Dat zou wel super zijn, ik hou mijn SamKnows box in de gaten om ook een verbetering te zien Voorlopig niks weliswaar.
Raptr:MClaeys - Xbox Live:MClaeys - PSN:MClaeys - Guildwars: Speedtest Disclaimer: Ik heb niks tegen Telenet noch Belgacom, ik sta gewoon niet altijd achter hun keuze maar tracht me neutraal op te stellen bij het bieden van hulp.
Hier ook zelfde gebleven abo cap op 25Mbs, weliswaar nog steeds op 30Mbs profiel, terwijl op spuugafstand van de ROP. En het wachten op dit 50Mbs profiel word ik stilaan spuugzat (en ja attenuation, margins alles perfect)
Als het 50Mbit wordt, dan is Telenet niet meer zo interessant, hé. Hier zone 053 en nog altijd ScarletOne 25Mbit op een 50Mbit profiel.
Ik had wel al gemerkt dat de Downstream Training Margin vorige week opeens een stapje lager stond -- ik dacht eerst dat het aan de binnenbekabeling lag maar zelfs met de router op het accesspoint is de margin nu ~19.5dB waar het vroeger ~22.5dB was. Dit soort veranderingen kwam ook voor bij iedere upgrade, alleen was het toen telkens aangekondigd.
Regio Sinaai nog steeds niks, ook nog niet op het profiel 50/6 (hoewel het wel mogelijk zou zijn volgens lijntest.be en een meting door een Belgacom technieker).
Raptr:MClaeys - Xbox Live:MClaeys - PSN:MClaeys - Guildwars: Speedtest Disclaimer: Ik heb niks tegen Telenet noch Belgacom, ik sta gewoon niet altijd achter hun keuze maar tracht me neutraal op te stellen bij het bieden van hulp.
Misschien niet echt geschikt voor in dit topic, maar ik wil er geen nieuwe voor aanmaken: Ik heb een aanvraag gedaan voor een VDSL2 connectie bij Scarlet, echter zou ik willen weten of dat scarlet nog altijd geen fixed profielen geeft aan de klanten. Ik zou namelijk in mate van mogelijk meerdere PPPoE sessies willen hebben, als dit mij een snelheids voordeel oplevert. (Ik heb wel verstand van vlans, pfsense ed. maar van ADSL/VDSL technologie ken ik niet veel)
Meerdere PPPoE sessies is perfect mogelijk, deze combineren voor 1 gecombineerde snelheid is wat moeilijker (maar ook mogelijk dacht ik, heb ik hier eens gelezen op het forum)
Meerdere sessies kan (max 2 bij scl weliswaar), maar je zal nooit aggregatie hebben van die twee sessies. De dubbele snelheden die je ziet bij sommige speedtesten wordt veroorzaakt omdat er meerdere tcp sessies opgezet worden tijdens zo'n test. Het blijft natuurlijk een vorm van multiwan en dat levert je sowieso meer bandbreedte op als je een profiel van 50MBit hebt en je PPPoE sessie op 30MBit gecapped wordt. Maar dan enkel op voorwaarde dat het allemaal correct opgezet is zodat elke tcp sessie steeds over dezelfde wan blijft gaan, anders zou je wel eens problemen kunnen krijgen met online banking, etc.