Upload zou normaal iets hoger mogen (Maxi 50/4).

Om het even welk systeem, er zullen altijd mensen "ongelukkig" zijn.hardyscript schreef:Voor mij is dit systeem om problemen vragen en maakt het de klant zeker niet gelukkig !
Onder druk van telenet hun snelheid bieden ze dit voor slechts een gedeelte van hun internet klanten.
Hadden ze niet beter gewacht op Vectoring om alle klanten samen gelukkig te maken.
Code: Selecteer alles
downstream upstream
Line: 69976 kbps 6048 kbps
Max: 81638 kbps 17104 kbps
Profile: 17a
Distance: 385 m
Training: 13,7 dB
Attenuation: 12,3 dB
Mijn geluk hangt inderdaad niet af van m'n internetverbinding. (gelukkig maarphilippe_d schreef:Om het even welk systeem, er zullen altijd mensen "ongelukkig" zijn.
("Geluk" is een relatief begrip: mijn levensgeluk hangt (nog) niet af van mijn internet snelheid)
downstream upstream
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Max: 43982 kbps 9215 kbps
Distance: 297 m
Training: 12,5 dB
Attenuation: 9,9 dB
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 69976 kbps 6048 kbps
Modem max: 93528 kbps 17536 kbps Estimated!
Calculated max: 72105 kbps 15107 kbps Estimated!
Line length: 155 m Estimated!
Training margin: 14.0 dB
Attenuation: 4.0 dB
Neen, ik steek ook de draak niet met een mening.hardyscript schreef: Mijn geluk hangt inderdaad niet af van m'n internetverbinding. (gelukkig maar)
Ik dacht niet dat dit forum de draak steekt met een mening.
Mijn mening was dat Belgacom beter had gewacht tot iedereen een verhoging kon krijgen
en dat dit systeem met max 13 weken toch niet meer van deze tijd is.
download upload
Line: 30048 kbps 6048 kbps
Modem max: 43736 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 35909 kbps 7523 kbps Estimated!
Line length: 631 m Estimated!
Training margin: 11.0 dB
Attenuation: 21.1 dB
download upload
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Modem max: 105488 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 86611 kbps 18146 kbps Estimated!
Line length: 270 m Estimated!
Training margin: 21.3 dB
Attenuation: 8.8 dB
download upload
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Modem max: 105488 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 86611 kbps 18146 kbps Estimated!
Line length: 270 m Estimated!
Training margin: 21.3 dB
Attenuation: 8.8 dB
toen ik die tool heb gedownlod, stond er als loin admin, en een pasw. als ik mijn login ingeef en paswoord dan blijft die tool draaien. moet ik nu mijn login ingeven en paswoord of zo laten?jackho schreef:ouarachi
40/6 zou eventueel nog juist kunnen maar ik vrees er voor !
Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.philippe_d schreef:Maar zoals je kan zien in de grafiek: het verschil tussen de 'gelukkigen' (<300m) en de 'ongelukkigen' zal met vectoring nog groter zijn dan nu !!!
philippe_d schreef:login = admin
paswoord = serienummer van de BBox2 (staat op onderkant van de modem)
Ik neem aan dat je dit getest hebt, met een laptop direct op je BBox2 (dus geen wireless, en geen router ertussen).fryelectro schreef:Hier ook nog steeds cap op 30 mbitCode: Selecteer alles
download upload Line: 69976 kbps 6048 kbps
Je hebt het zelf gepost: volgende de modem tool zit je op 631m van de ROP.ouarachi schreef:ik heb sagem en die paswoord is automatisch ingevuld ik moest gewoon kliken op mijn modem. maar nu is mijn vraag hoe ver woon ik bij de centrale?
download upload
Line: 29920 kbps 6048 kbps
Modem max: 92964 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 76328 kbps 15992 kbps Estimated!
Line length: 259 m Estimated!
Training margin: 25.5 dB
Attenuation: 13.1 dB
Met of zonder vectoring, de wetten van de physica zullen niet veranderen.vuurvos schreef: Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.
Als je een betere grafiek hebt, mag je die gerust posten hoor. Deze is voorlopig de enige die we hebbenPS: teer niet teveel op die grafiek, is wat mij betreft achterhaald
Heb je eigenlijk gelezen wat ik geschreven heb ? Ik zal het nog eens herhalen:philippe_d schreef:Met of zonder vectoring, de wetten van de physica zullen niet veranderen.vuurvos schreef: Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.
Het enige dat vectoring zal doen is de ruis (crosstalk) wegnemen.
Met andere woorden: jouw lijn zal (bijna) géén last meer hebben van de naburige lijnen, je zal dus de maximale snelheden krijgen, alsof jouw lijn de enige is met VDSL2.
Wel hier geldt ook: hoe verder hoe lager de sync. Er zullen dus altijd klanten zijn die vlak tegen de ROP zitten, en anderen die er verder van af wonen, toch ??
Ja, je leest het goed. Elke klant ! Bron: interne en betrouwbare bron. Maar deze grafiek die op het internet te vinden is geeft toch ook al een idee dat 50/6 voor elke klant van 0 tot 1000 meter wel degelijk kan. Ik zeg hierbij trouwens niet dat jouw stelling omtrent de wetten van de physica niet meer van toepassing is. Deze blijven uiteraard gelden.Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten
Heb mijn bron aangesproken, de grafiek ziet er in werkelijkheid veel rechter uit. En neen, die grafiek mag hier (nog) niet gepost worden om gekende redenen. Welke bron heb jij trouwens ? Het internet ? Let wel, er is wel degelijk interessante lectuur te vinden. Kijk hier maar eens. Leuke quote:Als je een betere grafiek hebt, mag je die gerust posten hoor. Deze is voorlopig de enige die we hebben.
PS:There is a large uncertainty in the resulting VDSL2 bit rate for a given loop length. With vectoring this uncertainty is almost removed
Deze opmerking stoort me het meest en is flagrant onjuisthet verschil tussen de 'gelukkigen' (<300m) en de 'ongelukkigen' zal met vectoring nog groter zijn dan nu !!!