Het werkt!
Met het instellen van een vast Ip adres is het opgelost. De reden is dat de router de route bijhoud van een statisch Ip adres, zodat hij niet telkens aan heel het netwerk moet vragen waar het gewenste Ip adres zich bevindt. Bijgevolg zend de router het WOL packet altijd naar de juiste PC, zelfs als hij afstaat. IK ben als volgt te werk gegaan:
(1)
Stel op de PC die je wilt WOL'en een statisch Ip adres in Ipv een Automatisch toegekend adres. Dit is enkel nodig op deze PC, DHCP mag je laten aanstaan voor de rest van je netwerk. Test internetverbinding en test ook eerst of je de PC kan WOL'en vanuit je intern netwerk, indien dit niet gaat is het een instelling op je PC die ervoor zorgt dat WOL niet werkt.
(2)
Bij Lan Servers in de Box voeg je één regel toe: externe poort op 5850 (mag blijkbaar ook de standaardpoort 7 zijn), UDP protocol, interne poort 7, intern Ip adres is het statische adres van de PC die je wil WOL'en.
(3)
Ik heb ook een DynDns account aangemaakt en de Box daarmee doen synchroniseren. Zo weet ik altijd mijn extern Ip Adres. Het opzetten daarvan is simpel, ga naar DynDns.com, maak een account aan en vul gewoon de gegevens die zij voorstellen in in je DynDns menu op de Box (via de javascript mimicbutton te bereiken)
(4)
Als alles goed gaat, kan je nu naar
http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx surfen en vul je daar:
- het MAC adres in van de PC die je wil WOL'en (ipconfig / all)
- Je extern Ip adres (te verkrijgen via dyndns.com)
- Je subnet masker (255.255.255.255)
- Je extern poortnummer (in dit voorbeeld 5850)
Bij mij werkte dit onmiddellijk (geen halve seconde)
één belangrijke opmerking: WOL werkt enkel als je PC op de stroom aangesloten blijft na het laatst afsluiten. Dat wil zeggen: Als je je PC afsluit, de stekker eruit trekt en de stekker er vervolgens weer insteekt, werkt WOL zoiezo niet meer!
En Ik was van plan om LogMeIn te gebruiken, maar aangezien ik geen PC permanent heb aanstaan en ik mijn elektriciteit zelf moet betalen, zocht ik een zo economisch mogelijk oplossing
Nog eens merci voor de info en hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring