Scarlet Infobase

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ok, dames en heren,

Ook hier gaan we weer aan de slag met de meeste info te verzamelen en samen te zetten.

--Contact gegevens--

Website:
http://www.scarlet.be

Hoofdzetel:
Scarlet NV
Carlistraat 2
1140 Evere

Correspondentieadres:
Scarlet NV
Postbus 10008
3570 Alken

helpdesks:

Contact via telefoon:
02 275 27 27 (zonaal tarief)

Contact via chat:
http://www.scarlet.be/klant

Contact via mail:
[email protected]

Support site:
http://support.scarlet.be/

Scarlet opzeggen of aanvragen:
Je kan altijd via http://www.scarlet.be een nieuwe aansluiting aanvragen. Het kan mogelijk zijn om het contract uit te printen of toegestuurd te krijgen.

Om je abonnement op te zeggen kan je bellen naar 0800 84 545 en ze leggen je de procedure uit.

OPLETTEN: Scarlet kan (om hun gemak) vragen om de maandelijkse cyclus te volgen. Het is NIET meer verplicht om 30 dagen opzeg te respecteren, maar hou een redelijke periode tot stopzetting van de dienstverlening in acht (+- 14 dagen). Dit kan vanaf 6 maanden na ingang van je contract tenzij je onder bepaalde voorwaarden een contract bent aangegaan. Voor meer informatie omtrent opzeggingen kan u hier terecht


--Technische infobase--

Scarlet ONE instellingen:

Verbindingstype type: pppoe
Loginname: xxxxxx@SCARLET
Wachtwoord: spreekt-voor-zichzelf
MTU: 1480
nameserver1: 8.8.8.8 (google dns)
nameserver2: 8.8.4.4 (google dns)

VOIP voor fritzboxen:

telefoon settings : internet telefoonnummer +32 + zone nummer + nummer bvb +3233123456 ( 3 voor antwerpen )
hij vraagt dan terug een nummer en hier heb ik 03 + nummer ingegeven bvb 03123456

loginnaam ims.scarlet.be
paswoord : scarlet paswoord
registrar : ims.scarlet.be
proxy : niet ingevuld

(dank aan pytagoras)

OPGELET: Bij gebruik van de bbox2/sagem worden de instellingen daarheen gepushed. Bij alternatieve setups zijn deze instellingen nodig.

Beheer van je scarlet abonnement: http://www.scarlet.be/customercare/logon.do?language=nl

Doet Scarlet aan traffic shaping?

Nee. De enige die dit doet is telenet.

Blokkeert Scarlet bepaalde poorten?

Op poort 25 na zijn er geen geblokkeerde poorten.

Kan ik een verbinding opzetten via een aparte router en de sagem als modem only gebruiken?

Dit is perfect mogelijk. Je dient de pppoe van de sagem uit te schakelen net als de dhcp server. Hierna verbind je LAN poort 1 naar de WAN poort van je router. Geef in de router je login gegevens in en gemakkelijkheidshalve zorg je dat je LAN adressen starten vanaf bv 192.168.2.1. Doe je dit niet krijg je een conflict met de sagem.
OPGELET: Scarlet bied geen support hiervoor.


Probleem oplosser

Mijn telefonie valt na 3 dagen uit wanneer een router de verbinding opbouwt?

Dit is 'normaal'. Er zijn enkele oplossingen voor zoals

1) een tijdschakelaar bijzetten en daarop de sagem inpluggen zodat de sagem dagelijks opnieuw moet opstarten.
2) de aparte router enkel het netwerk gedeelte laten doen en de sagem de verbinding laten maken.

Deze procedures hebben geen nadelige gevolgen. Je zal niet terug vallen naar een lager profiel. Wat wel een oorzaak kan zijn dat je op een lager profiel beland is de telefoonkabel loskoppelen zonder de modem eerst uit te schakelen.

Een slecht WIFI signaal van de sagem/BBOX 2?

Dit ligt aan de sagem zelf. Met een andere router los je dit probleem veelal op.

Mijn profiel is ineens verlaagd na meerdere resets?

Je profiel zal automatisch terug gaan naar het profiel waarop het hoort te staan. Daarvoor is er DLM. Probeer echter zo min mogelijk de sagem te herstarten gedurende een periode van enkele weken al kan deze ook maanden in beslag nemen.

Is er een disconnect bij scarlet internet?

Ja. Deze is om de 36 uur.

Waar blijft FON en TV overal bij scarlet?

Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet .
Laatst gewijzigd door PumbaaH 21 nov 2014, 11:16, in totaal 14 gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Altijd handig zo'n topic :D
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

normaal gezien zou je zoiets toch allemaal en veel meer op de site van scarlet zelf moeten terugvinden,
maar ja wat is nog normaal de dag van vandaag :wink:

Edit: niet verkeerd interpreteren als dat het topic niet interessant is, het was meer een bedenking van mijnentwege.
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer

http://support.scarlet.be/ is onze supportsite.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Sinds wanneer maakt Scarlet gebruik van google DNS servers ? ik dacht dat dit andere waren, mjah ik stel ze zelf af op google DNS :)

Is die disconnect ook uit te zetten of zelf in te stellen want ik weet het niet meer :P (verwijzing naar topic is altijd handig ;) )

Belgacom FON & TV Overal

Het is voor Scarlet klanten momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van de Belgacom FON hotspots en TV Overal.

Wanneer FON en TV Overal beschikbaar zijn zal dit onze klanten gecommuniceerd worden.
CindyV schreef:
MClaeys schreef:
MaartenH schreef:Eventjes al wat antwoorden op de vragen hierboven bij elkaar gezet.
  • FON en TV Overal zal niet beschikbaar zijn en ook niet worden.
Wanneer dan wel voor de Scarlet One klanten? :roll: Want die belofte is al heeeeeeel lang geleden gedaan :roll:
Er zijn helaas ook geen plannen om FON noch TV overal beschikbaar te maken voor Scarlet One :(

Mag misschien aangepast worden op de support website ;)
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer

We zijn nog bezig met enkele aanpassingen te doen, er wordt gedacht om enkele grote vernieuwingen te doen aan de supportsite, maar ik neem deze opmerking mee. Ik dacht dat het enkel handig zou zijn van de link misschien even mee te geven, aangezien deze blijkbaar niet alom bekend is.

We hebben ook onze eigen DNS servers, maar die van Google zijn gemakkelijk te onthouden, vandaar dat het voor vele klanten gemakkelijk is (en we ook vaker vaststellen dat ze deze gebruiken) de Google DNS servers te gebruiken.

De disconnect kan je (noch onze helpdesk) niet uitschakelen. Deze wordt iedere 36 u geforceerd door de Broadband Access Server van Belgacom waar je op geconnecteerd bent.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Je kan deze niet uitzetten, maar wel 'omzeilen'.

Heb je een formule zonder telefonie en een aparte router? Dan kan je je router die zelf zijn verbinding opbouwt voor enkele minuten de verbinding laten verbreken op een ogenblik dat je geen van beide gebruikt (dus 's nachts).

Heb je ook telefonie? Dan kan je niet anders dan de sagem/bbox2 elke 24 uur even de verbinding laten verbreken door middel van een klokje. Anders ligt je telefonie eruit na enkele dagen. Bij mij is dat alke nacht een 15 tal minuten rond 6 of 7 uur 's ochtends.

Deze ingreep heeft geen enkele invloed op je lijn en zal je niet terug zetten naar een lager profiel.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Heeft het sowieso (jij zegt 15min) geen invloed op je lijn/profiel als je uw modem zonder stroom zet? Want ik zou hem 's nachts makkelijk enkele uren kunnen uit zetten, bespaart weer wat elektriciteit :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Nog nooit problemen gehad door hem 's nachts af te zetten
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je kan ook een regeltje aanmaken, zodat de bbox 1 minuut zijn interface even uit en aan zet.
(weet niet meer vanbuiten hoe je het moet doen)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

@ Zorba => Er zijn klokjes die ook per 15 of 30 minuten werken in plaats van een minuut. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat ik persoonlijk voor een kwartier heb gekozen nadat zowel mijn lijn als die van mijn collega af en toe verder gaat met de 36 uur disconnect wanneer we 1 minuut toepassen. Noem het een voorzorgsmaatregel.

@ Jacko => Ik hou er gewoon van die info volledig mee te geven voor het geval er mensen zijn met profiel verlaging koorts door het toepassen ervan :)

@ Honda => Die pagina's zijn voor zoverre ik weet niet meer toegankelijk op de sagem/bbox2 als dat is wat je bedoelde.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

PumbaaH schreef:@ Zorba => Er zijn klokjes die ook per 15 of 30 minuten werken in plaats van een minuut. Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat ik persoonlijk voor een kwartier heb gekozen nadat zowel mijn lijn als die van mijn collega af en toe verder gaat met de 36 uur disconnect wanneer we 1 minuut toepassen. Noem het een voorzorgsmaatregel.
Bedankt maar ik wil hem juist 's nachts uit laten, maar misschien dat een langere periode van disconnect (5-6u) wel als storing aanzien wordt (en dus opnieuw een lager profiel).
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik ga er niet direct vanuit dat dat een probleem zou geven aangezien je in die periode niet de hele tijd opnieuw verbinding blijft maken of afbreken :).
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Suggestie voor aanvulling:

Mogelijkheden voor bijkomende kortingen en voordelen

Sommige van onderstaande opties zijn te combineren, andere niet.
  • http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/br ... enden-aan/ - Peterschapsformule van Scarlet. Bestaande klant krijgt korting. Maak cashback afspraak met bestaande klant.
  • http://nl.astel.be/providers/Scarlet - Mogelijk extra korting/voordeel indien bestelling via deze makelaar bovenop algemene van Scarlet. - vergelijk voorwaarden goed op de website ASTEL & Scarlet. Ga er niet vanuit dat men de korting spontaan zal krijgen. Volg het op. Bij twijfel bel naar Astel en Scarlet en vraag het. Zeker bij telefonische bestelling kijk de gegevens goed na. Let vooral op het adres; of het juist is en volledig, zeker bij een appartementsgebouw.
Laatst gewijzigd door WalterB1 11 feb 2017, 12:46, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blokkeert Scarlet bepaalde poorten?

Op poort 25 na zijn er geen geblokkeerde poorten.
Volgens dit is dat niet juist;
https://support.scarlet.be/(S(gged5v45p ... NodeID=379

De volgende poorten zijn geblokkeerd:

Poort 23 voor het Telnet-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 25 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend en uitgaand verkeer)
Poort 80 voor het HTTP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 135 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poorten 137, 138 en 139 voor het UDP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 443 voor het HTTPS-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081 en 9000.
Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024.



Wat wel positief is dat er geen blokkering is voor poort 70. Geen probleem dus om uw gopher server te hosten thuis.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Die info lijkt dan niet correct te zijn. Ik maak in elk geval veelvuldig gebruik van poort 443 om mijn satellietontvanger via de app of de web-interface te benaderen van buitenaf zonder enig probleem bij Scarlet.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

Enkel poort 25 is geblokkeerd bij Scarlet, dacht enkel uitgaand of inkomend
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@silencer @jantje81 Bedankt! Dat is goed nieuws. Dan is de informatie op hun eigen website fout. Daar ga ik ze niet op wijzen. Wie weet blokkeren ze liever die poorten dan de informatie aan te passen :-D
CoopZor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jun 2012, 06:38
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn ouders zitten pas op scarlet.
Nu wil ik het wifi paswoord aanpassen, maar wat is de login en paswoord ?
Admin Admin werkt niet.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dat kan je met de 'User' account voor de O-box3. De installateur schrijft die gegevens normaal op, meestal op hetzelfde papiertje waar ook de WiFi sleutel op staat.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Volgende promo van Scarlet Trio zou deze week eindigen:
* Aanbod geldig van 01/12 tot 31/12 voor alle nieuwe klanten. Promo ter waarde van 149 € op de éénmalige kosten: enkel de installatie kost van 99 € is verschuldigd, de activatie ter waarde van 50 € en de Wi-Fi-modem ter waarde van 99 € worden gratis aangeboden.
Ik vraag mij af of ze dit gaan verlengen of met iets anders gaan komen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ah de eeuwige promo die altijd op hetzelfde neerkomt. :wink:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Was die er vorig jaar al? Nu valt mij op dat er geen jaartal staat bij die datums.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Dit is een promo waarvan de data steeds aangepast worden . Komt erop neer dat je tot nu toe altijd 99€ moest betalen maar dat je niet 100% zeker bent of volgende maand deze promo nog actief is . Was net hetzelfde als bij SNOW , vermoedelijk hebben de marketingboys daar de mosterd gaan halen.
Bij snow is men er een aantal maanden voor ze ermee stopten mee gestopt. Inschrijven koste dan effectief 199€.
Als moederbedrijf belgacom het klantenbestand van trio niet wenst uit te breiden is dat alvast makkelijk te doen door die promo te schrappen ;)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik las hier op het forum onlangs dat de cap op trio qua download naar omhoog zou gaan van 50 naar 70 Mbps vanaf 1/1. Is dit bij iemand al merkbaar ?

Thanks.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Is er hier een Scarlet Trio klant die eens een speedtestje kan nemen ?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb zonet een speedtest gedaan met Scarlet Trio; maar ik kan enkel de upload bevestigen want ik heb maar een 50/10-profiel (*).

Download speed: 45.6 Mbps
Upload speed: 3.6 Mbps


(*) Ik heb jaren een stabiel 70/6-profiel gehad, dus ik ben er op achteruit gegaan qua download (zeker als er tv wordt gekeken)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik heb een 70/10 profiel maar m'n snelheid is gecapt op 50/4.

Onlangs werd hier gezegd dat de cap opgetrokken zou worden naar 70/4. Dit is althans bij mij nog niet doorgevoerd. Is de model herstarten (fritz) een optie ?
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb momenteel Proximus comfort triple play op een bbox3 en overweeg over te schakelen naar scarlet One.

Omdat een tweede tv echter ver van de modem staat en er maar 1 kabel is naar een hub in die kamer waar dan zowel tv decoder als playstation e.d. aangekoppeld zijn, heb ik dus een fully routed modem nodig. Tweede UTP trekken is geen optie.

Vandaar deze vragen:
- Fully routed: Kan dat nu bij Scarlet of niet? Zo ja met welke modem?
- Welke modem krijg je als je vandaag scarlet besteld?
- Kan ik mijn bbox3 blijven behouden? Indien ja, kan je dan de installatiekost uitsparen?
- Krijg je bij scarlet ook korting als je de decoderhuur niet nodig hebt (ik heb er al 2, beide aangekocht) ?
- Kan ik mijn bestaande V5 en V5 mini decoders gebruiken? Ze zijn nog actief op hetzelfde lijnnummer.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd. zie Forumregels
zeratul schreef:Ik heb momenteel Proximus comfort triple play op een bbox3 en overweeg over te schakelen naar scarlet One.

Omdat een tweede tv echter ver van de modem staat en er maar 1 kabel is naar een hub in die kamer waar dan zowel tv decoder als playstation e.d. aangekoppeld zijn, heb ik dus een fully routed modem nodig. Tweede UTP trekken is geen optie.

Vandaar deze vragen:
- Fully routed: Kan dat nu bij Scarlet of niet? Zo ja met welke modem?
- Welke modem krijg je als je vandaag scarlet besteld?
- Kan ik mijn bbox3 blijven behouden? Indien ja, kan je dan de installatiekost uitsparen?
- Krijg je bij scarlet ook korting als je de decoderhuur niet nodig hebt (ik heb er al 2, beide aangekocht) ?
- Kan ik mijn bestaande V5 en V5 mini decoders gebruiken? Ze zijn nog actief op hetzelfde lijnnummer.

Alvast bedankt!
Ik heb begin dit jaar een abonnement genomen bij Scarlet. Niet 'one', wel 'Scarlet Trio', voor 39,00 euro per maand. Bij mij werd een Obox geinstalleerd en er werd een TV decoder geplaatst V4 (huurtoestel).
Ik dacht dat installatiekost altijd te betalen was bij Scarlet. Controleer ook eens of je je modem van Proximus niet moet teruggeven. Ze hebben daar rare formules voor.

Korting bij eigen decoder. Dat denk ik niet, maar je kan gerust een eigen decoder aansluiten op hun lijn. Dat werkt prima. Hoe het zit met de type V5 decoders weet ik niet. Ik lees wel op dit forum dat het zou werken, maar Scarlet geeft hier geen ondersteuning.
Een korting kan je krijgen als je gebruikt maakt van hun peterschapsactie. Dan krijgt de peter een maand gratis als hij een klant aanbrengt en via afspraak kan je dat bedrag dan delen. Of, je kan het contract aangaan via Astel. Zij beloven na enkele maanden 15,00 euro terug te storten op je rekening.

Hoop je hiermee al een stuk op weg geholpen te hebben, maar voor bijkomende inlichtingen kan je gerust naar de infolijn van Scarlet bellen.
Laatst gewijzigd door TanknaT 20 mei 2016, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

zeratul schreef:Ik heb momenteel Proximus comfort triple play op een bbox3 en overweeg over te schakelen naar scarlet One.
Je bedoelt waarschijnlijk "Scarlet Trio" (het triple play pack van Scarlet) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Ja dat bedoelde ik.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Die aftandse Sagem modem, moet ik die terugsturen als ik Scarlet opzeg, of is die zogezegd aangekocht en niet gehuurd?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat die eigendom is en blijft van Scarlet.

Als ik van u was zou ik een e-mail sturen (niet bellen) naar Scarlet klantendienst.

Wie u bent, type en serienummer VDSL-modem. En het bericht dat u dat toestel nog in uw bezit heeft en de vraag of ze dat nog terug willen, zoja hoe.

Ik verwacht dat ze zullen schrijven dat u die mag houden. Dan heeft u een bewijsje.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik weet niet of het bij jou vroeger ook al zo was, maar tegenwoordig moet je betalen voor je modem (=aankoop), maar krijg je de volledige som terug als korting (permanente promotie).
Aangezien er op mijn eerste factuur "modem: 99 euro, korting: -99 euro" stond, ga ik er logischerwijs van uit dat ik die mag houden.
Ik vermoed dat dit dus ook met de voorgaande modellen zo was.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

de kans dat ze een oud model terugwillen lijkt me sowieso redelijk klein.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Merci.
Kulder
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2020, 08:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hoi
Ik heb nu al 2 dagen geen tv meer. Decoder valt altijd terug op 1 zender nl. 999 infochannel. Ik heb Scarlet al gebeld. Heb kabels verstoken, modem gereset enz... maar ik heb nog steeds t zelfde probleem. Opmerkelijk vind ik dat de radio's op 800 t wel doen.
Geeft iemand zelfde probleem gehad?
Weet iemand oplossing aub?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Probeer het volgende: https://www.scarlet.be/help/faq/646/59/ ... stellingen
Indien geen oplossing, meldt dat de decoder defect is via de Scarlet-klantendienst en vraag om de decoder te vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”