V5 decoder

ysprengers
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Mar 2018

V5 decoder

Berichtdoor ysprengers » 10 Mar 2018, 16:47

Beste Allen,

2 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van proximus naar Scarlet. Ik had een koopdecoder V5. Deze is 2 jaar lang niet gebruikt geweest omdat deze niet officieel ondersteund werd door Scarlet. Recentelijk wordt de V5 decoder wel ondersteund.

Echter bij aansluiten blijft deze hangen op het welkom scherm met Scarlet logo. Op het display van de decoder verschijnt welcome++ . Ik geraak dus niet aan het scherm om mijn lijnnummer in te voeren.

Ik heb zowel mijn obox 3 als decoder factory gereset. Helaas dus zonder succes.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,
Yannick

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3952
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor jackho » 10 Mar 2018, 17:42

En als je eerst een fabrieksinstelling uitvoert.

ysprengers
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Mar 2018

Re: V5 decoder

Berichtdoor ysprengers » 10 Mar 2018, 17:51

Jackho, dank voor je antwoord. Kan je dat even verder toelichten wat je precies bedoelt? Ik heb reeds op de decoder als modem een factory reset uitgevoerd... Of bedoel je iets anders?

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3952
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor jackho » 10 Mar 2018, 17:57

Was een factory reset dat ik bedoelde.
Misschien moet er dan nog iets anders gebeuren om de Scarlet software binnen te halen.

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1339
Lid geworden op: 23 Nov 2008
Bedankt: 107 keer
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor fvhbrugge » 10 Mar 2018, 18:33

Omdat het een proximus decoder betreft, zal die naar de proximus server gaan voor de software. Via scarlet is die server niet bereikbaar, daarom denk ik dat je een prox v5 niet op scarlet kan doen werken.

Maar ja, misschien werkt het anders en zijn er mensen met ervaring dat het wél kan.

seppe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 Okt 2005
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor seppe » 11 Mar 2018, 13:23

Ik heb ooit eens een decoder (wel geen v5) bij iemand die bij belgacom(nu proximus) werkt en inderdaad die moest daarvoor iets speciaals doen om die decoder voor scarlet te laten werken....
Dus je zult ofwel iemand nodig hebben van proximus of van scarlet om dit in orde te laten maken, vrees ik....

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3952
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor jackho » 11 Mar 2018, 18:00

Bestond de methode er niet in dat je gewoon deze decoder moest eerst aansluiten op de B-Box bij iemand die Proximus TV heeft en op het moment dat je gevraagd wordt om je lijnnummer (telefoonnummer) in te voeren van dan de decoder uit te schakelen en deze dan bij je thuis aan te sluiten om verder te gaan.

Danib
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 Mar 2018

Re: V5 decoder

Berichtdoor Danib » 12 Mar 2018, 12:12

Heeft die decoder eerder al wel gewerkt met Proximus? En je krijgt niet het scherm voor taalkeuze en lijnnummer? Zo ja Scarlet bellen Mac-address doorgeven en vragen of ze de registratie van die decoder willen lichten. want waarschijnlijk staat hij nog gekoppeld aan het oude lijnnummer.

ysprengers
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Mar 2018

Re: V5 decoder

Berichtdoor ysprengers » 30 Mar 2018, 17:10

Bedankt voor de reacties,

Ik vrees echter dat ik de decoder niet kan gebruiken.
Proximus technische dienst heeft bevestigd dat de decoder (MAC adres) liet langer geregistreerd staat op een Proximus lijnnummer.
Scarlet kan (= wil) me niet verder helpen aangezien het geen huurdecoder is...

Groeten,
Yannick

seppe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 Okt 2005
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor seppe » 30 Mar 2018, 17:17

Niet echt klantvriendelijk te noemen... moesten ze bij mij niet lappen dan hadden ze een klant minder...

denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 26 Feb 2011
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor denkleine » 30 Mar 2018, 17:26

Vreemd dat een decoder die al 2 jaar niet gebruikt is op een lijn. Nog actief zou staan bij proximus... Normaal na enkele maanden geen gebruik worden deze verwijderd uit het systeem en moeten ze terug aangemeld worden.

Wat wel kan zijn is dat deze als die inderdaad 2 jaar niet meer actief is geweest en dus ook niet meer geupdate is een belangrijke update heeft gemist in de laatste 2 jaar waardoor deze nu niet meer up te daten valt.

Best eens aan een prx lijn hangen indien nog aan lijnnummer hangt zou deze normaal moeten doorstarten of foutmelding moeten geven.

En anders stuur mac eens door via pb kan wel eens zien of dat nog ergens bestaat maar eal wel maar voor dinsdag eijn

Mariekemarieke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 Apr 2018

Re: V5 decoder

Berichtdoor Mariekemarieke » 09 Apr 2018, 11:09

Is dit probleem al opgelost? Hoe heb je dit opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem...:)

ysprengers
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 Mar 2018

Re: V5 decoder

Berichtdoor ysprengers » 10 Apr 2018, 17:27

Helaas (nog) niet opgelost. Mogelijks heeft de decoder te lang af het net geweest en hierdoor cruciale updates gemist.
Zowel Scarlet als Proximus kunnen niet verder helpen aangezien het een koopdecoder is buiten de garantie.
In mijn ogen slechte dienstverlening wat me zou doen overstappen, maar de concurrentie is duurder...

jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3952
Lid geworden op: 05 Jun 2011
Bedankt: 254 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor jackho » 10 Apr 2018, 17:47

Bij een factory reset wordt toch de laatste standaard software ingeladen, dus snap ik toch niet goed wat dit te maken heeft met het feit dat er tussentijdse software upgrades niet uitgevoerd werden?

SpecialK
Premium Member
Premium Member
Berichten: 710
Lid geworden op: 22 Mei 2013
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: V5 decoder

Berichtdoor SpecialK » 10 Apr 2018, 17:51

Bij Proximus lijkt me dat inderdaad onwaarschijnlijk. Bij de voorloper van Telenet (Indi) is op een bepaald moment de modulatie van de software upgrade veranderd van 64QAM naar 256QAM, dus als je dan een aantal upgrades gemist had kon je decoder effectief niet meer upgraden.

Als't puur een upgradeprobleem was, zou ik die gewoon bij een kennis met Proximus activeren, laten upgraden en nadien terug laten verwijderen.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast