Over welk wachtwoord heb je het dan? Dat van je DSL verbinding staat gewoon af te lezen in de configuratie instellingen van myedpnet. Wachtwoord voor toegang tot myedpnet kan simpel binnen de paar seconden bekomen worden via e-mail.MichelJ schreef:Bij EDPNET kreeg ik toch ook niet het paswoord zomaar, enkel schriftelijk.
Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
-
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 59 keer
Anderhalf jaar geleden stond het nog op de brief.
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Zijn er geen behulpzame techniekers meer aanwezig die willen en mogen helpen?
Tjah... helaas kregen ze hier meer kritiek dan dankbaarheid te horen, een spijtige zaak.
Tjah... helaas kregen ze hier meer kritiek dan dankbaarheid te horen, een spijtige zaak.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Erg... Daar krijg ik buikkrampen van. Dat je van je ISP je account settings niet krijgt om je internet verbinding te configureren. Dat zwier je toch gewoon buiten. Tv of niet ...Flup schreef:Anderhalf jaar geleden stond het nog op de brief.
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Internet ADSL klanten krijgen wel nog een paswoord, aangezien deze een eigen modem hebben.Flup schreef:Anderhalf jaar geleden stond het nog op de brief.
Het zal een nieuwe truuk zijn om alternatieve modems te weren...
VDSL2 klanten krijgen geen paswoord, gezien deze in principe een B-box (O-box) hebben, en de settings gepushet worden.
Sinds eind vorig jaar ergens heeft Scarlet een nieuwe, verstrengde paswoord policy, waardoor de logons niet meer hetzelfde zijn. Deze worden ook niet meer aan de klant meegedeeld, met uitzondering van de Mijn Scarlet login. Met deze login kan de klant het paswoord voor Mijn Scarlet, e-mail of FTP wijzigen/opvragen, maar niet voor internet of VoIP....
Nog geen antwoord gekregenphilippe_d schreef: [01-09-2015] Ik zal eens contact nemen met de woordvoerder van Scarlet en hun officiëel standpunt vragen.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Eens van u oren maken op hun Facebook pagina waar iedereen het kan lezen helpt soms wel
(natuurlijk beleefd blijven hé)

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Spijtig dat er geen Pandora userbase meer is. Dat was in de tijd dat er beperkt overleg was met Telenet. Velen onder ons kennen dat nog wel, ik was toen ook lid... Maar dat zou dus nu wel mogen terug komen en doorgetrokken worden naar een algemene internet gebruikersunie ...
We kunnen hier wel van ons oren maken, maar dat gaat niet veel uitmaken vrees ik. Het grote publiek zouden we op die manier ook moeten proberen te winnen. Enkel op die manier kunnen we als gebruikersgroep misschien een klein vuistje maken. Een utopie voorlopig, maar alle kleine begin is toch al iets.
We kunnen hier wel van ons oren maken, maar dat gaat niet veel uitmaken vrees ik. Het grote publiek zouden we op die manier ook moeten proberen te winnen. Enkel op die manier kunnen we als gebruikersgroep misschien een klein vuistje maken. Een utopie voorlopig, maar alle kleine begin is toch al iets.
Dat kan ook al helpen als er meerdere dat zouden doen.honda4life schreef:Eens van u oren maken op hun Facebook pagina waar iedereen het kan lezen helpt soms wel(natuurlijk beleefd blijven hé)
-
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 59 keer
Hoe kan je het grote publiek 'winnen' als ze in de waan zijn dat die modem's 'gratis' zijn? Laat staan dat ze er graag zelf hun password in willen stoppen.
Het probleem is dat het publiek hondstrouw is aan de 2 grote. Toen scarlet met 1000resellers betere snelheden kon geven op hun eigen dslams aan een betere prijs dan skynet...waar zaten toen de meeste klanten?
Het probleem is dat het publiek hondstrouw is aan de 2 grote. Toen scarlet met 1000resellers betere snelheden kon geven op hun eigen dslams aan een betere prijs dan skynet...waar zaten toen de meeste klanten?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ook waar Flup. Vandaar dat ik het ook een utopie noem voorlopig. Maar alle begin is moeilijk. Passief blijven en en drammen op een forum zal niet veel aarde aan de dijk brengen.
Edit : Ik vind het gewoon pokke voor skynetbbs en heel die miserie. Dat zou toch écht niet mogen. Alleen sta je nergens.
Tickets aanmaken, klagen via alle kanalen, hoe publiekerlijker hoe beter. Ze gewoon met de neus op de feiten drukken. Ik heb in een aantal topics al rechtstreekd vragen gesteld aan dienstverleners zoals Netflix, Edpnet, AVM, gewoon doen. Tickets insturen en ze laten zweten.
Edit : Ik vind het gewoon pokke voor skynetbbs en heel die miserie. Dat zou toch écht niet mogen. Alleen sta je nergens.
Tickets aanmaken, klagen via alle kanalen, hoe publiekerlijker hoe beter. Ze gewoon met de neus op de feiten drukken. Ik heb in een aantal topics al rechtstreekd vragen gesteld aan dienstverleners zoals Netflix, Edpnet, AVM, gewoon doen. Tickets insturen en ze laten zweten.
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Antwoord van Scarlet:philippe_d schreef: [01-09-2015] Ik zal eens contact nemen met de woordvoerder van Scarlet en hun officiëel standpunt vragen.
Scarlet weigert dus geen FritzBoxen op het netwerk, maar de procedure om de login te weten te komen is een beetje omslachtig. Misschien komt daar in de toekomst wel verbetering in (als er voldoende noodzaak is) ?Er worden inderdaad geen login en paswoorden meer schriftelijk verstuurd, aangezien we hieromtrent ook klachten ontvangen hebben.
Indien de klant om één of andere reden een login en wachtwoord nodig heeft, kan er een technieker gestuurd worden die via een gearchiveerde encryptietool deze gegevens kan opvragen.
Scarlet zal ook hun call centers hierover beter informeren.
Toestanden zoals skynetbbs ondervond (zie openingspost), zouden hierdoor in de toekomst niet meer mogen voorkomen. Een technieker kan (en mag) wel degelijk de logon vrijgeven, en heeft hiervoor de tools.skynetbbs schreef:Technieker/helpdesk mogen het internet wachtwoord niet vrijgegeven om een "internet" connectie te leggen;
het is niet het wachtwoord op de "brief" het is ook niet die van "mijn scarlet"
....
Ook de technieker mag het internet paswoord niet geven want dat zou ik kunnen misbruiken om een "fritzbox" te installeren...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Wat een argument is dat nu. Er zijn zoveel mogelijkheden om die gegevens veilig en onmiddellijk bij de klant te krijgen. Hier zit meer achter en ik vermoed ontradering...Er worden inderdaad geen login en paswoorden meer schriftelijk verstuurd, aangezien we hieromtrent ook klachten ontvangen hebben.
En wat gaat die interventie dan wel mogen kosten voor de klant? Nog niet te spreken over het tijdsbestek.Indien de klant om één of andere reden een login en wachtwoord nodig heeft, kan er een technieker gestuurd worden die via een gearchiveerde encryptietool deze gegevens kan opvragen.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Misschien domme opmerking maar kan er gewoon geen dossier bij de ombudsman geopend worden? Klant heeft toch wel recht op zijn inloggegevens, me dunkt. Het is altijd zo geweest en eenzijdig iets aanpassen en dan de klant ervoor laten opdraaien. Dat zou ikzelf nooit aanvaarden...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Naar een concurrerende VDSL2-provider overstappen lijkt me alvast een beetje minder omslachtig dan een nogal absurde procedure opstarten bij de ombudsman of een betalende technieker laten komen die dan moet vaststellen dat die "gearchiveerde" encryptietool niet werkt op het nieuwe type O-Box3.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Het eerste dat ik lang geleden heb gedaan, nog voor het digitale aanbod in Vlaanderen, was me onafhankelijk maken van de ISP's voor TV. Ik zag toen de bui al hangen. En net om zulke problemen als hier te voorkomen en een provider eruit te stampen als die kuren begint te verkopen. Net zoals ik ook doe voor gas en elektriciteit bv. Er zijn momenten dat ik twee verschillende leveranciers heb.
Maar ik begrijp je standpunt en het is niet voor iedereen evident en ideaal om met de alternatieven te werken. Wat je wel bv kan doen is TV van zeg maar Telenet of zo pakken en dan heb je wel de keuze voor je internet provider.
Maar ik begrijp je standpunt en het is niet voor iedereen evident en ideaal om met de alternatieven te werken. Wat je wel bv kan doen is TV van zeg maar Telenet of zo pakken en dan heb je wel de keuze voor je internet provider.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
bwa ombudsman - absurde procedure? Ik denk dat het vrij eenvoudig is: hallo ombudsman, ik ben klant bij Scarlet en krijg plots geen toegang meer tot mijn inloggegevens. Als ik ze wil, moet ik een (betalende) technieker laten sturen.raf1 schreef:Naar een concurrerende VDSL2-provider overstappen lijkt me alvast een beetje minder omslachtig dan een nogal absurde procedure opstarten bij de ombudsman of een betalende technieker laten komen die dan moet vaststellen dat die "gearchiveerde" encryptietool niet werkt op het nieuwe type O-Box3.
En vervolgens wat geduld hebben?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Als je binnen 10 dagen je FritzBox via een andere VDSL2-provider kan gebruiken, ga je toch niet maandenlang wachten tot de Ombudsman doodleuk meedeelt dat Scarlet een technieker met een gearchiveerde encryptietool kan sturen om het probleem op te lossen. Ombudsman is gewoon een doorgeefluik, die nemen zelf geen standpunt in als wettelijk alles oké is.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
je hebt gelijk, raf.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Hoi,
vorige dinsdag is de technieker gekomen...en die weigerde die tool te gebruiken.
Hij heeft de helpdesk gebeld en die gaven hem uitdrukkelijk instructies dat hij het paswoord niet mocht geven.
ik kreeg hooguit het wifi paswoord en het serie nummer.
Ze wilden zelfs een schriftelijk schrijven opsturen zodat ik mijn geld bij de winkel kon terugkrijgen waar ik de fritzbox had gekocht...
technisch gezien betaal je 99 euro voor die vdsl modem...weliswaar regelmatig "gratis" via allerhande acties
op hun website lees je nergens dat je verplicht bent hun modem te gebruiken;
bij de "vdsl" aanbieding staat er zelfs bij dat je zelf een modem MOET voorzien;
maar aangezien ik "Trio" ben zit het wel in het pakket... die van "snow" hebben ze indertijd gerecycleerd... nu heb ik een "
ondertussen na 5 dagen krijg ik de melding van OVH dat mijn gigaset niet meer aan hun servers kan op poort 5060;
idem voor een test met voipbuster...
ik hoor de helpdesk van scarlet al zeggen dat zij alleen support geven voor hun voip....Die natuurlijk al 5 dagen goed werkt
dat hun internet verbinding er 1d7h geleden uit lag en sindsdien m'n toestel geen connectie kan leggen.
eens de scarlet modem uit/aanzetten
software (zoiper ofzo) uittesten...
en dan weer scarlet helpdesk lastig vallen...is er een firmware update gebeurd? weer een gewijzigde policy van hun?
vorige dinsdag is de technieker gekomen...en die weigerde die tool te gebruiken.
Hij heeft de helpdesk gebeld en die gaven hem uitdrukkelijk instructies dat hij het paswoord niet mocht geven.
ik kreeg hooguit het wifi paswoord en het serie nummer.
Ze wilden zelfs een schriftelijk schrijven opsturen zodat ik mijn geld bij de winkel kon terugkrijgen waar ik de fritzbox had gekocht...
technisch gezien betaal je 99 euro voor die vdsl modem...weliswaar regelmatig "gratis" via allerhande acties
op hun website lees je nergens dat je verplicht bent hun modem te gebruiken;
bij de "vdsl" aanbieding staat er zelfs bij dat je zelf een modem MOET voorzien;
maar aangezien ik "Trio" ben zit het wel in het pakket... die van "snow" hebben ze indertijd gerecycleerd... nu heb ik een "
ondertussen na 5 dagen krijg ik de melding van OVH dat mijn gigaset niet meer aan hun servers kan op poort 5060;
idem voor een test met voipbuster...
ik hoor de helpdesk van scarlet al zeggen dat zij alleen support geven voor hun voip....Die natuurlijk al 5 dagen goed werkt
dat hun internet verbinding er 1d7h geleden uit lag en sindsdien m'n toestel geen connectie kan leggen.
eens de scarlet modem uit/aanzetten
software (zoiper ofzo) uittesten...
en dan weer scarlet helpdesk lastig vallen...is er een firmware update gebeurd? weer een gewijzigde policy van hun?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
fryelectro schreef:bwa ombudsman - absurde procedure? Ik denk dat het vrij eenvoudig is: hallo ombudsman, ik ben klant bij Scarlet en krijg plots geen toegang meer tot mijn inloggegevens. Als ik ze wil, moet ik een (betalende) technieker laten sturen.raf1 schreef:Naar een concurrerende VDSL2-provider overstappen lijkt me alvast een beetje minder omslachtig dan een nogal absurde procedure opstarten bij de ombudsman of een betalende technieker laten komen die dan moet vaststellen dat die "gearchiveerde" encryptietool niet werkt op het nieuwe type O-Box3.
En vervolgens wat geduld hebben?
oh dus die "nieuwe" o-box3 die ze plaatsten daar kan zelfs de technieker het paswoord niet van uitlezen?
das een goei... ze willen/kunnen het telefonisch, schriftelijk en via een technieker niet meer vrijgeven...
dat heeft die technieker niet gezegd...Die is gewoon gefrustreerd weggereden.... een "obox 3" installeren was zijn opdracht...niks meer en niks minder...
bevestiging door klantendienst...en klant heeft niks te eisen...
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Klopt, toen mocht je zelf bij aanvraag nog zelf je wachtwoord kiezen. Wist niet dat ze er zo op achteruit gegaan waren.serialchiller schreef:Heeft er iemand al eens zijn "mijn scarlet"-paswoord gewijzigd? Héél vroeger, ik heb nog "Scarlet internet en TV", (in november 2011 besteld) wijzigde dat mee je pppoe-paswoord.
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Onze contactpersoon bij Scarlet heeft beloofd dat alle call centers (vandaag nog) op de hoogte zullen gebracht worden van deze procedure. Een technieker kan (en mag) dus wel degelijk het paswoord vrijgeven aan de klant.skynetbbs schreef:vorige dinsdag is de technieker gekomen...en die weigerde die tool te gebruiken.
Hij heeft de helpdesk gebeld en die gaven hem uitdrukkelijk instructies dat hij het paswoord niet mocht geven.
ik kreeg hooguit het wifi paswoord en het serie nummer.
PS
Schiet niet op de boodschapper, ik vind dit ook een onaanvaardbaar systeem. Scarlet zou dringend werk moeten maken van een tool waarmee de klant zelf al zijn eigen paswoorden kan aanmaken (PPoE, VoIP, FTP, mail, My Scarlet", enz.). Dit zou veel frustraties besparen.
De enige bedoeling van mijn interventie bij Scarlet was om duidelijkheid te creëren (voor de toekomst), wat met deze hopelijk gebeurd is.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
en wat dan met die "hardware" beperking dat een technieker het paswoord in de obox3 niet meer kan decoderen?
en de callsupport helpdesker heeft hooguit een "knop" om een TRS069 installatie te pushen wat dan weer niet werkt bij eg Fritzbox maar kan zogezegd geen paswoord instellen/uitlezen/doorsturen/mailen/posten/aangetekend sturen
Mvg,
Steven
en de callsupport helpdesker heeft hooguit een "knop" om een TRS069 installatie te pushen wat dan weer niet werkt bij eg Fritzbox maar kan zogezegd geen paswoord instellen/uitlezen/doorsturen/mailen/posten/aangetekend sturen
Mvg,
Steven
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Wie beweert dat?skynetbbs schreef:en wat dan met die "hardware" beperking dat een technieker het paswoord in de obox3 niet meer kan decoderen?
Als Scarlet mij vertelt dat hun techniekers een tool hebben om jouw paswoord uit te lezen, dan geloof ik hen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 59 keer
Tja x-aantal jaar geleden hadden die mannen van jannsens field services voor een opdracht van scarlet het paswoord gewoon bij , in plain text op papier en bij elk type storing (90% hadden ze dat paswoord dus niet nodig) ...Als ge dan ziet naar het verloop bij jannsens en dan het volk dat daar voor-en-na werkt..dan zijn ze bij scarlet nu van het ene uiterste in het andere aan het gaan...
Nuja men maakt het gewoon moeilijk om een eigen modem/router te zetten. Hoewel meerdere modems toegelaten zijn op VDSL is er de facto dus toch een verplichting om gebruik te maken van de ook reeds verplicht meegeleverde hardware. Dan mag AVM samen met EDP nog zoveel investeren in certificering als PX het spel zo kan spelen...
Nuja men maakt het gewoon moeilijk om een eigen modem/router te zetten. Hoewel meerdere modems toegelaten zijn op VDSL is er de facto dus toch een verplichting om gebruik te maken van de ook reeds verplicht meegeleverde hardware. Dan mag AVM samen met EDP nog zoveel investeren in certificering als PX het spel zo kan spelen...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik denk dat jullie het allemaal veel te ver zoeken.
Met de invoering van VDSL2, B-box2 (Sagem) en B-box-3 worden de logins via TR69 gepusht naar de modem. Er is dus geen enkele behoefte voor paswoord recovery (ze kunnen gewoon een nieuw paswoord pushen).
Gezien waarschijnlijk >98% van de klanten geen alternatieve modems gebruiken, hebben ze geen proces voor DSL paswoord reset voor die 2% voor wie het wel nodig is (FritzBox gebruikers)
Maar als er meer vraag is, komt zo'n tool er misschien wel.
Wat zou voor Scarlet een reden kunnen zijn om "het moeilijk te maken om een eigen modem/router te zetten"?
Wat hebben zij eraan?
Met de invoering van VDSL2, B-box2 (Sagem) en B-box-3 worden de logins via TR69 gepusht naar de modem. Er is dus geen enkele behoefte voor paswoord recovery (ze kunnen gewoon een nieuw paswoord pushen).
Gezien waarschijnlijk >98% van de klanten geen alternatieve modems gebruiken, hebben ze geen proces voor DSL paswoord reset voor die 2% voor wie het wel nodig is (FritzBox gebruikers)
Maar als er meer vraag is, komt zo'n tool er misschien wel.
Wat zou voor Scarlet een reden kunnen zijn om "het moeilijk te maken om een eigen modem/router te zetten"?
Wat hebben zij eraan?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Security bij Proximus (en dus waarschijnlijk ook bij Scarlet) is wel enorm opgetrokken sinds den Obama der heeft binnen gezeten
Paswoorden krijg je normaal nog altijd op papier bij installatie?
Maar bij installatie/repair kunnen techniekers normaal ook nog altijd aan het paswoord komen (ZTC werkt immers ook niet altijd).
Dat je je paswoord via telefoon niet gewoon krijgt lijkt me nu zo gek niet.
Ik weet nog dat je vroeger bij bepaalde providers zelfs een fax moest sturen met een kopie van je id-kaart voor je het paswoord kreeg
Denk dat je eerder een paar slecht geinformeerde helpdeskers hebt gehad.

Paswoorden krijg je normaal nog altijd op papier bij installatie?
Maar bij installatie/repair kunnen techniekers normaal ook nog altijd aan het paswoord komen (ZTC werkt immers ook niet altijd).
Dat je je paswoord via telefoon niet gewoon krijgt lijkt me nu zo gek niet.
Ik weet nog dat je vroeger bij bepaalde providers zelfs een fax moest sturen met een kopie van je id-kaart voor je het paswoord kreeg

Denk dat je eerder een paar slecht geinformeerde helpdeskers hebt gehad.
-
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 59 keer
Je kan die vraag zo vaak omkeren als je wil. Maar waarom moet ik om te beginnen die modem al verplicht 'kopen' als ik die niet wil? Wat hebben zij eraan...winst natuurlijk en hoewel je ook een ATA kunt zetten denk ik toch niet dat scarlet graag heeft dat we allemaal gaan uitbellen met andere voip operatoren via een voip router.Wat zou voor Scarlet een reden kunnen zijn om "het moeilijk te maken om een eigen modem/router te zetten"?
Wat hebben zij eraan?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik wil niet schieten op de boodschapper, want die zit in zelfde lijn als ikphilippe_d schreef:Ik denk dat jullie het allemaal veel te ver zoeken.
Met de invoering van VDSL2, B-box2 (Sagem) en B-box-3 worden de logins via TR69 gepusht naar de modem. Er is dus geen enkele behoefte voor paswoord recovery (ze kunnen gewoon een nieuw paswoord pushen).
Gezien waarschijnlijk >98% van de klanten geen alternatieve modems gebruiken, hebben ze geen proces voor DSL paswoord reset voor die 2% voor wie het wel nodig is (FritzBox gebruikers)

Laat nu dat getal van 2% van alternatieve modems waar zijn. Als een klant zijn DSL login gegevens wil, moet ie die toch gewoon kunnen krijgen. Het gaat tenslotte toch niet om een vraag tot ondersteuning van een alternatieve modem. Maar als ik dit verhaal hier volg, klinkt dat gewoon hallucinant.
Dit zijn weer zo van die privileges die een provider denkt te kunnen nemen, in de naam van veiligheid of wat dan ook, maar dit kan gewoonweg niet. Zoals Raf1 zegt, buiten zwieren die handel.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5896
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij proximus kan je het dsl paswoord gewoon wijzigen via myproximus... Enfin, dat kon iig toch want ik heb dat destijds gedaan. Je neemt een dienst af, er is een login/ww voor, dan heb je imho ook recht dat te kennen. Stel je voor dat bv facebook ineens gaat zeggen "wij kiezen je wachtwoord en koppelen je apparaten wel, maar het ww geven we je niet"... Absurd? Jep, net zoals een provider die je het ww niet geeft.
Al begrijp ik perfect dat ze het niet telefonisch geven, en voor op papier is er natuurlijk geen procedure...
Maar dan kan het via post of in de selfcare van de provider toch wel?
Nu denk ik wel dat ze idd het ww niet kunnen zien, enkel resetten... Maar door het te resetten kan je dan weer ineens niet op internet, sja...
Beste manier is die van proximus dus: opgestuurd op papier en aan te passen via myproximus
Sent from my A0001 using Tapatalk
Al begrijp ik perfect dat ze het niet telefonisch geven, en voor op papier is er natuurlijk geen procedure...
Maar dan kan het via post of in de selfcare van de provider toch wel?
Nu denk ik wel dat ze idd het ww niet kunnen zien, enkel resetten... Maar door het te resetten kan je dan weer ineens niet op internet, sja...
Beste manier is die van proximus dus: opgestuurd op papier en aan te passen via myproximus
Sent from my A0001 using Tapatalk
Ik heb net hetzelfde probleem hier. had mijn paswoord opgeslagen maar ben dat kwijtgespeeld door de jaren heen. nu wou ik een andere modem/router gaan gebruiken maar dat ging uiteraard niet want ik wist mijn paswoord niet meer.
ik bel ze zeggen dat die informatie niet via telefoon gegeven wordt en ik moest maar emailen. ik email en dan zeggen ze "dit is je login naam ik hoop dat je hiermee je paswoord herinnert" dus ik denk "misschien is mijn paswoord het begin van mijn loginnaam" maar nope dat was het niet.
wat een totale klerezooi.
ik bel ze zeggen dat die informatie niet via telefoon gegeven wordt en ik moest maar emailen. ik email en dan zeggen ze "dit is je login naam ik hoop dat je hiermee je paswoord herinnert" dus ik denk "misschien is mijn paswoord het begin van mijn loginnaam" maar nope dat was het niet.
wat een totale klerezooi.
Neem mijn thread eens door voor mijn ervaring: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45284
Toen mocht het al niet meer schriftelijk, maar de technieker mocht wel het pppoe paswoord geven. Die is dan uiteindelijk kostenloos langsgekomen.
Het is die NIET 1 van de paswoorden die je op mijn.scarlet.be kan resetten. Laat je dat ook niet wijsmaken.
Toen mocht het al niet meer schriftelijk, maar de technieker mocht wel het pppoe paswoord geven. Die is dan uiteindelijk kostenloos langsgekomen.
Het is die NIET 1 van de paswoorden die je op mijn.scarlet.be kan resetten. Laat je dat ook niet wijsmaken.
Laatst gewijzigd door Glitchdj 21 sep 2015, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Die heeft mij een half jaar geleden ook goed voortgeholpen. In tegenstelling tot heel wat van zijn collega's die nog liever willen dat je opzegt dan dat wachtwoord te bezorgen. Dus als je dit vroeg of laat leest, ***, nogmaals merci! 

Laatst gewijzigd door jantje81 22 sep 2015, 12:41, in totaal 1 gewijzigd.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Even terug naar boven halen: heb gisteren gebeld naar Scarlet 0800 nummer (voor personen die klant willen worden) met een aantal vragen.
Een ervan was: "Ik mag toch een Fritzbox gebruiken, ik heb er een die Proximus gecertifieerd is?" Antwoord aan de andere kant van de lijn: "Een wat?" Ik heb het hem letterlijk moeten spellen. Werd dan even op hold gezet, daarna antwoord: "Ik heb het nagevraagd: is niet toegestaan." Kon dus zelfs niet vragen hoe ik het paswoord kon krijgen...
@philippe_d: 't Wordt tijd dat de helpdesk nog een gebriefd wordt, of zat ik bij een ander callcenter? Een actief forumlid hier stelde me voor om een zekere Wendy van Scarlet te contacteren?
Een ervan was: "Ik mag toch een Fritzbox gebruiken, ik heb er een die Proximus gecertifieerd is?" Antwoord aan de andere kant van de lijn: "Een wat?" Ik heb het hem letterlijk moeten spellen. Werd dan even op hold gezet, daarna antwoord: "Ik heb het nagevraagd: is niet toegestaan." Kon dus zelfs niet vragen hoe ik het paswoord kon krijgen...
@philippe_d: 't Wordt tijd dat de helpdesk nog een gebriefd wordt, of zat ik bij een ander callcenter? Een actief forumlid hier stelde me voor om een zekere Wendy van Scarlet te contacteren?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Speelt geen rol, je bent niet goed geholpen. Als je provider je niet helpt via z'n klantendienst moet je klacht indienen bij de Ombudsman Telecom, argumenteer duidelijk wat je wilt verkrijgen van Scarlet en de ombudsman bemiddelt dan voor jou.1ce schreef:'t Wordt tijd dat de helpdesk nog een gebriefd wordt, of zat ik bij een ander callcenter?
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03 jul 2012, 21:47
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Aanvulling: Intussen nog eens de vraag gesteld, nu via Facebook-pagina:
Beste X,
Bedankt voor je interesse! Je kan geen eigen modem meer gebruiken noch configureren. Het enige abonnement waarbij dat nog ging (internet ADSL) is een maand geleden uit ons aanbod geschrapt. Bij eender welk abonnement dat je zou wensen, komt de technieker langs om de modem te installeren. Dat zal een Bbox 3 zijn. Bijgevolg configureert ook de technieker alles en zorgt hij ervoor dat dat met de correcte gegevens gebeurt.
Hierbij een link met meer informatie over onze verschillende abonnementen