Van Scarlet One naar Trio (12€/per maand besparing)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Azgard
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zorba schreef:In de klantenzone kan je nu overschakelen naar Trio. Ik heb zonet de overschakeling aangevraagd en moet enkel een activatiekost van €50 betalen.
Zorba, stond er bij jou in je winkelwagen dan ook een tweede telefoonlijn @ € 5,10 aangerekend (totaal maandelijkse kost € 44,10)? Bij mij staat die er steevast, en ik krijg ze met geen mogelijkheid weg, ik wil ze ook niet.
Ff op de helpdesk geweest via chat, en daar zeiden ze om gewoon te bestellen en achteraf bij de klantendienst te melden. Die zouden dan kijken of t daadwerkelijk aangerekend wordt... :???: ... ik heb t precies liever van den eerste keer in orde 8)
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Nee die stond er niet bij, heb jij momenteel ook Internet & TV of One? Misschien dat het probleem bij One ligt.
Azgard
Member
Member

Ja, ik heb momenteel het One pakket...
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Zonet bevestiging gehad, met een overzicht van alle kosten:
Afbeelding

Zoals ze bij de klantendienst al zeiden, vraag je het best na als het op je bevestiging nog fout staat.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer

Zorba,badankt voor deze info.Ben je nog van plan om ook Netflix erbij te nemen in de toekomst,of blijf je gewoon bij dit abbo?? (Als Netflix naar Belgie komt dan)
Ik vraag mij ook af of je moet inboeten op de beeldkwaliteit v/d tv ? Ik wil dat even vragen omdat je ( normaal gezien) toch een wat lagere internetsnelheid heeft.Ik heb ook nog een EMail adress @scarlet,kan je dit behouden bij een overstap van One naar Trio?
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sta mij toe de vraag over de beeldkwaliteit te beantwoorden: die blijft identiek. Met Scarlet Trio blijf je Belgacom TV hebben, alleen het aantal zenders wordt beperkt, de rest blijft hetzelfde: beeldkwaliteit, decodersoftware, opnamemogelijkheden (nPVR), aantal TV's dat aangesloten kan worden, enz.

De mailboxen en bijhorende adressen worden normaal gezien mee overgezet bij de migratie van One naar Trio, maar daar zal ik pas komende vrijdag uitsluitsel over hebben: dan wordt de ONE van mijn ouders omgezet naar Trio. Daarvoor zijn ze opgebeld door Scarlet, 1 dag na de online aanvraag voor de overstap.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Zorba,badankt voor deze info.Ben je nog van plan om ook Netflix erbij te nemen in de toekomst,of blijf je gewoon bij dit abbo?? (Als Netflix naar Belgie komt dan)
Ik vraag mij ook af of je moet inboeten op de beeldkwaliteit v/d tv ? Ik wil dat even vragen omdat je ( normaal gezien) toch een wat lagere internetsnelheid heeft.Ik heb ook nog een EMail adress @scarlet,kan je dit behouden bij een overstap van One naar Trio?
Ik heb momenteel Netflix via HideMyAss VPN. Voor mij is dit met Trio een perfecte combinatie.

Beeldkwaliteit blijft inderdaad hetzelfde. Ik heb momenteel ook maar een 20mbit profiel, dus ik kom zelfs niet aan de max van Trio.

Mijn abonnement wordt ook vrijdag omgezet.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mijn aanvraag is ook binnen.
Mis slechts 2 zenders die ik soms bekijk.
Hopelijk zie ik de zaterdag matchen nog maar die zijn mij de meerprijs uiteindelijk ook niet waard.
Mooie besparing :)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Ben ook van plan om over te schakelen. Echter las ik hier ergens dat edpnet deze maand ook nog met een vernieuwde formule op de markt komt. Klopt dit of niet? Ik wacht daar eventueel nog op.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb edpnet gecontacteerd ze zijn gestopt met tv en dit komt niet terug. Dus er komt geen triple play pack. Zo is mij althans verteld via de live chat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Is EDPnet voorlopig niet gestopt met de 'TV Vlaanderen aanbieding' met schotelantenne? ik denk het wel,maar dat wil echter niet zeggen dat ze niet met een ander Triple Play abbo kunnen afkomen,ook met TV Vlaanderen die dan via VDSL (van EDPNet) TV zou leveren.Dit is een mogelijkheid,maar nog absoluut geen zekerheid.
Ik vraag mij ook wel af of Netflix niets teweeg gaat brengen bij Belgacom/Scarlet? nu Telenet er al een reactie op heeft zou het toch wel kunnen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik al zei heb ik gisteren contact gehad met edpnet waar ze het gerucht van tripple play ontkennen. In tegenstelling tot telenet(prime) heeft bgc geen product dat door netflix beconcureerd zal worden. Zie dan ook niet in wat ze zouden moeten veranderen. Ik verwacht eerder meer klanten die de limiet van tn ontvluchten mocht blijken dat netfix te veel verbruikt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FORZA M
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Wanner ik via de website wil overshakelen van One naar Trio krijg ik bij het bevestigen volgende mogelijkheid om een klantnummer op te geven:

Afbeelding

Weet er iemand of dit effectief iets oplevert? En zo ja, iemand die nummers wil uitwisselen zodat we er allebei van genieten?
kode
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 4 keer

Bij het ingeven krijgt die persoon normaal 1 maand gratis.
FORZA M
Member
Member

Ik ben ondertussen al voorzien van een klanennummer. Het is niet meer nodig me hiervoor een PM te sturen.
kode
Starter Plus
Starter Plus

nog iemand die zin heeft om klantennummers te wissellen?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Net ook aangevraagd. Zag net als ik op "Ok" drukte aan de rechterkant in het mandje een totale kost staan van €99 (denk ik).
Heb de wizard nochthans doorlopen met als eerste mijn huidige login + wachtwoord in te vullen.

Nog iemand die dit had, of had je weldegelijk enkel €50 in het winkelmandje?
Als ik nog eens inlog op mijn.Scarlet.be vind ik ook niet onmiddellijk ergens mijn aanvraag terug zodat ik het kan checken.
FORZA M
Member
Member

Ik had enkel de €50 in m'n mandje.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3727 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

fluppie schreef:Ik heb ook nog een EMail adress @scarlet,kan je dit behouden bij een overstap van One naar Trio?
Is het niet zo dat de mailbox (@scarlet e-mail adres) bij Scarlet Trio een betalende optie is?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Worden mailboxen e.d. niet overgezet bij de overstap van Bijv. een One abbo naar een Trio abbo??(Post Steven_09)
Wel is het zo bij Snow dat men geen e-mail adres heeft @ snow.be,dat is al meerdere malen bevestigd.

voor bestaande klanten dienen er migratiekosten in rekening gebracht te worden (50 EUR) Deze zin staat onderaan de Trio pagina,in kleine letters,dus ik denk dat het over de mailboxen gaat hier.Als je overkomt van Scarlet One betaald U 50€,maar als U een nieuwe klant bent gaat U normaal gezien 100€ betalen,want dan komt er ook een digicorder,activering en WIFI modem zijn dan gratis .U heeft ook vijf mailboxen bij Scarlet Trio.
Laatst gewijzigd door fluppie 24 sep 2013, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
kode
Starter Plus
Starter Plus

aan de mailboxen moeten ze niet komen hoor. Deze worden niet gemigreerd en is ook gewoon in de prijs verwerkt (zie onder). De migratiekosten rekenen ze gewoon aan om wat extra te verdienen vermoedelijk omdat je downgrade of door de administratieve wijziging die volledig geautomatiseerd zou moeten kunnen maar mss niet zo is.

uit de specs van trio:
5 mailboxen van 1 GB
met 3 mail aliassen per mailbox.
Gratis antivirus & antispam
op de mailserver.

PS. Nog steeds op zoek naar iemand die klantennummers wilt uitwisselen, PM me gerust.
Steven_09
Plus Member
Plus Member

Op deze pagina vind je een overzicht van alle betalende opties voor Scarlet Trio.
http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-int ... onie/#tab4
Bij het 'internet' gedeelte kan je enkel een 'Secure PC' optie nemen, mailboxen zijn niet apart te betalen. Vrijdag worden de eerste One abonnementen naar Trio omgezet, dan zullen we het met zekerheid kunnen zeggen.

Om de overschakeling aan te vragen heb ik gewoon op de productpagina van Scarlet Trio op 'bestel nu' geklikt, ingelogd met bestaande gebruikersnaam voor 'mijn.scarlet.be'. Er werd meteen gevraagd om het abonnement aan te klikken dat omgezet moest worden, in het mandje was daarna enkel een eenmalige kost van 50 euro te zien, en dat bedrag staat ook vermeld in de bevestigingsbrief die de dag nadien via mail aankwam. Pas nadat die bevestiging gestuurd was, kon ik op mijn.scarlet.be zien dat de migratie aangevraagd was. Daarna telefoon gekregen om te melden dat de omzetting zelf voor komende vrijdag ingepland werd. Wellicht dus toch een aantal manuele ingrepen nodig aan de kant van de Scarlet klantendienst, en vandaar wellicht ook de 50 euro migratiekost.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Aha, dus sowieso ontvang je de dag erna nog een mail met een overzicht van het aangevraagde product + de kost hiervan?
Ik blijf vermoeden dat bij mij €99 stond terwijl ik bestaande klant ben en op dezelfde manier Scarlet Trio heb aangevraagd.

Indien ik zeker weet dat hier nog een mailtje volgt contacteer ik de helpdesk nog niet en wacht ik het mailtje nog even af.
Steven_09
Plus Member
Plus Member

Inderdaad, je ontvangt nog een gedetailleerd overzicht van je bestelling, met alle kosten die er aan verbonden zijn. Zoals het voorbeeld eerder al gepost in deze thread:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p511764
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik kreeg zonet een sms van Scarlet, maar nog geen mail :-)
FORZA M
Member
Member

Ook de SMS ontvangen, maar nog geen mail. In "mijn Scarlet" zie ik echter al wel beweging:

Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hmm, bij mij ziet dit er dus anders uit.
Heb daarnet met de chat van scarlet gepraat en die persoon vertelde mij dat alles correct werd geregistreerd, maar ik blijf toch vrezen dat ik een nieuw abonnement heb aangevraagd (ik wacht ongeduldig op de mail waarik effectief die €50 zie staan). Heb in het verleden nogal wat problemen gekend met de aanvraag van mijn One pakket bij Scarlet, daarom dat ik dus wat ongerust ben hierover.

Zo ziet het er bij mij uit:
Afbeelding
FORZA M
Member
Member

Argon schreef:Hmm, bij mij ziet dit er dus anders uit.
Heb daarnet met de chat van scarlet gepraat en die persoon vertelde mij dat alles correct werd geregistreerd, maar ik blijf toch vrezen dat ik een nieuw abonnement heb aangevraagd (ik wacht ongeduldig op de mail waarik effectief die €50 zie staan). Heb in het verleden nogal wat problemen gekend met de aanvraag van mijn One pakket bij Scarlet, daarom dat ik dus wat ongerust ben hierover.
kijk eens op de algemene pagina van mijn Scarlet, daar staat bij mij duidelijk aangegeven dat Trio geregistreerd is, en er voor One een migratie aan de gang is:
Afbeelding
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik zie dit:

Afbeelding

En dit was de chat met Scarlet daarnet:

Afbeelding

Nu, ik wacht nog even af op de mail...
Azgard
Member
Member

Azgard schreef:
Zorba schreef:In de klantenzone kan je nu overschakelen naar Trio. Ik heb zonet de overschakeling aangevraagd en moet enkel een activatiekost van €50 betalen.
Zorba, stond er bij jou in je winkelwagen dan ook een tweede telefoonlijn @ € 5,10 aangerekend (totaal maandelijkse kost € 44,10)? Bij mij staat die er steevast, en ik krijg ze met geen mogelijkheid weg, ik wil ze ook niet.
Ff op de helpdesk geweest via chat, en daar zeiden ze om gewoon te bestellen en achteraf bij de klantendienst te melden. Die zouden dan kijken of t daadwerkelijk aangerekend wordt... :???: ... ik heb t precies liever van den eerste keer in orde 8)
Ffkes mezelve quoten :-D

Heb dus gewoon besteld met die 2e telefoonlijn erbij gerekend, en mijn bevestiging afgewacht. Gisterenmorgen werd ik dan gebeld door de klantendienst dat ze mijn migratie op 30/9 gaan doorvoeren. Meteen aangegeven dat ik die 2e telefoonlijn niet moest hebben, waarna ze die netjes geschrapt hebben en mij kort daarna een bevestiging via email hebben gestuurd.

Alles dus in orde, totale maandelijkse kost is € 39 en € 50 éénmalige kost, alles is alweer vlekkeloos verlopen bij Scarlet :thumbs:
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik ben het aan het overwegen aangezien ik eigenlijk helemaal geen tv kijk en zit te wachten op netflix. Enkel zone dat je moet inboeten qua snelheid.

Iemand een idee wat het gevolg gaat zijn wanneer vectoring eraan komt zoals..... krijgen we met TRIO dan ook een hogere snelheid of blijven we gecapt op 30/2 want dan is denk ik SNOW toch wel een betere keuze.

EDIT: ik sprak te snel. SNOW is dus ook gecapped op 30,/2.5
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

korte update: deze vooravond al telefoon gekregen van Scarlet met de vraag wanneer ze mogen komen voor de installatie van decoder en modem. Dan uitgelegd dat dit helemaal niet nodig is. De persoon aan de lijn kon mij niet helpen daar hij enkel van de planningsdienst was. Ik moest dus bellen naar de helpdesk van Scarlet

Helpdesk Scarlet: Geen probleem meneer, u hebt enkel Trio aangevraagd in plaats van uw huidig One abonnement ,dus geen reden tot paniek. Wanneer kan een technieker langskomen met de decoder? Dan nogmaals verteld dat voor zover ik weet dit niet nodig is. De helpdesk medewerker heeft de telefoon dan even in wacht geplaatst en gaan informeren. Na enkele minuten had hij het inderdaad fout en dient er niemand langs te komen.

Wanneer ik nu overgeschakeld zal worden is mij en Scarlet zelf nog een raadsel. Leve Scarlet :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Duidelijk een medewerker die nog niet zo goed op de hoogte was v/d overstapregeling One-Trio : :-)
Vanaf nu moeten we er toch even opletten hoe het Tio Pack over het algemeen gaat ontvangen worden door de markt,en hoe Scarlet de (hoogstwaarschijnlijke) drukte zal opvangen.Daar is het voor een deel fout gegaan bij Snow(toch wel zeer jammer).Het lijkt er toch op dat ze in ieder geval beter georganiseerd zijn.Grote broer Belgacom heeft natuurlijk wel meer ervaring.Een kleine drie jaar geleden had Scarlet,voor Oost en West Vlaanderen tesamen maar een zestal techniekers.Dus een goede organisatie zal een must zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Zijn er ondertussen al mensen waar de overstap,en Migratie van e-mail boxen/adressen volledig achter de rug is??
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ja fluppie mijn afspraak ligt vast hoor. 14 oktober.
Met trio gaan ze toch wel in concurrentie met iedereen (ook snow!).
Voor wie geen 50mb kan krijgen en of de meerprijs van 20mb niet waard vind.
Het is de eerste keer sinds 2000 dat ik goedkope formule zie verschijnen die bovendien aan mijn wensen voldoet. win win voor mij ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik wacht nog even op Netflix Belgie,daarna ben ik ook van plan om over te stappen,ik heb ook 28,20 mbps met de Scarlet One formule.Snow is op dit ogenblik blijkbaar er nog niet in geslaagd om alle problemen op te lossen(onbetrouwbaar,in vele gevallen),zeer spijtig want het aanbod daar is zeker zo goed.
Steven_09
Plus Member
Plus Member

Een kleine update: gisteren (vrijdag) was de omschakeling gepland, maar enkel het zenderpakket is aangepast. De software op de (V4) decoder is nog dezelfde oude 'myrioi', ook na een reboot. Op mijn.scarlet.be staat alles ook nog zoals het al heel de week stond: bij Scarlet One staat 'migratie lopende', en bij de nieuwe producten staat 'aanvraag geregistreerd'. Hopelijk passen ze dat snel aan, want ik vermoed dat er qua facturatie nu nog altijd een 'One' actief staat. Bovendien begint de facturatiecyclus telkens de 4e van de maand, dus hopelijk is het tegen 4 oktober ook administratief in orde.

Er waren hier nog mensen die gisteren omgeschakeld moesten worden, is de situatie bij jullie hetzelfde?
Zorba
Elite Poster
Elite Poster

Bij ons is het vrijdag actief geworden. Bij de klantenzone staat
- Belgacom TV (product opgezegd)
- Scarlet Trio
- Belgacom TV for Scarlet

Ik vermoed dat alles in orde is hier, heb wel nog veel zenders (RAI, Animal Planet) dus ben niet zeker of dat al aangepast is.
De interface is ook nog blauw, terwijl Belgacom TV for Scarlet normaal rood is dacht ik?
Steven_09
Plus Member
Plus Member

@Zorba: administratief lijkt alles dus in orde bij jou, met als bonus dat je alle zenders van de 'One' nog hebt. Bij ons is het omgekeerd: betalen voor One, maar het beperkte aanbod van Trio actief. Ik veronderstel dat het wel nog in orde zal komen, we waren wellicht de eerste lichting die omgeschakeld werd, ze hebben het nog niet helemaal in de vingers :-)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Zo..... toch maar eens gaan uitproberen die Trio.

Scarlet ONE (migratie lopende)
Geselecteerd: Scarlet Trio (geregistreerd)

Hopelijk krijgen we in de toekomst wel een duwtje in de snelheden wanneer vectoring er is ;)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”