Scarlet Internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Ik zit al sinds april 2008 bij dxadsl op een 6 Mbps-lijn (Small Home-abonnement). Ik ben er wel tevreden van, want ik haal steeds mijn geloofde 5,2 Mbps (6 Mbps + overload) snelheid en ga iedere maand over mijn volume (maar 1à2Gb) en ze rekenen er niets voor aan.

Vandaag kreeg ik telefoon van Scarlet, met een "aanbieding" om mij over te zetten naar Scarlet Internet + Telefonie. Ik heb de meneer vriendelijk zijn uitleg gedaan en een interessant gesprek gevoerd. En opzich wil ik graag wel wat sneller surfen, maar liefst niet door veel meer te betalen. (Installatie + box kreeg ik gratis met dit aanbod omdat ik al bij Full adsl zit)

Ik merk zonet dat ik nog tot januari 2011 vast hang aan belgacom telefonie, omdat mijn vader is ingegaan op een eenmalige korting vorig jaar.

Nu twijfel ik om misschien naar Scarlet Internet over te stappen, want daar krijg je 12 Mbps/1 Mbps ipv 6 Mbps/640Kbps die ik nu heb.
Hoe zit het met de huidige stabiliteit van Scarlet? Raden jullie dit aan of af? Of zijn er betere opties?
(Kan Scarlet in theorie alles regelen qua opzeg, enz, omdat Full Adsl van hun is, of werkt dat anders)
Callum_
Plus Member
Plus Member

Die stabiliteit zal wel in orde zijn aangezien scarlet gewoon gebruik maakt van het VDSL2 netwerk van belgacom. Je belgacom abbo van telefonie zou ook geen probleem moeten zijn aangezien belgacom = scarlet. Alleen wel even melden aan scarlet en vragen of zij daar niets aan kunnen doen. Hoogst waarschijnlijk nemen zij dit wel over ofzo in hun pak dus betaal je die telefonie gewoon door (zit in die 40 euro) maar dan aan scarlet. Over dat hele full adsl van scarlet is heb ik geen flauw idee maar dat antwoord iemand anders wel. Anyways als je overschakelt op vdsl2 moet je in principe wel je 12 mbit halen. check anders ff http://www.belgacomtv.be en doe daar 'n test. Als je 2 tv's in HD kan aansluiten kan je ZOWIEZO op vdsl2 gezet worden. Zorg er gewoon voor dat ze je niet adsl2+ aansmeren ofzo. Of zelfs adsl1 zou me niet verbazen :P

Edit : fulladsl is inderdaad van scarlet(belgacom) blijkt dus. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3728 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

Callum_ schreef:Je belgacom abbo van telefonie zou ook geen probleem moeten zijn aangezien belgacom = scarlet.
Edit : fulladsl is inderdaad van scarlet(belgacom) blijkt dus. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Pas hier maar mee op. Dat fulladsl van Scarlet is, of dat Scarlet van Belgacom is, wijzigt niets aan je contractuele verplichtingen ten opzichte van je huidige providers. Ik zou maar niet aannemen dat ze "onder mekaar zullen regelen".
Dit zijn maatschappijen die onafhankelijk opereren op de markt. Contract is contract.

Je telefoon opzeggen (porteren) voor het einde van het contract kan natuurlijk altijd (je betaalt gewoon de boete = het nog verschuldigde abonnementsgeld).

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Dat ik Belgacom Telefonie niet kan opzeggen, dat besef ik, maar langs de andere kant ben ik daar heel tevreden van (buiten de prijs). Ikzelf bel via VOIP, maar voor mijn ouders is Belgacom nog de beste optie qua stabiliteit, gebruiksgemak en vooral service.

Het gaat hier om enkel de internet verbinding aan te passen. Ik zit momenteel bij dxadsl en daar is mijn jaarlijks contract al lang afgelopen, dus wil ik misschien overstappen naar Scarlet Internet, dat momenteel nog op ADSL2+ zit.

Maar vroeger las ik veel klachten over de stabiliteit, maar tegenwoordig valt dat precies nogal mee, of is dat maar een indruk?
Callum_
Plus Member
Plus Member

Ah, Als je alleen maar voor de internet pack bij scarlet gaat gaan ga je hoogst waarschijnlijk dezelfde snelheid krijgen als je krijgt bij dxadsl of fulladsl dunno welke je hebt. De snelheid van adsl hangt af van de afstand tot in de telefooncentrale. Vanaf 3.5 km krijg je amper nog 6 mbit dusja. Bij scarlet gaat dit niet beter zijn. Of je nu 'n 24 mbit abbo hebt of 'n 6 het blijft hetzelfde. Dus beste wat je kan doen is naar vdsl2 gaan
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Callum_ schreef:Ah, Als je alleen maar voor de internet pack bij scarlet gaat gaan ga je hoogst waarschijnlijk dezelfde snelheid krijgen als je krijgt bij dxadsl of fulladsl dunno welke je hebt. De snelheid van adsl hangt af van de afstand tot in de telefooncentrale. Vanaf 3.5 km krijg je amper nog 6 mbit dusja. Bij scarlet gaat dit niet beter zijn. Of je nu 'n 24 mbit abbo hebt of 'n 6 het blijft hetzelfde. Dus beste wat je kan doen is naar vdsl2 gaan
Dat is zelfs nog in optimale omstandigheden. Toen ik mijn overstap van Mobistar (4 Mb) naar Belgacom maakte, haalde ik nog maar 3,3 Mb op ADSL, en ik zit op 2,5 Km van de centrale. Nu zit ik op VDSL2 (ook bij Belgacom) en haal mijn volledige snelheid (12/1 Mbps). Dus de enige garantie op iets of wat snelheid is inderdaad overstappen op VDSL2, bij Scarlet, EDPnet, Dommel of Belgacom.
Callum_
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:
Callum_ schreef:Ah, Als je alleen maar voor de internet pack bij scarlet gaat gaan ga je hoogst waarschijnlijk dezelfde snelheid krijgen als je krijgt bij dxadsl of fulladsl dunno welke je hebt. De snelheid van adsl hangt af van de afstand tot in de telefooncentrale. Vanaf 3.5 km krijg je amper nog 6 mbit dusja. Bij scarlet gaat dit niet beter zijn. Of je nu 'n 24 mbit abbo hebt of 'n 6 het blijft hetzelfde. Dus beste wat je kan doen is naar vdsl2 gaan
Dat is zelfs nog in optimale omstandigheden. Toen ik mijn overstap van Mobistar (4 Mb) naar Belgacom maakte, haalde ik nog maar 3,3 Mb op ADSL, en ik zit op 2,5 Km van de centrale. Nu zit ik op VDSL2 (ook bij Belgacom) en haal mijn volledige snelheid (12/1 Mbps). Dus de enige garantie op iets of wat snelheid is inderdaad overstappen op VDSL2, bij Scarlet, EDPnet, Dommel of Belgacom.
Inderdaad ik had die 6 mbit toen ik vroeger alleen nog maar scarlet internet had. (Overigens vriendelijke belgacom technieker die me op adsl2+ had gezet, trojan misschien?;p) Maareh vdsl is inderdaad de enigste garantie op die snelheid dus als ik de TS was zou ik het aan hem voorgestelde internet+telefonie aannemen. Sinds de gewone internet pack geen verschil gaat uitmaken.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Dus voorlopig kan ik niets doen, omdat ik nog vasthang aan Belgacom Telefonie.
Ik haal momenteel maar 6 Mpbs omdat ik maar een ADSL-abonnement hebt, en ik dacht dat Scarlet (only) Internet op ADSL2+ zat, maar misschien willen ze mij niet overzetten.
Ik zit wel op minder dan 1 km van de centrale, dus normaal moet ADSL2+ wel lukken.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

driesve schreef:Dus voorlopig kan ik niets doen, omdat ik nog vasthang aan Belgacom Telefonie.
Ik haal momenteel maar 6 Mpbs omdat ik maar een ADSL-abonnement hebt, en ik dacht dat Scarlet (only) Internet op ADSL2+ zat, maar misschien willen ze mij niet overzetten.
Ik zit wel op minder dan 1 km van de centrale, dus normaal moet ADSL2+ wel lukken.
Probeer dit aub eens, en laat weten of het bij u wel lukt.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=26822
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Hallo,

Vandaag heeft hij teruggebeld met de vraag of ik op zijn voorstel wil ingaan. Ik heb gezegd dat ik dat graag wil doen, maar dat ik nog tot begin 2011 vast hang aan belgacom.
En dan begon hij stil te praten en zei: "ik mag het officieel niet zeggen, maar je kan kosteloos weg bij belgacom wegens de tariefverhoging".

Ik heb ondertussen mijn factuur van eind juni (de laatste factuur) terug boven getoverd en daarop staat:
Op 31/08/2010 worden nieuwe algemene voorwaarden van kracht. Meer info over deze nieuwe algemene voorwaarden vindt u vanaf 01/07/2010 op http://www.belgacom.be/voorwaarden. U kunt uw abonnement zonder vergoeding en tot 30/09/2010 opzeggen via aangetekende brief.
Dus ik wil van Belgacom Telefonie + dxadsl Internet naar Scarlet Internet+Telefonie. Tenzij dat een slecht idee is?
(3 euro goedkoper, maar vooral op vdsl2 zonder bij te betalen voor modem, activatiekosten enz)

Hoe pak ik dat het beste aan, zodat ik geen boete krijg, mijn telefoonnummer kan behouden en liefst ook niet meer te veel abonnementsgeld betaal?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Hoe zeker ben je dat Scarlet Internet+Telefonie op vdsl2 zit? Ik dacht dat ze enkel vdsl2 garandeerden als je er BGC TV bij neemt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

100% zekerheid heb je nooit, maar aan de telefoon zei de meneer: u zit momenteel op de verouderde ADSL1-technologie en we willen u overzetten om de nieuwste VDSL2-technologie en op Scarlet lees ik
Voor Scarlet One en Scarlet Internet & telefonie (indien u aansluitbaar bent op het VDSL2 netwerk) bedraagt uw maximum downloadsnelheid 20 Mbps en kan u bestanden uploaden aan maximum 1,5 Mbps.
...
Scarlet One en Scarlet Internet & telefonie worden geleverd op de nieuwe VDSL2 technologie, via glasvezel tot aan de hoek van uw straat.

Bron: Scarlet.be - Over DSL
Ik weet vooral niet in welke volgorde ik wat moet aanvragen/opzeggen, wil vooral mijn telefoonnummer behouden?
- scarlet aanvragen
- aangetekende brief naar belgacom met vermelding van contractbreuk wegens tariefverhoging
- aangetekende brief naar dxadsl + domiciliëring stopzetten
Callum_
Plus Member
Plus Member

Aangetekende brief belgacom
scarlet aanvragen
aangetekende brief dxadsl

in die volgorde. En de helpdesk van scarlet nog eens bellen en je zeker laten garanderen dat je nummer hetzelfde blijft. Btw scarlet internet+telefonie is zowiezo op vdsl2
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zoiezo eerst belgacom scarlet aanvragen, van zodra activatiedatum bekend stopzetting van de classic-lijn aanvragen. Daarna stopzetting van je adsl-abo.
Van zodra je eens stopzettingsbrief stuurt naar belgacom blijf je nog een maand klant. Gedurende die maand beschouwt belgacom dit als "een proces op de lijn".
Dit proces op de lijn betekent dat er op dat ogenblik niets anders kan gebeuren.
9/10 wordt de aanvraag tot omschakeling niet verwerkt. Dit gebeurt pas als het proces van de lijn gehaald is. De kans is dan ook groot dat belgacom eerst dxadsl op raw copper zet en misschien zelfs na 2 dagen afsluit alvorens je over te zetten op scarlet. Mogelijk zit je met een contractverlenging bij dxadsl of gewoonweg zonder internet aangezien je niet had ingetekend op dxadsl. In het laatste geval klopt je aanvraag voor scarlet dan ook niet meer (vorige provider is dan niet dxadsl, maar niets).
Daarom: altijd EERST overschakelen en DAN brief aangetekend opsturen.
Nog enkele tips:
- domiciliëring bij belgacom stopzetten (bedrag terugkrijgen is altijd moeilijker dan niet betalen)
- als belgacom moeilijk doet, dreigen met klacht bij ombudsdienst, geen gevolg, klacht indienen bij ombudsdienst.
Veel succes met je besparing!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

volgens mij is enkel vdsl als je tv neemt bij scarlet
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Internet + telefonie ook VDSL bij Scarlet, indien mogelijk.
Everything that has a beginning has an end.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Het werd mij bevestigd aan de telefoon, het staat online en ik heb de vraag ook op Twitter gesteld, en Scarlet Internet+Telefonie zit standaard op VDSL (als VDSL beschikbaar is).
Dus ik het erop wagen.

Alleen doet Belgacom hopelijk niet te lastig met het verbreken van het contract wegens tariefverhoging.

Dus best eer Scarlet aanvragen en als dat in orde is, dan alle brieven versturen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Normaal krijg ik vandaag telefoon van Scarlet, met de vraag of ik nog op het aanbod wil ingaan.
Ik ben van plan om toe te happen, dus ben ik bezig met de opzegging bij Belgacom en dxadsl voor te bereiden.

Ik heb nog nooit een opzegbrief geschreven, dus laat ik hem beter eens nalezen.

Is het voldoende dat ik onderstaande brief verstuur naar Belgacom vanaf ik mijn activatiedatum heb gekregen van Scarlet (en die activatiedatum dan invul)?

Of ontbreken er nog belangrijke gegevens, of iets dat je moet vermelden?
Bijlagen
opzegbrief.jpg
Opzegbrief Belgacom Telefonie
(54.5 KiB) 28 keer gedownload
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Of ontbreken er nog belangrijke gegevens, of iets dat je moet vermelden?
Je klantnummer bij Belgacom vermelden in ref.
Anders zal je brief wel ontvangen worden, maar niet verwerkt.
Dan zal je er gegarandeerd nog achterna mogen lopen met bewijzen dat je het nodige deed.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Mijn klantennummer staat momenteel enkel onder de regel "Betreft: ...". Alleen eventjes onkenbaar gemaakt.
Ik zal hem ook in het kadertje zetten, als je dat bedoelt?
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

driesve schreef:Mijn klantennummer staat momenteel enkel onder de regel "Betreft: ...". Alleen eventjes onkenbaar gemaakt.
Ik zal hem ook in het kadertje zetten, als je dat bedoelt?
Ik had er over gekeken, het is dus OK.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”