Telefonie werkt niet (23/04)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
bram_
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2016, 19:46

honda4life schreef:Bedankt Bram,

Exact hetzelfde? Ik heb toch een beetje m'n twijfels hoor.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn zeker juist, net als de (bijna?) alle instellingen.
Hoe komt het dat het soms wel een tijd werkt en dan een tijd niet meer (zo heeft het 16 uur goed gewerkt de laatste keer)?
Ik had m'n bbox2 van de zolder gehaald na 2 jaar, en het werkte ogenblikkelijk, werkt die ZTC dan zo snel?
Erna kwamen natuurlijk een firmware upgrade of 2 door.
Ik denk niet dat het de klassieke configuratiegegevens zijn, eerder de ene of de experten parameters die je niet via de webinterface kan instellen zoals bijvoorbeeld timeout,...
Toch bedankt voor de raad.
Het fijne weet ik er ook niet van..
De ZTC werkt onmiddellijk zodra de sagem/bbox2/bbox3 sync heeft.
Laatst gewijzigd door bram_ 02 mei 2016, 12:47, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

bram_ schreef:Trouwens, als je nog een sagem of bbox2 hebt: Als ie "stuk" is krijg je een bbox3
Bram
Een bbox3 heeft geen VoIP poorten, dus geen oplossing voor bg probleem.
Of bedoel je een "o-box3" ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bram_
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2016, 19:46

philippe_d schreef:
bram_ schreef:Trouwens, als je nog een sagem of bbox2 hebt: Als ie "stuk" is krijg je een bbox3
Bram
Een bbox3 heeft geen VoIP poorten, dus geen oplossing voor bg probleem.
Of bedoel je een "o-box3" ?
Uiteraard, beetje verkeerd van me. De BBox3v/T is identiek aan de obox 3v/T, en heeft dus inderdaad voip poorten, terwijl de normale bbox3/S dat niet heeft.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

bram_ schreef:Het fijne weet ik er ook niet van, ik weet alleen dat we letterlijk die communicatie hebben gekregen.

De ZTC werkt onmiddellijk zodra de sagem/bbox2/bbox3 sync heeft.

Als we via FB wat klantnummers krijgen dan kunnen we verder onderzoeken, maar in Brussel moeten ze altijd concrete voorbeelden hebben..

Trouwens, als je nog een sagem of bbox2 hebt: Als ie "stuk" is krijg je een bbox3. Ik wil niemand op ideeën brengen, maar zo is het dus.
Ik kan je zo 3 klantennummers geven hoor, PM ofzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

ik kan je nog wel meegeven dat ik nadat ik mijn fritzboxke terug had ingesteld ook mijn fritzfon helemaal opnieuw geregistreerd heb. Dus bij telephony devices eerst verwijdert en dan helemaal terug opnieuw geregistreerd... Dect-toets indrukken op modem etc etc

Op voorwaarde dat bij overview in menu van fritz!box- telephony groen is: goed ingelogd is met wachtwoorden enzo

Feature 'Caller ID' in menu telephone number-edit telephone number moet zeker 'disabled' staan, want anders kun je niet 'uitbellen' ...

Ik kon opgebeld worden, maar kon zelf niet bellen...
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 22 keer

Hier ook problemen. Ondertussen na enkele pingpongmails met de scarlet helpdesk hebben ze me voorgesteld dat ik "hun" modem zou aansluiten. Op mijn aangeven dat ik ze externe toegang en/of wireshark gegevens kan en wil bezorgen werd niet ingegaan. Het lijkt me tijd om op zoek te gaan naar een andere provider als ze dit niet oplossen.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik weet niet of je je inloggegevens hebt... Als je die hebt moet het volgens mij lukken...
back up maken van je fritz!box, factory reset, dan restore met gemaakte back up, Als bij overview van fb het bolletje naast telephony groen is ben je goed ingelogd. Is het niet groen dan kun je ze proberen handmatig in te vullen. Er is hier op userbase volgens mij nog een topic over de je juiste instellingen, maar als het voordien werkte met de instellingen met de gemaakte back-up zal het inloggen wel goed komen...

ik neem aan dat je een dect-telefoon gebruikt(in mijn geval fritzfon): die in de fritzbox staat verwijderen en dan je dect-telefoon opnieuw registreren.
Zo is het bij mij gelukt, alleen ik had een bepaalde feature (caller ID) niet goed staan, moet disabled staan.

Succes
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zo heb ik het getest maar zonder succes, uit ellende dan maar eens een SIP-client op de computer geprobeerd.
Ook hier weet je niet écht of je instellingen juist staan tot in detail, of dat het probleem nu extern is.

We lijken toch op hetzelfde te eindigen, incorrect password (= error 403?).
Ik ben er met volle overtuiging zeker van dat ik het juiste wachtwoord gebruik, misschien toch maar eens navragen (alle wachtwoorden anders?).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik denk dat Scarlet eens serieus moet nadenken over een paswoord recovery tool op hun web portaal. Nu is het een zootje met al die verschillende logon's en paswoorden.

Ideaal zou zijn:
  • inloggen via je "Mijn Scarelt" username (e-mail adres) en paswoord.
  • Hier zou je het volgende moeten kunnen (self-service):
    • PPPOE logon te weten komen, en PPPoE paswoord resetten.
    • mailbox logon krijgen en webmail paswoord instellen.
    • idem voor jouw webruimte.
    • VoiP logon opvragen (samen met alle nodige VoIP settings), en VoIP paswoord resetten.
  • Na het resetten van PPP en VoIP paswoord, zal ZTC de nodige wijzigen aanbrengen (push) in de Sagem/B-box2/O-box3
Andere gebruikers (fritzBox) kunnen dit dan manueel instellen, zonder die zever dat een technieker moet langskomen om jouw het paswoord eigenhandig te komen geven. Dat zou niet alleen frustratie verminderen bij de users, maar ook een hoop werk besparen bij Scarlet (callcenter medewerkers, onnodig techniekers op pad sturen, ...)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

scarlet schreef: Dit weekend heeft er een VOIP migratie plaats gevonden.Dit is voor alle klanten [vlot] verlopen, buiten voor klanten die hun eigen VDSL modem hebben, meer bepaald voor fritzbox gebruikers.

Fritzbox gebruikers dienen hun modem opnieuw in te stellen met hun VOIP gegevens en dan werkt alles terug.
Het zijn dus dezelfde configuratiegegevens.
Wat kan er tijdens zo'n "VoIP migratie" verkeerd gelopen zijn, zo dat FritzBox klanten deze problemen ondervinden.
  • Misschien heeft Scarlet sommige VoIP paswoorden veranderd? Zoals we weten heeft Scarlet een policy geintroduceerd, waarbij een gebruiker verschillende logons/paswoorden krijgt (PPP, VoiP, mail, My Scarlet). Bij sommige gebruikers was dit nog niet het geval.
    Heeft Scarlet deze gebruikers nu ook omgezet?
  • Een "migratie" kan betekenen dat ze nu op een andere server zitten. Maar met behoud van de oude domain naam. Betreft het hier een IP change, die nog niet door alle DNSsen gepropageerd is?
    MIsschien helpt het hier om het IP adres in te brengen bij registrar (80.200.255.199?) in plaats van ims.scarlet.be?
Nog andere zaken wat we kunnen proberen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

philippe_d schreef:
scarlet schreef: Dit weekend heeft er een VOIP migratie plaats gevonden.Dit is voor alle klanten [vlot] verlopen, buiten voor klanten die hun eigen VDSL modem hebben, meer bepaald voor fritzbox gebruikers.

Fritzbox gebruikers dienen hun modem opnieuw in te stellen met hun VOIP gegevens en dan werkt alles terug.
Het zijn dus dezelfde configuratiegegevens.
Wat kan er tijdens zo'n "VoIP migratie" verkeerd gelopen zijn, zo dat FritzBox klanten deze problemen ondervinden.
  • Misschien heeft Scarlet sommige VoIP paswoorden veranderd? Zoals we weten heeft Scarlet een policy geintroduceerd, waarbij een gebruiker verschillende logons/paswoorden krijgt (PPP, VoiP, mail, My Scarlet). Bij sommige gebruikers was dit nog niet het geval.
    Heeft Scarlet deze gebruikers nu ook omgezet?
  • Een "migratie" kan betekenen dat ze nu op een andere server zitten. Maar met behoud van de oude domain naam. Betreft het hier een IP change, die nog niet door alle DNSsen gepropageerd is?
    MIsschien helpt het hier om het IP adres in te brengen bij registrar (80.200.255.199?) in plaats van ims.scarlet.be?
Nog andere zaken wat we kunnen proberen?
De paswoorden aanpassen zou bergen problemen opleveren met ZTC die z'n werk niet doet.
Registrar aanpassen werkt ook niet.

M'n bbox2 deed het ook niet meer, dan maar reset gedaan, ZTC deed het niet...
Scarlet hulppagina's zijn ook behoorlijk magertjes...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Wat kan er allemaal gebeurd zijn tijdens migratie:
- behoud van hostname maar IP is gewijzigd, mogelijks door split view DNS is voor vlan20 en extern, zelfs split view per groepen van klanten die verbonden zijn via vlan20
- verschillende source based routing voor groepen van klanten via vlan20
- verschillende DNAT voor groepen van klanten via vlan20

Na de migratie van mijn voip (van voip.scarlet.be naar ims.scarlet.be via internet en niet vlan20) had ik toch 2~3 dagen nodig door alle combinaties geprobeerd te hebben om te kunnen registreren.

Ik hoop dat deze migratie over van het oude systeem naar ims gaat en niet nog een nieuw systeem.

Als dit inderdaad het geval is dan kunnen jullie eens de volgende proberen:
  • - registreren via het internet en niet via vlan20 (enige manier om (bijna) zeker te zijn dat je niet een andere DNS view/source routing/DNAT toegepast krijgt)
    Volgende velden moeten allemaal correct ingeveuld zijn anders krijg je 403
    - username is +32xxxxxxxx
    - auth-username: [email protected] (is pppoe username bij mij)
    - password, probeer alle wachtwoorden die je kent
    - realm/domain/from domain/proxy: ims.scarlet.be
    - From User: +32xxxxxxxx (heel belangrijk, zonder dit krijgt je altijd 403, zelfs als user/pass correct zijn)
Hier is een template voor diegene die freeswtich wilt uitproberen http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ms#p592582
tomde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Hey,

Ik heb nog wat aan het prutsen geweest. Ik weet niet of het toeval is. Maar als ik volgende optie activeer in de Fritz!Box 7490:

"Provider does not support REGISTER-fetch" (firmware 6.31)

De overige instellingen doe ik zoals xming of seppe hebben uitgevoerd. Je kan dit het best testen door de VSDL2 connectie opnieuw te verbinden (Reconnect). Of je Fritz!Box helemaal opnieuw starten.
Ik heb ook een bericht gestuurd naar Scarlet via FB, maar ik weet niet of zij iets hebben aangepast.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Inderdaad, dat werkt! Ik had het in het verleden al eens geprobeerd maar niet op deze manier:
vinkje aanzetten, instellingen bewaren, account uitschakelen, account inschakelen.

Gewoon het vinkje zetten is dus blijkbaar niet voldoende om (ogenblikkelijk) resultaat te zien.
Instellingen worden dus niet ogenblikkelijk geladen toegepast blijkt.

Upgrade of downgrade voor Scarlet :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Ik denk dat tomde het heeft gevonden.
A REGISTER operation performing a Fetching Bindings (i.e., no Contact header field is present in the request)
Met dit aan stuur je een REGISTER zonder contact dus ook zonder from-user (zie mijn vorige post) en dan krijg je idd 403.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

En ook bij mij werkt deze oplossing. :banana:
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

tomde schreef: Ik heb nog wat aan het prutsen geweest. Ik weet niet of het toeval is. Maar als ik volgende optie activeer in de Fritz!Box 7490:
"Provider does not support REGISTER-fetch" (firmware 6.31).
Dat is inderdaad de clue!
Ik was al van plan om dit deze avond te posten (maar tomde was mij voor) :-)

Ik las op het Franstalig Forum 2 posts (deze en deze) waar duidelijk vermeld was dat volgende opties aangetikt moeten worden:
  • Use Internet telephone number for registration
  • Provider supports MWI (RFC 3842)
  • Provider does not support REGISTER-fetch
(de 2de optie is niet zo belangrijk, dat gaat gewoon over "message waiting indicator" - een melding als er nog een onbelsuisterde voicemail wacht.)

Hiermee is hopelijk het probleem opgelost. Ik heb zowel Scarlet als AVM hierover geïnfomeerd.

Voor users met een anderstalige Firmware, het gaat over deze opties:
  • Utiliser le numéro d'appel Internet pour s'enregistrer
  • Le fournisseur ne prends pas en charge REGISTER fetch
  • Internetrufnummer für die Anmeldung verwenden
  • Der Anbieter unterstützt kein REGISTER-fetch
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Wie komt er op het uit te vissen...

Jammer was er zelf bijna, alleen dat "herladen" was me ontgaan.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tomde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

ik ben blij, dat ik iets heb kunnen bijdragen. :-D Dit forum heeft me voor het gebruik van de Fritz!Box toch al veel verder geholpen. :-)
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer

We zijn dit probleem momenteel verder aan het onderzoeken. De informatie die door Philippe_d aangeleverd werd betreffende de REGISTER-Fetch instelling wordt ook nagekeken.

Er is inderdaad een VoIP migratie gebeurd waardoor Fritz!box gebruikers hun telefonie opnieuw moeten instellen. Aanmeldgegevens (SIP [email protected]/password) zijn niet gewijzigd en de instellingen voor het SIP domein: ims.scarlet.be, Protocol: UDP, Poort: 5060 blijven hetzelfde.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Zoals hierboven gemeld is het probleem momenteel in onderzoek bij/tussen AVM Fritz! en Proximus.
Met name ook de reden waarom de ‘REGISTER-fetch’ parameter nu aangevinkt moet worden.

Scarlet zou graag enkele voorbeelden hebben van gebruikers die met dit probleem te maken hebben (hadden).
Gelieve jullie klantgegevens (klantnummers) door te geven via een privé bericht op de Facebook pagina van ScarletBelgium.
Dit is het voorkeurskanaal om problemen te melden bij Scarlet.

Stuur geen PB naar de Userbase account van CindyV (deze mailbox wordt door Sacrlet niet gemonitored)
Je kan mij ook een PB sturen, ik geef het door aan Cindy :)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toch nog een vraag over de instellingen (nu we alle instellingen nog vers in ons geheugen hebben). Onder Features -> caller ID, kun je in een uitklapvenster kiezen tussen verschillende mogelijkheden. Bij mij staat hier "Number in display name" geselecteerd. Ik meen ergens gelezen te hebben ander gebruikers hier "Disabled" hebben staan. Wat is hier eigenlijk de beste keuze, of maakt dat niet veel uit.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Blijkbaar maakt deze instelling weinig verschil. Beide instellingen heb ik geprobeerd en ze werken allebei goed. Blijkbaar is er geen "beste instelling" voor dit keuzevenster. Toch is het vreemd dat de Fritzbox bij een OVH lijn automatisch kiest voor "Disabled" en bij Scarlet voor "Number in display name".
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

En nu krijg ik telephony niet meer werkende... Net voor ik vertrok op reis dacht ik dat het in orde was. Het werkte toen toch, maar toen ik terug thuis kwam werkte telefonie niet (meer)... Ik had ondertussen van scarlet via facebook messenger een bericht gekregen waarin stond dat die befaamde ' does not support register-fetch aangevinkt moet worden.
Maar dit doet het voor mij niet... ik heb modem met reconnect gereset zonder resultaat en daarna eens uitgetrokken ook zonder resultaat...

Ik heb dit ook al gemeld bij scarlet, hopelijk komt er een oplossing hiervoor...
Of heeft er iemand hier nog een idee wat ik eventueel nog fout aan het doen ben. Voor alle duidelijkheid: de wachtwoorden en gebruikersnaam zijn juist volgens scarlet.

Alvast bedankt

Edit; Als ik die instelling caller id een paar weken terug niet op disabled zette kon ik zelf niet bellen, wel opgebeld worden...
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

seppe schreef:
Edit; Als ik die instelling caller id een paar weken terug niet op disabled zette kon ik zelf niet bellen, wel opgebeld worden...
Bedankt voor deze info seppe, zo had ik het niet getest. Dan is er toch een "beste instelling" voor Scarlet.

Wat betreft uw probleem. Dergelijke onverklaarbare storingen bij modems (algemeen) zijn vaak te verhelpen door de opstelling op te slaan en de modem "terug naar fabrieksinstellingen" te zetten. Dat heeft mij in het verleden al een paar keer geholpen als de instellingen juist waren en het toch niet werkte zoals verwacht.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

seppe schreef:
Edit; Als ik die instelling caller id een paar weken terug niet op disabled zette kon ik zelf niet bellen, wel opgebeld worden...
Heb vandaag beide instellingen geprobeerd. Werkt met zowel "Disabled" en met "Number in display name" even goed.

Ik heb wel geen nummerweergave oproeper bij Scarlet geactiveerd, mogelijk maakt dat verschil?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

TanknaT schreef:Toch nog een vraag over de instellingen (nu we alle instellingen nog vers in ons geheugen hebben). Onder Features -> caller ID, kun je in een uitklapvenster kiezen tussen verschillende mogelijkheden. Bij mij staat hier "Number in display name" geselecteerd. Ik meen ergens gelezen te hebben ander gebruikers hier "Disabled" hebben staan. Wat is hier eigenlijk de beste keuze, of maakt dat niet veel uit.
Volgens mij maken deze instellingen bij een Scarlet account geen enkel verschil.
Scarlet zet het gesprek om naar het openbaar netwerk, en voegt zelf jouw caller-id toe bij uitgaande gesprekken.

Volgens mij werken deze instellingen alleen bij een end-to-end SIP gesprek, en beïnvloeden de manier waarop een uitgaand (Sip-to-SIP) gesprek op het SIP device van de bestemmeling getoond wordt.
TanknaT schreef:Ik heb wel geen nummerweergave oproeper bij Scarlet geactiveerd, mogelijk maakt dat verschil?
Het activeren van nummerweergave bij Scarlet heeft alleen invloed op inkomende gesprekken via de Scarlet lijn.
Een schande eigenlijk dat je voor zoiets extra moet betalen. Caller-id is gratis bij het goedkoopste pre-paid GSM abonnementje, waarom je hiervoor extra moet betalen bij vaste lijn is absurd ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ok, nu werkt telephony terug.
Ik heb bij features van edit telephone number 4 dingen aangevinkt:

1. Use internet telephone number for registration

2. Always register via an Internet connection
If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider

3. Provider supports MWI (RFC 3842)

4. Provider does not support REGISTER-fetch

Hopelijk blijft het nu werken, want vorige week werkte het ook een paar dagen....

EDIT; na een paar uur werkte het al weer niet meer.... heb dit uiteraard gemeld bij scarlet....
Laatst gewijzigd door seppe 12 mei 2016, 19:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

«Always register via an Internet connection» is bij mij toch nog anders
2016-05-11 19_03_37-FRITZ!Box.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Volgens mij werken deze instellingen alleen bij een end-to-end SIP gesprek, en beïnvloeden de manier waarop een uitgaand (Sip-to-SIP) gesprek op het SIP device van de bestemmeling getoond wordt.
En hoe zou dat dan bij OVH moeten ingesteld zijn? Nu staat dat bij mij "Disabled". Dit was een standaard keuze die door de fritzbox is ingesteld. Klopt dat dan wel (met mijn excuses omdat dit nu even afwijkt van het onderwerp "Telefonie werkt niet")
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

TanknaT schreef:«Always register via an Internet connection» is bij mij toch nog anders
De optie "allways register via Internet" aanvinken heeft geen enkele zin.
  1. als je in de algemene VoIP settings VLAN20 hebt ingesteld, dan heeft het aanvinken van deze optie voor gevolg dat je VLAN20 niet gebruikt voor Scarlet. Dan hoef je ook VLAN20 niet in te stellen in de eerste plaats :wink:
  2. als je in de algemene VoIP settings VLAN20 niet hebt ingesteld, dan maakt het aanvinken van deze optie geen verschil uit.
De optie "allways register via Internet" is nuttig wanneer je naast de Scarlet Voip ook nog andere Voip providers hebt. In dit geval:
  1. registreert de Scarlet VoIP over VLAN20.
  2. registreren de alternatieve VoiP providers (vb Betamax) over de internet verbinding.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Code: Selecteer alles

If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider.
Dit lijkt me toch vrij duidelijk beschreven in de interface, zou men normaal niet mogen missen lijkt me.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Is er hier iemand waar dat scarlet telephony werkt met een fritz!box-modem? En blijft werken??
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, geen problemen meer gehad.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Absoluut geen problemen meer sinds de voorgestelde oplossing ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hier ook geen problemen meer, bedankt aan allen voor de oplossing.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

TanknaT schreef:Ja, geen problemen meer gehad.

wat doe ik dan fout, vraag ik me nu af.... :(
reconnect of restart na ingeven van alle gegevens en die 3 opties aangevinkt helpt niet hier. Geeft fout 404....
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik had bij edit telephone numbers- proxy server ims.scarlet.be ingevuld.... daar moet dus niets ingevuld worden en dan werkt het weer...
En nu maar hopen dat het blijft werken.... :)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6158
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zo eenvoudig is het niet voor iemand die er niet met bezig is.
Wat jammer dat het velen "afschrikt" om ten minste een deftige router te kopen zoals een FritzBox.
Is het niet voor de mogelijkheden, dan is het wel voor het veel goedkoper te bellen ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
rampy
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2015, 13:25

Fritz 7390 os 06.30 -> alles werkt perfect zoals hiervoor beschreven, Fritz gaat door de BBox op internet, telefonie geen problemen...
upd os naar 06.52 -> eerste upd alle instellingen weg alles terug ingesteld, internet ok, telefoon enkel uitgaande gesprekken, niet mogelijk om in te bellen
terug naar os 06.30
upd os naar 06.52 -> tweede maal alle instellingen bleven behouden maar telefonie probleem blijft bestaan uit wel in niet... factory reset, alles terug instellen en nog geen inkomende telefonie..

- Annex B

De telefonie settings:

- Telephony provider: ims.scarlet.be
- Internet telephone number: +3221234567
- Telephone number without prefix: 021234567
- Display name: 021234567
- User name:[email protected] (telefonie username van Scarlet, is DSL username +1)
- Password: **** (telefonie password van Scarlet)
- Registrar: ims.scarlet.be
- Proxy server:
- Country code: none
- Area code: With prefix (02)
- Relay outgoing emergency calls without prefixes is aangevinkt
- Relay special rate numbers without prefixes is aangevinkt
- DTMF transmission; automatically
- Suppress outgoing Caller ID: CLIR via display name
- Caller ID: Number in display name
- Use Internet telephone number for registration is aangevinkt
- Provider does not support REGISTER-fetch is aangevinkt

Use VLAN for Internet telephony
VLAN ID 20

Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony, is aangevinkt

This option may be necessary if the Internet router does not forward incoming calls to FRITZ!Box. FRITZ!Box keeps port forwarding of the Internet router enabled for telephony.
Keep port forwarding enabled every 5 min

nogmaals dit werkt perfect onder os 06.30, onder 06.52 enkel uitgaande telefonie, iemand al ervaring met die nieuwe Fritz os
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”