Install technieker

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Azgard schreef:Dr. Trimble, met Dommel heb/had ik daar ook wel s last van. Heb dan de google-dns als secondary geconfigureerd in de router (8.8.8.8 of 8.8.4.4)

Werkt prima :beerchug:

heb ik ook zo sinds een week, en zoals je zei : geen enkel probleem meer.
Het is natuurlijk wel makkelijk dat wij dat allemaal weten, maar wat eigenlijk met al die "gewone gebruikers" die enkel de pc kunnen aan steken en surfen?
Soms moet je wel veel geduld werken voor het weer werkt.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vermoed dat die gebruikers de vaste helpdesk klanten zijn...
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

enkele uren later...geen binnenkomende telefoons meer;
helpdesk gebeld, gegevens opnieuw moeten invullen, reset door stekker uit te trekken
gevolg: ook geen internet meer
helpdesk gebeld, reset moeten duwen, gevolg: alles weg natuurlijk.
Dan wat geëxperimenteerd , internet terug ok, wireless ok, tv poorten uitgeschakeld,...
Maar de telefoon, doet 't niet meer, in beide richtingen
Bij 'Line 0' staat bij registration status 'error', de rest vd gegevens lijken mij ok.
Toch vermoed ik dat ik op z'n minst de uitgaande terug in dienst moet kunnen krijgen

Heeft er iemand een tip voordat ik de helpdesk met m'n gsm moet bellen op dit spitsuur?

Op de statuspagina staat nu:
Nummeroverdracht wordt behandeld Uw nummer wordt momenteel overgedragen naar het Scarlet netwerk. Dit zal gemiddeld 4 dagen duren.


Te vroeg gejuicht? :|
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

filipi schreef:
Te vroeg gejuicht? :|
neen hoor, twas te verwachten :banana:

probeer dit eens:

line0 leegmaken inclusief de vinkjes, apply klikken zelfde voor line1 en line2

Hierna quickstart > enable > optie 1 > gegevens ingeven > saven > ok klikken

5 minuten wachten is m dan nog ni up and idle

> maintenance > reboot en nog is checken

Telefoonnummer in het formaat 0XXXXXXXX niet 32XXXXXXXX
Login voor de telefoon is zonder @SCARLET


succes :bdaysmile:
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Jawadde, de technieker is hier een dikke 3 uur binnengeweest.
Hij belde om te laten weten dat hij hier 15 minuten later zou staan, en na een halfuurtje stond hij aan mijn deur.
Nieuwe doosjes min of meer proper tegen de muur geplaatst.

Maar toen begon de miserie... Ik had zelf nog een Sagem modem en wou deze dus gebruiken zodat ik er geen nieuwe moest betalen aan Scarlet. De technieker stelt deze in en ik heb VDSL. Als hij echter de telefonie wou instellen kreeg hij telkens een foutmelding dat de parameters niet juist waren. Wat hij ook ingaf, de foutmelding bleef opkomen.
Hij heeft dan maar beslist van een nieuwe modem te plaatsen maar daarmee kreeg ik maar ADSL. Toen heeft hij nog een andere modem geprobeerd maar weeral hetzelfde verhaal, geen VDSL.

Hij heeft toen maar een collega opgebeld die moest nakijken of er een VDSL synchro was. Ze hebben ongeveer 45 minuten zitten zoeken naar de oorzaak van het probleem en paar keer naar de KVD gelopen (vlak voor de deur). Toen ik voorstelde om het nog eens met mijn modem te proberen aangezien deze eerst wel VDSL gaf, weigerde hij dit. Een halfuur, en 20 resets van de modem later had ik plots wel een VDSL verbinding. Maar ze hebben nog steeds geen idee wat de oorzaak van het probleem was, en hoe het plots wel kon werken.

Internet werkt nu vlekkeloos, enkel telefonie moet nog geactiveerd worden. Ik veronderstel dat dit een paar uur tot enkele dagen kan duren...

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37460 kbps    7968 kbps 
payload:              30064 kbps    6048 kbps 
max line:             137564 kbps 
max payload:          112988 kbps 
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             28.9 dB 
loop length:          21 m 
near end:             452 m 
far end:              22 m 
avg. length:          165 m 
snr margin:           26.7 dB 
attenuation:          2.0 dB 
avg. margin:          27.9 dB 
avg. snr:             42.8 dB
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

@dr.trimble:

haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle

reboot, geen verbetering meer

Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

filipi schreef:@dr.trimble:

haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle

reboot, geen verbetering meer

Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?
graag gedaan :-D ,

volgens mij moet je nu ff wachten tot de nummerovername afgehandeld is. Dit duurt volgens scarlet 3 a 4 dagen.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

yep, ken ik nog van 5 jaar geleden toen ik naar de All In overging.
Alhoewel de belgacom man daarstraks zei dat 't slechts een uurtje ging duren? Scarlet-tech vond dat ook al straf.

Internetsnelheden zijn enorm stabiel gedurende de ganse dag/avond, nooit gezien bij Base en Tele2

Tot wederdienst bereid :beerchug:
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Hier ook één en al ellende.

Begin november installatie Scarlet One besteld en direct een installatie op 29 november aangevraagd.
_ Eerst was er een probleem met het adres en gingen ze een onderbuur zijn internet overnemen (opgelost door een Belgacom medewerker hier op het forum, waarvoor dank)
_ Later nog paar keer telefoon hiervoor gekregen waarin ik telkens weer moest uitleggen dat het om een nieuwe aansluiting ging en niet om een "overname".
_ Uiteindelijk krijg ik sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]".
_ Vrijdag voor vooropgestelde extra werken krijg ik telefoon van planningsdienst: Vriendelijke dame zegt me dat "ticket" gesloten is en dat ik naar technische dienst moet bellen om te weten wat dit dan wel wil zeggen. Dit doe ik, waarna persoon aan andere kant van de lijn zegt "ik laat er naar kijken". 15 min later krijg ik terug sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]". Dus ik denk zal een misverstand zijn...
_ Maandag uiteraard niemand gezien. Ondertussen reeds 3 keer gebeld naar hun en het enige wat ze daar doen is "dossiers" aanmaken om een nieuwe afspraak te maken. Ondertussen 3 dagen later en nog niemand gehoord...
_ Indien er hier Scarlet medewerkers zijn: gelieve contact op te nemen want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)

Groeten,
Kick
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

kick schreef:want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)
Volgens mij zijn ze daarin getrained,... en dat is dan ook in het enige :?
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

nog een (laatste?) update:

Ik meldde dat er geen inkomende telefoons binnenkwamen vlak na de aansluiting. Bleek dat enkel inkomende oproepen afkomstig van een GSM niet binnenliepen.
Oproepen vanop vaste telefoons gaven geen problemen.
Ik heb gewoon enkele dagen afgewacht en blijkbaar was dat voldoende. Vandaag lopen oproepen van GSM's ook binnen.
Eind goed, al goed...hopelijk blijft het zo.

Downloadsnelheid is vandaag 2 Mbit minder, maar als je, zoals hieronder, ziet dat ik op weekenddagen en weekavonden bij Base amper 1Mbit haalde ben ik meer dan tevreden.
robke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:01

Ok nu begin ik te stressen :banana: maar het is positieve stress!

Scarlet had me dus weekje of 2 geleden gecontacteerd om de afspraak te verzetten naar 8 december.
Nu krijg ik een smsje, morgen komt de technieker langs. :bdaysmile:

Hopelijk komt hij dan ook langs morgen!!! Eindelijk aangesloten... :-)
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Na 3 telefoontjes ligt de installatiedag nu vast op 27 december (+- 1 maand na de voorziene installatie!)...
robke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:01

Hebben ze uiteindeljk zelf gebeld of heb jij zelf actie ondernomen?
wat live verslaggeving :-)

De tech heeft dus inderdaad 15 min voor hij toekwam een seintje gegeven. Aansluiting meteen gevonden, begonnen met de installatie en nu is hij plots naar de rop omdat er een probleem is... :|
robke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:01

Ok alles is dus in orde geraakt na een 2 tal uur... niets te zeggen op het werk van de tech. Was professioneel!

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37600 kbps    7968 kbps 
payload:              30056 kbps    6048 kbps 
max line:             103348 kbps 
max payload:          83372 kbps 
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             20.6 dB 
loop length:          115 m 
near end:             487 m 
far end:              115 m 
avg. length:          239 m 
snr margin:           17.1 dB 
attenuation:          6.8 dB 
avg. margin:          19.7 dB 
avg. snr:             35.1 dB 
Ik weet eigenlijk niet echt wat bovenstaande waarden zeggen maar ik hoop dat er wel mensen zijn die me meer info kunnen geven! :-)
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb hun zelf gebeld. Blijkbaar moet er nu ook geen belgacom tech meer aan te pas komen...
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

23 November aanvraag gedaan voor Scarlet One, 2 dagen nadien is er gebeld dat ze op 15 December alles komen installeren.

Heb de dag verlof genomen maar er is hier vandaag niemand geweest...
Nog vanavond proberen bellen naar Scarlet maar ik heb leuk een half uur naar hun wachttoon mogen luisteren.

Status op mijn.scarlet.be is wel nog steeds
De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Wat is er nu weer aan de hand? :bang:
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Het is gewoonweg triestig hoe ze mensen verlof laten nemen voor de drol. Zo hebben ze het mij ook 2x gelapt.
Scarlet excuseert zich zelfs niet omdat het zogezegd de schuld is van het installatiebedrijf Janssens die de verdere afhandeling regelt. Je krijgt ook geen compensatie omdat je verlof genomen hebt voor niks.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 09 dec 2008, 12:37
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Volgens Scarlet was er een "fout" met Belgacom, ze gaan nu opnieuw contact met mij opnemen.
Dat is nu al een paar dagen geleden, nog steeds niets gehoord...

Ook is de status van mijn bestelling op de website nog steeds:
De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Wat is er toch aan de hand? :?
robke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:01

Als het een troost mag zijn, ik had hetzelfde probleem... ook door een fout van Belgacom was mijn installatiedatum verzet.
Ik moet er ook wel bijzeggen dat ze hun woord hebben gehouden op de 2e datum.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Bij mij is de installatie nog steeds voorzien op de 27e.

Aangezien ik het vreemd vind dat er nu opeens geen Belgacom tech meer aan te pas moet komen, even hier vragen of iemand van jullie aan de hand van foto's kan bevestigen dat enkel een Scarlet technicus volstaat.

In de berging op het gelijkvloers hangt momenteel dit bakje. Hierin komt de kabel van het appartement op het gelijkvloers terecht (of vertrekt naar?), die gebruik maken van de diensten van Belgacom:
foto


Voor mijn appartement is deze kabel echter nog niet aangesloten op het blauwe bakje:
foto

In de berging in het appartement zelf komt dan dit kabelkluwen terecht. (ik vermoed een kabel van het gelijkvloers naar het appartement+kabels naar de verschillende kamers in het appartement):
foto
foto

Plaatst de Scarlet tech zelf een NTP 2007 aansluiting of moet je deze zelf voorzien?

Iemand die wat duidelijkheid kan scheppen?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Aansluiting in belgacom kastje & plaatsing NTP doet de scarlet tech allemaal.
De installateurs hebben toegang tot de Belgacom infrastructuur.

btw:
Lijkt da nu maar zo of hebben ze die leiding echt tegen dat kastje geplaatst? :roll:
Zo gaan ze die nooit fatsoenlijk open krijgen.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 323
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

De scarlet)installateur gaat uw binnenbekabeling aansluiten in het blauwe kastje. (safety-box)
In de berging waar al uw kabels toekomen komt er (eventueel) een ntp en van hieruit wordt te telefoon en internet gesplit.

Amai ja, ik zie het ook juist. Dat blauwe bakje is echt tegen die leiding geplaatst. Of andersom. De technieker gaat vloeken. :lol:
Dit kom ik soms ook tegen. En zeker in nieuwbouwappartementen. Enige oplossing is met een koevoet de safety-box van de muur snokken.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Belgacom-mannen zijn enkel nodig als er iets aan de buitenbekabeling is.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Deurtje verwringen en uit zijn scharnieren halen, en dan nieuw deurtje met slot naar links plaatsen.

Ohja, dit de schuld van die klungels van het water. Dus zij zullen moeten opdraaien voor de kosten.

Veel sterkte alvast, er gaat iemand alvast veel mogen bellen om het in orde te krijgen. :)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6153
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Wat is die safety box juist? Een kastje zodat je niet andere paren kan misbruiken in het gebouw?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
kick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2006, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 2 keer

Als ik het goed voor heb is het kastje er gekomen na de waterleidingen :). Het openen zou ook geen probleem mogen zijn want is enkel met snelbinders vastgemaakt aan die witte "buizen" erachter.
Bedankt voor de massale hoeveelheid antwoorden :-)


27 dec:

Afbeelding

:bdaysmile:
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb mijn beklag al gedaan in een ander topic (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 71#p360071) dus ga het niet opnieuw herhalen. Maar deze manier van werken is ronduit schandalig en onwaarschijnlijk amateuristisch. Had ik dit geweten op voorhand, had ik nooit de overstap gemaakt. Dus voor de potentiële overstappers: de verhalen zijn waar en niet overdreven. Dus weet waaraan ge begint.
robke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2010, 14:01

Mja... ik heb uiteindelijk geluk gehad... het is éénmalig verzet geweest maar nog voor ik verlof had eigenlijk.
Ik denk dat je echt geluk moet hebben bij Scarlet. Maar ik vraag me af hoe het juist zit bij andere providers...

Niet dat ik Scarlet nu volop wens te verdedigen maar ikzelf was heel sceptisch geworden over de Scarlet-afspraken enkel en alleen door te zoeken op google en alle klachten te lezen.

Het probleem is dat klanten waarbij alles goed verlopen is (bijna) nooit hun ervaring op het internet zullen delen, dit terwijl mensen waarbij er negatieve ervaringen zijn, veel sneller hun klachten zullen 'posten'.
En mijn zoektocht in google ging dan natuurlijk zo = scarlet + installatie + annulatie :-)

Soit, veel succes in elk geval het zal wel goedkomen uiteindelijk. Het beste wat je kan doen is hun bellen en zagen denk ik. Mail sturen heeft geen zin want dan duurt het enorm lang voor je een antwoord krijgt.

grtz
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”