Nieuw firmware
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Windows server?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ik heb nu wel nog niet geprobeerd om vanuit een externe locatie mijn servers te benaderen.evinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.
Voorlopig heb ik het alleen nog maar vanuit de LAN geprobeerd.
Voor hetzelfde geld heb ik hetzelfde probleem als jij - ik zou even moeten kijken of ik dit vanavond kan testen.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Dat heb ik altijd gehad, ook voor de update. Daarom hangt mijn server aan de Sagem en hangen mijn andere toestellen aan een deftige router met een eige PPPoE sessieevinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is.


- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Lijkt mij de meest makkelijke oplossingMClaeys schreef:Dat heb ik altijd gehad, ook voor de update. Daarom hangt mijn server aan de Sagem en hangen mijn andere toestellen aan een deftige router met een eige PPPoE sessieevinyatar schreef:Ik heb sinds de update ook port forwarding problemen; van buiten af naar binnen werkt het allemaal prima. Maar als ik van op het LAN naar mijn extern IP surf kom ik steeds op de router config pagina uit in plaats van mijn server. Dit werkt vroeger wel, en het gebrek ervan is flink lastig aangezien al mijn mobiele apparaten er vanuit gaan dat mijn IMAP server via het externe IP bereikbaar is., problem solved. Alle toestellen kunnen aan mijn server langs de externe verbinding. Heb ik toch effe LAN connectie nodig op mijn server dan connect ik dat toestel gewoon met die Sagem

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Hallo iedereen,
ik heb een probleem met het updaten van de firmware op mijn Scarlet Box. 3 dagen geleden was de firmware versie nog '6OS105-6OS005', om de een of andere reden is de update voor mijn toestel dus niet doorgekomen. Afgaande op de posts op dit forum heb ik dan de 'restore to factory defaults' methode gebruikt om alsnog de update binnen te krijgen. Helaas: geen vooruitgang na meer dan 10x proberen ... Zelfs tegenovergesteld: op de 192.168.1.1 pagina zie ik dat de router nu de firmware '6OS105-' draait (dit staat er letterlijk, tot en met het koppelteken), de firmware is dus veranderd maar naar wat?
Wat kan ik doen om mijn probleem op te lossen en de nieuwste versie te verkrijgen? Het zou fantastisch eenvoudig zijn om de firmware te downloaden en zelf te flashen maar dat lijkt niet aan de orde gezien die niet beschikbaar is ...
Bedankt!
ik heb een probleem met het updaten van de firmware op mijn Scarlet Box. 3 dagen geleden was de firmware versie nog '6OS105-6OS005', om de een of andere reden is de update voor mijn toestel dus niet doorgekomen. Afgaande op de posts op dit forum heb ik dan de 'restore to factory defaults' methode gebruikt om alsnog de update binnen te krijgen. Helaas: geen vooruitgang na meer dan 10x proberen ... Zelfs tegenovergesteld: op de 192.168.1.1 pagina zie ik dat de router nu de firmware '6OS105-' draait (dit staat er letterlijk, tot en met het koppelteken), de firmware is dus veranderd maar naar wat?
Wat kan ik doen om mijn probleem op te lossen en de nieuwste versie te verkrijgen? Het zou fantastisch eenvoudig zijn om de firmware te downloaden en zelf te flashen maar dat lijkt niet aan de orde gezien die niet beschikbaar is ...
Bedankt!
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Firmware is helaas niet beschikbaar. Maar volgens mij draai je nu enkel op de recovery firmware. Download terug de originele (6OS005) firmware en probeer de automatische update nog eens.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3289
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 753 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier is VLAN20 op één of andere wijze gedisabled geraakt sinds vrijdag of zaterdag. Voor zover ik weet is VLAN20 nodig om updates te krijgen dus misschien is het een algemeen 'probleem' (alles marcheert hier trouwens nog).
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Als bij elke Scarlet VDSL2 klant VLAN20 disabled staat hebben ze inderdaad een probleem, want dat heeft geen enkele Scarlet One gebruiker nog telefoon 

- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Vreemd. Ik dacht dat VLAN20 voorbehouden was voor VOIP.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Normaal gaat VOIP over VLAN20, maar als dat niet werkt, schakelt hij terug naar VLAN10.
Was het niet dat je ook Scarlet-VOIP over VLAN10 kon doen met een Fritzbox?
Ik dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen, zelf niet getest, dus kan er ook compleet naast zitten.
Was het niet dat je ook Scarlet-VOIP over VLAN10 kon doen met een Fritzbox?
Ik dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen, zelf niet getest, dus kan er ook compleet naast zitten.
-
- Moderator
- Berichten: 18437
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Is hier inderdaad al uitvoerig beschreven, dat Scarlet VoIP blijft werken zonder VLAN20. Dus via het "internet" (zal waarschijnlijk beperkt zijn tot Scarlet netwerk, zoals bij EDPNet)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bedankt Peter voor de originele firmware, die draait intussen weer op mijn Scarlet Box. Het toestel wil wel nog altijd niet updaten, verscheidene 'restore to factory defaults' geprobeerd maar de update komt niet binnen ... Wat kan de oorzaak van mijn probleem zijn?
EDIT: toen ik vanochtend keek blijkt de firmware de recentste versie te zijn, overnacht moet het update proces nu wel correct verlopen zijn
EDIT: toen ik vanochtend keek blijkt de firmware de recentste versie te zijn, overnacht moet het update proces nu wel correct verlopen zijn

Ben dus bij de gelukkigen waar de update blijft "hangen" op 6OS105-6LA024. Wat mij ook opgevallen is, de firmware van de VDSL2 is nu terug een versie van 2007 ipv 2009. (Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21)
Enige mogelijkheid om de upgrade alsnog te forceren zonder tussenkomst van Scarlet technieker ?
Welke firmware file heb ik nodig om opnieuw te downgraden naar 60S105-60S005 ?
Thx voor jullie reacties.
Enige mogelijkheid om de upgrade alsnog te forceren zonder tussenkomst van Scarlet technieker ?
Welke firmware file heb ik nodig om opnieuw te downgraden naar 60S105-60S005 ?
Thx voor jullie reacties.
Hallo
Ben een newby en wil graag mijn bbox2 updaten hoe doe ik dit juist via een telnet sessie?
Stap per stap want ik weet nog niet echt veel van deze soort dingen
Kan ik mijn bbox2 gebruiken voor mijn cityconnect aansluiting van Dommel?
Zo ja hoe doe ik dit juist ook liefst stap per stap
Alvast bedankt !
Ben een newby en wil graag mijn bbox2 updaten hoe doe ik dit juist via een telnet sessie?
Stap per stap want ik weet nog niet echt veel van deze soort dingen
Kan ik mijn bbox2 gebruiken voor mijn cityconnect aansluiting van Dommel?
Zo ja hoe doe ik dit juist ook liefst stap per stap
Alvast bedankt !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Hallo,
Allereerst welkom!
Dit onderwerp gaat over de Sagem, van Scarlet, en niet over de bbox2. Je kan beter de onderwerpen over de bbox2 erbij nemen. Via de zoekfunctie vind je waarschijnlijk tal van onderwerp waarbij het manueel updaten van de bbox2 uit de doeken wordt gedaan.
Is er een reden waarom je je bbox wilt updaten? Want afhankelijk welke update je gaat doen, kan dit wel een risico inhouden. Zeker als je via telnet, zonder ervaring, acties uitvoert. Normaal gezien komen de nodige updates automatisch binnen, of kan je die manueel uploaden via het administratiepaneel (vaak op 192.168.1.1).
Vermits CityConnect ADSL2+ is, zal de bbox2 daar normaal zonder problemen mee werken. Blijkbaar moet je wel manueel nog iets instellen, in dit onderwerp vind je daar meer over.
Mocht je nog specifieke problemen hebben die niet opgelost geraken, kan je steeds een nieuw onderwerp openen.
Allereerst welkom!
Dit onderwerp gaat over de Sagem, van Scarlet, en niet over de bbox2. Je kan beter de onderwerpen over de bbox2 erbij nemen. Via de zoekfunctie vind je waarschijnlijk tal van onderwerp waarbij het manueel updaten van de bbox2 uit de doeken wordt gedaan.
Is er een reden waarom je je bbox wilt updaten? Want afhankelijk welke update je gaat doen, kan dit wel een risico inhouden. Zeker als je via telnet, zonder ervaring, acties uitvoert. Normaal gezien komen de nodige updates automatisch binnen, of kan je die manueel uploaden via het administratiepaneel (vaak op 192.168.1.1).
Vermits CityConnect ADSL2+ is, zal de bbox2 daar normaal zonder problemen mee werken. Blijkbaar moet je wel manueel nog iets instellen, in dit onderwerp vind je daar meer over.
Mocht je nog specifieke problemen hebben die niet opgelost geraken, kan je steeds een nieuw onderwerp openen.
-
- Pro Member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 26 keer
Heb jij hier al een oplossing voor gevonden om upnp uit te zetten?MClaeys schreef:Is er een mogelijkheid om upnp uit te schakelen? Vanaf ik ook maar 1 laptop connect met het Scarlet wlan dan staat de lijst bij home servers vol met msn en torrentzakenIk zet liever zelf de poorten open die ik wil gebruiken, software hoeft dat niet achter mijn rug te doen.
- depeje
- Elite Poster
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik heb die UPNP eens uitgeschakeld door de upnp poorten op de sagem te blokkeren in zijn eigen firewall. Welke poorten dat waren weet ik niet meer. Die settings zijn ooit verloren gegaan bij een stroomonderbreking. En ik ben die vergeten terug in te stellen. Wanneer ik de poorten terug gevonden heb zal ik het laten weten.
edit: Poorten gevonden. UDP: 1900; TCP: 2869. Ik heb die poorten toegevoegd in de "input rule set" -> "Lan bridge rules".
edit2: Ook TCP poort 5000 sluiten.
edit: Poorten gevonden. UDP: 1900; TCP: 2869. Ik heb die poorten toegevoegd in de "input rule set" -> "Lan bridge rules".
edit2: Ook TCP poort 5000 sluiten.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Heb zelf al gezocht naar die mogelijkheid, maar nooit gevonden.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Jammer, mijn Minecraft server draait op een microkernel Linux en hij wil blijkbaar geen vast IP accepteren
na een nodige reboot kon ik er dus van buitenaf niet meer op. Manueel oplossen dan maar 


-
- Plus Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
- Twitter: DirkRonsmans
- Locatie: Haasrode
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik lees dat iedereen hier start van runtime code 6OS105-6OS005
Op mijn Sagem staat echter 6OS101-6OS005 .. heb al enkele kerel een factory reset gedaan maar krijg nog steeds niets binnen.
VLAN 20 staat actief en heeft een IP, momenteel is tr98 gekilled zodat mijn modem niet continu reset maar heb na de factory reset de modem enkele uren laten staan met het proces draaiende, zonder resultaat.
enige tips?
Op mijn Sagem staat echter 6OS101-6OS005 .. heb al enkele kerel een factory reset gedaan maar krijg nog steeds niets binnen.
VLAN 20 staat actief en heeft een IP, momenteel is tr98 gekilled zodat mijn modem niet continu reset maar heb na de factory reset de modem enkele uren laten staan met het proces draaiende, zonder resultaat.
enige tips?
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
Mijn internet viel net weg tijdens een diabloIII sessie .
Ik op mn sagem kijken .. jawel aan het herstarten . (huh?)
Nadat hij weer bereikbaar was stond opeens de nieuwe SLR10A firmware er op .
Alle settings zijn behouden , geen enkel probleem (op het eerste zicht) . En PPPOE vanop mn linksys werkt gewoon .PPPOE op sagem staat op disabled zoals het stond .
Top
Ik op mn sagem kijken .. jawel aan het herstarten . (huh?)
Nadat hij weer bereikbaar was stond opeens de nieuwe SLR10A firmware er op .
Alle settings zijn behouden , geen enkel probleem (op het eerste zicht) . En PPPOE vanop mn linksys werkt gewoon .PPPOE op sagem staat op disabled zoals het stond .
Top

internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Net even de stappen gevolgd voor de update, met succes.
Duurde wel eventjes maar staat nu op laatste firmware.
Maar echt gunstig was dit niet voor mij. Ik stond al sedert het begin van het 17a profiel mooi op 30/6, nu is het teruggevallen naar 20/2...
Aan't proberen oplossen met de tips in ander topic, maar als't niet betert zal het bellen worden op dinsdag.
[edit]
Allé, 't is zelfs nog verbeterd, 9/0.5 profiel...
Duurde wel eventjes maar staat nu op laatste firmware.
Maar echt gunstig was dit niet voor mij. Ik stond al sedert het begin van het 17a profiel mooi op 30/6, nu is het teruggevallen naar 20/2...
Aan't proberen oplossen met de tips in ander topic, maar als't niet betert zal het bellen worden op dinsdag.
[edit]
Allé, 't is zelfs nog verbeterd, 9/0.5 profiel...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Laat eens weten wat het geworden is. Ben wel benieuwd of ze daar al iets meer over weten. Of ze toch gewoon een technieker gaan sturen?
Ik ben van 30/6 teruggevallen op een repair profiel. Dat is al enkele maanden geleden gebeurd, toen de update net uitgerold was. Ik heb toen gebeld met scarlet, maar die bleef maar beweren dat dat een "nieuw profiel" was.
Ik heb het toen maar opgegeven, ik zit nog steeds op 25/6, dus dat repairprofiel is nog net voldoende. Als natuurlijk binnenkort 50Mbps wordt uitgerold, dan schiet ik ook terug in actie om van dat repair profiel af te geraken.
PS: ik ken mijn lijnnummer niet en kon toen geen automatisch test doen, en de Scarletmedewerker ging dat ook niet doen; want er was niets aan de hand.
Ik ben van 30/6 teruggevallen op een repair profiel. Dat is al enkele maanden geleden gebeurd, toen de update net uitgerold was. Ik heb toen gebeld met scarlet, maar die bleef maar beweren dat dat een "nieuw profiel" was.
Ik heb het toen maar opgegeven, ik zit nog steeds op 25/6, dus dat repairprofiel is nog net voldoende. Als natuurlijk binnenkort 50Mbps wordt uitgerold, dan schiet ik ook terug in actie om van dat repair profiel af te geraken.
PS: ik ken mijn lijnnummer niet en kon toen geen automatisch test doen, en de Scarletmedewerker ging dat ook niet doen; want er was niets aan de hand.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik weet dat als ze durven beweren dat er niks aan de hand is, dat de persoon aan de andere kant van de lijn direct mijn opzeg mag regelen...
Ma bon, we zien wel. Ondertussen is het toch terug een 20/2 profiel, want 9/0.5 was toch een beetje triestig...
Ik vermoed toch dat er iets niet helemaal klopt in die nieuwe firmware...
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Ma bon, we zien wel. Ondertussen is het toch terug een 20/2 profiel, want 9/0.5 was toch een beetje triestig...
Ik vermoed toch dat er iets niet helemaal klopt in die nieuwe firmware...
Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Het was dus deze ochtend wat ik gevreesd had.
"Ligt aan de kwaliteit van het signaal."
"Is BGC die het aangepast heeft."
blablabla
Als ge dan voor de zoveelste keer zegt dat de verlaging er gekomen is NADAT de modem geupdate is, dan het het hetzelfde verhaaltje dat ge hoort en dat't nooit door een update kan zijn dat een profiel verlaagd wordt. Op de vraag hoe ze het dan verklaren natuurlijk geen antwoord.
Een concrete oplossing of een voorstel tot oplossing komt er niet.
Dan vraag ik naar de opzeg procedure, en krijgt ge als antwoord waarom ik dat zou willen doen en wat ik nog meer verwacht van hen. Ja hallo, moet ik hen gaan zeggen dat ze misschien een modem-swap kunnen voorstellen, of een technieker sturen en als dat niet helpt mijn zaak bumpen naar BGC voor een fysieke lijntest.
Soit, opzegbrief vertrekt eerstdaags.
Het is al zo moeizaam geweest in het begin met die kabelbreuk voor de deur, waarvoor ik al een redelijk welles nietes spelletje gespeeld heb, en eerlijkgezegd heb ik daar nu echt geen zin meer in.
"Ligt aan de kwaliteit van het signaal."
"Is BGC die het aangepast heeft."
blablabla
Als ge dan voor de zoveelste keer zegt dat de verlaging er gekomen is NADAT de modem geupdate is, dan het het hetzelfde verhaaltje dat ge hoort en dat't nooit door een update kan zijn dat een profiel verlaagd wordt. Op de vraag hoe ze het dan verklaren natuurlijk geen antwoord.
Een concrete oplossing of een voorstel tot oplossing komt er niet.
Dan vraag ik naar de opzeg procedure, en krijgt ge als antwoord waarom ik dat zou willen doen en wat ik nog meer verwacht van hen. Ja hallo, moet ik hen gaan zeggen dat ze misschien een modem-swap kunnen voorstellen, of een technieker sturen en als dat niet helpt mijn zaak bumpen naar BGC voor een fysieke lijntest.
Soit, opzegbrief vertrekt eerstdaags.
Het is al zo moeizaam geweest in het begin met die kabelbreuk voor de deur, waarvoor ik al een redelijk welles nietes spelletje gespeeld heb, en eerlijkgezegd heb ik daar nu echt geen zin meer in.
-
- Moderator
- Berichten: 18437
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Sluit een analoge telefoon aan op de lijn, en bel 1924driesve schreef:PS: ik ken mijn lijnnummer niet en kon toen geen automatisch test doen, en de Scarletmedewerker ging dat ook niet doen; want er was niets aan de hand.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4061
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Mss eens hulp vragen aan een scarlet tech op het forum ? Ik had het ook voor (en nadat het in orde was een thompson vdsl2 modem geplaatst). Btw alle sagems zullen die problemen wel hebben zeker (=>enkel bgc niet!) ?thamar schreef:Het was dus deze ochtend wat ik gevreesd had.
"Ligt aan de kwaliteit van het signaal."
"Is BGC die het aangepast heeft."
blablabla
Als ge dan voor de zoveelste keer zegt dat de verlaging er gekomen is NADAT de modem geupdate is, dan het het hetzelfde verhaaltje dat ge hoort en dat't nooit door een update kan zijn dat een profiel verlaagd wordt. Op de vraag hoe ze het dan verklaren natuurlijk geen antwoord.
Een concrete oplossing of een voorstel tot oplossing komt er niet.
Dan vraag ik naar de opzeg procedure, en krijgt ge als antwoord waarom ik dat zou willen doen en wat ik nog meer verwacht van hen. Ja hallo, moet ik hen gaan zeggen dat ze misschien een modem-swap kunnen voorstellen, of een technieker sturen en als dat niet helpt mijn zaak bumpen naar BGC voor een fysieke lijntest.
Soit, opzegbrief vertrekt eerstdaags.
Het is al zo moeizaam geweest in het begin met die kabelbreuk voor de deur, waarvoor ik al een redelijk welles nietes spelletje gespeeld heb, en eerlijkgezegd heb ik daar nu echt geen zin meer in.
-
- Pro Member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 11 keer
@thamar : gewoon opzeggen , dat zou ik ook doen als ze mij zo'n pruluitleg zouden geven en niet met oplossingen willen komen . Maw , je kan niets meer van hen verwachten .
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Is opgezegd, komt weer telenest hier.
Zal wel ietsje meer betalen, maar eerlijk gezegd zit'k er niet zo over in.
Heb zelfs geen moeite moeten doen om zelf een opzegbrief te sturen. Zat plots een brief in de bus dat'k mijn Scarlet One abonnement opgezegd had, de datum van opzegging is 1 dag nadat'k telenest aangevraagd had.
Zal wel ietsje meer betalen, maar eerlijk gezegd zit'k er niet zo over in.
Heb zelfs geen moeite moeten doen om zelf een opzegbrief te sturen. Zat plots een brief in de bus dat'k mijn Scarlet One abonnement opgezegd had, de datum van opzegging is 1 dag nadat'k telenest aangevraagd had.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Die van mij staat ook op 6LR10A-6LA05S. Ik weet niet sinds wanneer (deze week, maand, ...) maar mijn modem heeft op 28 augustus een reboot gehad. Een reboot bij de Sagem is niet abnormaal, al heb ik vaak wel een uptime van > 1 maand. (en de vorige was van midden augustus, dus het kan wel)
-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 32 keer
Hoi,
ik heb sinds eind augustus ook de nieuwste software.
Ik zit nu wel met een probleem en ik denk dat het aan die update ligt.
Sinds eind augustus kan ik de omvormers van mijn zonnepanelen niet meer uitlezen via internet.
Ik krijg de melding dat de omvormers on-line zijn maar krijg geen uitlezing.
Als ik de log van de modem kijk zie ik dat er wel degelijk verbinding wordt gemaakt met de server op het moment ik de gegevens opvraag.
ook is het niet meer mogenlijk om mijn netwerkschijf te benaderen via het internet, via Seagateshare.
Ik heb modem, router al terug opgestart, maar het probleem blijft.
Iemand een idee, of wordt het scarlet contacteren.
mvg
ik heb sinds eind augustus ook de nieuwste software.
Ik zit nu wel met een probleem en ik denk dat het aan die update ligt.
Sinds eind augustus kan ik de omvormers van mijn zonnepanelen niet meer uitlezen via internet.
Ik krijg de melding dat de omvormers on-line zijn maar krijg geen uitlezing.
Als ik de log van de modem kijk zie ik dat er wel degelijk verbinding wordt gemaakt met de server op het moment ik de gegevens opvraag.
ook is het niet meer mogenlijk om mijn netwerkschijf te benaderen via het internet, via Seagateshare.
Ik heb modem, router al terug opgestart, maar het probleem blijft.
Iemand een idee, of wordt het scarlet contacteren.
mvg
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Staan je port forwards nog goed?
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Pro Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 32 keer
Hoi,
Ik heb nooit poorten moeten open zetten.
Het gebeurd via een server van de fabrikant.
Het was steeds toestellen verbinden met een router.
Toestelen registreren bij de fabrikant.
Als je dan gegevens wil uitlezen maak je verbinding met de site van de fabrikant,
Via die site kan je dan je gegevens uitlezen.
Dat lukt nu dus niet meer.
Mvg
Ik heb nooit poorten moeten open zetten.
Het gebeurd via een server van de fabrikant.
Het was steeds toestellen verbinden met een router.
Toestelen registreren bij de fabrikant.
Als je dan gegevens wil uitlezen maak je verbinding met de site van de fabrikant,
Via die site kan je dan je gegevens uitlezen.
Dat lukt nu dus niet meer.
Mvg
- samvv
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:44
- Twitter: samvv
- Locatie: Mechelen
- Bedankt: 7 keer
Wauw hoe ben je daar achter gekomen?cptKangaroo schreef:In de 9000-9100 zitten nog enkele firmware-gerelateerde paginas -- ik had de list in een andere topic al eens gepost maar hier is ie weer (voor 6LR10A-6LA04C firmware):Als je vergelijkt met de oudere reeks, zijn er wel verschuivingen te zien dus iedere firmware kan verschillend zijn.Code: Selecteer alles
javascript:mimic_button('goto: 9000..');/* General */ javascript:mimic_button('goto: 9001..');/* Access Control */ javascript:mimic_button('goto: 9002..');/* Add Access Control Rule */ javascript:mimic_button('goto: 9003..');/* Edit Access Control Rule */ javascript:mimic_button('goto: 9004..');/* Website Restrictions */ javascript:mimic_button('goto: 9005..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9006..');/* Security Log */ javascript:mimic_button('goto: 9007..');/* Security Log Settings */ javascript:mimic_button('goto: 9008..');/* Remote Administration */ javascript:mimic_button('goto: 9009..');/* Remote Administration */ javascript:mimic_button('goto: 9010..');/* Port Forwarding */ javascript:mimic_button('goto: 9011..');/* Port Forwarding */ javascript:mimic_button('goto: 9012..');/* Add Port Forwarding Rule */ javascript:mimic_button('goto: 9013..');/* Edit Port Forwarding Rule */ javascript:mimic_button('goto: 9014..');/* DMZ Host */ javascript:mimic_button('goto: 9015..');/* DMZ Host */ javascript:mimic_button('goto: 9016..');/* Port Triggering */ javascript:mimic_button('goto: 9017..');/* Edit Port Triggering Rule */ javascript:mimic_button('goto: 9018..');/* Edit Service */ javascript:mimic_button('goto: 9019..');/* Advanced Filtering */ javascript:mimic_button('goto: 9020..');/* Add Advanced Filter */ javascript:mimic_button('goto: 9021..');/* Edit Advanced Filter */ javascript:mimic_button('goto: 9022..');/* MAC Filtering */ javascript:mimic_button('goto: 9023..');/* MAC Filtering Settings */ javascript:mimic_button('goto: 9024..');/* Protocols */ javascript:mimic_button('goto: 9025..');/* Edit Service Server Ports */ javascript:mimic_button('goto: 9026..');/* Edit Service Opened Ports */ javascript:mimic_button('goto: 9027..');/* DNS Server */ javascript:mimic_button('goto: 9028..');/* DNS Entry */ javascript:mimic_button('goto: 9029..');/* DNS Entry */ javascript:mimic_button('goto: 9030..');/* IP Address Distribution */ javascript:mimic_button('goto: 9031..');/* DHCP Settings */ javascript:mimic_button('goto: 9032..');/* DHCP Connections */ javascript:mimic_button('goto: 9033..');/* DHCP Connection Settings */ javascript:mimic_button('goto: 9034..');/* DHCP groups configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9035..');/* DHCP groups edit */ javascript:mimic_button('goto: 9036..');/* DHCP Relay Server Address */ javascript:mimic_button('goto: 9037..');/* Dynamic DNS */ javascript:mimic_button('goto: 9038..');/* Time Server Settings */ javascript:mimic_button('goto: 9039..');/* Welcome */ javascript:mimic_button('goto: 9040..');/* Quick Start */ javascript:mimic_button('goto: 9041..');/* User access rights */ javascript:mimic_button('goto: 9042..');/* Change Password */ javascript:mimic_button('goto: 9043..');/* Home network */ javascript:mimic_button('goto: 9044..');/* LAN servers */ javascript:mimic_button('goto: 9045..');/* LAN Server Configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9046..');/* Wireless */ javascript:mimic_button('goto: 9047..');/* WEP configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9048..');/* WPA configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9049..');/* MAC Filter List Editing */ javascript:mimic_button('goto: 9050..');/* WEP configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9051..');/* WPA configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9052..');/* MAC Filter List Editing */ javascript:mimic_button('goto: 9053..');/* Maintenance */ javascript:mimic_button('goto: 9054..');/* Internet access */ javascript:mimic_button('goto: 9055..');/* Phone by ADSL Service */ javascript:mimic_button('goto: 9056..');/* ADSL connection */ javascript:mimic_button('goto: 9057..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9058..');/* Wireless network 802.11g information */ javascript:mimic_button('goto: 9059..');/* LAN information */ javascript:mimic_button('goto: 9060..');/* Software Information */ javascript:mimic_button('goto: 9061..');/* USB Information */ javascript:mimic_button('goto: 9062..');/* Connection Status */ javascript:mimic_button('goto: 9063..');/* Phone Number Selection */ javascript:mimic_button('goto: 9064..');/* Phone Number Selection */ javascript:mimic_button('goto: 9065..');/* Versions of Software Componants */ javascript:mimic_button('goto: 9066..');/* Phone Number Selection */ javascript:mimic_button('goto: 9067..');/* SIP Stack Selection */ javascript:mimic_button('goto: 9068..');/* DHCP relay configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9069..');/* DNS & default gateway configuration */ javascript:mimic_button('goto: 9070..');/* Remote help desk */ javascript:mimic_button('goto: 9071..');/* Ping (ICMP Echo) */ javascript:mimic_button('goto: 9072..');/* PVC Scan */ javascript:mimic_button('goto: 9073..');/* OAM Ping */ javascript:mimic_button('goto: 9074..');/* Interfaces */ javascript:mimic_button('goto: 9075..');/* Traffic */ javascript:mimic_button('goto: 9076..');/* ADSL statistics */ javascript:mimic_button('goto: 9077..');/* DHCP statistics */ javascript:mimic_button('goto: 9078..');/* Calls statistics */ javascript:mimic_button('goto: 9079..');/* Memory Sharing */ javascript:mimic_button('goto: 9080..');/* firmware upgrade */ javascript:mimic_button('goto: 9081..');/* firmware upgrade */ javascript:mimic_button('goto: 9082..');/* [makes router reboot!] */ javascript:mimic_button('goto: 9083..');/* firmware upgrade */ javascript:mimic_button('goto: 9084..');/* Restore configuration from your PC */ javascript:mimic_button('goto: 9085..');/* Save configuration to your PC */ javascript:mimic_button('goto: 9086..');/* xDSL Mode */ javascript:mimic_button('goto: 9087..');/* VDSL statistics */ javascript:mimic_button('goto: 9088..');/* Telephone */ javascript:mimic_button('goto: 9089..');/* Welcome to F@st3464 */ javascript:mimic_button('goto: 9090..');/* Login Setup */ javascript:mimic_button('goto: 9091..');/* Login */ javascript:mimic_button('goto: 9092..');/* Login */ javascript:mimic_button('goto: 9093..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9094..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9095..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9096..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9097..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9098..');/* [nothing] */ javascript:mimic_button('goto: 9099..');/* [nothing] */
Code: Selecteer alles
- 40: About OpenRG - 50: Network Map - 60: Network List View - 70: Configuration file - 80: Host Information - 100: Users - 101: User Settings - 110: Date and Time - 111: Clock set - 120: System Settings - 140: Restart - 150: Restore Defaults - 730: Advanced - 750: System - 752: Connections - 753: Traffic - 800: - - 810: Routing - 811: Route Settings - 840: Logout - 860: Status - 900: Universal Plug and Play - 1210: MAC Cloning - 1220: Diagnostics - 1400: Quick Setup - 1410: Scheduler Rules - 1411: Edit Scheduler Rule - 1412: Edit Time Segment - 1413: Edit Hour Range - 1430: Network Objects - 1431: Edit Network Object - 1432: Edit Item - 1450: IPv6 - 1460: Subscriber Information - 9000: General - 9001: Access Control - 9002: Add Access Control Rule - 9003: Edit Access Control Rule - 9004: Website Restrictions - 9005: - - 9006: Security Log - 9007: Security Log Settings - 9008: Remote Administration - 9009: Remote Administration - 9010: Port Forwarding - 9011: Port Forwarding - 9012: Add Port Forwarding Rule - 9013: Edit Port Forwarding Rule - 9014: DMZ Host - 9015: DMZ Host - 9016: Port Triggering - 9017: Edit Port Triggering Rule - 9018: Edit Port Triggering Rule - 9019: Advanced Filtering - 9020: Add Advanced Filter - 9021: Edit Advanced Filter - 9022: MAC Filtering - 9023: MAC Filtering Settings - 9024: Protocols - 9025: Edit Server Ports - 9026: Edit Service Opened Ports - 9027: DNS Server - 9028: DNS Entry - 9029: DNS ENtry - 9030: IP Address Distribution - 9031: DHCP Settings - 9032: DHCP Connections - 9033: DHCP Connection Settings - 9034: DHCP Relay Server Address - 9035: Dynamic DNS - 9036: Time Server Settings - 9037: Welcome - 9038: Quick Start - 9039: User access rights - 9040: Change Password - 9041: Home network - 9042: LAN servers - 9043: LAN Server Configuration - 9044: Wireless - 9045: WEP configuration - 9046: WPA configuration - 9047: MAC Filter List Editing - 9048: WEP configuration - 9049: WPA configuration - 9050: MAC Filter List Editing - 9051: Maintenance - 9052: Internet access - 9053: Phone by ADSL Service - 9054: ADSL connection - 9055: Status - 9056: Wireless network 802.11g information - 9057: LAN information - 9058: Software Information - 9059: USB Information - 9060: Connection Status - 9061: Phone Number Selection - 9062: Phone Number Selection - 9063: Versions of Software Componants (sic) - 9064: Phone Number Selection - 9065: DHCP relay configuration - 9066: DNS & default gateway configuration - 9067: Remote help desk - 9068: Ping (ICMP Echo) - 9069: PVC Scan - 9070: OAM Ping - 9071: Interfaces - 9072: Traffic - 9073: ADSL statistics - 9074: DHCP statistics - 9075: Calls statistics - 9076: Memory Sharing - 9077: Backup & Update - 9078: Backup & Update - Update Firmware - 9079: Restore configuration from your PC - 9080: Save configuration to your PC - 9081: xDSL Mode - 9082: VDSL statistics - 9083: Telephone - 9084: Evaluation License Agreement - 9085: Welcome to F@st3464 - 9086: Login Setup

In ieder geval: bedankt!
