Ontstaan repairprofiel
Door een update van de firmware heeft de Sagem op een korte tijd veel reboots doorgemaakt. Daarna zat ik plotseling op een repairprofiel, terwijl er niets veranderd is aan mijn binneninstallatie. Op dit forum zijn nog (veel) mensen opgedoken met dit probleem. Ik vermoed (of hoop) dat ik zonder problemen terug kan gaan naar het oorspronkelijke 30/6-profiel; of zelfs 50/6.
Mijn huidige lijnwaarden zijn
Code: Selecteer alles
download upload
Line: 25048 kbps 6048 kbps
Modem max: 81960 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 67293 kbps 14099 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 374 m Estimated!
Training margin: 21.6 dB
Attenuation: 11.8 dB
Installatie
Omdat de bereikbaarheid van de inkomende kabel slecht is, heb ik een 'iets afwijkende' installatie (internet+telefonie van Scarlet). Ik probeer het duidelijk te maken met enkele foto's.
Overzicht: http://images.dverhees.be/internet/inst ... erview.jpg
Bakje: http://images.dverhees.be/internet/inst ... /bakje.jpg
NTP: http://images.dverhees.be/internet/installation/ntp.jpg
NTP (binnen): http://images.dverhees.be/internet/inst ... n/ntp2.jpg
Gezien de lengte van de bestaande draden en de ruimte bij de inkomende kabel is het onmogelijk om hieraan iets te veranderen, maar voor de firmware-update was er geen probleem.
Reeds geprobeerde oplossingen
- Bellen naar 0800/22.424 gaat niet want ik weet mijn lijnnummer niet.
- Ik heb al contact gehad met de helpdesk en daar beweren ze dat 25/6 een normaal profiel (=een nieuw van Belgacom) is. Voor hun is er ook geen probleem want hun internet is toch maar 25/3.5. Ondanks ik heb laten blijken dat ik wel op de hoogte ben, is het me toch niet gelukt. Misschien als je toevallig de juiste persoon aan de lijn krijgt lukt het wel, maar met de helpdesk bellen is nu niet mijn favoriete bezigheid. Ik kan de chat misschien nog eens proberen.
- Ik had ook ergens gelezen om naar 1924 te bellen als je telefoon aan de raw copper hangt. Ik heb dit geprobeerd door de telefoon in de ntp te steken (waar nu de DSL-splitter zit), maar dat werkte niet. Moet ik de telefoon ergens anders aanhangen? Of is deze methode een fabeltje, want ik vind er niet veel over?
PS: De zoekfunctie gaf wel resultaten, maar in mijn situatie lukte er voorlopig geen enkele, dus misschien vergeet ik enkele stappen?