Van Scarlet One naar Trio (12€/per maand besparing)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

aan de mailboxen moeten ze niet komen hoor. Deze worden niet gemigreerd en is ook gewoon in de prijs verwerkt (zie onder). De migratiekosten rekenen ze gewoon aan om wat extra te verdienen vermoedelijk omdat je downgrade of door de administratieve wijziging die volledig geautomatiseerd zou moeten kunnen maar mss niet zo is.

uit de specs van trio:
5 mailboxen van 1 GB
met 3 mail aliassen per mailbox.
Gratis antivirus & antispam
op de mailserver.

PS. Nog steeds op zoek naar iemand die klantennummers wilt uitwisselen, PM me gerust.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Op deze pagina vind je een overzicht van alle betalende opties voor Scarlet Trio.
http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-int ... onie/#tab4
Bij het 'internet' gedeelte kan je enkel een 'Secure PC' optie nemen, mailboxen zijn niet apart te betalen. Vrijdag worden de eerste One abonnementen naar Trio omgezet, dan zullen we het met zekerheid kunnen zeggen.

Om de overschakeling aan te vragen heb ik gewoon op de productpagina van Scarlet Trio op 'bestel nu' geklikt, ingelogd met bestaande gebruikersnaam voor 'mijn.scarlet.be'. Er werd meteen gevraagd om het abonnement aan te klikken dat omgezet moest worden, in het mandje was daarna enkel een eenmalige kost van 50 euro te zien, en dat bedrag staat ook vermeld in de bevestigingsbrief die de dag nadien via mail aankwam. Pas nadat die bevestiging gestuurd was, kon ik op mijn.scarlet.be zien dat de migratie aangevraagd was. Daarna telefoon gekregen om te melden dat de omzetting zelf voor komende vrijdag ingepland werd. Wellicht dus toch een aantal manuele ingrepen nodig aan de kant van de Scarlet klantendienst, en vandaar wellicht ook de 50 euro migratiekost.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Aha, dus sowieso ontvang je de dag erna nog een mail met een overzicht van het aangevraagde product + de kost hiervan?
Ik blijf vermoeden dat bij mij €99 stond terwijl ik bestaande klant ben en op dezelfde manier Scarlet Trio heb aangevraagd.

Indien ik zeker weet dat hier nog een mailtje volgt contacteer ik de helpdesk nog niet en wacht ik het mailtje nog even af.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Inderdaad, je ontvangt nog een gedetailleerd overzicht van je bestelling, met alle kosten die er aan verbonden zijn. Zoals het voorbeeld eerder al gepost in deze thread:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p511764
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik kreeg zonet een sms van Scarlet, maar nog geen mail :-)
FORZA M
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Ook de SMS ontvangen, maar nog geen mail. In "mijn Scarlet" zie ik echter al wel beweging:

Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Hmm, bij mij ziet dit er dus anders uit.
Heb daarnet met de chat van scarlet gepraat en die persoon vertelde mij dat alles correct werd geregistreerd, maar ik blijf toch vrezen dat ik een nieuw abonnement heb aangevraagd (ik wacht ongeduldig op de mail waarik effectief die €50 zie staan). Heb in het verleden nogal wat problemen gekend met de aanvraag van mijn One pakket bij Scarlet, daarom dat ik dus wat ongerust ben hierover.

Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeelding
FORZA M
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Argon schreef:Hmm, bij mij ziet dit er dus anders uit.
Heb daarnet met de chat van scarlet gepraat en die persoon vertelde mij dat alles correct werd geregistreerd, maar ik blijf toch vrezen dat ik een nieuw abonnement heb aangevraagd (ik wacht ongeduldig op de mail waarik effectief die €50 zie staan). Heb in het verleden nogal wat problemen gekend met de aanvraag van mijn One pakket bij Scarlet, daarom dat ik dus wat ongerust ben hierover.
kijk eens op de algemene pagina van mijn Scarlet, daar staat bij mij duidelijk aangegeven dat Trio geregistreerd is, en er voor One een migratie aan de gang is:
Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Ik zie dit:

Afbeelding

En dit was de chat met Scarlet daarnet:

Afbeelding

Nu, ik wacht nog even af op de mail...
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Azgard schreef:
Zorba schreef:In de klantenzone kan je nu overschakelen naar Trio. Ik heb zonet de overschakeling aangevraagd en moet enkel een activatiekost van €50 betalen.
Zorba, stond er bij jou in je winkelwagen dan ook een tweede telefoonlijn @ € 5,10 aangerekend (totaal maandelijkse kost € 44,10)? Bij mij staat die er steevast, en ik krijg ze met geen mogelijkheid weg, ik wil ze ook niet.
Ff op de helpdesk geweest via chat, en daar zeiden ze om gewoon te bestellen en achteraf bij de klantendienst te melden. Die zouden dan kijken of t daadwerkelijk aangerekend wordt... :???: ... ik heb t precies liever van den eerste keer in orde 8)
Ffkes mezelve quoten :-D

Heb dus gewoon besteld met die 2e telefoonlijn erbij gerekend, en mijn bevestiging afgewacht. Gisterenmorgen werd ik dan gebeld door de klantendienst dat ze mijn migratie op 30/9 gaan doorvoeren. Meteen aangegeven dat ik die 2e telefoonlijn niet moest hebben, waarna ze die netjes geschrapt hebben en mij kort daarna een bevestiging via email hebben gestuurd.

Alles dus in orde, totale maandelijkse kost is € 39 en € 50 éénmalige kost, alles is alweer vlekkeloos verlopen bij Scarlet :thumbs:
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik ben het aan het overwegen aangezien ik eigenlijk helemaal geen tv kijk en zit te wachten op netflix. Enkel zone dat je moet inboeten qua snelheid.

Iemand een idee wat het gevolg gaat zijn wanneer vectoring eraan komt zoals..... krijgen we met TRIO dan ook een hogere snelheid of blijven we gecapt op 30/2 want dan is denk ik SNOW toch wel een betere keuze.

EDIT: ik sprak te snel. SNOW is dus ook gecapped op 30,/2.5
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

korte update: deze vooravond al telefoon gekregen van Scarlet met de vraag wanneer ze mogen komen voor de installatie van decoder en modem. Dan uitgelegd dat dit helemaal niet nodig is. De persoon aan de lijn kon mij niet helpen daar hij enkel van de planningsdienst was. Ik moest dus bellen naar de helpdesk van Scarlet

Helpdesk Scarlet: Geen probleem meneer, u hebt enkel Trio aangevraagd in plaats van uw huidig One abonnement ,dus geen reden tot paniek. Wanneer kan een technieker langskomen met de decoder? Dan nogmaals verteld dat voor zover ik weet dit niet nodig is. De helpdesk medewerker heeft de telefoon dan even in wacht geplaatst en gaan informeren. Na enkele minuten had hij het inderdaad fout en dient er niemand langs te komen.

Wanneer ik nu overgeschakeld zal worden is mij en Scarlet zelf nog een raadsel. Leve Scarlet :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Duidelijk een medewerker die nog niet zo goed op de hoogte was v/d overstapregeling One-Trio : :-)
Vanaf nu moeten we er toch even opletten hoe het Tio Pack over het algemeen gaat ontvangen worden door de markt,en hoe Scarlet de (hoogstwaarschijnlijke) drukte zal opvangen.Daar is het voor een deel fout gegaan bij Snow(toch wel zeer jammer).Het lijkt er toch op dat ze in ieder geval beter georganiseerd zijn.Grote broer Belgacom heeft natuurlijk wel meer ervaring.Een kleine drie jaar geleden had Scarlet,voor Oost en West Vlaanderen tesamen maar een zestal techniekers.Dus een goede organisatie zal een must zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Zijn er ondertussen al mensen waar de overstap,en Migratie van e-mail boxen/adressen volledig achter de rug is??
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ja fluppie mijn afspraak ligt vast hoor. 14 oktober.
Met trio gaan ze toch wel in concurrentie met iedereen (ook snow!).
Voor wie geen 50mb kan krijgen en of de meerprijs van 20mb niet waard vind.
Het is de eerste keer sinds 2000 dat ik goedkope formule zie verschijnen die bovendien aan mijn wensen voldoet. win win voor mij ;)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik wacht nog even op Netflix Belgie,daarna ben ik ook van plan om over te stappen,ik heb ook 28,20 mbps met de Scarlet One formule.Snow is op dit ogenblik blijkbaar er nog niet in geslaagd om alle problemen op te lossen(onbetrouwbaar,in vele gevallen),zeer spijtig want het aanbod daar is zeker zo goed.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Een kleine update: gisteren (vrijdag) was de omschakeling gepland, maar enkel het zenderpakket is aangepast. De software op de (V4) decoder is nog dezelfde oude 'myrioi', ook na een reboot. Op mijn.scarlet.be staat alles ook nog zoals het al heel de week stond: bij Scarlet One staat 'migratie lopende', en bij de nieuwe producten staat 'aanvraag geregistreerd'. Hopelijk passen ze dat snel aan, want ik vermoed dat er qua facturatie nu nog altijd een 'One' actief staat. Bovendien begint de facturatiecyclus telkens de 4e van de maand, dus hopelijk is het tegen 4 oktober ook administratief in orde.

Er waren hier nog mensen die gisteren omgeschakeld moesten worden, is de situatie bij jullie hetzelfde?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Bij ons is het vrijdag actief geworden. Bij de klantenzone staat
- Belgacom TV (product opgezegd)
- Scarlet Trio
- Belgacom TV for Scarlet

Ik vermoed dat alles in orde is hier, heb wel nog veel zenders (RAI, Animal Planet) dus ben niet zeker of dat al aangepast is.
De interface is ook nog blauw, terwijl Belgacom TV for Scarlet normaal rood is dacht ik?
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

@Zorba: administratief lijkt alles dus in orde bij jou, met als bonus dat je alle zenders van de 'One' nog hebt. Bij ons is het omgekeerd: betalen voor One, maar het beperkte aanbod van Trio actief. Ik veronderstel dat het wel nog in orde zal komen, we waren wellicht de eerste lichting die omgeschakeld werd, ze hebben het nog niet helemaal in de vingers :-)
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Zo..... toch maar eens gaan uitproberen die Trio.

Scarlet ONE (migratie lopende)
Geselecteerd: Scarlet Trio (geregistreerd)

Hopelijk krijgen we in de toekomst wel een duwtje in de snelheden wanneer vectoring er is ;)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Argon schreef:korte update: deze vooravond al telefoon gekregen van Scarlet met de vraag wanneer ze mogen komen voor de installatie van decoder en modem. Dan uitgelegd dat dit helemaal niet nodig is. De persoon aan de lijn kon mij niet helpen daar hij enkel van de planningsdienst was. Ik moest dus bellen naar de helpdesk van Scarlet

Helpdesk Scarlet: Geen probleem meneer, u hebt enkel Trio aangevraagd in plaats van uw huidig One abonnement ,dus geen reden tot paniek. Wanneer kan een technieker langskomen met de decoder? Dan nogmaals verteld dat voor zover ik weet dit niet nodig is. De helpdesk medewerker heeft de telefoon dan even in wacht geplaatst en gaan informeren. Na enkele minuten had hij het inderdaad fout en dient er niemand langs te komen.

Wanneer ik nu overgeschakeld zal worden is mij en Scarlet zelf nog een raadsel. Leve Scarlet :-)
Update 2: mail gestuurd naar Scarlet helpdesk met de melding dat mijn abonnement gewoon dient gemigreerd te worden en ik geen nieuwe pakket moet krijgen.

Antwoord van Scarlet:
Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:

Dank voor het contacteren van onze klantendienst.

Na inzage van uw klantdossier heb ik geconstateerd dat er inderdaad een aanvraag gedaan is voor Scarlet Trio. Momenteel kunnen wij niet met zekerheid mededelen of hiermee de huidige Scarlet One komt te vervallen. Uiteraard is het vanzelf sprekend dat mocht beiden naast elkaar gezet worden en doorberekend zijn, wij hier actie op ondernemen om en de huidige Scarlet One te beeïndigen en de kosten hiervoor te schrappen.

We vertrouwen er uiteraard op dat de oplevering hiervan vlekkenloos zal verlopen. Mocht u toch een hogere rekening van ons ontvangen, laat ons dit dan meteen weten zodat wij deze kunnen corrigeren voor u.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Als ze daar al niet met zekerheid meer kunnen zeggen wat er nu gaat wegvallen of wat er nu gebeurt... :bang:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb de indruk dat sommige Scarlet medewerkers nog niet alles goed op een rij hebben,zeker mbt de overstap van One naar Trio klanten (wat ze eigenlijk wel toegeven in de Mail) ik denk wel dat zoiets wel in orde komt.
Ik heb zo het vermoeden dat er nogal wat nieuwe klanten gaan bijkomen,en de medewerkers vooral gebrieft zijn daarop(omdat ze daar ook het meeste aanvragen denken te krijgen),en niet iedereen op de migratie One-Trio toestanden,is gebrieft.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hier is de migratie gisteren zonder enig probleem doorgevoerd. Het lijkt er idd wat op dat het nogal afhangt wie je aan de andere kant van de klantendienst hebt.
De (weinige) problemen die ik al met Scarlet gehad heb zijn altijd snel en correct opgelost geweest. Ondertussen toch al 3 jaar klant.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Hier verloopt de migratie erg langzaam (al van vrijdag bezig, elke werkdag verandert er wel iets op de 'mijn.scarlet.be' pagina...), maar het gaat wel in de goede richting: oude Belgacom TV comfort staat 'opgezegd', nieuwe Belgacom TV for Scarlet staat volledig actief, nieuwe 'Trio' staat ook actief (inclusief overgezette telefonie-opties), mailboxen zijn ook correct naar Trio gemigreerd. Enkel de oude 'Scarlet One' staat nog op 'migratie lopende', en dan bij één van de betalende opties de melding 'tot 3/10/2013'. Aangezien dat de datum is waarop de factuur normaal aangemaakt wordt, verwacht ik dat ook dat laatste beetje dan gemigreerd zal worden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat men er rekening moet mee houden dat er in het weekend niet teveel gebeurt.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Bij mijn Scarlet staat nu enkel nog:
- Scarlet Trio
- Belgacom TV for Scarlet.
De migratie is dus volledig in orde. En ik heb nog altijd alle zenders en de blauwe interface :D
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Waarschijnlijk ga je de zenders wel verliezen als je je decoder eens herstart.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Hij gaat elke avond volledig uit, dus is al enkele keren opnieuw opgestart.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Hier nu ook: migratie volledig afgerond, overigens geen problemen met de mailboxen. Jammer genoeg wel overgezet naar het beperktere zenderaanbod :-(

Wat me wel opvalt: vroeger stond op 'mijn.scarlet.be' bij het BelgacomTV product het lijnnummer voor de configuratie van de decoder (= Belgacom identificatienummer van de VDSL2 lijn), maar nu is dat nummer nergens meer terug te vinden. Wellicht iets dat ze over het hoofd gezien hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind de mailboxen zowat het belangrijkste,het veranderen/verminderen van zenders was natuurlijk wel te verwachten,het mag wel duidelijk zijn dat dit niet bij iedereen even vlug gaat(destijds heeft het zes maanden geduurd eer Telenet hun kabel komen afkoppelen hebben).De latere Factuur zal het leed toch wel serjeus verminderen.Nu nog wachten op Netflix
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Telenet stuurt in principe nooit onmiddellijk iemand om je kabel af te koppelen na een opzegging van analoge tv. Dat gebeurt in rustigere perioden om de techniekers bezig te houden.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

29 september aangevraagd en vandaag telefoon gekregen dat ze me de 7de gaan omschakelen... Het gaat precies lekker snel bij scarlet voor de migraties. :lol:
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

ondertussen al enkele mails, telefoontjes naar helpdesk en 3 x telefoon om een afspraak te maken met een technieker verder...

Op mijn.scarlet.be zie ik eindelijk een "migratie" staan. Ik denk tegen eind dit jaar toch nog van One naar Trio overgeschakeld te worden ;-)
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Blijkbaar heb ik dan heel veel geluk want bij mij is alles overgezet intussen :D
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Alee hup, om in de stemming te blijven
Beste,

Ik heb sedert 2012 een Scarlet One abonnement bij jullie lopen. Op 24 september vroeg ik via jullie website en migratie aan van het Scarlet One abonnement naar het Scarlet Trio abonnement. Er is dan blijkbaar iets fout gelopen waardoor een 2de abonnement aangevraagd werd (dan had ik een Scarlet One en Scarlet Trio abonnement op hetzelfde adres). Dit was natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb toen contact opgenomen met jullie online chat dienst om dit probleem uit te klaren, maar dit ging vanzelf in orde komen. Na enkele dagen kreeg ik telefoon van de planningsdienst om iemand langs te sturen om de decoder en modem te komen installeren. Echter is dit niet nodig want ik heb dit al allemaal. Toen heb ik nogmaals gemaild naar jullie om dit probleem uit te leggen.

Vandaag kreeg ik telefoon van een medewerker van jullie die dit alles in orde ging brengen. Het enige wat ik nog diende te doen was jullie mailen met de vraag om het Scarlet Trio abonnement besteld om 24 september te annuleren.

Hierbij mijn gegevens om dit pakket te annuleren:
Klantnummer: Sxxxxx
Er dient dus geen technieker langs te komen daar dit een administratieve downgrade is van het Scarlet One abonnement naar het Scarlet Trio abonnement.

Groeten
Ik krijg net vandaag 2 brieven in de bus. éétje met de annulering van het Scarlet Trio abonnement, en ééntje ter bevestiging van het aangevraagde Trio abonnement die door de medewerker zelf ingevuld werd verleden week vrijdag.

Deze vooravond ontving ik nog een mailtje van Scarlet met het volgende
Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:

Hierbij bevestigen wij de annulering van uw bestelling.

Met vriendelijke groet,

Karen
Scarlet Klantendienst
Dan denk ik van: er komt eindelijk schot in de zaak! Ga ik vlug nog eens kijken op mijn.scarlet.be als daar ondertussen nog iets gewijzigd werd. Ja hoor, alle Trio abonnement zijn geannuleerd! :bang: :bang:

Daarnet nogmaals contact opgenomen met de helpdesk. Ik hoop om tegen eind dit jaar nog een Scarlet Trio abonnement te kunnen afsluiten!
Beste,

Ik begin dit verhaaltje hier stilaan beu te worden. Ik ben ondertussen al 2 weken bezig om een migratie van Scarlet One naar Scarlet Trio aan te vragen en telkens loopt dit volledig fout door de ondeskundigheid aan jullie kant. Ik heb ondertussen al tot 3maal toe een telefoontje gehad om een technieker langs te sturen terwijl ik al een Sagem modem heb alsook een Belgacom decoder. Het enige wat ik jullie vraag is een administratieve downgrade van Scarlet One naar een Scarlet Trio abonnement.

Ik had zoals u in mijn eerste mail kan lezen gevraagd om het Scarlet Trio abonnement die besteld werd op 24/09 te annuleren. Nu zie ik op mijn.scarlet.be dat het aangevraagde Trio abonnement (die trouwens aangemaakt werd vrijdag door uw collega) werd geannuleerd. Komt er dus op neer dat ik na 2 weken even ver sta (lees, nergens!).

Kan u mij duidelijkheid geven of alle Scarlet Trio pakketten nu volledig geannuleerd zijn? Zoja, dan vraag ik dit via jullie website voor de 3de keer aan en hoop ik er op dat dit eindelijk in orde komt.

Groeten
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vraagje: Kan men het radiokanaal 811 (Nieuwskanaal) nog ontvangen bij Scarlet Trio??
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Net s gekeken: nieuwskanaal zit er nog steeds in

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ok,bedankt voor de info.Ik heb de indruk dat nogal wat mensen daar gebruik van maken,vooral s'morgens bij het ontbijt bijv. vlug even luisteren naar de laatste nieuwsfeiten terwijl er koffie gemaakt word,enz.Dit is wel handig,op een paar min.weet men wat er zich die dag afspeeld,zonder er tijd te moeten insteken.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Wonder, o Wonder. Na een maand en week (ongeveer) is de migratie van Scarlet One naar Scarlet Trio eindelijk voltooid!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Nu is het de vraag wat er zal gebeuren met de scarlet klanten die nog een One abbo hebben,want het abbo is nu niet meer te verkrijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”