Scarlet (DxADSL) factuur na bijna een jaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Hi,

Naar aanleiding van de overname van Full Telecom (DxADSL) door Scarlet en de brief die daarover werd gestuurd heb ik verleden jaar op 7/12/2011 een mail gestuurd dat ik niet wenste in te gaan op hun aanbod en dat ik mijn internet abo wou stopzetten. Mijn abo was betaald tot 31/12/2011 en ik heb in de mail vermeld dat de domiciliëring stopgezet werd (firma's lijken soms vergeetachtig wat betreft stoppen van facturen ontvangen). Ik kreeg een tijdje later een mail dat de opzeg ontvangen was en nog wat later een brief dat mijn abo stopte op 08/01/2012, een maand na het versturen van de opzeg zoals vermeld in de alg. voorwaarden.

So far so good maar een definitieve afrekening (1-8/1/2012) bleef uit. Zelf overschrijven zag ik niet zitten want zonder gestructureerde mededeling wordt zo'n betaling toch nooit teruggevonden.

Maandag kreeg ik dan een brief dat bij nazicht van de boekhouding bleek dat ik nog een openstaande factuur heb (correct), te betalen binnen 10 dagen.
In de bijlage factureert men een MAAND internet en 8 Euro herinneringskosten (conform de alg. voorwaarden van Scarlet, dewelke ik niet aanvaard had, doch dit ter zijde). Na contact via het telefoonnummer op de brief (er wordt opgenomen met "...... gerechtsdeurwaarders") en de uitleg dat ik niet akkoord was met de berekening werd mij gevraagd alles nog eens te mailen wat ik een half uurtje later deed met de vraag ontvangst van mijn mail te bevestiging. Sindsdien niets meer gehoord.

Blijkbaar heeft men de maand abo aangeboden aan de bank en werd de betaling geweigerd. Logisch, domiciliëring werd gestopt. Men vond het niet nodig om per brief te facturen en wacht dan bijna een jaar om via 'gerechtsdeurwaarders' te ontvangen.

Ondertussen lopen de "betalen binnen de 10 werkdagen" natuurlijk verder en heb ik geen enkel bewijs dat ik iets ondernomen heb (behalve een opname van het telefoongesprek).

Zijn er nog UBers die iets dergelijks meemaken met Scarlet?

Ter info: het telefoonnummer dat in de brief staat is noch via 1207 noch via gouden gids te vinden, rare deurwaarders als die een "unlisted nummer" hebben. Mogelijk is het gewoon een scarlet afdeling die 'indruk" wil maken? Who knows?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik zou nog eens bellen naar de helldesk, en desnoods mailtje naar ombudsdienst telecom sturen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik zou alvast het niet-betwiste bedrag betalen, als teken van goede wil :)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

johcla schreef:Ik zou alvast het niet-betwiste bedrag betalen, als teken van goede wil :)
De reden dat ik dat NIET gedaan heb is dat men blijkbaar niets terugvind als de gestructureerde mededeling niet gekend of vermeld is.

Zoals altijd: teleCOM firma's hebben problemen met COMmunicatie.
Hoe moeilijk kan het zijn om ontvangst van een mail te bevestigen en er bij te vermelden wat hun volgende stap zal zijn?
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Vandaag nog eens contact genomen met het tel.nr en gevraagd naar bevestiging van mijn betwisting. Even later kreeg ik dan toch een mail dat de betwisting ontvangen was en dat de inning "on hold" staat tot alles nagekeken is.
Ik ga per brief geïnformeerd worden van de updates.

Blijkbaar gaat het om deurwaarderskantoor Modera in Antwerpen maar het telnr. is een 02.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Er komt wat beweging in.
Nu moeten ze een kopie hebben van de opzegbevestiging. Vreemd dat ze dat in hun eigen correspondentiearchief niet kunnen terugvinden. Misschien moet ik ook maar een opzoekvergoeding vragen...
Mogelijk hoopten ze dat ik na al die tijd niets meer heb bijgehouden... pech dus :roll:
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Update: ze geven toe dat de einddatum inderdaad 8/1/12 is en gaan een creditnota opmaken. Hopelijk is de rappelkost ook verwijderd of het verhaal begint weer opnieuw.

Toch vreemd dat ze wel weten dat ik opgezegd heb maar niet wat de einddatum is. Blijkbaar houden ze ook geen correspondentie bij.
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”