Scarlet Box (Sagem)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Welkom op UB, stefscarlet :beerchug:

Proximus heeft die codes eens veranderd en "goto" werd vervangen door "vm7jUuZPex" zoals in dit voorbeeld:

Code: Selecteer alles

javascript:mimic_button('vm7jUuZPex: 1410..');/*  Scheduler Rules  */
Ik weet niet zeker of de USB poort ooit bruikbaar was maar ik vermoed van niet.
stefscarlet
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:47

Aha, dat werkt wel! En als ik nu "9059" ingeef, kom ik op een pagina "USB information". Jammer genoeg is de boodschap daar "No cable", dus ik vermoed dat het inderdaad niet mogelijk is?
Stef
cptKangaroo schreef:Welkom op UB, stefscarlet :beerchug:

Proximus heeft die codes eens veranderd en "goto" werd vervangen door "vm7jUuZPex" zoals in dit voorbeeld:

Code: Selecteer alles

javascript:mimic_button('vm7jUuZPex: 1410..');/*  Scheduler Rules  */
Ik weet niet zeker of de USB poort ooit bruikbaar was maar ik vermoed van niet.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

De nieuwere BBOX3 modellen hebben wel een bruikbare USB poort: link, maar ik weet niet hoe goed die werkt met grote harddisks (en of dat ook werkt bij de OBOX3 versie van Scarlet).
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Is het niet mogelijk om een andere DNS server op de BBOX 2 in te stellen? (Op 192.168.1.3 draait mijn raspberry pi met pi-hole)

Ik heb geprobeerd via Routing en via de interface. Geen van beide werkt?

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie enige ideeën?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier werkt het meteen na ingave van dns ip en klikken op de "Apply" knop op de dns relay configuration page.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Het werkt precies wel, maar als ik in mijn ipconfig kijk staat daar nog steeds 192.168.1.1.

Maar ik wil niet dat de DNS door de BBOX gaat, mijn pi moet dat eigenlijk volledig zelf doen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De Bbox slaat het wel op, maar vertikt het deze te gebruiken. Vroeger deed de BBox 2 dat wel, tot de Proximus interface er op kwam (Bij de Belgacom interface ging het nog). Ik heb het alleszins niet meer aan de praat gekregen.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Kan ik de routering van de BBOX anders niet uitzetten en alles door mijn D-LINK laten doen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je jouw D-Link instelt op PPPoE, dan krijgt deze een extern IP adres, en neemt alle routing over.
De Bbox wordt dan herleid tot "alleen VDSL2 modem".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Als je jouw D-Link instelt op PPPoE, dan krijgt deze een extern IP adres, en neemt alle routing over.
De Bbox wordt dan herleid tot "alleen VDSL2 modem".
Thanks! :)

Moet ik dan iets op de BBOX 2 uitzetten?

Ik heb trouwens een DIR-850L.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mijn D-LINK werkt het ook niet.

De BBOX 2 heeft er blijkbaar gen problemen met om Google DNS in te stellen, maar een internse DNS server werkt voor hem niet. Net hetzelfde probleem bij mijn andere router.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als het met de D-Link in PPPoE niet werkt, dan is dat toch niet de schuld van de Bbox2.
De Bbox2 komt in deze opstelling niet tussen (alleen modem).

[Edit]
Blijkbaar kan je in de D-Link ook geen eigen DNS invullen in de DHCP settings.

Misschien eens het volgende proberen?
  • - in het "PPPoE settings" scherm kan je een DNS ingeven (normaal is dit het DNS van de ISP). Geef hier 192.18.1.3 in (of het adres van je eigen DNS server).
    - in het "Network settings" scherm de box "Enable DNS relay" uitvinken. Hiermee wordt de dns server van de ISP doorgegeven naar de clients (in dit geval 192.168.1.3)
Geen idee of dat zou lukken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef:Als het met de D-Link in PPPoE niet werkt, dan is dat toch niet de schuld van de Bbox2.
De Bbox2 komt in deze opstelling niet tussen (alleen modem).

[Edit]
Blijkbaar kan je in de D-Link ook geen eigen DNS invullen in de DHCP settings.

Misschien eens het volgende proberen?
  • - in het "PPPoE settings" scherm kan je een DNS ingeven (normaal is dit het DNS van de ISP). Geef hier 192.18.1.3 in (of het adres van je eigen DNS server).
    - in het "Network settings" scherm de box "Enable DNS relay" uitvinken. Hiermee wordt de dns server van de ISP doorgegeven naar de clients (in dit geval 192.168.1.3)
Geen idee of dat zou lukken?

Thanks. Ja, dat bedoelde ik. Probleem is niet bij de BBOX2 (wel dat de DNS settings niet pakken), maar dus ook bij de D-LINK.
Ik heb inderdaad al geprobeerd wat jij voorsteelde, maar dat wil ook niet pakken. Het bizarre is wel, Ik stelde steeds als 2de DNS 8.8.8.8 in en hij nam altijd deze. Het lijkt wel alsof deze routers geen interne DNS servers willen gebruiken. Echt heel jammer.

Ik heb het probleem nu wel kunnen oplossen door mijn pi-hole (raspberry pi) ook als DHCP server te laten draaien. Maar ik weet niet of dat voor performantie wat uitmaakt.

Maar, bedankt voor de hulp! :)
nickon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2017, 10:35

Ik ben een half jaar geleden ingestapt op Scarlet Trio en intussen overgeschakelt naar Telenet. Telenet is een modem only installatie en Scarlet wist me te vertellen dat ik enkel de digibox moet retourneren en de router (obox3) mag houden.

Welk merk en type is deze "obox3" nu precies? Ik zou hier namelijk graag dd-wrt of open-wrt firmware opzetten zodat ik toch wat meer controle heb over dit toestel. Kan dit? Heeft iemand op het forum hier dit al gedaan?

Alvast bedankt!

PS: Dit is mijn eerste post op het forum overigens, dus aangenaam iedereen! :-D
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

nickon schreef:Ik ben een half jaar geleden ingestapt op Scarlet Trio en intussen overgeschakelt naar Telenet. Telenet is een modem only installatie en Scarlet wist me te vertellen dat ik enkel de digibox moet retourneren en de router (obox3) mag houden.

Welk merk en type is deze "obox3" nu precies? Ik zou hier namelijk graag dd-wrt of open-wrt firmware opzetten zodat ik toch wat meer controle heb over dit toestel. Kan dit? Heeft iemand op het forum hier dit al gedaan?

Alvast bedankt!

PS: Dit is mijn eerste post op het forum overigens, dus aangenaam iedereen! :-D
Volgens de DD-WRT compatibiliteit lijst zal het niet werken:

it has an integrated modem (dd-wrt is router firmware and does not support the modem part)
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Kn ... le_devices

Hoe dan ook denk ik dat de BBOX3 wel toegeschroefd zal zijn door Proximus en/of derden.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
nickon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2017, 10:35

Is dat hetzelfde feitelijk een bbox3 <-> obox3? Want bij mij gaat het om een obox3.

Kent iemand het specifieke merk en typenummer? Als ik naar de topicstarter kijk gaat het bij hem om een Sagem F@st 3464, die wel openwrt (ipv dd-wrt) ondersteund: https://wiki.openwrt.org/toh/start?data ... ~%5D=sagem

Maar ik weet dus niet of het type modem van de topicstarter ook een obox3 is :-)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”