Sinds vandaag geraak ik niet meer op een openssh server op port 443. Ook andere ports <1024 lijken niet meer benaderbaar.
Zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren? Zou BGC er dan mee begonnen zijn alles <1024 toe te gooien?
Ports <1024 gesloten?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Is de server Scarlet of de client?
Voor uitgaande verbindingen (client) mag dat niks uitmaken hoor; in dat geval zou je zelf niet kunnen surfen.
Voor uitgaande verbindingen (client) mag dat niks uitmaken hoor; in dat geval zou je zelf niet kunnen surfen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Moderator
plaats de server eens in DMZ, en kijk zeker na of de windows-firewall dan niet de boosdoener is.
Normaal mag dat geen enkel probleem zijn hoor.
Heb je al een poort >1023 geprobeerd
Normaal mag dat geen enkel probleem zijn hoor.
Heb je al een poort >1023 geprobeerd
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
windows firewall bij een openssh server? sterk...
ports boven de 1024 werken wel, maar is er nu echt niemand die me ff uitsluitsel kan geven of scarlet / BGC al dan niet ports blockt sinds korte tijd?
ports boven de 1024 werken wel, maar is er nu echt niemand die me ff uitsluitsel kan geven of scarlet / BGC al dan niet ports blockt sinds korte tijd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Aangezien Scarlet gewoon eigendom is van Belgacom, mag je er vanuit gaan dat 80, 443 en 23 per default dichtstaan (bij Belgacom kan je die terug opzenzetten). De meest voor de hand liggende reden zijn de slecht beveiligde modem/routers die op het Belgacom netwerk gebruikt worden (=degene die gebruikers zelf kopen, dus geen Belgacom model).
Waarom zet je SSH niet gewoon op poort 22? Password authentication uitzetten & werken met RSA keys en/of ip bans bij x aantal foute logons kunnen wonderen doen mocht dat de reden zijn waarom je die niet op poort 22 zet...
Waarom zet je SSH niet gewoon op poort 22? Password authentication uitzetten & werken met RSA keys en/of ip bans bij x aantal foute logons kunnen wonderen doen mocht dat de reden zijn waarom je die niet op poort 22 zet...
- honda4life
- Moderator
Ik ga het even testen voor jou wat er bij mij allemaal toe staat van die poorten 
Done:
23, 80, 443 bereikbaar.
Moet wel zeggen dat ik adsl heb, en nog geen VDSL (helaas, woon op 500m baanafstand van centrum)
Heb jij vdsl?

Done:
23, 80, 443 bereikbaar.
Moet wel zeggen dat ik adsl heb, en nog geen VDSL (helaas, woon op 500m baanafstand van centrum)
Heb jij vdsl?
Jaja, er is ook een omgebouwde versie voor Windows, maar geef me toch maar linuxjorgo schreef:windows firewall bij een openssh server? sterk...