Nieuw firmware
"ondertussen al 10 keer opnieuw gestart en reset en ...
nog steeds firmware van 2007
vlan20 heeft een ip adres, tr98 proces staat aan, alles geprobeerd maar wil niet lukken
hoe kan ik de firmware handmatig updaten naar de nieuwste? heeft iemand die bestand?"
fyi: enkel een "factory reset" heeft bij mij geholpen. een gewone modem reset niet
nog steeds firmware van 2007
vlan20 heeft een ip adres, tr98 proces staat aan, alles geprobeerd maar wil niet lukken
hoe kan ik de firmware handmatig updaten naar de nieuwste? heeft iemand die bestand?"
fyi: enkel een "factory reset" heeft bij mij geholpen. een gewone modem reset niet
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
jah dat bedoel ik.
ik heb al gewone reset geprobeerd, factory reset gedaan via 192.168.1.1 en ook via de reset knop vanachter de modem
niets hielp
ik heb al gewone reset geprobeerd, factory reset gedaan via 192.168.1.1 en ook via de reset knop vanachter de modem
niets hielp
- PumbaaH
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
12u58
Runtime Code Version 6OS105-6LA04C is hier zonet binnen gerolt........ nog eentje te gaan
13u01
Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C staat er hier ook op
Runtime Code Version 6OS105-6LA04C is hier zonet binnen gerolt........ nog eentje te gaan

13u01
Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C staat er hier ook op

Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Pro Member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
- Locatie: Tremelo
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 20 keer
blijkbaar hier ook is de modem aan een update ronde bezig. Vind het wel niet kunnen dat dit gebeurt op een werkdag. Kan regelmatig niet meer op het internet. Wat dus niet werkbaar is.
Als ze s'nachts dit doen alle begrip maar nu zonder het te verwittigen regelmatig je internet off line zetten. Niet klantvriendelijk volgens mij.
Als ze s'nachts dit doen alle begrip maar nu zonder het te verwittigen regelmatig je internet off line zetten. Niet klantvriendelijk volgens mij.
Allen,
In afwezigheid van Cindy volg ik het even verder op vanmiddag. Gebeuren deze updates nu effectief deze middag allemaal?
Kunnen jullie nagaan welk IP jullie krijgen op VLAN20 ( Status pagina Scarlet Box ) en welke de serial number van jullie modem is ( ook op de statuspagina bij 'information' ).
Jullie kunnen me dit doorgeven via PB. Voeg ook even jullie Scarlet klantencode toe zodat ik alles overzichtelijk kan houden
.
Mvg
Maarten
In afwezigheid van Cindy volg ik het even verder op vanmiddag. Gebeuren deze updates nu effectief deze middag allemaal?
Kunnen jullie nagaan welk IP jullie krijgen op VLAN20 ( Status pagina Scarlet Box ) en welke de serial number van jullie modem is ( ook op de statuspagina bij 'information' ).
Jullie kunnen me dit doorgeven via PB. Voeg ook even jullie Scarlet klantencode toe zodat ik alles overzichtelijk kan houden

Mvg
Maarten
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Inmiddels heb ik firmware 6OS105-6OS005.
Verder komt het niet o.O
Edit: 17u35: 6OS105-6LA024
misschien binnen een reset of 10 de laatste nieuwe 
Edit: 17u52: 6OS105-6LA04C het gaat nog lukken
Edit: 17u58: 6LR10A-6LA04C Gelukt dus, vanop een Belgacom firmware! Stappenplan volgt, eerst config weer in orde zetten
Verder komt het niet o.O
Edit: 17u35: 6OS105-6LA024


Edit: 17u52: 6OS105-6LA04C het gaat nog lukken

Edit: 17u58: 6LR10A-6LA04C Gelukt dus, vanop een Belgacom firmware! Stappenplan volgt, eerst config weer in orde zetten

-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Kan je deze update handmatig uitvoeren of zal dit automatisch gebeuren?
Heb namelijk ook mijn firmware zelf verandert naar iets anders en vraag me af of hij geupdate zal worden?
Heb namelijk ook mijn firmware zelf verandert naar iets anders en vraag me af of hij geupdate zal worden?
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ikzelf had de Belgacom firmware: 6OS105-60A022
Ik heb eerst de firmwarefile FAST3464_6OS005.img.secure geupload naar de router en deze laten flashen. Dat werkte.
Dan heb ik FAST3464_6OS105.img.secure geupload, er gebeurde niks.
Vervolgens FAST3464_6OS103.img.secure.res geupload. Deze wou wel flashen. Gevolg, deze firmware stond op de router.
Vervolgens FAST3464_6OS105.img.secure opnieuw, dat ging dan wel
daarna opnieuw FAST3464_6OS005.img.secure er op gesmeten en een reset gedaan van de router. Dan stond 6OS105-6OS005 er op en na een reset ging hij aan het updaten 
Het was redelijk wat prutsen, maar dat had ik kunnen weten als ik er een Belgacom firmware op smeet
(Firmwarefiles op aanvraag mogelijk: )
Ik heb eerst de firmwarefile FAST3464_6OS005.img.secure geupload naar de router en deze laten flashen. Dat werkte.
Dan heb ik FAST3464_6OS105.img.secure geupload, er gebeurde niks.
Vervolgens FAST3464_6OS103.img.secure.res geupload. Deze wou wel flashen. Gevolg, deze firmware stond op de router.
Vervolgens FAST3464_6OS105.img.secure opnieuw, dat ging dan wel


Het was redelijk wat prutsen, maar dat had ik kunnen weten als ik er een Belgacom firmware op smeet

(Firmwarefiles op aanvraag mogelijk: )
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Even voor de duidelijkheid..
De nieuwe firmware is dus die van 2009???
Die heb ik al jaren, hoe kan die dan nieuw zijn?
De nieuwe firmware is dus die van 2009???
Die heb ik al jaren, hoe kan die dan nieuw zijn?
Dat is iets anders, dat is de firmware van de VDSL module, heeft ook een heel ander versienummer (5.5.1.2IK105012). Die ben je NIET aan het flashen, alleen die van het moederbord (operating system, etc ...).
Bij sommige modellen kan je ook die van de Wifi module apart updaten, alleen is dat hier een apart kaartje (niet op het moederbord), en wordt het niet vermeld in de interface.
Bij sommige modellen kan je ook die van de Wifi module apart updaten, alleen is dat hier een apart kaartje (niet op het moederbord), en wordt het niet vermeld in de interface.
Is er eigenlijk een oplossing voor mensen die een Belgacom firmware hebben geladen ? Ik heb zelf 60R10A-60A05S en die gaat niet meer vooruit.
Ik had vroeger de Belgacom firmware geladen, omdat ik WPA2 wou gebruiken, en die oude firmware kon het niet. Later, toen Scarlet ZTC begon te gebruiken, is die 1 of 2 keer vanzelf geupgraded naar een nieuwere versie. Maar nu niet meer.
Ik had vroeger de Belgacom firmware geladen, omdat ik WPA2 wou gebruiken, en die oude firmware kon het niet. Later, toen Scarlet ZTC begon te gebruiken, is die 1 of 2 keer vanzelf geupgraded naar een nieuwere versie. Maar nu niet meer.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ah, ik dacht dat ze dat gewoon vervangen hadden door defaultFunkStar schreef:bovenstaande moet je veranderen naar voip.scarlet.beMClaeys schreef: sip: [email protected]
voip.default.be is de standaard waarde van de sagem.

@bluezy
Het is mogelijk, heb ik inmiddels bewezen

-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Mja ga ik niet proberen dan hoor, 90% dat het zal mislukkenMClaeys schreef:Ikzelf had de Belgacom firmware: 6OS105-60A022
Ik heb eerst de firmwarefile FAST3464_6OS005.img.secure geupload naar de router en deze laten flashen. Dat werkte.
Dan heb ik FAST3464_6OS105.img.secure geupload, er gebeurde niks.
Vervolgens FAST3464_6OS103.img.secure.res geupload. Deze wou wel flashen. Gevolg, deze firmware stond op de router.
Vervolgens FAST3464_6OS105.img.secure opnieuw, dat ging dan weldaarna opnieuw FAST3464_6OS005.img.secure er op gesmeten en een reset gedaan van de router. Dan stond 6OS105-6OS005 er op en na een reset ging hij aan het updaten
Het was redelijk wat prutsen, maar dat had ik kunnen weten als ik er een Belgacom firmware op smeet
(Firmwarefiles op aanvraag mogelijk: )

Veel verschil met de nieuwe firmware?
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ghohja, ik heb op geen enkel moment gehad dat de router niet meer wou reageren ofzo, als de file niet klopt dan zegt hij gewoon dat het geen geldige firmware is
De nieuwe firmware is wat stabieler en de router loopt minder warm. De mogelijkheid om via de admin pagina uw configuratie terug te zetten is wel weg en de telefoon instellen is wat omslachtiger 


@MClaeys: ja, maar ik vond de FAST3464_6OS103.img.secure.res niet op Belgacom's server. En bovendien is er toch geen mogelijkheid meer om ze manueel op te laden (kent iemand de nieuwe pagina nummer ?), en dat gedoe met de tftp server is te veel werk. Het punt is dat de ZTC het zelf zou moeten oplossen.
@shahab: geen probleem als je er maar voor zorgt dat je een goede rescue versie hebt.
@shahab: geen probleem als je er maar voor zorgt dat je een goede rescue versie hebt.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Gewoon inloggen als admin op die router, daar hebt ge bij admin settings de pagina om de firmware te kunnen uploaden. Zelfs met de nieuwste Scarlet firmware is dat er nog
alle firmwares in die lijst heb ik op mijn pc staan en kan ik dus indien gewenst in mijn publieke dropbox plaatsen 


- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3289
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 753 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
In de 9000-9100 zitten nog enkele firmware-gerelateerde paginas -- ik had de list in een andere topic al eens gepost maar hier is ie weer (voor 6LR10A-6LA04C firmware):
Als je vergelijkt met de oudere reeks, zijn er wel verschuivingen te zien dus iedere firmware kan verschillend zijn.
De nieuwe firmware werkt uitstekend, by the way -- jammer dat we er zo lang op moesten wachten maar dat ligt aan de fabrikant (volgens beklag van OLOs in BIPT document).
Code: Selecteer alles
javascript:mimic_button('goto: 9000..');/* General */
javascript:mimic_button('goto: 9001..');/* Access Control */
javascript:mimic_button('goto: 9002..');/* Add Access Control Rule */
javascript:mimic_button('goto: 9003..');/* Edit Access Control Rule */
javascript:mimic_button('goto: 9004..');/* Website Restrictions */
javascript:mimic_button('goto: 9005..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9006..');/* Security Log */
javascript:mimic_button('goto: 9007..');/* Security Log Settings */
javascript:mimic_button('goto: 9008..');/* Remote Administration */
javascript:mimic_button('goto: 9009..');/* Remote Administration */
javascript:mimic_button('goto: 9010..');/* Port Forwarding */
javascript:mimic_button('goto: 9011..');/* Port Forwarding */
javascript:mimic_button('goto: 9012..');/* Add Port Forwarding Rule */
javascript:mimic_button('goto: 9013..');/* Edit Port Forwarding Rule */
javascript:mimic_button('goto: 9014..');/* DMZ Host */
javascript:mimic_button('goto: 9015..');/* DMZ Host */
javascript:mimic_button('goto: 9016..');/* Port Triggering */
javascript:mimic_button('goto: 9017..');/* Edit Port Triggering Rule */
javascript:mimic_button('goto: 9018..');/* Edit Service */
javascript:mimic_button('goto: 9019..');/* Advanced Filtering */
javascript:mimic_button('goto: 9020..');/* Add Advanced Filter */
javascript:mimic_button('goto: 9021..');/* Edit Advanced Filter */
javascript:mimic_button('goto: 9022..');/* MAC Filtering */
javascript:mimic_button('goto: 9023..');/* MAC Filtering Settings */
javascript:mimic_button('goto: 9024..');/* Protocols */
javascript:mimic_button('goto: 9025..');/* Edit Service Server Ports */
javascript:mimic_button('goto: 9026..');/* Edit Service Opened Ports */
javascript:mimic_button('goto: 9027..');/* DNS Server */
javascript:mimic_button('goto: 9028..');/* DNS Entry */
javascript:mimic_button('goto: 9029..');/* DNS Entry */
javascript:mimic_button('goto: 9030..');/* IP Address Distribution */
javascript:mimic_button('goto: 9031..');/* DHCP Settings */
javascript:mimic_button('goto: 9032..');/* DHCP Connections */
javascript:mimic_button('goto: 9033..');/* DHCP Connection Settings */
javascript:mimic_button('goto: 9034..');/* DHCP groups configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9035..');/* DHCP groups edit */
javascript:mimic_button('goto: 9036..');/* DHCP Relay Server Address */
javascript:mimic_button('goto: 9037..');/* Dynamic DNS */
javascript:mimic_button('goto: 9038..');/* Time Server Settings */
javascript:mimic_button('goto: 9039..');/* Welcome */
javascript:mimic_button('goto: 9040..');/* Quick Start */
javascript:mimic_button('goto: 9041..');/* User access rights */
javascript:mimic_button('goto: 9042..');/* Change Password */
javascript:mimic_button('goto: 9043..');/* Home network */
javascript:mimic_button('goto: 9044..');/* LAN servers */
javascript:mimic_button('goto: 9045..');/* LAN Server Configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9046..');/* Wireless */
javascript:mimic_button('goto: 9047..');/* WEP configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9048..');/* WPA configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9049..');/* MAC Filter List Editing */
javascript:mimic_button('goto: 9050..');/* WEP configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9051..');/* WPA configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9052..');/* MAC Filter List Editing */
javascript:mimic_button('goto: 9053..');/* Maintenance */
javascript:mimic_button('goto: 9054..');/* Internet access */
javascript:mimic_button('goto: 9055..');/* Phone by ADSL Service */
javascript:mimic_button('goto: 9056..');/* ADSL connection */
javascript:mimic_button('goto: 9057..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9058..');/* Wireless network 802.11g information */
javascript:mimic_button('goto: 9059..');/* LAN information */
javascript:mimic_button('goto: 9060..');/* Software Information */
javascript:mimic_button('goto: 9061..');/* USB Information */
javascript:mimic_button('goto: 9062..');/* Connection Status */
javascript:mimic_button('goto: 9063..');/* Phone Number Selection */
javascript:mimic_button('goto: 9064..');/* Phone Number Selection */
javascript:mimic_button('goto: 9065..');/* Versions of Software Componants */
javascript:mimic_button('goto: 9066..');/* Phone Number Selection */
javascript:mimic_button('goto: 9067..');/* SIP Stack Selection */
javascript:mimic_button('goto: 9068..');/* DHCP relay configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9069..');/* DNS & default gateway configuration */
javascript:mimic_button('goto: 9070..');/* Remote help desk */
javascript:mimic_button('goto: 9071..');/* Ping (ICMP Echo) */
javascript:mimic_button('goto: 9072..');/* PVC Scan */
javascript:mimic_button('goto: 9073..');/* OAM Ping */
javascript:mimic_button('goto: 9074..');/* Interfaces */
javascript:mimic_button('goto: 9075..');/* Traffic */
javascript:mimic_button('goto: 9076..');/* ADSL statistics */
javascript:mimic_button('goto: 9077..');/* DHCP statistics */
javascript:mimic_button('goto: 9078..');/* Calls statistics */
javascript:mimic_button('goto: 9079..');/* Memory Sharing */
javascript:mimic_button('goto: 9080..');/* firmware upgrade */
javascript:mimic_button('goto: 9081..');/* firmware upgrade */
javascript:mimic_button('goto: 9082..');/* [makes router reboot!] */
javascript:mimic_button('goto: 9083..');/* firmware upgrade */
javascript:mimic_button('goto: 9084..');/* Restore configuration from your PC */
javascript:mimic_button('goto: 9085..');/* Save configuration to your PC */
javascript:mimic_button('goto: 9086..');/* xDSL Mode */
javascript:mimic_button('goto: 9087..');/* VDSL statistics */
javascript:mimic_button('goto: 9088..');/* Telephone */
javascript:mimic_button('goto: 9089..');/* Welcome to F@st3464 */
javascript:mimic_button('goto: 9090..');/* Login Setup */
javascript:mimic_button('goto: 9091..');/* Login */
javascript:mimic_button('goto: 9092..');/* Login */
javascript:mimic_button('goto: 9093..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9094..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9095..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9096..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9097..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9098..');/* [nothing] */
javascript:mimic_button('goto: 9099..');/* [nothing] */
Code: Selecteer alles
- 40: About OpenRG
- 50: Network Map
- 60: Network List View
- 70: Configuration file
- 80: Host Information
- 100: Users
- 101: User Settings
- 110: Date and Time
- 111: Clock set
- 120: System Settings
- 140: Restart
- 150: Restore Defaults
- 730: Advanced
- 750: System
- 752: Connections
- 753: Traffic
- 800: -
- 810: Routing
- 811: Route Settings
- 840: Logout
- 860: Status
- 900: Universal Plug and Play
- 1210: MAC Cloning
- 1220: Diagnostics
- 1400: Quick Setup
- 1410: Scheduler Rules
- 1411: Edit Scheduler Rule
- 1412: Edit Time Segment
- 1413: Edit Hour Range
- 1430: Network Objects
- 1431: Edit Network Object
- 1432: Edit Item
- 1450: IPv6
- 1460: Subscriber Information
- 9000: General
- 9001: Access Control
- 9002: Add Access Control Rule
- 9003: Edit Access Control Rule
- 9004: Website Restrictions
- 9005: -
- 9006: Security Log
- 9007: Security Log Settings
- 9008: Remote Administration
- 9009: Remote Administration
- 9010: Port Forwarding
- 9011: Port Forwarding
- 9012: Add Port Forwarding Rule
- 9013: Edit Port Forwarding Rule
- 9014: DMZ Host
- 9015: DMZ Host
- 9016: Port Triggering
- 9017: Edit Port Triggering Rule
- 9018: Edit Port Triggering Rule
- 9019: Advanced Filtering
- 9020: Add Advanced Filter
- 9021: Edit Advanced Filter
- 9022: MAC Filtering
- 9023: MAC Filtering Settings
- 9024: Protocols
- 9025: Edit Server Ports
- 9026: Edit Service Opened Ports
- 9027: DNS Server
- 9028: DNS Entry
- 9029: DNS ENtry
- 9030: IP Address Distribution
- 9031: DHCP Settings
- 9032: DHCP Connections
- 9033: DHCP Connection Settings
- 9034: DHCP Relay Server Address
- 9035: Dynamic DNS
- 9036: Time Server Settings
- 9037: Welcome
- 9038: Quick Start
- 9039: User access rights
- 9040: Change Password
- 9041: Home network
- 9042: LAN servers
- 9043: LAN Server Configuration
- 9044: Wireless
- 9045: WEP configuration
- 9046: WPA configuration
- 9047: MAC Filter List Editing
- 9048: WEP configuration
- 9049: WPA configuration
- 9050: MAC Filter List Editing
- 9051: Maintenance
- 9052: Internet access
- 9053: Phone by ADSL Service
- 9054: ADSL connection
- 9055: Status
- 9056: Wireless network 802.11g information
- 9057: LAN information
- 9058: Software Information
- 9059: USB Information
- 9060: Connection Status
- 9061: Phone Number Selection
- 9062: Phone Number Selection
- 9063: Versions of Software Componants (sic)
- 9064: Phone Number Selection
- 9065: DHCP relay configuration
- 9066: DNS & default gateway configuration
- 9067: Remote help desk
- 9068: Ping (ICMP Echo)
- 9069: PVC Scan
- 9070: OAM Ping
- 9071: Interfaces
- 9072: Traffic
- 9073: ADSL statistics
- 9074: DHCP statistics
- 9075: Calls statistics
- 9076: Memory Sharing
- 9077: Backup & Update
- 9078: Backup & Update - Update Firmware
- 9079: Restore configuration from your PC
- 9080: Save configuration to your PC
- 9081: xDSL Mode
- 9082: VDSL statistics
- 9083: Telephone
- 9084: Evaluation License Agreement
- 9085: Welcome to F@st3464
- 9086: Login Setup
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 25 feb 2012, 22:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Het is al enkele keren hierboven gezegd, maar bevestiging en een overzicht kan geen kwaad.
Mijn vorige situatie: 6OS105-6OS005 zonder TR98-kill of andere aanpassingen.
Wat werkte niet om de update te krijgen?
Herstarten via 192.168.1.1 helpt niet.
Eventjes zonder stroom zetten helpt ook niet.
Wat werkte wel om meteen de update te krijgen?
Ik heb een factory reset gedaan via 192.168.1.1 en de Sagem is meer dan 30 minuten bezig geweest. Daarna stond de 6LR10A-6LA04C versie er op. Tijdens dat halfuurtje heb je soms het idee dat hij gestopt is, maar dan 5 minuten schiet hij terug in gang. Dus best gewoon wachten.
Wat moet je na de update terug instellen?
Logingegevens terug ingeven, vergeet hierbij @SCARLET niet.
Eventueel TV poorten terug omzetten naar internetpoorten en andere (geavanceerdere) instellingen. (Ik was dat vergeten en zorgde eventjes voor problemen)
Indien je telefonie hebt via Scarlet, VOIP terug instellen. Hiervoor moet je de Sagem terug herstarten.
Standaard VOIP-gegevens
General
Interface: eth1.20
Port: 5060 ; transport: UDP
SIP-domein/proxy/registrar: voip.scarlet.be
SIP stack mode: NGN stack
Line
Phone number: uw telefoonnummer in standaardformaat, bv. 012345678
Username: gebruikersnaam, zonder @SCARLET
Veel plezier ermee!
Mijn vorige situatie: 6OS105-6OS005 zonder TR98-kill of andere aanpassingen.
Wat werkte niet om de update te krijgen?
Herstarten via 192.168.1.1 helpt niet.
Eventjes zonder stroom zetten helpt ook niet.
Wat werkte wel om meteen de update te krijgen?
Ik heb een factory reset gedaan via 192.168.1.1 en de Sagem is meer dan 30 minuten bezig geweest. Daarna stond de 6LR10A-6LA04C versie er op. Tijdens dat halfuurtje heb je soms het idee dat hij gestopt is, maar dan 5 minuten schiet hij terug in gang. Dus best gewoon wachten.
Wat moet je na de update terug instellen?
Logingegevens terug ingeven, vergeet hierbij @SCARLET niet.
Eventueel TV poorten terug omzetten naar internetpoorten en andere (geavanceerdere) instellingen. (Ik was dat vergeten en zorgde eventjes voor problemen)
Indien je telefonie hebt via Scarlet, VOIP terug instellen. Hiervoor moet je de Sagem terug herstarten.
Standaard VOIP-gegevens
General
Interface: eth1.20
Port: 5060 ; transport: UDP
SIP-domein/proxy/registrar: voip.scarlet.be
SIP stack mode: NGN stack
Line
Phone number: uw telefoonnummer in standaardformaat, bv. 012345678
Username: gebruikersnaam, zonder @SCARLET
Veel plezier ermee!
yeaa update ! wel iets sneller, maar helaas nog profiel 16,5/2 , maar begin van aanschaf scarlet internet vdsl was 20/2 profiel. mya helaas... nog geen echte 25MB
gewoon 'restore to factory default configuration' klikken daarna 10 of 15 minuten wachten voor een gedulde update dan is klaar voor een nieuwe complete versie.
Bedankt Scarlet of Belgacom (denk ik) voor deze nieuwe firmware update.

gewoon 'restore to factory default configuration' klikken daarna 10 of 15 minuten wachten voor een gedulde update dan is klaar voor een nieuwe complete versie.
Bedankt Scarlet of Belgacom (denk ik) voor deze nieuwe firmware update.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4061
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Is er geen link voor de nieuwe firmware ? Ik gebruik een andere modem (omwille van problemenb met bbox2). Ik zie het niet zitten om tot een half uur geen internet te hebben (servers etc.)
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
FAST3464_6OS103.img.secure.resbluezy schreef:@MClaeys: ja, maar ik vond de FAST3464_6OS103.img.secure.res niet op Belgacom's server. En bovendien is er toch geen mogelijkheid meer om ze manueel op te laden (kent iemand de nieuwe pagina nummer ?), en dat gedoe met de tftp server is te veel werk. Het punt is dat de ZTC het zelf zou moeten oplossen.
@shahab: geen probleem als je er maar voor zorgt dat je een goede rescue versie hebt.
Nog files nodig, laat maar weten. Die van de nieuwste firmware heb ik niet, als iemand weet hoe ik deze van de router kan downloaden, let me know

Bedankt, maar het is niet meer nodig. Ik zit nu 6LR10A-6LA04C na een hele reeks updates.
I had namelijk 60R10A-60A05S (dat is: juiste rescue versie, maar verkeerde operationele versie), en ik wist dat ik 6OS105-6OS005 moest hebben om aan de automatische update te beginnen (zie bericht van CindyV op eerste pagina)
Dankzij de paginanummers van cptKangaroo kon ik de firmware terug flashen, al moest ik wel zoeken naar de pagina nummers (tussen 9077 en 9085, afhankelijk van de versie).
Ik heb dan geprobeerd FAST3464_6OS005.img.secure te laden, maar dan kreeg ik een "halve" brick ; ik zat op versie 6LR10A- , wat enkel de rescue versie is, zonder de operationele versie. Slik. Heb dan een uurtje gewacht, maar er kwam geen automatische update door, ook niet na 2x een factory reset. Dan heb ik maar FAST3464_6OS101.img.secure.res.bin geladen, wat zelf een rescue versie is ('res' in de naam). Als het mislukte, had ik een hele brick dus . Het lukte echter, en ik had nu versie 60S101- Dan een factory reset gedaan en toen kwam 6OS101-6OS005 erop te staan. Overigens nog de versie met WEP ipv WPA2.
Maar er gebeurde nog steeds geen automatische update, ook niet na een factory reset. Toen bedacht ik me dat ik me vergist had en eigenlijk versie 6OS105-6OS005 moest hebben
, en het dus nog eens geprobeerd met FAST3464_6OS105.img.secure.res. Dat lukte gelukkig (and there was much rejoicing...)
Van dan af ging het vanzelf, na opnieuw een initiele factory reset. De nieuwe firmware heeft overigens wel opnieuw een 'firmware upgrade' link op de configuratie pagina, al vind ik het raar dat save/restore configuration er niet meer bij is.
I had namelijk 60R10A-60A05S (dat is: juiste rescue versie, maar verkeerde operationele versie), en ik wist dat ik 6OS105-6OS005 moest hebben om aan de automatische update te beginnen (zie bericht van CindyV op eerste pagina)
Dankzij de paginanummers van cptKangaroo kon ik de firmware terug flashen, al moest ik wel zoeken naar de pagina nummers (tussen 9077 en 9085, afhankelijk van de versie).
Ik heb dan geprobeerd FAST3464_6OS005.img.secure te laden, maar dan kreeg ik een "halve" brick ; ik zat op versie 6LR10A- , wat enkel de rescue versie is, zonder de operationele versie. Slik. Heb dan een uurtje gewacht, maar er kwam geen automatische update door, ook niet na 2x een factory reset. Dan heb ik maar FAST3464_6OS101.img.secure.res.bin geladen, wat zelf een rescue versie is ('res' in de naam). Als het mislukte, had ik een hele brick dus . Het lukte echter, en ik had nu versie 60S101- Dan een factory reset gedaan en toen kwam 6OS101-6OS005 erop te staan. Overigens nog de versie met WEP ipv WPA2.
Maar er gebeurde nog steeds geen automatische update, ook niet na een factory reset. Toen bedacht ik me dat ik me vergist had en eigenlijk versie 6OS105-6OS005 moest hebben



Van dan af ging het vanzelf, na opnieuw een initiele factory reset. De nieuwe firmware heeft overigens wel opnieuw een 'firmware upgrade' link op de configuratie pagina, al vind ik het raar dat save/restore configuration er niet meer bij is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb ondertussen een probleem ontdekt. Ik zit al meer dan een jaar stabiel op een 30/6-profiel met 19,8 dB. Gisterenavond, na de update, zat ik ook nog steeds op hetzelfde profiel. So far, so good!
Deze ochtend staat er ineens 25/6 met 21,1 dB. Er is niets veranderd sinds gisterenavond en de aansluiting is al meer dan een jaar ongewijzigd gebleven. Ik ben dus op een repair-profiel beland, zonder dat ik iets heb gedaan. Wanneer ik een speedtest doe, haal ik ook niet meer de snelheid die ik ervoor haalde.
Mijn uitgelezen data via VDSL2Tool
Mijn gegevens van door de update heb ik niet meer ter beschikking. Alleen ging het zeker om 19,8 dB.
Kan het zijn dat mijn profiel verlaagd is, omdat de verbinding regelmatig verbroken werd door een nieuwe update?
Heeft iemand dit ook? En is er een oplossing? Een automatische lijntest kan ik niet doen, want ik heb geen idee waar ik mijn lijnnummer moet halen. Of kan een technieker hier op dit forum dat van op afstand terug fixen?
Deze ochtend staat er ineens 25/6 met 21,1 dB. Er is niets veranderd sinds gisterenavond en de aansluiting is al meer dan een jaar ongewijzigd gebleven. Ik ben dus op een repair-profiel beland, zonder dat ik iets heb gedaan. Wanneer ik een speedtest doe, haal ik ook niet meer de snelheid die ik ervoor haalde.
Mijn uitgelezen data via VDSL2Tool
Code: Selecteer alles
download upload
Line: 25048 kbps 6048 kbps
Modem max: 80552 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 66137 kbps 13857 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 354 m Estimated!
Training margin: 21.1 dB
Attenuation: 11.5 dB
Kan het zijn dat mijn profiel verlaagd is, omdat de verbinding regelmatig verbroken werd door een nieuwe update?
Heeft iemand dit ook? En is er een oplossing? Een automatische lijntest kan ik niet doen, want ik heb geen idee waar ik mijn lijnnummer moet halen. Of kan een technieker hier op dit forum dat van op afstand terug fixen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
@driesve: Voor een lijntest kan je het telefoonnummer van BelgacomTV gebruiken, als je Scarlet One hebt. Te vinden op mijn.scarlet.be.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Is er een mogelijkheid om upnp uit te schakelen? Vanaf ik ook maar 1 laptop connect met het Scarlet wlan dan staat de lijst bij home servers vol met msn en torrentzaken
Ik zet liever zelf de poorten open die ik wil gebruiken, software hoeft dat niet achter mijn rug te doen.

Userbase-friends,
Ik zit ook nog met een vraagje ivm de nieuwe firmware.
Voor deze upgrade heb ik de manuele reset moeten uitvoeren en heb momenteel "RunTime Code Version: 6LR10A-6LA04C"
Toch heb ik hier een aantal vragen bij.
Waarom kan ik geen port-forwarding meer instellen?
Zijn er nog meer beperkingen in deze Firmware dan vroeger?
Voordat ik deze upgrade had uitgevoerd heeft eerst mijn lijn een upgrade gekregen. ik zat toen op download van ongeveer 16000 kbps. na de upgrade was dit 12040 kbps. De upload zat ver boven de 1000kbps, nu 1048 kbps.
De meesten hier op dit forum halen blijkbaar 20000 of meer....
(aan hun signature te zien)
Ik heb reeds met de support-chat van scarlet contact opgenomen, maar de lijn zou in orde zijn.
Ergens in het begin van dit forum had ik gelezen dat je "geluk" moet hebben met wie je op de chat in contact gekomen bent. de meesten schepen je af, anderen zoeken het wel grondig uit....
Wat kan ik doen om dit "deftig" te laten nakijken?
Ik zit ook nog met een vraagje ivm de nieuwe firmware.
Voor deze upgrade heb ik de manuele reset moeten uitvoeren en heb momenteel "RunTime Code Version: 6LR10A-6LA04C"
Toch heb ik hier een aantal vragen bij.
Waarom kan ik geen port-forwarding meer instellen?
Zijn er nog meer beperkingen in deze Firmware dan vroeger?
Voordat ik deze upgrade had uitgevoerd heeft eerst mijn lijn een upgrade gekregen. ik zat toen op download van ongeveer 16000 kbps. na de upgrade was dit 12040 kbps. De upload zat ver boven de 1000kbps, nu 1048 kbps.
De meesten hier op dit forum halen blijkbaar 20000 of meer....

Ik heb reeds met de support-chat van scarlet contact opgenomen, maar de lijn zou in orde zijn.
Ergens in het begin van dit forum had ik gelezen dat je "geluk" moet hebben met wie je op de chat in contact gekomen bent. de meesten schepen je af, anderen zoeken het wel grondig uit....
Wat kan ik doen om dit "deftig" te laten nakijken?
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Port forwarding gaat nog steeds op dezelfde manier als vroeger, ik snap daar je probleem dus niet echt
De downloadsnelheden en uploadsnelheden heb ik nog niet getest via speedtest, maar volgens men whitebox zijn deze ook stabiel gebleven

De downloadsnelheden en uploadsnelheden heb ik nog niet getest via speedtest, maar volgens men whitebox zijn deze ook stabiel gebleven
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Op pagina 1410 staat de scheduler
edit: nevermind, je kan de schedule inderdaad niet meer aanpassen van de verbinding zelf. Ik hoop dus dat ze het naar 96 uur hebben gebracht in plaats van 36 uur

Code: Selecteer alles
javascript:mimic_button('goto: 1410..')
nee nee het gaat nog steeds... bedankt! Ik vond gewoon de juiste javascript pagina nietMClaeys schreef:Op pagina 1410 staat de scheduler
edit: nevermind, je kan de schedule inderdaad niet meer aanpassen van de verbinding zelf. Ik hoop dus dat ze het naar 96 uur hebben gebracht in plaats van 36 uurCode: Selecteer alles
javascript:mimic_button('goto: 1410..')

Gewoon schedule instellen en dan op de "network interfaces" pagina bij wan edit en dan settings kiezen en dan kan je het wijzigen
