Bye bye Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2426
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Na mijn overstap van BASE naar Scarlet is mijn snelheid verdubbeld: van 1 Mbps naar ruim 2 Mbps. Ik vrees dat er niet meer uit die lijn te halen is, gezien de lijnwaarden 8)
Die aansluiting gebruik ik niet dagdagelijks en downloaden doe ik daar niet echt mee, dus het voldoet wel voor surfen en mailen.
Maar bij mijn inschrijving heeft Scarlet wel beweerd dat ik zeker 8 Mbps zou hebben en wss ook VDSL2, dus ik heb ze vandaag ook even gemaild om ze te herinneren aan die beloftes. Wie niet waagt, niet wint hé ;)
Laatst gewijzigd door johcla 02 maa 2010, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6152
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Service betaal je...
Daarvoor moet je bij BC of TN zijn denk ik.
Geef mij maar een goedkope ISP en een goede FUP ipv. een dure ISP met service...
anyway, ik duim voor je als de technieker morgen komt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Een update...
Vanmorgen om 11u krijg ik telefoon van technieker dat ie daar is, maar ik had afgesproken met Scarlet vanaf 12.30 ten vroegste!!!
Dus heeft ie moeten wachten want ik zat nog op mijn werk.
Hij klaagde er ook van dat hetzelfde gebeurd was bij zijn vorige klant dat ie daar maar in de middag moest zijn ipv smorgens...
Na het installeren van de nieuwe router werkt alles terug!!! :-D EINDELIJK!

Nu nog mijn domicilering veranderen, das weer iets anders...
Ik probeer nu al sinds 13.00 te bellen naar hen en constant wachttoon...(muziekje)
De telefoon ligt nu al meer dan een uur open!
Bij wijze van experiment bel ik eens naar hun 0800 nummer om nieuwe klant te worden, resultaat: binnen de 2 minuten iemand aan de lijn!!!
Ik heb mijn beklag daar eens gedaan van hoe ze bestaande klanten behandelen maar die kan daar uiteraard niks aan wijzigen of doen en uiteraard kan zij mij ook niet helpen. Dus nu weer ligt ie open, ondertussen alweer 10 minuten...
En voor diegenen dat mij niet geloven of denk dat ik overdrijf, probeer het zelf maar eens 02/2752727 -> 1 -> 3 -> 2 (heb al technische ondersteuning, administratief,... geprobeerd: NIKS!)
Bedankt voor de barslechte service Scarlet en wacht maar tot ik iemand aan de lijn te grazen heb want ik ben dit echt wel beu hoor! :-(
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het heeft 1u40m gekost om binnen te raken!
Ik zei dat ik al een 3-tal keer gemailed heb om mijn domicilering te veranderen maar ze zei dat ze daar niks van terugvond, blijkbaar is dat 'niet doorgekomen'. grrrr
Ik zei om de domicilering te veranderen en gaf mijn gegevens door en dan zei ze dat het referentienr van de domicilering niet klopte, ik legde uit dat ik dit nr heb in mijn bankapplicatie dus dat het zeker juist was. Maar blijkbaar moet dit nummer even lang zijn als een bankrekening nr.
Dus dat ging niet en dan gaf ze mijn huidig referentienr, maar dat is mijn bankrekeningnr!!! Ik zei dat en ze begreep niet en vroeg of ik dat zeker was. Tuurlijk ben ik dat zeker, ik gebruik die kaart al jaren aan een stuk en ken nr vanbuiten!
Maar blijkbaar moet er dar toch iets serieus scheef zitten met communicatie hoor, pffff...
Dus heeft ze nu mijn betalingswijze op overschrijving gezet en ik heb mijn domicilering opgezegd. Natuurlijk geef ik nu weer toe aan hen en betaal nu meer maar wat loont het nog als ik toch vertrek...
Nu op zoek gaan naar een nieuwe en Scarlet de vuilbak in! Spijtig genoeg want van stabiliteit van het netwerk/snelheid was ik wel tevreden.

Groetjes,
Nick
Chrischros
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 feb 2010, 19:34

honda4life schreef:Service betaal je...
Daarvoor moet je bij BC of TN zijn denk ik.
Geef mij maar een goedkope ISP en een goede FUP ipv. een dure ISP met service...
anyway, ik duim voor je als de technieker morgen komt.
Mijn broer is 2 jaar bij telenet geweest. had de meest verschrikkelijke problemen en betaalde 2 a 3 abbonementen bij heb, de digibox werkte maanden neit en ze kwamen hem niet vervangen. de lijst problemen die hij heeft gehad, met telenet, en ik touwens ook in het verleden, zijn tien keer erger dan de problemen die ik met scarlet heb (gehad).
Telenet is duurder en de service is barslecht. Dat is "onze "ervaring.
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Skynet kwam en ging... Telenet kwam en ging... ADSL2fit kwam en ging... EDPnet kwam en ging... Scarlet kwam en zal ook dezelfde weg opgaan... Goed werkend internet in België ???? :cry: .... en die twee achterlijke zielepoten in die walgelijke reklamespot op de beeldbuis die een open verbinding zoeken om "mee te surfen op het internet"... op het meest onveilige internet ter wereld??? (dank zij BGC en telenet) ... laat me niet lachen :wink:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Als ze allemaal slecht zijn... moet je mss in eigen boezem beginnen kijken. :wink:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6152
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Goztow schreef:Als ze allemaal slecht zijn... moet je mss in eigen boezem beginnen kijken. :wink:
ik zeg niks maar euh ^^
Miss moet je dan maar professioneel abbo zoeken, dat kost wel meer, maar daar garanderen ze een zeer hoge uptime, en gegarandeerde snelheden :lol: maar dan spreek ik niet over een lage prijs
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet. Hier moet je uw adsl laten activeren enz...... en je betaalt meer voor een internetverbinding van mindere kwaliteit. DE BGC infrastructuur is op vele plaatsen verouderd en nauwelijks aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

biekini schreef:Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet. Hier moet je uw adsl laten activeren enz...... en je betaalt meer voor een internetverbinding van mindere kwaliteit. DE BGC infrastructuur is op vele plaatsen verouderd en nauwelijks aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.
Klopt, vdsl2 is iets wat iedereen in de jaren 1700 had toch? ***zucht*** betweters...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

biekini schreef:Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet. Hier moet je uw adsl laten activeren enz...... en je betaalt meer voor een internetverbinding van mindere kwaliteit. DE BGC infrastructuur is op vele plaatsen verouderd en nauwelijks aangepast aan de noden van de 21ste eeuw.
London is een grootstad. Hier in Brussel hebt je ook een beter aanbod dan in Erpe-Mere...

Het breedbandaanbod op het platteland is in de UK vele keren slechter dan hier. Daar hebben ze namelijk geen kabel, geen 95 % dekking, etc.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:
biekini schreef:Neem je portable eens mee naar het buitenland... London bijvoorbeeld en je zit meteen op het internet.
London is een grootstad. Hier in Brussel hebt je ook een beter aanbod dan in Erpe-Mere...

Het breedbandaanbod op het platteland is in de UK vele keren slechter dan hier. Daar hebben ze namelijk geen kabel, geen 95 % dekking, etc.
En probeer eens Oostenrijk. 't Mag zelfs een al dan niet "vermaard" skioord zijn. Gemiddeld betaal je € 1 voor 10 minuten! (Is geen tikfout... 'k Heb de rekeningen liggen)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Koelreuteria schreef: En probeer eens Oostenrijk. 't Mag zelfs een al dan niet "vermaard" skioord zijn. Gemiddeld betaal je € 1 voor 10 minuten! (Is geen tikfout... 'k Heb de rekeningen liggen)
Mja, dat zijn toeristenplaatsen. Internetverbindingen daar zijn altijd wel veel te duur voor wat je maar mag/krijgt.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4066
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

johcla schreef:Na mijn overstap van BASE naar Scarlet is mijn snelheid verdubbeld: van 1 Mbps naar ruim 2 Mbps. Ik vrees dat er niet meer uit die lijn te halen is, gezien de lijnwaarden 8)
Toen BGC scarlet overnam is mijn lijn slechter geworden, de lijnwaardes werden slechter en daarom hebben ze me verlaagd naar 2Mbps en anders had ik 3Mbps.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28

Ik zit sinds die verhoging van de snelheid op Scarlet One op 19 megabit. Als ik een snelheid van 1,2 of 3 megabit had zoals jullie, dan zou ik toch overwegen om over te stappen hoor. Desnoods naar Telenet...
ophidian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mei 2009, 19:20

krisken schreef:
j0lle schreef:
krisken schreef:Wat mij telkens opvalt is dat mensen nooit of zelden iets positief zeggen over hun ISP.
uh.. en dat vind jij niet normaal? als iets werkt zoals het hoort te werken, zoek je niet naar oplossingen...
zodra er problemen zijn, zoek je oplossingen.. en zeker in dit geval denk ik dat de TS méér dan genoeg geduld gehad heeft, niet? en dan je mening kwijt kunnen en gal spuwen kan eens deugd doen.

ik persoonlijk heb nog nooit probs gehad met bgc, Nick. snel iemand aan de lijn, en meestal iemand die wil helpen :) duidelijk, snel, alleen niet zo vooruitstrevend maar die verhalen kan je hier al genoeg lezen
echter nog geen verhuis meegemaakt...
Neen ik vind dat niet zo normaal. Als je een product wilt dat blijft werken onder elke omstandigheid dan moet je SLA's nemen. Werkt het een keer niet, dan krijg je nog geld op de koop toe.
Sorry, maar dit slaat nergens op. Uw opmerking omtrent SLA's is echt niet van toepassing op de consumentenmarkt. Dergelijke pakketten met SLA's zijn alleen van toepassing op bedrijven (cfr de ook veel hogere prijs). De reden dat SLA's bestaan, is simpelweg omdat bedrijven vaak geld verliezen, als hun servers in het datacenter niet bereikbaar zijn. Juist daarom is er een financiele vergoeding/verzekering ingecalculeerd onder de noemer SLA.

Het betekent niet omdat je geen SLA genomen hebt, dat je geen garantie krijgt dat je product niet zal werken. Dat zou nogal lachen zijn voor de bedrijven.. Je betaalt voor de diensten, dus heb je er ook recht op dat deze naar behoren werken. Ik denk dan ook dat het grootste pijnpunt hier, de weinige aandacht is die er vanuit scarlet aan besteedt wordt. Als consument kan je best accepteren (zeker na een 10 jaar tevredenheid) dat er eens iets niet werkt, maar om je dan zelf in alle bochten te moeten wringen om nog maar 'gehoord' te worden, dat is totaal van de zotte.

Hier wordt gewoon puur misbruik gemaakt van de macht van het bedrijf zelf. Jij bent immers maar een kleine consument, dus wat ga je er in godsnaam tegen beginnen... Het enige dat je kan doen is naar de ombudsdienst stappen en hopen dat zij er wel iets aan kunnen veranderen + je beklag doen in dergelijke fora zodat andere mensen ook verwittigd zijn.

En opnieuw, je kan best eens falen in je dienst, maar het systeem van de klantenservice hierboven beschreven is gewoonweg not done.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door AnD op 10 maart 2010, 08:09

johcla schreef:
Na mijn overstap van BASE naar Scarlet is mijn snelheid verdubbeld: van 1 Mbps naar ruim 2 Mbps. Ik vrees dat er niet meer uit die lijn te halen is, gezien de lijnwaarden

Toen BGC scarlet overnam is mijn lijn slechter geworden, de lijnwaardes werden slechter en daarom hebben ze me verlaagd naar 2Mbps en anders had ik 3Mbps.
Ditzelfde gebeurde met mijn lijn bij de overstap van dxADSL (op 12Mbps ADSL2+) naar Scarlet.
Scarlet beweert dat mijn lijn maar 6Mbps (op ADSL1) aankan en weigert er iets aan te doen.
Ze willen niet nagaan hoe het komt dat op de dag van de migratie de lijnkwaliteit opeens halveert.

Ofwel zit er een bewuste strategie achter van met de nieuwe FUP abbo's gewoon oude infrastructuur terug op te vullen?

Toen ik dit de eerste keer aankaarte kreeg ik van Scarlet het antwoord dat zij mij niet op ADSL1 aangesloten hadden en
hoe ik daar bij kwam. Ik kreeg geen antwoord meer toen ik erop wees dat het profiel in de router verschijnt.
Ze gingen het nagaan en sedertdien krijg ik iedere keer een vage uitleg over de lijnkwaliteit (oa. afstand centrale; bij mij
minder dan 2,5km), maar er word nooit ingegaan op de vraag waarom het op dezelfde dag van de migratie opeens halveert.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Soms blijf je beter waar je bent... jammer dat we op voorhand niet weten wat er gaat gebeuren. :bang:
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zou niet te veel afgaan op wat ze bij Scarlet vertellen. Als je drie keer belt met dezelfde vraag, krijg je drie keer een verschillende uitleg.
Ik ben sinds en tweetal maanden overgezet op VDSL met nieuwe Sagem-modem en haal nu een snelheid van ongeveer 15 Mbs.
Omdat ik Scarlet One heb en daar normaal BelgacomTV zit inbegrepen belde ik hierover voor meer inlichtingen hoe ik dat dan kon krijgen, vermits dat bj de migratie niet automatisch gebeurt.
De Scarlet-medewerker ging dan mijn lijn controleren en vertelde mij daarop doodleuk dat VDSL bij mij niet mogelijk is. Ik ben er maar niet verder op ingegaan want anders zijn ze nog in staat mijn VDSL terug af te sluiten.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2426
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

En het grote probleem is dat eens je klant bent, je minstens voor een jaar vast zit. Als Quickie eens iets verstandig zou willen doen, zou hij bij de telecom voor een bedenktermijn van 30 dagen na activatie mogen zorgen. Ok dat je na die termijn een jaarcontract aangesmeerd krijgt, op voorwaarde dat de technische specificaties niet verminderen gedurende dat jaar.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7433
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit is toch geen probleem !
Er zijn hier mensen genoeg die erover klagen.
Dus als je toch de stap neemt is het op eigen risico zou ik zo zeggen !
En als je wilt weggaan bel naar scarlet en zeggen dat ge kosteloos wilt opzeggen wegens het niet nakomen van afspraken en als ze niet willen de ombudsdienst inschakelen dit heb ik jaar geleden ook moeten doen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4066
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

RL schreef:Ik zit sinds die verhoging van de snelheid op Scarlet One op 19 megabit. Als ik een snelheid van 1,2 of 3 megabit had zoals jullie, dan zou ik toch overwegen om over te stappen hoor. Desnoods naar Telenet...
Door mijn huidige situatie is dit niet mogelijk om over te stappen naar telenet.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben uiteindelijk sinds een jaar overgestapt naar Belgacom en heb Scarlet gedumpt.
Eigenlijk vond ik dat spijtig want ik was tot voor die hele reeks miserie wel content van hun uptime enzo.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen problemen gehad bij BGC, geen problemen met uptime, rekeningen,...
Heb al eens hun support afdeling moeten bellen voor een vraagje en ik was snel binnen en kreeg een deftig antwoord.
Momenteel dus geen negatieve opmerkingen. :-) En ik hoop dat dat ook zo blijft!!!
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Volgens mij is dit zo weer een typisch geval waar je van hier naar dar loopt en dat het probleem maar niet opgelost geraakt.
Heb ook zo iets voorgehad met mijn GSM (koop nooit een gsm in een BGC center !!!! ).

Ik zou je aanraden om een lijvige klachtenbrief (al dan niet aangetekend) te versturen naar scarlet. Steek er desnoods als bijlage een printout van de uren die je naar scarlet hebt gebeld met de kosten erbij. En ik hoop dat je toch dat je hiervoor een deftige vergoeding krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”