aan de interne port.
- VeterisVulpes
- Member
Op basis van de reacties die ik hier gekregen heb (waarvoor dank!) heb ik me er maar bij neergelegd. 
Ik heb Scarlet Trio besteld, gezien ik de snelheid (en extra tv-zenders) van Scarlet One niet kan behalen (en extra tv-zenders niet nodig heb).

Ik heb Scarlet Trio besteld, gezien ik de snelheid (en extra tv-zenders) van Scarlet One niet kan behalen (en extra tv-zenders niet nodig heb).
-
- Elite Poster
Een 'cap' op een bepaald profiel. 50/4 als je een internet maxi hebt bijvoorbeeld, 50/3 voor internet comfort etc. Bij EDPnet heb je tot 50/6 profiel en geven ze altijd het maximum van wat de lijn aankan, in ideale omstandigheden is dat bij EDPnet zelfs 70/6. Iets wat je bij Belgacom nog niet zult krijgen.Heronic schreef:Welke cap past belgacom toe? Ik haal altijd volle snelheid ook als ik al serieus decadent gedaan heb.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 sep 2013, 18:47, in totaal 1 gewijzigd.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
EDP geeft altijd 50/6 indien je de 50Mbps profiel hebt.iRockabizzydilly schreef: Bij EDPnet heb je altijd het maximum wat de lijn aankan, veelal is dat in geval van 50/4 bijvoorbeeld bij heb 70/6.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
EDP geeft je altijd de maximale snelheid die je kan halen volgens je profiel zelfs.
Heb je bvb een 70/6 profiel, dan haal je 70mbit ook.
Heb je bvb een 70/6 profiel, dan haal je 70mbit ook.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti