Nieuw firmware

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Windows server?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Remedy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:53

evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Ik heb nu wel nog niet geprobeerd om vanuit een externe locatie mijn servers te benaderen.
Voorlopig heb ik het alleen nog maar vanuit de LAN geprobeerd.

Voor hetzelfde geld heb ik hetzelfde probleem als jij - ik zou even moeten kijken of ik dit vanavond kan testen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Dat heb ik altijd gehad, ook voor de update. Daarom hangt mijn server aan de Sagem en hangen mijn andere toestellen aan een deftige router met een eige PPPoE sessie :P, problem solved. Alle toestellen kunnen aan mijn server langs de externe verbinding. Heb ik toch effe LAN connectie nodig op mijn server dan connect ik dat toestel gewoon met die Sagem :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1316
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hier ook hetzelfde "probleem" terwijl dit voor de firmware update perfect werkte !

Zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=32471
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

MClaeys schreef:
evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Dat heb ik altijd gehad, ook voor de update. Daarom hangt mijn server aan de Sagem en hangen mijn andere toestellen aan een deftige router met een eige PPPoE sessie :P, problem solved. Alle toestellen kunnen aan mijn server langs de externe verbinding. Heb ik toch effe LAN connectie nodig op mijn server dan connect ik dat toestel gewoon met die Sagem :)
Lijkt mij de meest makkelijke oplossing :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Timebutt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maa 2012, 17:57

Hallo iedereen,

ik heb een probleem met het updaten van de firmware op mijn Scarlet Box. 3 dagen geleden was de firmware versie nog '6OS105-6OS005', om de een of andere reden is de update voor mijn toestel dus niet doorgekomen. Afgaande op de posts op dit forum heb ik dan de 'restore to factory defaults' methode gebruikt om alsnog de update binnen te krijgen. Helaas: geen vooruitgang na meer dan 10x proberen ... Zelfs tegenovergesteld: op de 192.168.1.1 pagina zie ik dat de router nu de firmware '6OS105-' draait (dit staat er letterlijk, tot en met het koppelteken), de firmware is dus veranderd maar naar wat?

Wat kan ik doen om mijn probleem op te lossen en de nieuwste versie te verkrijgen? Het zou fantastisch eenvoudig zijn om de firmware te downloaden en zelf te flashen maar dat lijkt niet aan de orde gezien die niet beschikbaar is ...

Bedankt!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Firmware is helaas niet beschikbaar. Maar volgens mij draai je nu enkel op de recovery firmware. Download terug de originele (6OS005) firmware en probeer de automatische update nog eens.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb de automatische updates met veel moeite kunnen uitschakelen (vlan20 disable) :)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3289
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 753 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier is VLAN20 op één of andere wijze gedisabled geraakt sinds vrijdag of zaterdag. Voor zover ik weet is VLAN20 nodig om updates te krijgen dus misschien is het een algemeen 'probleem' (alles marcheert hier trouwens nog).
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Als bij elke Scarlet VDSL2 klant VLAN20 disabled staat hebben ze inderdaad een probleem, want dat heeft geen enkele Scarlet One gebruiker nog telefoon ;)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3289
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 753 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Telefoon blijft hier gewoon werken, hoor.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Vreemd. Ik dacht dat VLAN20 voorbehouden was voor VOIP.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1616
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Normaal gaat VOIP over VLAN20, maar als dat niet werkt, schakelt hij terug naar VLAN10.
Was het niet dat je ook Scarlet-VOIP over VLAN10 kon doen met een Fritzbox?

Ik dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen, zelf niet getest, dus kan er ook compleet naast zitten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18437
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Is hier inderdaad al uitvoerig beschreven, dat Scarlet VoIP blijft werken zonder VLAN20. Dus via het "internet" (zal waarschijnlijk beperkt zijn tot Scarlet netwerk, zoals bij EDPNet)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Timebutt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maa 2012, 17:57

Bedankt Peter voor de originele firmware, die draait intussen weer op mijn Scarlet Box. Het toestel wil wel nog altijd niet updaten, verscheidene 'restore to factory defaults' geprobeerd maar de update komt niet binnen ... Wat kan de oorzaak van mijn probleem zijn?

EDIT: toen ik vanochtend keek blijkt de firmware de recentste versie te zijn, overnacht moet het update proces nu wel correct verlopen zijn ;)
nicl
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2012, 20:57
Bedankt: 2 keer

Ben dus bij de gelukkigen waar de update blijft "hangen" op 6OS105-6LA024. Wat mij ook opgevallen is, de firmware van de VDSL2 is nu terug een versie van 2007 ipv 2009. (Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21)

Enige mogelijkheid om de upgrade alsnog te forceren zonder tussenkomst van Scarlet technieker ?

Welke firmware file heb ik nodig om opnieuw te downgraden naar 60S105-60S005 ?

Thx voor jullie reacties.
justme82
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012, 10:43
Locatie: Antwerpen

Hallo

Ben een newby en wil graag mijn bbox2 updaten hoe doe ik dit juist via een telnet sessie?

Stap per stap want ik weet nog niet echt veel van deze soort dingen

Kan ik mijn bbox2 gebruiken voor mijn cityconnect aansluiting van Dommel?

Zo ja hoe doe ik dit juist ook liefst stap per stap

Alvast bedankt !
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1616
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Allereerst welkom!

Dit onderwerp gaat over de Sagem, van Scarlet, en niet over de bbox2. Je kan beter de onderwerpen over de bbox2 erbij nemen. Via de zoekfunctie vind je waarschijnlijk tal van onderwerp waarbij het manueel updaten van de bbox2 uit de doeken wordt gedaan.

Is er een reden waarom je je bbox wilt updaten? Want afhankelijk welke update je gaat doen, kan dit wel een risico inhouden. Zeker als je via telnet, zonder ervaring, acties uitvoert. Normaal gezien komen de nodige updates automatisch binnen, of kan je die manueel uploaden via het administratiepaneel (vaak op 192.168.1.1).

Vermits CityConnect ADSL2+ is, zal de bbox2 daar normaal zonder problemen mee werken. Blijkbaar moet je wel manueel nog iets instellen, in dit onderwerp vind je daar meer over.

Mocht je nog specifieke problemen hebben die niet opgelost geraken, kan je steeds een nieuw onderwerp openen.
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

MClaeys schreef:Is er een mogelijkheid om upnp uit te schakelen? Vanaf ik ook maar 1 laptop connect met het Scarlet wlan dan staat de lijst bij home servers vol met msn en torrentzaken :| Ik zet liever zelf de poorten open die ik wil gebruiken, software hoeft dat niet achter mijn rug te doen.
Heb jij hier al een oplossing voor gevonden om upnp uit te zetten?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Nee, niet mogelijk :) maar aangezien ik nu via mijn Linksys werk heb ik er ook geen last meer van.
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb die UPNP eens uitgeschakeld door de upnp poorten op de sagem te blokkeren in zijn eigen firewall. Welke poorten dat waren weet ik niet meer. Die settings zijn ooit verloren gegaan bij een stroomonderbreking. En ik ben die vergeten terug in te stellen. Wanneer ik de poorten terug gevonden heb zal ik het laten weten.

edit: Poorten gevonden. UDP: 1900; TCP: 2869. Ik heb die poorten toegevoegd in de "input rule set" -> "Lan bridge rules".
edit2: Ook TCP poort 5000 sluiten.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Is er een mogelijkheid om bepaalde mac adressen een vast ip te geven (of de dhcp-lease nooit te laten vervallen)?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb zelf al gezocht naar die mogelijkheid, maar nooit gevonden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Jammer, mijn Minecraft server draait op een microkernel Linux en hij wil blijkbaar geen vast IP accepteren :p na een nodige reboot kon ik er dus van buitenaf niet meer op. Manueel oplossen dan maar :)
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Ik lees dat iedereen hier start van runtime code 6OS105-6OS005
Op mijn Sagem staat echter 6OS101-6OS005 .. heb al enkele kerel een factory reset gedaan maar krijg nog steeds niets binnen.

VLAN 20 staat actief en heeft een IP, momenteel is tr98 gekilled zodat mijn modem niet continu reset maar heb na de factory reset de modem enkele uren laten staan met het proces draaiende, zonder resultaat.

enige tips?
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn internet viel net weg tijdens een diabloIII sessie .
Ik op mn sagem kijken .. jawel aan het herstarten . (huh?)
Nadat hij weer bereikbaar was stond opeens de nieuwe SLR10A firmware er op .
Alle settings zijn behouden , geen enkel probleem (op het eerste zicht) . En PPPOE vanop mn linksys werkt gewoon .PPPOE op sagem staat op disabled zoals het stond .
Top :)
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Net even de stappen gevolgd voor de update, met succes.
Duurde wel eventjes maar staat nu op laatste firmware.

Maar echt gunstig was dit niet voor mij. Ik stond al sedert het begin van het 17a profiel mooi op 30/6, nu is het teruggevallen naar 20/2...
Aan't proberen oplossen met de tips in ander topic, maar als't niet betert zal het bellen worden op dinsdag.


[edit]
Allé, 't is zelfs nog verbeterd, 9/0.5 profiel...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1616
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Laat eens weten wat het geworden is. Ben wel benieuwd of ze daar al iets meer over weten. Of ze toch gewoon een technieker gaan sturen?


Ik ben van 30/6 teruggevallen op een repair profiel. Dat is al enkele maanden geleden gebeurd, toen de update net uitgerold was. Ik heb toen gebeld met scarlet, maar die bleef maar beweren dat dat een "nieuw profiel" was.

Ik heb het toen maar opgegeven, ik zit nog steeds op 25/6, dus dat repairprofiel is nog net voldoende. Als natuurlijk binnenkort 50Mbps wordt uitgerold, dan schiet ik ook terug in actie om van dat repair profiel af te geraken.

PS: ik ken mijn lijnnummer niet en kon toen geen automatisch test doen, en de Scarletmedewerker ging dat ook niet doen; want er was niets aan de hand.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik weet dat als ze durven beweren dat er niks aan de hand is, dat de persoon aan de andere kant van de lijn direct mijn opzeg mag regelen...

Ma bon, we zien wel. Ondertussen is het toch terug een 20/2 profiel, want 9/0.5 was toch een beetje triestig...

Ik vermoed toch dat er iets niet helemaal klopt in die nieuwe firmware...




Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het was dus deze ochtend wat ik gevreesd had.

"Ligt aan de kwaliteit van het signaal."
"Is BGC die het aangepast heeft."

blablabla

Als ge dan voor de zoveelste keer zegt dat de verlaging er gekomen is NADAT de modem geupdate is, dan het het hetzelfde verhaaltje dat ge hoort en dat't nooit door een update kan zijn dat een profiel verlaagd wordt. Op de vraag hoe ze het dan verklaren natuurlijk geen antwoord.
Een concrete oplossing of een voorstel tot oplossing komt er niet.
Dan vraag ik naar de opzeg procedure, en krijgt ge als antwoord waarom ik dat zou willen doen en wat ik nog meer verwacht van hen. Ja hallo, moet ik hen gaan zeggen dat ze misschien een modem-swap kunnen voorstellen, of een technieker sturen en als dat niet helpt mijn zaak bumpen naar BGC voor een fysieke lijntest.


Soit, opzegbrief vertrekt eerstdaags.

Het is al zo moeizaam geweest in het begin met die kabelbreuk voor de deur, waarvoor ik al een redelijk welles nietes spelletje gespeeld heb, en eerlijkgezegd heb ik daar nu echt geen zin meer in.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18437
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

driesve schreef:PS: ik ken mijn lijnnummer niet en kon toen geen automatisch test doen, en de Scarletmedewerker ging dat ook niet doen; want er was niets aan de hand.
Sluit een analoge telefoon aan op de lijn, en bel 1924
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4061
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

thamar schreef:Het was dus deze ochtend wat ik gevreesd had.

"Ligt aan de kwaliteit van het signaal."
"Is BGC die het aangepast heeft."

blablabla

Als ge dan voor de zoveelste keer zegt dat de verlaging er gekomen is NADAT de modem geupdate is, dan het het hetzelfde verhaaltje dat ge hoort en dat't nooit door een update kan zijn dat een profiel verlaagd wordt. Op de vraag hoe ze het dan verklaren natuurlijk geen antwoord.
Een concrete oplossing of een voorstel tot oplossing komt er niet.
Dan vraag ik naar de opzeg procedure, en krijgt ge als antwoord waarom ik dat zou willen doen en wat ik nog meer verwacht van hen. Ja hallo, moet ik hen gaan zeggen dat ze misschien een modem-swap kunnen voorstellen, of een technieker sturen en als dat niet helpt mijn zaak bumpen naar BGC voor een fysieke lijntest.


Soit, opzegbrief vertrekt eerstdaags.

Het is al zo moeizaam geweest in het begin met die kabelbreuk voor de deur, waarvoor ik al een redelijk welles nietes spelletje gespeeld heb, en eerlijkgezegd heb ik daar nu echt geen zin meer in.
Mss eens hulp vragen aan een scarlet tech op het forum ? Ik had het ook voor (en nadat het in orde was een thompson vdsl2 modem geplaatst). Btw alle sagems zullen die problemen wel hebben zeker (=>enkel bgc niet!) ?
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

@thamar : gewoon opzeggen , dat zou ik ook doen als ze mij zo'n pruluitleg zouden geven en niet met oplossingen willen komen . Maw , je kan niets meer van hen verwachten .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Is opgezegd, komt weer telenest hier.

Zal wel ietsje meer betalen, maar eerlijk gezegd zit'k er niet zo over in.


Heb zelfs geen moeite moeten doen om zelf een opzegbrief te sturen. Zat plots een brief in de bus dat'k mijn Scarlet One abonnement opgezegd had, de datum van opzegging is 1 dag nadat'k telenest aangevraagd had.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Mijn modem is terug upgedate geweest enkele dagen terug (denk ik). De firmware staat nu op 6LR10A-6LA05S. Zijn er nog mensen? Weet iemand de veranderingen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1616
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Die van mij staat ook op 6LR10A-6LA05S. Ik weet niet sinds wanneer (deze week, maand, ...) maar mijn modem heeft op 28 augustus een reboot gehad. Een reboot bij de Sagem is niet abnormaal, al heb ik vaak wel een uptime van > 1 maand. (en de vorige was van midden augustus, dus het kan wel)
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 32 keer

Hoi,

ik heb sinds eind augustus ook de nieuwste software.

Ik zit nu wel met een probleem en ik denk dat het aan die update ligt.

Sinds eind augustus kan ik de omvormers van mijn zonnepanelen niet meer uitlezen via internet.
Ik krijg de melding dat de omvormers on-line zijn maar krijg geen uitlezing.
Als ik de log van de modem kijk zie ik dat er wel degelijk verbinding wordt gemaakt met de server op het moment ik de gegevens opvraag.

ook is het niet meer mogenlijk om mijn netwerkschijf te benaderen via het internet, via Seagateshare.

Ik heb modem, router al terug opgestart, maar het probleem blijft.

Iemand een idee, of wordt het scarlet contacteren.

mvg
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Staan je port forwards nog goed?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 32 keer

Hoi,

Ik heb nooit poorten moeten open zetten.
Het gebeurd via een server van de fabrikant.

Het was steeds toestellen verbinden met een router.
Toestelen registreren bij de fabrikant.

Als je dan gegevens wil uitlezen maak je verbinding met de site van de fabrikant,
Via die site kan je dan je gegevens uitlezen.
Dat lukt nu dus niet meer.

Mvg
Gebruikersavatar
samvv
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:44
Twitter: samvv
Locatie: Mechelen
Bedankt: 7 keer

cptKangaroo schreef:In de 9000-9100 zitten nog enkele firmware-gerelateerde paginas -- ik had de list in een andere topic al eens gepost maar hier is ie weer (voor 6LR10A-6LA04C firmware):

Code: Selecteer alles

javascript:mimic_button('goto: 9000..');/*  General  */
javascript:mimic_button('goto: 9001..');/*  Access Control  */
javascript:mimic_button('goto: 9002..');/*  Add Access Control Rule  */
javascript:mimic_button('goto: 9003..');/*  Edit Access Control Rule  */
javascript:mimic_button('goto: 9004..');/*  Website Restrictions  */
javascript:mimic_button('goto: 9005..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9006..');/*  Security Log  */
javascript:mimic_button('goto: 9007..');/*  Security Log Settings  */
javascript:mimic_button('goto: 9008..');/*  Remote Administration  */
javascript:mimic_button('goto: 9009..');/*  Remote Administration  */
javascript:mimic_button('goto: 9010..');/*  Port Forwarding  */
javascript:mimic_button('goto: 9011..');/*  Port Forwarding  */
javascript:mimic_button('goto: 9012..');/*  Add Port Forwarding Rule  */
javascript:mimic_button('goto: 9013..');/*  Edit Port Forwarding Rule  */
javascript:mimic_button('goto: 9014..');/*  DMZ Host  */
javascript:mimic_button('goto: 9015..');/*  DMZ Host  */
javascript:mimic_button('goto: 9016..');/*  Port Triggering  */
javascript:mimic_button('goto: 9017..');/*  Edit Port Triggering Rule  */
javascript:mimic_button('goto: 9018..');/*  Edit Service  */
javascript:mimic_button('goto: 9019..');/*  Advanced Filtering  */
javascript:mimic_button('goto: 9020..');/*  Add Advanced Filter  */
javascript:mimic_button('goto: 9021..');/*  Edit Advanced Filter  */
javascript:mimic_button('goto: 9022..');/*  MAC Filtering  */
javascript:mimic_button('goto: 9023..');/*  MAC Filtering Settings  */
javascript:mimic_button('goto: 9024..');/*  Protocols  */
javascript:mimic_button('goto: 9025..');/*  Edit Service Server Ports  */
javascript:mimic_button('goto: 9026..');/*  Edit Service Opened Ports  */
javascript:mimic_button('goto: 9027..');/*  DNS Server  */
javascript:mimic_button('goto: 9028..');/*  DNS Entry  */
javascript:mimic_button('goto: 9029..');/*  DNS Entry  */
javascript:mimic_button('goto: 9030..');/*  IP Address Distribution  */
javascript:mimic_button('goto: 9031..');/*  DHCP Settings  */
javascript:mimic_button('goto: 9032..');/*  DHCP Connections  */
javascript:mimic_button('goto: 9033..');/*  DHCP Connection Settings  */
javascript:mimic_button('goto: 9034..');/*  DHCP groups configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9035..');/*  DHCP groups edit  */
javascript:mimic_button('goto: 9036..');/*  DHCP Relay Server Address  */
javascript:mimic_button('goto: 9037..');/*  Dynamic DNS  */
javascript:mimic_button('goto: 9038..');/*  Time Server Settings  */
javascript:mimic_button('goto: 9039..');/*  Welcome  */
javascript:mimic_button('goto: 9040..');/*  Quick Start  */
javascript:mimic_button('goto: 9041..');/*  User access rights  */
javascript:mimic_button('goto: 9042..');/*  Change Password  */
javascript:mimic_button('goto: 9043..');/*  Home network  */
javascript:mimic_button('goto: 9044..');/*  LAN servers  */
javascript:mimic_button('goto: 9045..');/*  LAN Server Configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9046..');/*  Wireless  */
javascript:mimic_button('goto: 9047..');/*  WEP configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9048..');/*  WPA configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9049..');/*  MAC Filter List Editing  */
javascript:mimic_button('goto: 9050..');/*  WEP configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9051..');/*  WPA configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9052..');/*  MAC Filter List Editing  */
javascript:mimic_button('goto: 9053..');/*  Maintenance  */
javascript:mimic_button('goto: 9054..');/*  Internet access  */
javascript:mimic_button('goto: 9055..');/*  Phone by ADSL Service  */
javascript:mimic_button('goto: 9056..');/*  ADSL connection  */
javascript:mimic_button('goto: 9057..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9058..');/*  Wireless network 802.11g information  */
javascript:mimic_button('goto: 9059..');/*  LAN information  */
javascript:mimic_button('goto: 9060..');/*  Software Information  */
javascript:mimic_button('goto: 9061..');/*  USB Information  */
javascript:mimic_button('goto: 9062..');/*  Connection Status  */
javascript:mimic_button('goto: 9063..');/*  Phone Number Selection  */
javascript:mimic_button('goto: 9064..');/*  Phone Number Selection  */
javascript:mimic_button('goto: 9065..');/*  Versions of Software Componants  */
javascript:mimic_button('goto: 9066..');/*  Phone Number Selection  */
javascript:mimic_button('goto: 9067..');/*  SIP Stack Selection  */
javascript:mimic_button('goto: 9068..');/*  DHCP relay configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9069..');/*  DNS & default gateway configuration  */
javascript:mimic_button('goto: 9070..');/*  Remote help desk  */
javascript:mimic_button('goto: 9071..');/*  Ping (ICMP Echo)  */
javascript:mimic_button('goto: 9072..');/*  PVC Scan  */
javascript:mimic_button('goto: 9073..');/*  OAM Ping  */
javascript:mimic_button('goto: 9074..');/*  Interfaces  */
javascript:mimic_button('goto: 9075..');/*  Traffic  */
javascript:mimic_button('goto: 9076..');/*  ADSL statistics  */
javascript:mimic_button('goto: 9077..');/*  DHCP statistics  */
javascript:mimic_button('goto: 9078..');/*  Calls statistics  */
javascript:mimic_button('goto: 9079..');/*  Memory Sharing  */
javascript:mimic_button('goto: 9080..');/*  firmware upgrade  */
javascript:mimic_button('goto: 9081..');/*  firmware upgrade  */
javascript:mimic_button('goto: 9082..');/*  [makes router reboot!]  */
javascript:mimic_button('goto: 9083..');/*  firmware upgrade  */
javascript:mimic_button('goto: 9084..');/*  Restore configuration from your PC  */
javascript:mimic_button('goto: 9085..');/*  Save configuration to your PC  */
javascript:mimic_button('goto: 9086..');/*  xDSL Mode  */
javascript:mimic_button('goto: 9087..');/*  VDSL statistics  */
javascript:mimic_button('goto: 9088..');/*  Telephone  */
javascript:mimic_button('goto: 9089..');/*  Welcome to F@st3464  */
javascript:mimic_button('goto: 9090..');/*  Login Setup  */
javascript:mimic_button('goto: 9091..');/*  Login  */
javascript:mimic_button('goto: 9092..');/*  Login  */
javascript:mimic_button('goto: 9093..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9094..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9095..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9096..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9097..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9098..');/*  [nothing]  */
javascript:mimic_button('goto: 9099..');/*  [nothing]  */
Als je vergelijkt met de oudere reeks, zijn er wel verschuivingen te zien dus iedere firmware kan verschillend zijn.

Code: Selecteer alles

- 40: About OpenRG
- 50: Network Map
- 60: Network List View
- 70: Configuration file
- 80: Host Information
- 100: Users
- 101: User Settings
- 110: Date and Time
- 111: Clock set
- 120: System Settings
- 140: Restart
- 150: Restore Defaults
- 730: Advanced
- 750: System
- 752: Connections
- 753: Traffic
- 800: -
- 810: Routing
- 811: Route Settings
- 840: Logout
- 860: Status
- 900: Universal Plug and Play
- 1210: MAC Cloning
- 1220: Diagnostics
- 1400: Quick Setup
- 1410: Scheduler Rules
- 1411: Edit Scheduler Rule
- 1412: Edit Time Segment
- 1413: Edit Hour Range
- 1430: Network Objects
- 1431: Edit Network Object
- 1432: Edit Item
- 1450: IPv6
- 1460: Subscriber Information
- 9000: General
- 9001: Access Control
- 9002: Add Access Control Rule
- 9003: Edit Access Control Rule
- 9004: Website Restrictions
- 9005: -
- 9006: Security Log
- 9007: Security Log Settings
- 9008: Remote Administration
- 9009: Remote Administration
- 9010: Port Forwarding
- 9011: Port Forwarding
- 9012: Add Port Forwarding Rule
- 9013: Edit Port Forwarding Rule
- 9014: DMZ Host
- 9015: DMZ Host
- 9016: Port Triggering
- 9017: Edit Port Triggering Rule
- 9018: Edit Port Triggering Rule
- 9019: Advanced Filtering
- 9020: Add Advanced Filter
- 9021: Edit Advanced Filter
- 9022: MAC Filtering
- 9023: MAC Filtering Settings
- 9024: Protocols
- 9025: Edit Server Ports
- 9026: Edit Service Opened Ports
- 9027: DNS Server
- 9028: DNS Entry
- 9029: DNS ENtry
- 9030: IP Address Distribution
- 9031: DHCP Settings
- 9032: DHCP Connections
- 9033: DHCP Connection Settings
- 9034: DHCP Relay Server Address
- 9035: Dynamic DNS
- 9036: Time Server Settings
- 9037: Welcome
- 9038: Quick Start
- 9039: User access rights
- 9040: Change Password
- 9041: Home network
- 9042: LAN servers
- 9043: LAN Server Configuration
- 9044: Wireless
- 9045: WEP configuration
- 9046: WPA configuration
- 9047: MAC Filter List Editing
- 9048: WEP configuration
- 9049: WPA configuration
- 9050: MAC Filter List Editing
- 9051: Maintenance
- 9052: Internet access
- 9053: Phone by ADSL Service
- 9054: ADSL connection
- 9055: Status
- 9056: Wireless network 802.11g information
- 9057: LAN information
- 9058: Software Information
- 9059: USB Information
- 9060: Connection Status
- 9061: Phone Number Selection
- 9062: Phone Number Selection
- 9063: Versions of Software Componants (sic)
- 9064: Phone Number Selection
- 9065: DHCP relay configuration
- 9066: DNS & default gateway configuration
- 9067: Remote help desk
- 9068: Ping (ICMP Echo)
- 9069: PVC Scan
- 9070: OAM Ping
- 9071: Interfaces
- 9072: Traffic
- 9073: ADSL statistics
- 9074: DHCP statistics
- 9075: Calls statistics
- 9076: Memory Sharing
- 9077: Backup & Update
- 9078: Backup & Update - Update Firmware
- 9079: Restore configuration from your PC
- 9080: Save configuration to your PC
- 9081: xDSL Mode
- 9082: VDSL statistics
- 9083: Telephone
- 9084: Evaluation License Agreement
- 9085: Welcome to F@st3464
- 9086: Login Setup 
Wauw hoe ben je daar achter gekomen? :-o

In ieder geval: bedankt! :-D
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”