Van Scarlet One naar Trio (12€/per maand besparing)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

fluppie schreef:Nu is het de vraag wat er zal gebeuren met de scarlet klanten die nog een One abbo hebben,want het abbo is nu niet meer te verkrijgen.
Het is niet omdat het niet meer te bestellen is voor nieuwe klanten, dat er iets verandert voor bestaande klanten.
Die behouden gewoon hun huidig Scarlet One contract ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ja,maar dat is toch iets dat niet kan blijven duren? m.a.w. ik verwacht nog wel iets van Scarlet zelf.(Nieuwe formules/abbo's??).Telenet (met TV met een kaartje) was in het Whop abbo slechts een Euro Duurder(Belgacom was ook dicht in de buurt),we moeten gewoon afwachten.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ondertussen een kleine 2 weken Scarlet Trio klant. Ik bezit wel nog altijd alle zenders :-)
Zelfs al eens de box gereboot. Op zich geen probleem, maar viel mij wel op.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Is eigenlijk een nalatigheid van Scarlet.Als U Uw factuur (van Trio,dus 39€) op tijd betaald,kan men U niets verwijten.Ik denk wel dat het nog in orde zal komen,maar de laatste tijd waren er Feestdagen,en zijn er daardoor nog wel wat'Bruggen' gelegd,het kan dus zijn dat er vertraging opzit.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Argon schreef:Ondertussen een kleine 2 weken Scarlet Trio klant. Ik bezit wel nog altijd alle zenders :-)
Zelfs al eens de box gereboot. Op zich geen probleem, maar viel mij wel op.
Bij ons duurde het ook enkele weken, maar sinds kort zijn we de zenders 'kwijt'
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Als je bij Scarlet Trio zelf een decoder koopt, gaat er dan ook 8 euro van de abonnementsprijs af, zoals bij Belgacom? Of blijft dit 39 euro?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

nee, want de eerste decoder zit in de prijs inbegrepen. De 2de decoder huur je aan 4€
de koe zegt boe
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bij belgacom zit de 1e decoder ook in de prijs inbegrepen, maar kan je hem wel zelf aankopen en dan een korting van 8 euro hebben op je abonnement. Dus zou dat bij Scarlet ook zo zijn?
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Bij Scarlet wordt de huur van de decoder integraal doorgestort naar Belgacom, en krijg je van Scarlet een korting ter waarde van de huur op de factuur: je ziet dus op je factuur een lijn 'huur decoder, betaald aan Belgacom', en 'korting op huur decoder' (gegeven door Scarlet). Bij Scarlet One was dat vroeger 7 euro voor de decoder, en 7 euro korting, maar sinds de prijsstijging van Belgacom naar 8 euro bleef de korting 7 euro en werd het pakket dus 1 euro duurder. Bij Scarlet Trio zijn alle decoders (ook de eerste) aan 4 euro, en bedraagt de korting voor de 1e slechts 3 euro. Mocht Scarlet dus administratief in staat zijn die decoder uit het pakket te schrappen (omdat je er een koopt), dan zou je welgeteld 1 euro voordeel doen (je moet geen 4 euro huur betalen, maar je verliest ook 3 euro korting). Dat is puur theoretisch, want Scarlet laat gewoon niet toe dat de eerste decoder gekocht wordt. Wellicht gewoon omdat hun facturatiesysteem dat niet aankan, zoals het ook niet mogelijk is om na de initiële bestelling nog een 2e huurdecoder toe te voegen aan het abonnement.

Voorbeeld facturatie decoder bij Scarlet ONE:
decoder_ONE.PNG
(8.9 KiB) 21 keer gedownload
Voorbeeld TRIO:
decoder_TRIO.PNG
(8.81 KiB) 21 keer gedownload
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bedankt voor de uitleg!

Nog een ander vraagje: als je bij Scarlet Trio een film ofzo aankoopt, kan je dan online of desnoods op de factuur zien op welke dag die aankoop gebeurd is?
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Dat kan je online opvolgen (mijn.scarlet.be -> mijn verbruik -> Belgacom TV), maar ook gewoon via het menu van de decoder.
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Is de decoder van Scarlet Trio dezelfde als bij Scarlet One?
Ik zou willen overstappen van One naar Trio maar ik heb al een tijd problemen met m'n decoder.
Geplande opnames die niet doorgaan, ongevraagd programma's opnemen, storingen in het beeld.
Als die problemen blijven zoek ik liever een alternatief. :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Normaal is het zo als men overstapt van One naar Trio dat je je Digicorder gewoon mag behouden.Maar aangezien U problemen hebt met Uw Digicorder,vermoed ik dat U bij overstap een meer 'Basic' zal krijgen (kan ook dezelfde zijn,want ik weet niet welke digicorder U nu heeft) een V4,of V3 recorder,dit is hetzelfde toestel dat de nieuwe Trio klanten krijgen,als ze nu intekenen op een nieuw abbo bij Scarlet.U kan dan ook opnemen enz. alleen de harde schijf is wat kleiner.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Priblemen kunnen ook van die devolo bakjes kome. Heel af en toe moet ik die ook eens opnieuw insteken. Dan gaat het weer goed.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb een V4 decoder en eerst stond ik eerst gecapped op 30/4 en na een tijd werd dat 40/4.
Sinds die grote stroompanne eind oktober bij oa. Belgacom sta ik weer op 30/4 en zijn de problemen met de decoder begonnen...
Ik zal vandaag eens de helpdesk bellen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik kan U zeggen dat ik dezelfde problemen ondertussen ook ondervonden heb (opnames die nie gedaan zijn,of spontaan onderbroken/ineens gestopt zijn.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Welke hardware krijg je eigenlijk bij een Trio aansluiting?
Ik vermoed dat de VSDL typisch via de garage/kelder binnen komt. Hoe zorgen ze er voor dat je een signaal tot aan je tv krijgt + een goed wifi signaal over heel je huis? Onze kelder is nogal goed geïsoleerd :-)

Als Telenet klant loopt alles momenteel mooi via de kabel binnen. TV is aangesloten op de kabel in de living, en wifi router staat centraal in het huis zodat je overal een goed wifi signaal ontvangt.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Wholesale BBOX2 & een Belgacom V3B decoder met Scarlet firmware.
Telefoon komt meestal via de kelder/garage binnen.
Installateur sluit normaal alles aan (binnen de grenzen van het redelijke uiteraard). BBOX2 staat niet bekend om groot wifi bereik dus je kan deze best centraal zetten, maar wordt normaal gezien geplaatst waar de telefoon binnenkomt.
TV kan aangesloten worden via UTP (over plint met max 1 doorboring) of via Devolo PLC's (80 euro).
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ben nu ongeveer 2.5 maand Trio klant en ik heb nog altijd alle zenders als voorheen (Scarlet One abonnement). Ik heb blijkbaar geluk :-)
Bij mijn ouders waren de zenders weg na een kleine week.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Wanneer ik Scarlet trio probeer te bestellen zie ik in grote letters dat dit 39 euro per maand kost . maar wanneer ik wil bestellen en de maandelijkse kosten openvouw zie ik dat dit komt doordat er een "korting lanceringsaanbod" gegeven wordt van 8.5 euro .

Hoe lang krijgt men die "korting lanceringsaanbod" , dus maw vanaf wanneer betaal je volle pot (47.5 euro) ?

Dit is wat ik zie :

€ 39.00 scarlet Trio
-
€ 11.50 Belgacom TV for Scarlet NL
€ 1.00 Decoder
-€ 8.50 Korting lanceringsaanbod
€ 35.00 Maandelijks abonnement


Ik zie ook dat de activeringskost bij Scarlet 99 euro is , en bij Belgacom 55 euro .
Wanneer ik er van uitga dat de 39 maandelijkse kost bij Scarlet altijd 39 euro blijft (ben niet zeker of dat zo is) -->

6 maanden scarlet trio kost mij : 333
6 maanden Belgacom internet+tv comfort kost mij : 310 (Belgacom goedkoper)

12 maanden scarlet trio kost mij : 567 (Scarlet goedkoper)
12 maanden Belgacom internet+tv comfort kost mij : 618,7

24 maanden scarlet trio kost mij : 1035 (Scarlet goedkoper)
24 maanden Belgacom internet+tv comfort kost mij : 1246


dwz 8.8euro per maand extra voor internet overal (die andere prullen zoals telefoon en 100mbyte mobiele data interesseren mij niet) , gezien over een termijn van 2 jaar .
Laatst gewijzigd door criminala 30 maa 2014, 14:32, in totaal 4 gewijzigd.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jij hebt ingetekend voor 39€/mnd. en dat blijft zo tot de eerstvolgende, algemene prijsaanpassing. De zgn. korting, is niet verbonden aan een vaste periode van bvb. 12 of 24 mnd. zoals bij zoveel promoties.
Maar zoals gezegd, algemene prijsaanpassingen in de toekomst zijn niet uit te sluiten, als bvb. SNOW wat zakt, is kans groot dat zij volgen; of als bvb. SNOW ooit v/d markt zou verdwijnen, zullen ze ook niet nalaten om prijs aan te passen (verhogen dus).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik weet niet welk volume je nodig hebt maar vergelijk ook eens met bgc start.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Bedankt heren voor jullie hulp .

Start bij belgacom , ik denk niet dat het iets voor mij is . Mijn dokter heeft lang geleden een allergie voor datalimieten bij mij ontdekt . De enige reden waarom ik (lees mijn vriendin) belgacom zou overwegen is tv overal . Maar 8.8 euro per maand voor tv overal gezien over 2 jaar bij een comfort abo is veeeel te duur vind ik . Bij start staat er niet bij hoeveel het kost , maar ik ga er van uit dat ik het sowieso te duur ga vinden tenzij het 1 euro per maand zou zijn .
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

nu met de kortingen van comfort krijg je heel wa meer voor maar 56€ extrat op jaarbasis
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
CoopZor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jun 2012, 06:38
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het zenderaanbod van trio voldoet voor mij op 1 uitzondering na, National Geographic, deze zit er dus niet bij als ik het goed begrepen heb ?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

.
Laatst gewijzigd door Heronic 05 mei 2014, 19:09, in totaal 2 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
CoopZor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jun 2012, 06:38
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja dat is ook wel zo, en als ik 1 kanaal opgeef kan ik voor ongeveer dezelfde prijs er nog een abonnement Netflix bijnemen.

Dus die 39€ is maar tijdelijk ?
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik vraag me af waar ze het halen dat het een tijdelijk aanbod is?
Op de aansluitingskosten loopt er (net als bij snow) een promotie die steeds maar verlengd wordt. Als snow zijn prijs aanpast is de kans inderdaad groot dat scarlet zal volgen.
Ik mis persoonlijk geen zenders.. integendeel ik vind het leuker om te zappen en al die onbenullige zenders van telenet niet meer tegen te komen. En zowel ATV als RTV ..
Via youtube is zijn er heel wat leuke kanalen om te volgen en vaak veel leuker dan die nichezenders die telenet onderhoud..
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Heb mijn reactie aangepast gezien de verwarring. Ik had het op de korting van comfort.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Bij Belgacom comfort 6 maanden 41 €,daarna komt het op 63€,de vraag is of het men kan opbrengen om na 6 maanden terug van provider te veranderen.
Bij Scarlet is het altijd 39€,p.m. dit is zonder de extra kosten,die zijn 99€ als men nog geen klant bent.Netflix is hier wel nog niet te verkrijgen in Belgie,hou daar rekening mee,want er is nog geen datum bekend wanneer wel.
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Eind november zijn wij overgeschakeld van One naar Trio. Enkele dagen later waren de meeste zenders verdwenen, en hadden we de standaard 28 zenders van Trio. De oude, blauwe "Belgacom TV" interface bleef echter, en tot op heden is dat nog steeds het geval. Wij hebben de v4 decoder. De firmware is nog steeds de stokoude rel5.reno.myrioi--31, die nog nooit is gewijzigd sinds we Scarlet hebben (2012).
Is dit normaal, en zo niet, hoe krijgen we zo snel mogelijk de rode "Proximus TV for Scarlet" firmware op onze box ?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vooral voor de mensen die nog Scarlet One hebben,zou ik toch nog even willen zeggen dat,indien men wil veranderen van One naar Trio,men eerst goed moet nagaan of men geen zenders gaat missen,die men veel bekijkt.
Het zit nl. zo dat indien men overschakeld op Trio,de 'verloren' zenders (v/h vroegere One abbo) nooit meer kan bijnemen,ook niet met extra packs aan te kopen.Ik vind dit ook een fout van Belgacom/Proximus,gewoon omdat er mss wel inkomsten verloren gaan,op die manier.

Mr. Green ik denk dat dit wel in orde zal komen,maar wanneer? geduld..
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

@mr. green

Je kan een factory reset van de decoder proberen, die dan hopelijk de laatste firmware downloadt. Maar misschien is het beter om dat eerst te vragen aan de Scarlet helpdesk (email naar [email protected] ) want mogelijk is er iets dat het updaten tegenhoudt. Ik denk niet dat ze een reset vanop afstand kunnen doen maar misschien kunnen ze de firmware wel naar je decoder pushen.

Als je de reset wil proberen, wacht dan misschien tot na het weekend want als er iets fout gaat, moet de technieker een vervang decoder brengen (als het een gehuurd exemplaar is). Een firmware download zie je normaal aan het display dat van d00 naar d99 optelt.

Ik meende hier gelezen te hebben dat er sowieso een update ging gepusht worden rond half januari dus misschien kan je nog een weekje wachten?
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

fluppie schreef:Vooral voor de mensen die nog Scarlet One hebben,zou ik toch nog even willen zeggen dat,indien men wil veranderen van One naar Trio,men eerst goed moet nagaan of men geen zenders gaat missen,die men veel bekijkt.
Het zit nl. zo dat indien men overschakeld op Trio,de 'verloren' zenders (v/h vroegere One abbo) nooit meer kan bijnemen,ook niet met extra packs aan te kopen.Ik vind dit ook een fout van Belgacom/Proximus,gewoon omdat er mss wel inkomsten verloren gaan,op die manier.

Mr. Green ik denk dat dit wel in orde zal komen,maar wanneer? geduld..
Factory reset uitgevoerd, en inderdaad, de nieuwe firmware is geïnstalleerd, dus kunnen we nu genieten van de Scarlet-interface. bedankt !
Obby
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2015, 08:32

Snap ik niet, Wat is er beter aan de Scarlet interface?
In ieder geval bij mij is de overgang van Scarlet one naar Scarlet trio prima verlopen.
Ik had enkel Scarlet internet + tel + telenet TV
Via scarlet-one had ik via speedtest +/- 55 download en +/- 7.5 upload
Na de overgang heb ik 47.xx down en 3.8x up , maar dat verschil merk ik niet.
Na 1 week overgang heb ik nog altijd alle zenders van proximus + interface en kwaliteit is zeer goed.
hoe lang dat zal duren is natuurlijk afwachten.
Via bol.com kocht ik de EM80034 en EM80038 powerline switch en adaptor (samen 50€) en dat werkt prima.
dat had ik nodig omdat de ingang van de tel lijn ver stond van mijn TV
Ik denk dus prima besparing (+/- 25 €/maand) voor hetzelfde.
Obby
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2015, 08:32

Ter aanvulling: Waar ik niet zo gelukkig mee was (ben) is het contact met de Scarlet klantendienst. Op de website stond (nu niet meer):

Aanbod geldig van 01/02 tot 28/02

Voor bestaande scarlet One (wat ik ben) en scarlet Internet & TV klanten die scarlet Trio willen, wordt een migratiekost van 50 € in rekening gebracht.

Toch stond op mijn rekening: Full Certified-installatie 99 euro

Dat kon volgens de klantendienst (een Hollandse madam) niet rechtgezet worden en dat zou achteraf via een teruggave moeten rechtgezet worden.
Dus ik had de factuur nog niet ontvangen, maar toch konden ze niet 'inbreken' in hun 'systeem'!!!
Jan G
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2014, 14:42
Bedankt: 1 keer

Dat doen ze bij Telenet ook. Ik heb de indruk dat er heel veel met opzet zo'n fouten gemaakt worden. Het is altijd in uw nadeel. Voor diegenen die een domiciliering hebben of hun rekeningen niet nakijken.
Telenet schakelde mij verkeerd over naar whop, dan whoppa. Kreeg de kosten aangerekend voor die foutieve switch. Ja nee, je moet die eerst betalen. Ik zei dat ik geen foutieve rekeningen wou betalen. Moest op die manier.
En de 150 euro van mene digibox die waren ze ook 'vergeten' terug te storten. Gebeurt automatisch normaal, vreemd hoor meneer.

Als ik zo'n fouten maak op men werk...
Obby
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2015, 08:32

Na +/- 1 maand overgang heb ik nog steeds proximus interface, wel gezakt wat aantal zenders betreft naar 41 (bbc3 en 4 en de XXX zenders e.d. zijn verdwenen), maar toch nog méér dan de beloofde 28. Is dit een proximus abo??
Via scarlet-one had ik via speedtest +/- 55 download en +/- 7.5 upload
Na de overgang heb ik, nog steeds 47.xx down en 3.8x up , maar dat verschil merk ik niet.
Dus tot dusver zéér tevreden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Jan G schreef:Dat doen ze bij Telenet ook. Ik heb de indruk dat er heel veel met opzet zo'n fouten gemaakt worden. Het is altijd in uw nadeel. Voor diegenen die een domiciliering hebben of hun rekeningen niet nakijken.
Telenet schakelde mij verkeerd over naar whop, dan whoppa. Kreeg de kosten aangerekend voor die foutieve switch. Ja nee, je moet die eerst betalen. Ik zei dat ik geen foutieve rekeningen wou betalen. Moest op die manier.
En de 150 euro van mene digibox die waren ze ook 'vergeten' terug te storten. Gebeurt automatisch normaal, vreemd hoor meneer.

Als ik zo'n fouten maak op men werk...
Om even te beginnen met natte-vinger-werk : pak nu dat het een fout betreft van 10 euro, welke gebeurd bij 10.000 klanten. Maakt 100.000 euro. Van die 10.000 klanten merkt de helft dit op en belt de KD om dit te melden. Dat maakt nog steeds 50.000 extra + de winst (rente) van dat geld. Leuk verdiend hé! En de maand erna doen ze dat bij 10.000 andere klanten...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik kan nu bevestigen dat mensen die nog Scarlet One hebben,vanaf deze maand 54€ p/m betalen.Dit is 2€ meer dan voorheen.Als men een overstap naar Scarlet Trio overweegt,moet men er rekening mee houden,dat men daarna niet meer terug kan naar Scarlet One(deze formule bestaat niet meer bij Scarlet).Het Scarlet One abo,(tel,internet en dig.tv) is destijds gestart aan 50€ p/m.Ik vraag mij af of de prijs van Scarlet Trio ook zal verhogen.Nu lijkt het erop dat One gebruikers er moeten voor zorgen dat er meer geld in het laadje komt.
Laatst gewijzigd door fluppie 17 apr 2015, 09:45, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”