Scarlet Box (Sagem)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
koendc
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2010, 13:30

Ik heb hier inderdaad ook windows 7. Ik heb het ook even getest met Vista en daar ging het ook niet. Met mijn oudere windows xp-computer daarentegen ging het volledig probleemloos. Zou er echt geen oplossing zijn om dat probleem op te lossen?
honda4life schreef:Windows 7?
Ik heb ook een NAS, en om een of andere reden crasht Windows 7 er op (nieuwere versie voor bestanden te delen)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ga eens rekenen of Belgacom goedkoper is dan Scarlet.
Kan er iemand nu juist zeggen wat die kookplaat verbruikt :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

honda4life schreef:Ik ga eens rekenen of Belgacom goedkoper is dan Scarlet.
Kan er iemand nu juist zeggen wat die kookplaat verbruikt :angel:
De scarlet box? Dat zou toch bij belgacom net hetzelfde moeten zijn? (bbox2)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Iemand ooit gemeten met een verbruiksmeter :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb dezelfde modem van Sagem maar ik slaag er niet in om de TV-poorten te gebruiken als LAN :(. Als ik bij Advanced Settings -> Route -> Routing ga kijken dan is er zelfs geen enkele entry.. Weet iemand soms hoe je de TV-poorten kan gebruiken als LAN-poorten als je geen Belgacom TV hebt?
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Hoi,

Ik heb momenteel de volgende opstelling:

- Scarlet No Limit via een D-Link DSL-2740B adsl-modem/router op het gelijkvloers (bij de telefoonaansluiting)
- D-Link DAP-1522 wireless bridge op de tweede verdieping die connecteert naar de DSL-2740B. Op de wireless bridge zijn een aantal apparaten aangesloten die op deze manier gebruik kunnen maken van de internetverbinding.

Binnenkort verwacht ik de overschakeling naar Scarlet One. Vanop de tweede verdieping heb ik nood aan een stabiele draadloze verbinding.

Als ik deze en andere threads goed begrijp, laat het draadloze en andere aspecten van de Scarlet box te wensen over en zou ik er goed aan doen om de Scarlet box in bridge mode te plaatsen met een router erachter voor het router/draadloze verhaal. Voorwaarde zou zijn dat de router toelaat om een PPPoE-verbindingen op te zetten via een LAN-poort, maar uit de handleiding van de DSL-2740B kan ik dat niet echt opmaken.

Heeft iemand van jullie ervaring met een DSL-2740B in combinatie met de Scarlet-box en kan die iemand bevestigen of dit al dan niet werkt. Of zijn er onder jullie die zo al kunnen zeggen dat deze opstellingen niet zal lukken met een adsl-modem/router combinatie.

Ik heb in het verleden al heel wat apparatuur aangeschaft en zou nu willen proberen om een zo optimaal mogelijke opstelling te bekomen met de apparatuur die ik al heb. Ik heb nog een tweede DAP-1522 die bvb. als Access Point zou kunnen optreden, dus als het met de DSL-2740B niet lukt, weet ik niet of dat een optie is? Ik heb echter al ondervonden dat de performantie van zo'n DAP-1522 als access point te wensen overlaat.

Alvast bedankt voor tips.

Grtz,
Joris
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Had onlangs nog ergens ongeveer dezelfde opstelling gezien, zit je toevallig ook op GoT?

Anyway, normaal kan je een ADSL-modem+router (zoals die D-Link) enkel gebruiken als Access Point, maar het kan zijn dat er ook een optie is in de instellingen om van LAN1 een WAN-poort te maken (Linksys WAG320N bijvoorbeeld). Maar waarom niet gewoon als Access Point?

1. Je stelt op de D-Link een vast IP in van 192.168.1.2.
2. Je zet de DHCP-server op de D-Link uit.
3. Op de Sagem Box zet je de DHCP-range van 192.168.1.100 tot 192.168.1.150.
4. Je koppelt LAN1 op de D-Link met een straigt UTP op LAN1 op de Sagem Box.

De rest van je setup kan je dan nog gewoon behouden (repeaters etc) zonder aanpassingen.
osieke
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 dec 2006, 23:52

Bedankt voor de suggestie. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben er uiteindelijk in geslaagd om overal CAT6 te leggen. Dit geeft nu de Scarlet-box op het gelijkvloers en de D-Link router op de tweede verdieping. De D-Link router was er blijkbaar toch op voorzien om een LAN-poort als WAN-poort te configureren. Daardoor kan ik de Scarlet-box enkel gebruiken als modem en de D-Link zorgt voor de rest.

Dat alles resulteert nu in een betere performantie en wat minder stroomverbruik door het verwijderen van een aantal componenten. :banana:
Afbeelding
skywise
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:03

Onze kater heeft overgeven over onze Scarlet box en deze heeft de geest gegeven. Ik heb vervanging aangevraagd maar dit ging minstens een week duren. De technische-dienstmedewerker die ik aan de lijn had zei mij dat ik ook kon proberen eenzelfde Sagem-modem te kopen en manueel in te stellen. Ik heb nu een tweedehandse Belgacom-modem van hetzelfde type kunnen op de kop tikken maar ik krijg hem niet ingesteld: wel DSL maar geen PPP. Toch ergens iets geblokkeerd in de firmware? En zo ja, iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?

Alvast bedankt!
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

Ik ben ondertussen ook overgeschakeld op Scarlet One, na wat kleinere problemen. Al bij al zijn deze zeer professioneel opgelost en heb ik absoluut geen klagen over de service.

Ik was al klant bij Scarlet, maar dan enkel voor internet. In mijn vorige config termineerde ik de PPPoE van de ADSL op een achterliggende linux, maar de installateur kon me niet helpen met de juiste instellingen om hetzelfde te doen op de Sagem (lees: in bridge configureren) Ik ben er toch in geslaagd met de hulp van dit forum, waarvoor alvast mijn dank. Toch nog enkele vraagjes:

- ik had per ongeluk twee ppp daemons lopen op de server en beiden kregen een public ip adres. Is dit een bugske van Scarlet of hebben we recht op meerdere ip adressen?
- ik laat het extern ip op de achterliggende server uitkomen omdat ik een asterisk voip draai met een account op 3starsnet. Tot mijn aangename verrassing heb ik volledige toegang tot de configuratiegegevens van de voip login bij Scarlet en die wil ik uiteraard integreren in mijn asterisk setup. Ik ga nu proberen om de scarlet box te laten aanmelden op mijn asterisk server als client, om zo de twee analoge interfaces te gebruiken als sip clients. Heeft er iemand ervaringen met zo'n setup? Kan dit werken? En zo nee, zijn er alternatieven (PPPoE laten draaien op scarlet box voor sip registratie?)
- is er al iemand geslaagd om een werkende firmware met WPA2 te installeren die de snelheid niet naar beneden trekt?
- wie kan er helpen om de topologie van het VDSL netwerk wat verder uit de doeken te doen, vooral op VLAN niveau? Ik zou alles uit die Sagem box willen halen: in een ideaal scenario dient deze voor VDSL bridge en op LAN/WAN niveau (eventueel via trunk?) onderdeel van het intern netwerk. Nog beter zou zijn om ook het Belgacom TV stuk mee op de server te krijgen zodat ik unencrypted kanalen intern kan streamen...

Wie probeert? :)
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

Ondertussen heb ik de Sagem box kunnen instellen als sip client, hij gebruikt blijkbaar het 'Telephone number' ipv 'Auth. User Name' als login profiel voor asterisk. Ik kan me wel al registreren als sip client bij Scarlet, maar uitgaande calls krijgen een Forbidden in de logs (Received response: "Forbidden") Ik ga ervan uit dat mijn login al wel bestaat, maar ik het verder nog niet kan gebruiken zolang mijn telefoonlijn nog niet is overgeschakeld bij Belgacom. Uitgaande calls naar 3starsnet werken wel, met gelijkaardig profiel.

Of heeft het er wat mee te maken dat ik de calls routeer over internet? Vermits Scarlet One toch ongelimiteerd internet aanbiedt, lig ik hier overigens niet wakker van.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Telefonie van Scarlet gaat over VLAN20 en ik weet niet of daar andere VOIP-providers op werken. Je kan wel instellen dat je niet over die VLAN belt. Maar daar stopt ook mijn "kennis" van deze materie.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Scarlet telefonie is voice over dsl en niet voice over ip, het gebruikt namelijk een andere vlan en gebeurt niet over de PPPoE sessie van de internet verbinding.
Geen idee of je dit kan configureren met een asterisk server.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

redman schreef: Geen idee of je dit kan configureren met een asterisk server.
Dacht het niet...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

De meegeleverde telefonie gegevens worden nochtans wel aanvaard door de voip.scarlet.be server, dus het is wel degelijk een werkend sip account. Ik krijg een actieve forbidden als ik ermee probeer uit te bellen, daarom denk ik aan een administratief probleem. Ik ga eerst de omschakeling van analoge Belgacom naar voip Scarlet afwachten, de originele opstelling probereren (de scarlet box als sip client op hun voip vlan) zodat ik hun support kan krijgen en zal dan beginnen spelen met asterisk. Ik hou jullie op de hoogte, want dit belooft een interessante opstelling te worden.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik dacht dat er geen unencrypted channels meer over waren?
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 813
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft hier iemand problemen met de DHCP server die aan twee verschillende clients gewoon hetzelfde IP geeft, waardoor de ene geen verbinding meer heeft?

1) Mijn PC heeft altijd al 192.168.1.5 (WiFi) gehad (ondanks dat er geen statische IP is ingesteld). M'n broer z'n gsm neemt soms ook gewoon deze IP, terwijl mijn PC deze al heeft, met als gevolg: hij kan niet op internet. Ik heb bij hem nu een statische IP ingesteld, maar zou toch graag dit probleem opgelost krijgen.

Buiten dit heb ik trouwens nog een probleempje.

2) We waren naar tv aan het kijken, terwijl m'n PC op volle snelheid via WiFi was aan het downloaden. Opeens "netwerkstoring" of w/e op tv. Je hoort de relais van de router klikken en geen internet meer. De relais klikt nogmaals en hij start weer op (duurt wel één à twee minuten)!
Dit gebeurde 4x na mekaar, tot ik m'n PC uitzette. Tja, kan de router het niet aan ofzo? Er waren buiten m'n PC wel nog twee andere clients verbonden via WiFi, maar zij keken gewoon YouTube oid.

Zou dit allemaal opgelost raken als ik er een andere router achter zet, of raden jullie dat af? Ik heb hier wel nog een router (D-Link) liggen.

Bedankt :)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

honda4life schreef:Ik ga eens rekenen of Belgacom goedkoper is dan Scarlet.
Kan er iemand nu juist zeggen wat die kookplaat verbruikt :angel:
16 Watt geeft mijn meterke aan.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
stevenm
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2010, 20:29

koendc schreef:Ik heb hier inderdaad ook windows 7. Ik heb het ook even getest met Vista en daar ging het ook niet. Met mijn oudere windows xp-computer daarentegen ging het volledig probleemloos. Zou er echt geen oplossing zijn om dat probleem op te lossen?
honda4life schreef:Windows 7?
Ik heb ook een NAS, en om een of andere reden crasht Windows 7 er op (nieuwere versie voor bestanden te delen)
Late reactie misschien, maar blijkbaar is de WebDav ondersteuning van Windows Vista en 7 niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik nu NetDrive, hiermee werkt de NAS perfect. FAT USB stick insteken (deze wordt automatisch gemount), 'memory sharing' aanzetten, netdrive mounten en klaar. Als iemand nog een betere oplossing weet, laat maar weten!
on4tux
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 15:04

Ik ben ondertussen wat aan het spelen geweest met de Sagem. Het is mijn bedoeling in eerste instantie vlan20 op de tweede tv poort te zetten en te linken met een achterliggende asterisk voip server, zodat deze de VoIP kan termineren ipv de modem. Het is me schijnbaar gelukt vlan20 te enablen, maar ik sniff er enkel wat multicast op. Ik heb het ip adres gereleased op de modem en dan een dhcp client gedraaid op de achterliggende asterisk, maar dat levert helaas geen resultaat. Ook met een vast adres in dezelfde range kan ik het voip adres op de modem niet bereiken vanaf de asterisk.

Code: Selecteer alles

      (3
        (portreg(4175))
        (portmap(519))
        (speed(100))
        (autonegotiation(0))
        (fullduplex(0))
        (crossover(0))
        (discard_ingress_tagged(0))
        (discard_ingress_untagged(0))
        (vlan_mode(2))
        (multicast(1))
        (default_vid(20))
        (default_prio(0))
      )
Wie is er al verder geraakt?
mutmong
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 maa 2010, 20:25

Jna schreef:Het is zeker moglijk om andere Voip services zoals voipbuster te gebruiken. De softphone zou al gewoon werken, en met een ata ook. Al zou het kunnen dat er dan aanpassingen van de scarlet voip poort moeten gebeuren. Om zowel voipbuster als scarletvoip op de bbox te hebben zal waarschijnlijk niet kunnen. Er is maar 1 sip(proxy) adres instelbaar en scarlet's voip werkt op een ander vlan(omdat bellen met scarlet niet vanaf je datlimiet gaat) waardoor er dus geen verbinding met andere servers op die manier gemaakt kan worden. Er bestaan (online)services waarmee je verschilde voip services mee kunt combineren(waar je prefixen kunt instellen) maar het is niet duidelijk of dat met scarlet kan. Een ander probleem is dan dat dat zon services door teveel mensen voor voipbuster gebruikt worden waardoor je geen freedays meer hebt.
Dus ik zou makkelijk de proxy kunnen aanpassen naar de VOIP provider dat ik nu gebruik via m'n Fritzbox??
op deze (moeilijke) manier? (quote):
Belgacom BBox2 – VoIP Support

Small rant (and solution) about the Belgacom B-Box2 routers their VoIP Support. Please note that this post has nothing to do with the FXS ports on the device itself. I will explain how to implement VoIP support on the LAN network.

By default the Belgacom BBox2 modem will filter UDP 5060 on the LAN so registrations will pass but RTP traffic will not be forwarded leading in uni-directional voice audio. This behavior is for the SIP server in the device itself to make the two FXS ports connect to a VoIP provider; only for those two FXS ports.

This is an understandable default setting from the ISP’s point of view; but really s**** for an Enterprise / B2B customer using VoIP on the LAN.

All you need to do is change the SIP port in “Advanced Settings” – “Telephone” from 5060 to another port. I changed it to 5080 and rebooted the device.

After this small modification SIP registrations and RTP audio will be correctly forwarded.


Dit is bijna chinees voor mij maar ik veronderstel dat het met de scarletbox makkelijk(er) zou moeten zijn.

Dan heb ik geen twee toestellen nodig en kan ik de Fritzbox (ADSL) verkopen of op de zolder zetten.
THX
BTW: ben nog geen VDSL2 klant maar het aanbod van scarlet ziet er aantrekkelijk uit (en ik heb glasvezel op de hoek van de straat)
wingman03
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maa 2008, 18:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Mag ik mij ook even in de groep smijten?
na alle topics te hebben gelezen en veel te hebben geleerd en ingesteld blijf ik met hetzelfde probleem zitten.
Ik heb portforwarding in m'n Sagem ingesteld zodat ik (net als voordat ik deze modem heb moeten kopen) m'n IP camera vanop afstand kan bekijken.
Dit wil dus niet lukken. Het heeft zeker iets te maken met dit koppig ding maar ik weet niet wat.
Iemand die niet alleen weet hoe in te stellen(is eigenlijk simpel) maar dit ook daadwerkelijk werkend heeft gekregen?
Vroeger had ik een fixed IP maar tot 4 januari even niet meer (ik wacht al denk ik 6 maand) maar dit kan toch niet de oorzaak zijn daar de test moet lukken met het huidig toegekend IP?

Tnx en HAPPY NEW YEAR
Stylz
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2011, 23:24

Hallo,

Ik heb dit topic en andere volledig doorgelezen maar heb toch nog een probleem.

Het lukt me niet om een nieuwe 2TB HDD via de usb van de router te gebruiken.

Ik heb op de disk 1 ext2 partitie gemaakt. Ik heb DavWWWRoot (\\192.168.1.1:8888) gemapt naar Z: in Win7.
Ik zie hier de folder sda1 maak ik kan niet schrijven in deze folder.

Heeft er iemand een idee wat er nog mis kan zijn? Is 2TB teveel voor deze router?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Heb je hem gemount met write permissions? Ik lees overigens her en der wat problemen i.v.m. de ext2-implementatie van oude kernels i.c.m grote schijven (>=2TB). Heb je toevallig een nog oude 40/80/120GB HDD liggen om mee te testen?
Stylz
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2011, 23:24

Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik kon de bestanden, die ik op de schijf gezet had via de pc, ook niet zien via de router.

Nu slaag ik er zelfs niet meer in om de schijf te mappen. Ook via de webinterface krijg ik 'page cannot be displayed'. Dit nadat ik in de settings van de router gekeken heb zonder iets aan te passen.

Ik had het voordien al geprobeerd met een 512MB FAT usb stick. Hier kon ik op lezen en schrijven.

Ik wil niet als FAT32 formatteren omdat ik dan geen bestanden groter dan 4GB kan wegschrijven. Een uur miniDV film is 10GB.

2 vragen dus: hoe maak ik de usb van de router terug bereikbaar (ook de usb stick die wel werkte doet het niet meer)
Welk file system gebruik ik best ipv ext2?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Maak een configuratiebackup door middel van het hidden admin menu in de topic start en doe een reset. Dan kan je veilig prutsen met instellingen om het werkend te krijgen zoals je wilt. Wat betreft filesystem: probeer eens ext3? Ik heb geen idee of de ze ext3-support hebben ingebouwd, maar het kan geen kwaad om het te proberen. Je kan ook terug formatteren als ext2 en expliciet proberen te mounten met r/w permissions (kan via de CLI). Om de 2TB-limiet te omzeilen zou je eerst kunnen testen met ext2/ext3 op de USB-stick.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

hmmm,

ik heb nu al een aantal keer die modem tool gebruikt om m'n lijnwaarden uit te lezen, maar ik krijg echt niks te zien :(

Ik zit wel achter een router, maar ook als ik op het draadloos van de scarletbox zelf ga krijg nog steeds niks.
ik vermoed wel dat VDSL2 er mooi zal doorkomen aangezien ik al 14 MBps haalde op ADSL2+
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Kan je wel gewoon de webinterface van de Sagem/BBox2 bereiken als je 192.168.1.1 invoert in je browser? Het is overigens 14Mbps, MB (grote B) is 8 keer te veel ;)
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Petervanakelyen schreef:Kan je wel gewoon de webinterface van de Sagem/BBox2 bereiken als je 192.168.1.1 invoert in je browser? Het is overigens 14Mbps, MB (grote B) is 8 keer te veel ;)
webinterface is geen probleem, de tool zegt ook dat hij connected is, maar hij krijgt gewoon geen data terug.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Je kan ook telnetten op 192.168.1.1 en de shell openen en commando's uitvoeren? Dat is namelijk het enige wat die tool doet, verbinding maken op 192.168.1.1 met de standaard gebruikersnaam admin en wachtwoord BGCVDSL2 (OLOVDSL als je niet bij Belgacom zit) en de lijnwaarden ophalen.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb nu de laatste versie van de firmware opgezet, maar nog steeds is de wifi enorm slecht.

In geval van bereik gaat dat er natuurlijk niet veel aan veranderen, maar ik heb random disconnects...
Ook vooraleer ik op mijn laptop wil connecten moet ik eerst de wifi afzetten en opnieuw connecten, anders werkt het gewoon niet. (geen internet verbinding)

Wifi staat op channel 7 en meeste van mijn geburen zitten op channel 6.

Waaraan kan dit liggen of is die modem echt zo slecht en ben ik beter als ik er gewoon een andere achter zet?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

6 & 7 overlappen.
Als de meeste op 6 zitten, zet die van u dan op 1 of 11 al naargelang waar het het minst druk is.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Heb em nu op 11 gezet, daar zit niemand op. Maar heeft niet geholpen...

Als ik mijn laptop opstart ziet het er altijd zo uit:

Afbeelding

Als ik dan disconnect en opnieuw connect, dan werkt het wel. :S
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

dean3009 schreef:Heeft hier iemand problemen met de DHCP server die aan twee verschillende clients gewoon hetzelfde IP geeft, waardoor de ene geen verbinding meer heeft?

1) Mijn PC heeft altijd al 192.168.1.5 (WiFi) gehad (ondanks dat er geen statische IP is ingesteld). M'n broer z'n gsm neemt soms ook gewoon deze IP, terwijl mijn PC deze al heeft, met als gevolg: hij kan niet op internet. Ik heb bij hem nu een statische IP ingesteld, maar zou toch graag dit probleem opgelost krijgen.

Buiten dit heb ik trouwens nog een probleempje.

2) We waren naar tv aan het kijken, terwijl m'n PC op volle snelheid via WiFi was aan het downloaden. Opeens "netwerkstoring" of w/e op tv. Je hoort de relais van de router klikken en geen internet meer. De relais klikt nogmaals en hij start weer op (duurt wel één à twee minuten)!
Dit gebeurde 4x na mekaar, tot ik m'n PC uitzette. Tja, kan de router het niet aan ofzo? Er waren buiten m'n PC wel nog twee andere clients verbonden via WiFi, maar zij keken gewoon YouTube oid.

Zou dit allemaal opgelost raken als ik er een andere router achter zet, of raden jullie dat af? Ik heb hier wel nog een router (D-Link) liggen.

Bedankt :)
Het eerste lijkt een probleempje met de lease time van het ip. Je pc of de gsm is zo ingesteld dat als hij een ip krijgt dat hij het voor een bepaalde tijd krijgt. Als de router dan op een totaal andere tijd is ingesteld (korter) kan het zijn dat je pc connect met 192.168.1.5, maar dat je router het inmiddels geleased heeft aan de gsm van je broer (als hij eens geconnect heeft wanneer je zelf offline was ofzo. Ik had een gelijkaardig probleem maar dat was opgelost door de lease time op forever te zetten. Ik heb wel nog niet gekeken waar het bij de Scarlet box zit, bij mijn bbox 1 zat het gewoon bij dhcp settings dat ik lease time op 0 moest zetten.
Edit: Blijkbaar kan je dat bij de scarlet box als volgt:
Ga naar je router en vervolgens met deze code naar je dhcp pagina (javascript:mimic_button('navigator: 9032..')). Je krijgt dan al je DHCP connecties te zien. Daar zal bij hostname zowel je pc als die gsm ergens staan (wel gsm weer op dhcp zetten). Je klikt op edit bij de desbetreffende host, zet een vink bij static lease type. Vervolgens verwijder je de 2e host, laat hem opnieuw connecten en hij zou een ander ip moeten krijgen. Ik denk ook dat hij het na de expire time zal houden, maar daar ben ik niet zeker van.


Het tweede, dat is iets raar, normaal kan de router het zeker aan. Ik zat er overlaatst met meer systemen tegelijk op zonder enig probleem (3 laptops via wifi, digitv, Xbox 360 op Xbox live, PS3 op psn en dan nog een 2e router met daarop een minecraft server). Behalve dat er af en toe een speeddrop was had ik geen problemen. Ik had het ook enkel als test, want gewoonlijk is het maar de helft van deze toestellen die tegelijk online is (ik game niet op 2 consoles gelijk en kijk ondertussen digitv :p ). Ik heb wel via telnet dat proces dat op 99% draait uitgeschakeld, misschien gooit dat roet in het eten. Het kan ook zijn dat op dat moment je router een update binnen kreeg, aangezien hij tijdens het updaten zichzelf meermaals herstart. Dan is het dus puur toeval dat het onder die zware load gebeurde.

Momenteel zit ik zelf met het probleem dat mijn verbinding zeer traag gaat, ook al toont mijn scarlet box van niet. Hem eens herstarten verhelpt het probleem tijdelijk, maar dat is in mijn ogen niet echt een oplossing aangezien het enorm lang duurt om hem te herstarten. Ook een gewone disconnect duurt te lang naar mijn zin, ik snap niet waarom je minuten lang zonder internet moet zitten puur voor een nieuw ip te verkrijgen :bang:
Btw, op tweakers heb ik eens gelezen dat dat proces dat 99% draait bij een update opgelost zal worden bij Bbox 2 (de update voor hun digitale tv ding op computer), iemand een idee wanneer deze dan ook naar de Scarlet box komt?
Laatst gewijzigd door MClaeys 06 apr 2011, 12:16, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Asskicker schreef:Heb em nu op 11 gezet, daar zit niemand op. Maar heeft niet geholpen...

Als ik mijn laptop opstart ziet het er altijd zo uit:

Afbeelding

Als ik dan disconnect en opnieuw connect, dan werkt het wel. :S
Ik heb iets gelijkaardigs gehad op het netwerk van mijn school, het bleek dan aan mijn laptop te liggen en niet aan het netwerk.
Test de volgende zaken eens:
Je wireless netwerk verwijderen uit je laptop (Je zit op Windows 7, dus in u network and sharing center naar manage wireless networks gaan en het daar deleten). Vervolgens eens opnieuw connectie maken met je netwerk, wachtwoord ingeven en even afwachten.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zoek tips om de sagem box iets of wat stabiel te krijgen tijdens downloaden.
Mijn setup is als volgt:
Sagem in bridge mode naar een Asus wl500g router, hierop staat DDwrt.
Ik heb niets van settings aangepast op de modem, behalve dat ik het wireless disabled heb.
Abbo is Internet only.

Probleem is dat de modem tijdens het downloaden via torrent of usenet gewoon vastloopt. De router is dan zijn wan ip adres kwijt, de modem valt dan niet meer te pingen op zijn intern ip address. Manueel de wan connectie opzetten gaat niet, enkel de modem aan/uit zetten helpt...

Enkele tips die ik op dit forum heb teruggevonden en getest heb:
- Modem op een verhoogje zetten.
- Fan op usb om de modem koel te houden, de modem blijft nu koel.
- Het aantal connecties in de router verlagen, dit staat nu op 256, is het laagste in ddwrt.
- Torrentclient is ingesteld op max 25 connections, Usenetclient op max 2.
- Killen van het TR98 process

Modemstats:
Downstream line rate 37460 kbps
Upstream line rate 7968 kbps
Downstream Training Margin 25.3 dB
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Ik dacht eerst dat mijn Asus router de dader was, aangezien deze 100% cpu load geeft tijdens het downloaden tegen max speeds. Maar aangezien de modem eruit gaat en niet de router veronderstel dat ik het bij de modem moet gaan zoeken?

Iemand nog tips wat ik kan testen?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Heb je al eens geprobeerd om de Asus ertussen uit te halen? Die 100% CPU load kan er zeker mee te maken hebben (het ophalen van het WAN-adres is eveneens een actief process op de router).
Nactive
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2011, 18:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik gebruik al een tijdje niet de DNS server van de router omdat die lastig doet (de dns server valt uit maar mijn connectie blijven. Zo kan ik bij voorbeeld nog altijd google pingen op ip maar niet met google.be).
Dit is voor mij geen probleem sinds ik gewoon de Google dns instel bij mijn dns server en dan komt het probleem niet meer voor. Ik moet dit dus wel op elke computer dit instellen.

Nu wil ik dat bij het DHCP OFFER bericht in plaats van de router als DNS server Google als DNS server wordt meegegeven.

Indien ik ga kijken op pagina '9066: DNS & default gateway configuration'. Kan ik daar een primaire en secundaire DNS server ingeven.

Afbeelding

Na een reboot van een modem en 'ipconfig /release', 'ipconfig /renew' krijg ik nog altijd dezelfde DNS servers (Dus de router is nog altijd mijn DNS server).
Wireshark geeft:

Afbeelding

Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ik kan zoregn dat optie 6 google zijn DNS server is (8.8.8.8 of 8.8.4.4) in plaats van de router (192.168.1.1).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Probeer het volgende eens:

Advanced Settings > Network Interfaces > LAN Bridge (icoontje onder Action kiezen) > Settings
Daar kan je in het midden van je pagina de dns-instellingen ingeven en dan op apply klikken natuurlijk.
homer jay simpson
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2010, 01:21

Heeft er iemand enig idee wat javascript:mimic_button('navigator: 730..') is geworden met de AO46 firmware?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”